Єдиний урок з теми: "10 грудня - Всесвітній День прав людини"

Про матеріал

Матеріали уроку розкривають історію створення Загальної декларації прав людини", яка стала наслідком злочинів проти людини, її життя і здоров'я в період Другої світової війни та сприяють формуванню правосвідомості в учнів.

Перегляд файлу

Виховна година

 

Тема: Всесвітній День прав людини

Мета: познайомити учнів з Загальною декларацією прав людини та з історією її створення, розповісти про запровадження Всесвітнього дня прав людини, показати важливість дотримання прав людини в демократичному суспільстві;

розвивати вміння аналізувати нормативно-правові акти, розв’язувати юридичні задачі, висловлювати власну думку та творчо її відображати;

виховувати бажання жити в правовій державі, дотримуватись дисципліни, правопорядку та законності.

Обладнання: Конституція України, Загальна декларація прав людини, таблиці з правознавства – «Права людини», «Законність і правопорядок», «Дисципліна», Майбутнє в руках молоді. Бесіди з правового виховання. Укладач Г.С.Грай. – Тернопіль: Видавництво Астон, 2005 рік; Статут СЗШ №1.

 

Хід виховної години

(Заставка про Всесвітній день прав людини)

Ведучий 1: 10 грудня 2014 року відзначається 66-річчя встановлення Всесвітнього Дня прав людини.

Уся історія людства – і минула, і сучасна – це історія боротьби за свої права. Люди розмірковували про справедливість і свободу завжди. Згадайте хоча б «Устав» Володимира Мономаха, в якому заборонялось перетворювати на рабів селян за борги, що означало відстоювання права на свободу і особисту недоторканість, або зверніться до Березневих статей Богдана Хмельницького, де за народом України зберігалось право на обрання гетьмана та гетьманського уряду, право на самоврядування. А першим кроком до визнання прав людини було зроблено в Декларації незалежності США від 4 липня 1776 року (про це йтиме мова на уроках всесвітньої історії), яка урочисто проголосила: «Ми вважаємо очевидними наступні істини: всі люди створені рівними і всі вони обдаровані своїм Творцем невід’ємними правами; до цих прав належать життя, свобода і прагнення до щастя…»

 

Ведучий  2: Невід’ємні права кожної людини є тим загальнолюдським мінімумом, без якого суспільство не може існувати. Початок планетарному визнанню прав людини усіма державами було покладено в Загальній декларації прав людини 1948 року. Цей документ часто називають Біблією прав людини, Міжнародним каталогом прав людини, Міжнародним стандартом прав людини.

 

Ведучий 3: У Загальній декларації прав людини

Стаття 1 проголошує: «Всі люди народжуються вільними і рівними у своїй гідності та правах».

У Статті 2 сказано: «.Кожна людина повинна мати всі права і всі свободи незалежно від раси, кольору шкіри, статі, мови, релігії, політичних або інших переконань, національного чи соціального походження, майнового, станового або іншого становища».

А Стаття 3 наголошує: « Кожна людина має право на життя, на свободу і на особисту недоторканість».

 

Ведучий 4: Сутність і призначення Загальної декларації прав людини неможливо усвідомити, не з’ясувавши, чому, для чого і яким чином її було прийнято.

Листопад 1945 року. Нещодавно перемогою держав-союзників антифашистської коаліції закінчилась Друга світова війна. У місті Нюрнберг почався суд над головними німецькими воєнними злочинцями, який чинив Міжнародний військовий трибунал, утворений під егідою ООН державами-переможницями: СРСР, Великобританією, Францією та США. Захищаючись, підсудні висували, зокрема, такі аргументи: на якій підставі їх судять? Як громадяни німецької держави, вони виконували її закони, накази її керівництва, а отже, діяли правомірно. Що ж до «злочинів проти миру» і «злочинів проти людяності», то немає юридичного документа, де було б визначено їх поняття та їхні ознаки… Однак обвинувачі спростували ці аргументи. «Так, - доводили вони трибуналові, - підсудні дійсно не порушували юридичних актів своєї держави. Однак справа в тому, що ці акти були несправедливими, анти правовими, оскільки суперечили природним правам людини, народів, людства – насамперед, права на життя, мир, свободу».

 (Відео про злочини фашистів проти людства)

 

Ведучий 1: Міжнародний трибунал постановив у жовтні 1946 року обвинувальні вироки керівникам рейху, спираючись саме на доктрину природних прав людини. Вже тоді виявилась потреба закріпити ідеї й принципи цієї доктрини та нормативні положення, що з неї випливають у спеціальному документі, схваленого організованим світовим товариством в особі ООН. 10 грудня 1948 року делегації 48(з 56) держав-учасниць проголосували за Декларацію прав людини. А з 1950 року за рішенням ООН щороку 10 грудня відзначається в усьому світі як День прав людини.

(Відео про прийняття Загальної декларації прав людини)

 

Ведучий 2: Україна була однією з 56 держав-членів ООН, які наприкінці 1948 року брали участь в обговоренні й прийнятті Декларації на 3-й сесії Генеральної асамблеї. Наша держава входила та й сьогодні входить до тих органів і установ ООН, на які покладено застосування, удосконалення чинних і проектування нових актів цієї організації щодо прав людини. Це, зокрема, такі спеціалізовані органи системи ООН, як Комітет з питань інформації, спеціалізований Комітет з питань тероризму, Дитячий фонд ООН(ЮНІСЕФ) з його виконавчою радою, Конгрес ООН з питань запобігання злочинності та поводження з правопорушниками, Міжнародна організація праці (МОП), Всесвітня організація охорони здоров’я та інші.

 

Ведучий 3: Україна включила до своєї Конституції багато нормативних приписів, які відтворюють відповідні положення Декларації. Вперше в своїй історії Україна закріпила у чинній Конституції правило про те, що чинні міжнародні договори, згода на обов’язковість яких надана Верховною Радою, є частиною національного законодавства (стаття 9 Конституції України).

  • Так що ж таке права людини?

(Права людини – це можливості людини існувати й розвиватися як особистість, задовольняти свої потреби, здебільшого закріплені законодавством).

 

Ведучий 4: Сьогодні доводиться констатувати, що дотримання прав людини в Україні все ще залишається далеким від міжнародних стандартів. Початок нового тисячоліття засвідчив, що світ не став ні гуманнішим, ні безпечнішим. Але кожен з нас хоче жити в спокійному світі, де всі права людини будуть захищені і реалізовані, тобто всі ми мріємо жити в правовій державі.

(Відео про дітей)

Учень 1:

У неньки народилося дитя.

Дитя моє! Бог дав тобі життя.

І щоб ніхто не заподіяв школи

Тобі, малесенький громадянин, -

Бог дав закони нашому народу…

Від дня народження, від іменин –

Він твій, цей світ широкий за вікном.

Ти на життя і щастя маєш право

Під золото-блакитним знаменом

Своєї Української держави.

 

Учень 2:

Яка це радість – жити!

Творити чудеса!

Сміятись і радіти,

Як вранішня роса!

Під весняним сонцем оживають квіти.

Під твоїм віконцем, як же не радіти,

Кущики й дерева, що ростуть на славу,

На тепло і ласку мають рівне право!

 

Ведучий 1: 20 листопада 2014 року виповнилося 25 років з дня прийняття Генеральною асамблеєю ООН Конвенції про права дитини. Це найдосконаліший міжнародний документ, що захищає права дитини.

(Пісня «Діти України» , відео про дітей)

Учень 1: Ми – діти світу. Хто б не були наші батьки, де б не жили і в що б ми не вірили, поводьтеся з нами як з рівними. Ми гідні того, щоб отримати все найкраще з того, що може дати світ.

 

Учень 2: Захищайте нас, щоб ми мали змогу рости гідно і вільно.

 

Учень 3: Нехай у нас буде ім’я і земля, яку ми можемо називати своєю.

 

Учень 4: Ми не повинні мерзнути, і в нас має бути дах над головою. Забезпечте нас їжею та місцем для ігор. Якщо захворіємо, то нам необхідний догляд.

 

Учень 5: Якщо у нас є проблеми у фізичному чи розумовому розвитку, ви ще більше турбуйтеся про нас і враховуйте наші потреби.

 

Учень 6: Дайте нам жити в сім’ї. Якщо сім’я не може піклуватися про нас, то візьміть нас до себе.

 

Учень 7: Добре навчайте нас, щоб ми могли бути щасливими і плідно прожили життя. Але дайте нам змогу гратися, щоб ми самі навчалися.

 

Учень 8: Хай у важку годину ми будемо першими, кому ви допоможете. Майбутнє світу залежить від нас.

 

Учень 9: Захистіть нас від жорстокості й від тих, хто з нами погано поводиться.

 

Учень 10: Ростіть нас в умовах терпимості, свободи і любові. Коли виростемо, ми також гарантуватимемо мир і розуміння між народами.

 

Ведучий 1:

Дитя моє, права людини

Ти мусиш вивчити сумлінно.

Це так потрібно, так важливо

Напевно знати в наші дні:

Коли з тобою справедливо

Вчиняють, а коли і ні.

Тож прочитай, завчи напам’ять,

Порадь і друзям прочитать.

Хай прочитають тато й мама,

Закони всім потрібно знать!

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Ирина Сухина
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додано
21 листопада 2018
Переглядів
6477
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку