Ділова гра Тема: «Мандруємо екологічною стежкою добра. Зимуючі птахи Смілянщини»

Про матеріал
Розширити та поповнити знання дітей, батьків, дідусів та бабусь, гостей заняття про зимуючих птахів Смілянщини, отримані ними в результаті пошуково-дослідницької роботи. Продовжити вчити підгодовувати пернатих та оберігати їх. Вправлятися в діалогічному спілкуванні між молодшими та старшими партнерами; формування екологічної культури
Перегляд файлу

Ділова гра

Тема:  «Мандруємо екологічною стежкою добра. Зимуючі птахи Смілянщини»

Мета: Розширити  та поповнити знання дітей, батьків, дідусів та бабусь, гостей заняття про зимуючих птахів Смілянщини, отримані ними в результаті пошуково-дослідницької роботи. Продовжити вчити підгодовувати пернатих та оберігати їх. Вправлятися в діалогічному спілкуванні між молодшими та старшими партнерами; формування екологічної культури

 

Девіз: Несемо добро у світ природи.

 

Очікування результати:

Знати: зимуючих птахів Смілянщини; народні ігри; прислів’я,  та прикмети

Вміти: підгодовувати пернатих

Шанувати: крилатих друзів людини.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Хід гри.

I. Створення емоційного настрою гри. Вітання в колі піднятими руками.

Правило « Чотирьох  Ка» роботи в групах – командах:

Корисно           Коректно          Кмітливо     Красиво

II. Повідомлення теми, мети уроку. Змагання між командою учнів 4 класу та командою батьків. За кожну правильну відповідь гарбузова насінинка.

Перемога за кількістю.  Потім всією дружньою класною родиною підгодуємо пернатих цими зернятами.

 Формулювання очікуваних результатів

Знати: зимуючих птахів Смілянщини

Вміти: підгодовувати пернатих

Шанувати: крилатих друзів людини.

III. Мозковий штурм. Змагання між командами. За кожну правильну відповідь гарбузова насінинка. Перемога за кількістю.

- Яких птахів називають зимуючими? (Тих, що на зиму не відлітають у вирій.)

  Які птахи зимують у нас? За кожну названу пташинку подарунок тобі насінинка (Сорока, ворона, синиця, горобець, дятел, сова,…)

  Назвіть зимових гостей з півночі. (Снігур, омелюх.)

IV. Робота в групах- командах.  Батьки    діти .

1. Назвати зимуючих птахів, які позичили в сонечка теплу букву « с »: сова, сич, снігур, синиця, сорока.

2. Завдання діда Буквоїда. Впізнай птахів. Робота в групах. Завдання на картці.

Щоб слово зовсім ніхто не зміг почути.

Дід - Буквоїд про голосні наказав забути.

Ти їх відгадай та щвидко прочитай.

С.в. ( Сова )  Г.р.б.ць ( Горобець)

С.ч ( Сич)   Сн.г.р    ( Снігур )

С.р.к. ( Сорока )  Д.т.л       ( Дятел )

С.н.ц. ( Синиця )  .м.л.х     ( Омелюх )

3. Гра « Розсипанка ». Скласти частини прислів’їв.

Робота в групах.

 Батьки    діти. За кожну правильну відповідь гарбузова насінинка. Перемога за кількістю.

Завдання на картці.

Синиця пищить  -                                          зиму віщить.

Пищить снігур   -                                           скоро зима буде.

Сова вдень мовчить,          орла заклюють

Дружні сороки                                                      а вночі  кричить       

 - Перевірка роботи в групах.

Синиця пищить - скоро зима буде.    

Пищить снігур -  зиму віщить .

Дружні сороки -  орла заклюють.

Сова вдень мовчит,  а вночі кричить    

   Народна гра ГОРОБЕЙКО Дружня родина – дружній клас. Візьмемося за руки у цей час. Всі присутні беруться за руки по парах, стоячи, один за одним і співають:

А в горобейка

Жінка маленька;

Сидить на кілочку,

Пряде на сорочку,

Що виведе нитку —

Гороб'ю на свитку.

Остануться кінці —

Гороб'ю на штанці.

Остануться торочки,

Гороб'ю на сорочки

Під час співу двоє крайніх гравців підіймають руки і пропускають попід ними всіх інших. Гра триває поки всі пари не зміняться.

 4. Закінчити думку. 1) Усна перевірка знань по природознавству.

 Батьки   діти. За кожну правильну відповідь гарбузова насінинка.

Перемога за кількістю.

- Тварин, тіло яких вкрите пір’ям, називають…

Птахи поділяються за способом життя на … ( Свійських та диких, зимуючих та перелітніх, рослиноїдних, хижих, всеїдних )

- Свійські їх особливості та назви…

- Дикі їх особливості та назви…

Народна гра ЛІТАЛА СОРОКА ПО ЗЕЛЕНІМ ГАЮ

Дівчатка, мами, бабусі  утворили невеличке коло, одна дівчинка - всередині; усі руки розпустили, махають і співають:

Літала сорока по зеленім гаю,

Водицю збирала з зимного ручаю.

Гей, гей, мало нас,

Ти, Наталко, йди до нас.

Літала сорока по зеленім гаю,

Збирала водицю з зимного ручаю.

Гей, гей, мало нас,

Ти, Уляно, йди до нас.

Літала сорока по зеленім гаю,

Водицю збирала з зимного ручаю.

Гей, гей, мало нас,

Ти, Марусю, йди до нас.

А коли уже всередині назбиралося багато граючих, то співають:

Літала сорока по зеленім гаю

Збирала водицю з зимного ручаю.

Гей, гей, багато нас,

Ти, Галинко, йди від нас…

І так відправляють одну за одною дівчаток, поки не відправлять усіх

2) Робота в групах. Письмова перевірка знань.

- Зимуючі  птахи  їх  особливості та назви…

- Складання 3 ланцюжків живлення з участю зимуючи птахів.

Наприклад: Крихти хліба   Горобчик     Шуліка

Сало   Синичка   Яструб

Насіння кінського щавлю           Снігур            Пугач

- Характеристика  3 зимуючих птахів за планом. Інформаційна перекличка

1. Назви тварин.

2. Розмір тіла.

3. Частини тіла тварини ( голова, тулуб, ноги, хвіст )

4. Особливості зовнішніх будови.

5. За способом живлення.

6. Як розмножується.

Народна гра ПТИЦІ

Діти та дорослі називають себе іменами зимуючих птиць і сідають. Один гравець, що стоїть окремо, підходить до них і каже:

— Дайте мені горобця  або (синицю, ворону…)     

 Той, хто називається горобцем, устає і біжить, а цей його доганяє. Як той не успіє сісти на своє місце і піймається, то стає на місце того, котрий

ловив, а той сідає, і так гру продовжують, поки не втомляться.

V. Руханка. Визначення кращого артиста- пантоміма серед батьків та учнів. Імітація польоту пташок.

VI. Продовження роботи  в групах-командах. Робота з картками. Батьки -  діти

За кожну правильну відповідь гарбузова насінинка. Перемога за кількістю.

  1. Народні порівняння

Доповни речення.

  1. Людина, без мрії, як пташка без…(крил)
  2. Весела, як… (пташка)
  3. Чорний, як … (галка)
  4. Чорний, як … (ворон)
  5. Чорний, як вороняче …(крило)
  6. Така пара, як сорока з… (вороном)
  7. Каркає, як …(ворон)
  8. Ніс, як… (дятла)
  9. Очі, як у… (сови )
  10. Виє, як…(сова)
  11. Витріщив очі, як …(сова)
  12.  Сизий, як…(голуб)
  13.  Пестить, як … (голубку)
  14.  Дівиця, як…(голубиця)
  15.  Біла, як…(ворона)
  16.  Нарядився, як пава, а кричить, як …(ґава)

Народна гра Мак

Усі стають у коло і співають, а всередині дві дівчинки або хлопчик і дівчинка показують, як копають, сіють мак і т. д.

- Ти, горобчику-пташко, (2)

Чи не був же ти в нашім садку,

Чи не бачив ти, як копають на мак?

- Ой так – так копають на мак.

 Ти, горобчику-пташко, (2)

Чи не був же ти в нашім садку,

 Чи не бачив ти, як сіють мак?

 Ой так – так сіють мак.

- Ти, горобчику-пташко, (2)

Чи не був же ти в нашім садку,

Чи не бачив ти як скородять мак?

- Ой так – так скородять мак.

 - Ти, горобчику-пташко, (2)

Чи не був же ти в нашім садку,

Чи не бачив ти, як шарують мак?

- Ой так – так шарують мак.

- Ти, горобчику-пташко, (2)

Чи не був же ти в нашім садку,

Чи не бачив ти, як проривають мак?

- Ой так – так проривають мак.

 - Ти, горобчику-пташко, (2)

Чи не був же ти в нашім садку,

Чи не бачив ти, як підгортають мак

Ой так – так підгортають мак.

- Ти, горобчику-пташко, (2)

Чи не був же ти в нашім садку,

Чи не бачив ти, як росте мак?

Ой так – так росте мак.

 - Ти, горобчику-пташко, (2)

Чи не був же ти в нашім садку,

 Чи не бачив ти, як зжинають мак?

 Ой так – так зжинають мак.

- Ти, горобчику-пташко, (2)

Чи не був же ти в нашім садку,

Чи не бачив ти, як їдять мак?

Ой так – так їдять мак.

 - Ти, горобчику-пташко, (2)

Чи не був же ти в нашім садку,

Чи не бачив ти, як в’яжуть мак?

Ой так – так в’яжуть мак.

- Ти, горобчику-пташко, (2)

Чи не був же ти в нашім садку,

Чи не бачив ти, як важать мак?

- Ти, горобчику-пташко, (2)

Чи не був же ти в нашім садку,

Чи не бачив ти, як продають мак.

Ой так – так продають мак.

Після цього двоє інших дітей стають у коло, і гра продовжується.

Продовження роботи в командах – групах. Стійкі фразеологізми

Тлумачення фразеологізмів. Мовна перекличка

Дятел

  1. Стукає, як дятел на дереві (одноманітні дії)
  2. Клює, як дятел (дошкуляє)

Горобець

  1. Виглянув, як горобець із гнізда (недоречно)
  2. Скільки правди, як у горобця дзьобик (брехня)
  3. Спішить, як ведмідь за горобцями (неповороткий)
  4. Скаче, як горобець (дуже рухливий)

5) Живе, як горобець під стріхою (незатишна домівка)

  1. Проворний, як ведмідь за горобцями (неповороткий)

Голуб

  1. Козак, як голуб: знявся та й полинув (непостійність)

Сова

  1. Бачить, як сова вночі (добрий зір)
  2. Бачить, як сова світло (недобачає, поганий зір)

Сорока

  1. Заглядає, як сорока в кістку (дуже уважно; неусвідомлений погляд)
  2. Жінки, як сороки (говірливі)
  3. Говорить, як сорока скрекоче (швидко; багато)

Синичка

  1. Не миряться, як дві синички над салом (недружелюбні)

Птахи

  1. Надувся,як сич на дощ (невдоволений)
  2. Б’ється, як пташка в клітці (даремні зусилля)
  3. Діти маленькі мов пташенята (безпорадні)
  4. Говорить, наче пташка щебече (тактовно; зрозуміло; виразно; достовірно)
  5. Влетів, як птах (дуже швидко; миттєво)

Народна гра Веребей

Діти та дорослі швидко утворюють коло, всередині – веребей. Коло рухається, всі співають, плескаючи в долоні:

Киш, киш, веребей,

Не клюй конопель.

Мої конопельки

Дрібні, зелененькі,

У вірчики в’ються,

Самі не беруться,

Браться не даються.

 Веребей кидається на дітей, котрі утворили коло. Воно розступається, поки він когось зловить. Тоді той – веребей, і гра починається спочатку.

VII. Створення проблемної ситуації. Що трапиться, якщо зникнуть усі птахи? Обговорення в групах – командах. Виступ доповідача.

VIII. Складання діалогу між синичкою та горобчиком. Робота в парах. Пари від обох команд. Кращий діалог від групи- дітей

РОЗМОВА БІЛЯ ГОДІВНИЧКИ

Синичка: — Добрий день, горобчику!

Синичка: Що споживаєш у таку холодну днину.

Горобець: Соняшникове насіннячко та пшеничні зерна.

Синичка: — Бажаю смачного обіду.

Горобець: — Дякую.

Синичка: — Будь ласка, дозволь приєднатись до тебе.     

Горобець: — Сідай на край годівнички і пригощайся.    

Синичка: — Дякую. З великою радістю пообідаю.

IX. Презентування груп: творчої групи за відділами художники, фотомитці, поети, актори, музиканти, літератори,  слідопити, екологи, народознаці.

  • Діти, а як ви думаєте, чому ми тут зібралися разом? Відповіді дітей (Розповісти про зимуючих птахів нашого краю).
  • Де ви знайшли інформацію ?

Відповіді дітей ( з книжок,  енциклопедій, інтернету, від учителя, батьків).

  • Кожен з вас добре попрацював. Тому ми прийшли сюди, щоб поділитися знаннями з іншими та отримати нові знання. І будемо працювати під девізом: «Навчився сам – навчи товариша». «Несемо добро у світ природи»
    1. Звіт груп. Група дослідників-слідопитів

Кращий слідопит-письменник

Крекотень Марина Олександрівна

учениця 4 класу

 

 

Короткі оповідання

Наші дослідження

 Годівнички учні, мого улюбленого 4 класу, під керівництвом учителя, повісили в середині вересня для всіх пернатих.

 Я, дуже спостережлива. Часто помічаю те, що інші просто не бачать. Саме тому, я обрала в природоохоронному проекті «Мандрівка екологічною стежкою добра» для себе групу «Слідопитів». Наше завдання було спостерігати, дізнаватися, помічати та записувати.

 Моя група дізналася про те, що наші дідусі та прабабусі вшановували найбільше синичок.

 Так, 12 листопада вважається синичиним днем. Люди в цей виставляли за вікна годівниці з різним насінням, крихтами хліба, сиру, підвішували на дерева шматочки несоленого сала. До таких їдалень з усіх – усюд зліталися жовтогруді синички, сповнюючи годівниці веселим гомоном. Слухаючи їх мелодійний щебет, народ склав такий вислів: « Хоч і крихітка синичка, а й вона свій куций день знає».

 Стояли теплі, сонячні дні вересня, наша група почала слідкувати за пернатими, насипавши по жменьці в них соняхового насіння, крихт білого хліба, пшениці, пшона. Птахи не поспішали до нашої їдальні. Вони метушилися у травичці, швидко дзьобаючи насіння невисоких бур’янців та дзьобаючи маленьких комашок. Пройшов тиждень, а годівничка мало спорожніла, лише зникло чорненьке соняшникове насіння. Ці ласощі припали до вподоби зграйці горобців.

 Так тривало до середини листопада. Карінка та Дмитрик вже вирішили, що не потрібна птахам їдальня. Аж тут, день став коротшим, похолоднішало, часто віяв сердитий вітер і наші годівнички за декілька днів ставала порожніми.

 Ми з друзями вирішили, що наші предки мали рацію, коли вивішували годівниці аж 12 листопада.

 Тож після таких досліджень, стали збільшувати раціон пташок і частіше поповнювати їх.

 Особливо сутужно стало синичкам та горобчикам в січні, лютому. Швидко порожніли наші їдальні. Дітлахи раділи, а птахи веселіли.

      Горобчики

 На території школи учні нашої групи найчастіше бачили горобчиків.

 Ми їх приваблювали крихтами білого хліба, соняшниковим насінням, пшеницею, пшоном. Дуже цікаво було за ними спостерігати. Спочатку прилітала на шкільне подвір’я невеличка зграйка горобчиків. Потім лунала « чив – чив » і зразу з’являлася ціла хмара пташок. Я з товаришами, хоч і не розуміла пташиної мови, але здогадалася так вони звали своїх крилатих друзів.

 Цікаво, що живуть горобчики поряд з нами, у школі під ринвою, в щілинах між дерев’яним перекриттям даху, а вдома прямо під стріхою.

      Синичка

 Синичка, то пташка галаслива. Часто прилітає сама, їсть похапцем, озирається. Вона дуже гарна. Радувала нас своїм вбранням та запальною вдачею. Моїй групі довелося, спостерігати, як синичка вступила в бій з горобчиками , а потім, навіть, зі своїми родичками - синичками і отримала в перемогу шматочок білого хліба.

Хоч вона сидить неголодна, але самотня.

 Соромно за таку поведінку перед іншими пернатими та й дуже жаль,

що вона себе так вела.

Продовження звіту -групи

 Сова – хижий нічний птах з великою круглою головою, великими очима й коротким дзьобом. За літо одна сова знищує тисячі польових мишей, зберігає1000 кг, тобто 20 мішків зерна. Зимуючий птах, що проживає в дуплах дерев у лісі, не потребує нашої допомогигризунів, зберігаючи таким чином тонну хліба. У сов дивний спосіб захисту пташенят. Коли матері-сові здається, що лиха не уникнути, вона виштовхує з гнізда дітей і покидає його назавжди. Ніби м’ячики вилітають

вони із гнізда і, не здригнувшись, завмирають на місці

Жовті груди маю

І за день комах з’їдаю,

Скільки важу сама. (Синичка.)

У синички ошатна жовта сорочка, чорний галстук, зеленувата спинка, яскраво-білі щічки, чорна шапочка. Синичка дуже рухлива. Причепившись до тонісінької гілочки, вона може провисати вниз головою. Це можливо тому, що в неї довгі кігті на лапках. Гострим довгим дзьобом синиця дістає з тріщин на деревах для себе поживу: комах, їхні личинки. А взимку пташки їдять насіння. Гнізда мостять у дуплах, штучних дуплянках або в синичниках.

Б’ється, стука молоток,

Поправляє нам садок. (Дятел.)

 Дятел — птах середніх розмірів. Зверху його тіло чорне, з двома великими білими плямами на крилах. На крилах і крайніх перах хвоста — поперечні білі смужки. У молодих птахів на голові червона шапочка. Знизу тіло рудувато-біле, підхвістя — яскраво-червоне. Живиться комахами, узимку — насінням хвойних дерев

2. Лексична робота. Учитель. Що скажете про саме слово «дятел» з мовної  точки зору?

Відповіді учнів - батьків. Це іменник. Відповідає на питання «хто?» А ще — це слово, правопис якого треба запам’ятати.

Придумайте споріднені слова до слова «дятел» (дятленя, дятликова)

Тепер придумайте словосполучення (дятел зелений, дятел роботящий, дятел

веселий,..).

Снігурі — червоногруді пташки з чорною шапочкою на голові. Прилітають до нас із далекої півночі. Узимку їдять різні ягоди, насіння бур’янів. Коротким і товстим дзьобом снігурі вилущують насіння ясеня, горобини. Гніздяться у хвойних лісах. Снігурі довірливі птахи. Вони співають нескладні пісні, які можна почути взимку.

 Ці птахи — окраса нашої природи. А чому цих пташок назвали саме так, розповім вірш Г. Демченко «Снігурі». Дружня допомога групи акторів.

Подивися: у двері

В чорних шапках снігурі,

Ще й червоні фартушки

Одягли собі пташки.

Значить, сніг і холоди

Наближаються сюди,

Снігурами через те

Їх тепер і ви звете.

Сорока до яких тільки хитрощів, до яких тільки вивертів не вдаються птахи, щоб відвернути увагу від своїх гнізд. Виявляється, сороки будують ще й додаткові,

фальшиві гнізда. Варто лише подивитись на справжнє гніздо, як хитруни залишають їх і летять до фальшивих, прагнучи відвести непроханого гостя

від своїх гнізд.

Літо й осінь — пора збирання корму для птахів. Розкажіть, який корм

треба збирати для пташок?

3. Звіт групи екологів.

Літо й осінь — пора збирання корму для птахів. Потрібно збирати для пташок? Насіння соняшника, гарбуза, кавуна, дині та проса; насіння бур’янів кінського щавлю, лободи, головки реп’яшків лопуха.

Пташок можна годувати крихтами білого хліба. Крихти чорного хліба для пташок шкідливі. Залюбки пташки їдять сир, вершковий маргарин. Синиці та дятли полюбляють клювати несолоне сало та м'ясо.

4. Звіт групи акторів. Інсценізація. За М. Навко.

Діти:

Мерзнеш, дрозде,

босий хлопче?

Та й ти в вирій

линь, горобче!

За лісами, за морями

плиски й бузьки

з ластівками.

Пташки:

То далеко...

то не легко

в тому світі

Краще вдома

взимку згинем,

а не згинем,

весну стрінем!

Діти:

Ой синичко невеличка,

холод, голод,

бідна птичко!

Як лелека чи зозуля,

чом ти в вирій не гайнула?

Пташки:

Восени ми не зважали,

коли інші відлітали.

А тепер шляху не знаєм,

і в наметах пропадаєм.

Діти:

Що їсте ви?

Пташки:

Що знайдеться: ягідки або зеренця.

Не минайте нас, пташаток,

а сипніть

смачних зерняток!

X. Пташина вікторина
1. Назвіть осілих птахів нашої місцевості? ( Синиця, сорока, дятел, повзик, ворона, сич, сова, пугач, горобець).
2. Чому шишкар виводить своїх пташенят взимку? (основна їжа насіння шишок)
3. Який птах має найдовший язик? (дятел 14 см)

5. Що пташкам страшніше взимку холод чи голод ? ( Холод)
6. У якого птаха найбільші крила? (беркут З м)
7. Яку користь приносять сойки лісовому господарству? ( Сприяють поширеню дерев).

8. Чим корисний горобець? Де йому споруджено пам’ятник? ( Живиться в основному комахами, ними ж вигодовують пташенят. Пам’ятник споруджено у м. Бостоні (США) за знищеня комах. )

9. Які птахи прилітають до нас взимку? ( Омелюхи, снігурі ).

10. Чи корисно підгодовувати птахів улітку? ( Ні. Тривале вживання неприродного корму, наприклад хліба, призводить до порушення обміну речовин, хвороб).

11. Яка пташка носить назву танцю? ( Чечітка ).

5. Звіт художників. Малюнки по темі.

Народна гра КІНЬ

Грають п'ятеро-шестеро дітей. Сідають колом у кожного в руках палка і якась манячка, позначення, щоб пізнати. Піднімають палки і всі разом опускають на одне місце. Чия палка зверху, той забирає усі, а до нього звертаються:

- Віддай коня.

- А де твій кінь?

- В тебе в займі.

- Твій кінь побід небеса, з’їв у мене дві копи вівса.

- Який твій кінь?

- Вербовий

- Покажи пташку, — віддам коня.

Роздивляється навколо, а пташок не видно і не літають.

- Он горобчик сидить.

- Де? Я не бачу.

- Оно. Сидить. Я бачу.

- Нема там його.

- Ото ще! — Бере  м’ячика і кидає. (грудку і шпурляє. ). Горобець летить.

  -От бачиш, що горобчик. Тепер бачу. На коня.Віддай мені

  - А де твій кінь?         

Твій кінь побід небеса, з’їв у мене дві копи вівса.

     - Який твій кінь?  Вишневий. 

   - Покажи пташку, — віддам коня.                            Он сорока летить!

- Де сорока?

- Ще й курчатко понесла.

- Ну, на коня.

Як роздадуть усіх коней, - гра починаєть спочатку.

6. Гра « Прикметі вір та перевір » Робота в групах –командах.

Кричать голосно галки, буде - … ( віхола )

Сіра ворона при заході сонці самотньо сидить на верхівці найвищого дерева – чекай… ( лютого морозу ).

Галка збираються у великі зграї і сильно кричать – ( на мороз і ясну погоду )

Сорока літає поблизу житла і лізе під стріху- ( буде віхола ).

Ворони влаштовують у небі хороводи – ( на снігопад ).

Якщо заспівав снігур, а сорока сховалася під стріху – ( чекай хуртовину ).

XI. Підсумок заняття - гри. - Чи збулися очікувані результати від заходу? -  Що ви дізнались нового під час роботи над проектом?

 -  Чого ви навчились? -  Чим ми можемо допомогти птахам узимку? -  Підрахунок гарбузового насіння. Визначення команди переможця.  

-Фоторепортаж  годівниць в шкільному саду. Додаток 1        

Малюнки, природничий комікс Додаток 2

Презентація Додаток 3

Я вам дякую за роботу. Ростіть здоровими і сильними, добрими та мудрими. Бережіть природу!

Висновки

Проект був довготривалої дії. Четвертокласники не тільки розкривали свої таланти, а й пізнавали, досліджували та вчилилися оберігати, піклуватися, любити крилатих друзів людини.

 Учні познайомилися з зимуючими птахами Смілянщини. Активізували свою увагу та всієї родини до пернатих. В дітлахів сформувалося чітке бажання допомогти їм взимку. Вони, разом з сім’ями виготовили годівниці для шкільного та власного саду. Всіма силами намагалися забезпечити повноцінний раціон для зимуючих птахів. Для цього діти досліджували, читали та спостерігали за  крилатими  взимку. Розвивали вміння орієнтуватись в найближчому природному оточенні. Формували екологічну грамотність, екологічну культуру, екологічне мислення не тільки своє, а й оточуючих.

 Четвертокласники працювали у 8 групах. Часто були учасниками одночасно декількох. Адже, їх вела зацікавленість та бажання взаємодіяти разом. Колектив 4 класу нараховує  6 дівчаток та 4 хлопчиків, але вони зуміли створити комфортні умови для птахів та підготовити матеріали по акції

« Годівничка для птахів». Підвищили рівень власної компетентності та розширили світогляд, щодо крилатих друзів людини.

 Учні та батьки дізналися про значення птахів для людини. Адже пернаті не тільки прикраса для борів, гаїв, дібров, полів, а й лікарі природи. Наше завдання зберегти та примножити чисельність крилатих. Адже статистичні дані свідчать, що із 10 синиць, взимку від голоду помирає 8. Ця страшна цифра повина повернути кожну людину до маленьких друзів. Тому на сьогодні стоїть досить гостро питання охорони природи.

 Перша й основна умова для збереження птахів – це охорона місць їх

 гніздування та кормової бази.

 Друга, не менш важлива умова для збереження пернатих- підгодівля  у несприятливий час, оскільки для птахів голод-одна з основних причин загибелі взимку. Зимові та весняні снігопади, обледеніння, природні вороги призводять до загибелі великої кількості птахів. Вміло організована підгодівля сприяє не лише виживанню птахів, а також сприяє закріпленню на гніздових ділянках.

 Дізнавалися, вивчали, пізнавали,

 охороняли, допомагали та закликали:

 « Теплом дитячих сердець збережемо крилатих друзів планети Земля

Додатки 1.

Описание: C:\Users\Пользователь\Desktop\Новая папка зима\DCIM\101PHOTO\SAM_0530.JPG

Описание: C:\Users\Пользователь\Desktop\Новая папка зима\DCIM\101PHOTO\SAM_0495.JPG

Описание: C:\Users\Пользователь\Desktop\Новая папка зима\DCIM\101PHOTO\SAM_0545.JPG

Описание: C:\Users\Пользователь\Desktop\Новая папка зима\DCIM\101PHOTO\SAM_0497.JPG

SAM_0496

Презентація творчої групи класу. Відділ художники

Описание: E:\Обдаровані діти\IMG_2832.JPG

Диченкова Анна Сергіївна

учениця 4 класу

Анна творчий хист має.

Вишивати, малювати, шити, ліпити.

Описание: C:\Users\Пользователь\Desktop\Новая папка зима\DCIM\101PHOTO\SAM_0546.JPGКращу роботу ніхто не зуміє створити.

Описание: C:\Users\Пользователь\Desktop\Новая папка зима\DCIM\101PHOTO\SAM_0583.JPG

Описание: C:\Users\Пользователь\Desktop\Новая папка зима\DCIM\101PHOTO\SAM_0578.JPG

 Конкурсні кращі роботи Диченкової Анни учениці 4класу.

Поети допомагали Ані - вірші називали.

    

Описание: C:\Users\Пользователь\Pictures\img037.jpg

Все про зиму знаємо.

Описание: C:\Users\Пользователь\Pictures\img038.jpgОписание: C:\Users\Пользователь\Pictures\img036.jpg

 

Сніданок

Сніданок горобців різний буває.

Кольори сам обирає.

Пташина їдальня допомагає.

Горобина кетягами вітає:

  • Друзі – пернаті, прилітайте,

Взимку всі виживайте,

Природу звеселяйте. (Крекотень Маринка 4 клас)

Описание: C:\Users\Пользователь\Pictures\img039.jpg

Снігурі прилетіли на дерево сіли.

    

 

 

img148

 

 

img149

Використана література

ЕЛЕКТРОННІ РЕСУРСИ

1.etoday.ru

2. http://www.google.com.ua/

4. http://www.vseodetyah.com

5.http://uk.wikipedia.org

6.www.gazeta.ua

Підручники 3 класу і 4 класу

1. О.І.Пометун, О.В. Онопрієнко, А.Д. Цимбалару. Моя щаслива планета. Уроки для стійкого розвитку 3-4/ Київ.-Видавничий дім «Освіта», 2011-с.41-42.

 

 

 

 

docx
Додано
17 листопада 2022
Переглядів
322
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку