Ділова гра «Права свої знай- та про правила й обов’язки свої не забувай!»

Про матеріал
Мета: формувати в учнів уявлення про Декларацію прав дитини; ознайомити з основними положеннями Конвенції про права дитини; з’ясувати обов’язки та права дітей та дітей інвалідів; виробляти навички правомірної поведінки, негативне ставлення до правопорушень, умінні протистояти негативним впливам. Формувати повагу до держави,її органів. Розвивати критичне мислення як здатність аналізувати навколишню інформацію. Виховувати самоповагу, почуття гідності й відповідальності за себе та свої вчинки. Обладнання: Декларація прав дитини, підручник С.Гавриша «Права та свободи дитини»,ілюстрації, костюми казкових героїв.
Перегляд файлу

«Права свої знай- та про правила й обов’язки свої не забувай!»

Мета: формувати в учнів уявлення про Декларацію прав дитини; ознайомити з основними положеннями Конвенції про права дитини; з’ясувати обов’язки та  права дітей та дітей інвалідів; виробляти навички правомірної поведінки, негативне ставлення до правопорушень, умінні протистояти негативним впливам. Формувати повагу до держави,її органів. Розвивати критичне мислення як здатність аналізувати навколишню інформацію. Виховувати самоповагу, почуття гідності й відповідальності за себе та свої вчинки.

Обладнання: Декларація прав дитини, підручник С.Гавриша «Права та свободи дитини»,ілюстрації, костюми казкових героїв.

Хід

Майбутнє кожної нації – це діти. Якими ви виростите – таким і буде майбутнє. Виростити і захистити дитину, зберегти її здоров’я, виховувати у злагоді і мирі –це основна задача нашої держави і ваших батьків.

Як же зробити так, щоб такі різні несхожі люди все ж таки жила з повагою один до одного? Для цього існують правила, які керують стосунками між людьми. Життя змусило людей установити багато різних правил, і ми зустрічаємося з ними на кожному кроці.

  • Які ж це правила?

Давайте згадаємо іх.

  1. Якщо ти учень, то всі учні повинні дотримуватись правил школяра.
  2. Сідаєш в електричку, перед тобою правила користування міським транспортом для пасажирів.
  3. Заходиш до лікарні – і тут свої правила, яких повинні дотримуватись всі відвідувачі.
  4. Правила дорожнього руху дуже сурові, які ми з вами постійно повторюємо.
  5. Навіть на пляжі на морі чи на річці, є свої правила поведінки на воді, щоб з відпочиваючими не трапилось ніяких неприємностей.

Але є такі правила, що обов’язкові для всіх громадянин країни, хто б вони не були- дорослі чи діти.

Це такі правила, що встанослюють порядок у всій державі, обов’язки кожного громадянина та його права.

Називаються такі правила державними законами.

Закон – обов’язкове для всіх правило.

Головний закон України- Конституція України.

Слово конституція в перекладі з лат. «устрій», «будова».

Це закон про устрій, про будову держави, які треба вам дітям для того, що жити і дорослішати.

Що є спільного між правилами і законами?

 І одні і другі визначають поведінку людей у суспільстві.

В чому відмінність правил і законів?

Правила люди встановлюють самі, а закон – це документ, встанослений органом державної влади.

Отже, ми можемо зробити висновок, що правила і закони необхідні людині у житті, щоб жити вірно і дорослішати.

У нашій країні діти користуються усіма правилами. Дитина, як і кожна істота, від народження має права.

Є права й в дітей, звичайно,

Треба, щоб усяк їх знав.

Знайте ж, що усі ми рівні.

Від народження в правах,

І людина змалку вільна.

Наче в небі синій птах.

Сьогодні ми поговоримо про права дитини, які записані в «Конвенції про права дитини».

Діти, сьогодні ми з вами продовжимо ознайомлення з правами дитини, які записані в «Конвенуії про права дитини».

Конвенція – це міжнародний документ, договір між державами, щодо захисту дітей. Підписавши цей документ, уряди домовились охороняти права дітей, які живуть на територіях цих держав.

Дорослі люди можуть захищати свої права від злодіїв та шахраїв, а діти не в змозі цього робити.

Тому в 1989р. всі прогресивні країни світу підписали «Конвенцію проправа дитини».

У Конвенції визначено, що дитиною вважається людина, якій ще не виповнилося 18 років, що всі діти народжується вільними і рівними у своїх правах. Дитина незалежно від її раси, національності, кольору шкіри. Статі, мови, соціального походження, стану здоров’я, незалежно від її батьків має право...

- Які ж права дитини визначають Конвенцією?

1. Кожна дитина має право на життя, і ніхто не має права позбавляти її життя.

2. Кожна дитина має право на ім’я та громадянство.

- Який документ видається дітям при нарожденні?

Свідотство про народження.

-І що там записують?

-Що ви є громадянами Українт

-Ваше прізвище, ім’я та по-батькові.

Вправа «Знайомство»

(Я пропоную привітати одне одного словами: «Добрий день, мене звуть...бажаю всім здоров’я ...»).

3.Усі мають право на медичну допомогу.

Для того, щоб ви росли здоровими про вас дбають-медпрацівники, батьки.

Вірш-добавлянка

Коли раптом захворів- то звернись до ...(лікарів)

Зі здоров’ям не гаразд- то швидка приїде...(враз)

Щось животик заболів- дуже довго він не...(їв)

Болить голівка,мучить втома- відпочити треба...(вдома)

Отже, кожна дитина має право на безкоштовне лікування і відпочинок.

4.Кожна дитина має право на відпочинок

(ось і ми зараз давайте відпочинемо)

Фізкультхвилинка

5.Кожна дитина має право на житло. Дах над головою отрібен кожній людині, а особливо дітям. Поки ви малолітні ви повинні жити з батьками.

А доросла людина може збудувати собі будинок, купити квартиру, а держава може надати їй житло.

Гра «Засели будинок»

Правила гри (Дітям пропонується оселитися в невеличкому трьохповерховому будиночку. Вони повинні підійти до макета будинку, взяти своє фото і розмістити його на любому із поверхів, який вам найбільш сподобався і ви хотіли б жити).

6.Кожна дитина має право на якісне та повноцінне харчування.

Вітаміни – добра штука

Це доказує наука.

Харчування повноцінне,

Для дитини незамінне.

Вітамінів як дадуть,

Діти всі умить ростуть.

А щоб в школі добре вчитись

І у армії служити

Та здоров’я –добре мати

Треба- добре харчуватись.

7.Всі діти мають право на любов і спілкування з боку батьків, держави.

Гра «Хто мене любить»

(Ось любляче вас всіх серце, і зараз ми узнаємо хто вас любить і хто про вас піклується, утворимо велике серце з маленьких сердечок).

Спалахнуло серденько ясним полум’ям!

Підійдіть погрітись, кому холодно...

Крихітку любові нашаї візьміть

Добрі слова на останок скажіть!

8.Дитина не повинна бу

ти скривждена, стати жертвою насильства.

-Давайте, діти, подивимося, як лісові звірі вирішують свої права.

-Які права Декларації порушила Лисиця?

(Ніхто не має права скривджувати дитину, або слабшого за себе).

Сценка

Заєць:   Раз, два, три, чотири, п’ять

Вийшов зайчик погулять!

В мене є смачна цукерка,

Є скакалка, є люстерко!

Лисиця: Йди сюди, малюк вухатий!

Мусиш все мені віддати!

Дай скакалку! Дай цукерку!

Та й нащо тобі люстерко?

Це мені воно згодиться,

Я ж красунечка Лисиця!

(Лисичка забирає речі, красується, Зайчик плаче, входить Ведмідь)

Ведмідь:Декларації, Лисице.

Ти, звичайно, не читала.

Є такий закон на світі.

Це серйозна дуже справа.

Ображать не маєш права

Слабштх себе і малих!

Тож віддав все зайченяті,

Бо такий закон для всіх!

-Яке право Декларації порушила Лисиця?

9.Особлива турбота надається дітям-інвалідам та дітям –сиротам.

У світі дуже багато дітей-інвалідів, які не можуть самостійно ходити, позбавлені зору, які хворі на виліковні хвороби.

За ними весь час слідкують медики, батьки, держава надає їм матеріальну допомогу.

10.Дитина не повинна бути примушена до тяжкої праці.

11.Право на освіту.

Що житя не марнувати,

маємо право ми навчатись.

А щоб все на світі знать,

Треба добре все вивчать.

Права у казках.

Діти, ви любите казки?

-Ми поговоримо про ті казки, які ми з вами читали, де були порушені права людей.

-Давайте, розглянемо ілюстрації, із зображенням героїв казок.

-Чи здогадались з якої казки ці ілюстрації?

-Діти, давайте, назвемо цих героїв і скажемо, чому саме вони завітали до нас у гості.

(Бо їх образили і порушили іхні права).

«Троє поросят»

-Яке право було порушено, щодо трьох поросят?

-Хто зруйнував будинок поросят?Вовк.

(Право на життя, право на житло, право на родину).

«Івасик-Телесик»

-Хто розлучивв казкового хлопчика з батьками?(Баба-Яга).

-Які права порушила Баба-Яга?

(Кожна дитина має права на любов і піклування батьків і ніхто не має права їх розлучати).(Право на життя).

-Хто повернув Івасика до батьків?

-Давайте згадаємо, діти, казку, якуми з вамидивилися по телевізору.

-Що це за казка? –Попелюшка.

-Про що ця казка?

-Які ж права порушувала мачуха у цій казці?

(Право на відпочинок, дитина не повина бути примушена до тяжкої праці ).

Отже, навіть казки наголошують на необхідності прийняття законуро права дитини.І це Конвенція про права дитини, в якій захищаються всі права дітей.

Поняття «право» не існує без поняття «обов’язок»- вони невідємні одне від одного. Якщо ви маєтн якісь блага, то хтось повинен їх надавати.

Саме тому слід пам’ятати, що окрім прав ми маємо ще й обов’язки.

-Що таке обов’язок?

Обов’язок- це те, що ви повинні робити, щоб бути корисними собі і оточуючим.

Від народження ви маєте певні права, які захтщаються державою.

Їх ви повинні знати, алеваші права не повинні порушувати права інших.

Обов’язком для дітей є:

1.Обов’язком для дитини є навчання.

2.Дотримуватись правил школяра.

3.Поважати старших, батьків і вчителів.

4.Дбати про своє здоров’я.

5.Оберігати природу і пам’ятки культури.

6.Не ображати і не принижувати оточуючих.

Ось і підійшла до кінця наша бесіда. Всі ви, діти, маєтепевні права і повинні їх дотримуватись.

Пам’ятайже ж любі, діти,

В злагоді потрібно жити,

А обов’язки й права-

Це усьому голова!

Тому я бажаю вам, бути чемними дітьми, ніколи не ставати правопорушниками, бути гідними лише похвали. А нині найголовніший ваш обов’язок перед народом України- це навчання.

doc
Додано
26 січня 2022
Переглядів
426
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку