Тема: Дискусія «Що я ціную в людях?» Читання оповідання Олени Лободи «Чашка»
Мета: допомогти учням з’ясувати сутність понять «добро», «доброта», як принципів людського буття; формувати уміння диференціювати ознаки доброго і злого; розвивати творчу уяву, почуття доброти, чуйності, милосердя, гуманності, спонукати творити добро, бути милосердним; виховувати кращі людські якості.
Хід заняття
І.Зустріч дітей
1.Привітання
Встаньте, дітки, всірівненько,
Посміхнітьсявсігарненько.
Посміхнітьсявсідо мене,
Посміхніться і до себе.
Привітайтесь: Добрий день!
2. Настрій з лего
-Покажіть ваш настрій за допомогою цеглинок лего.
3. Вправа «Передай по колу»
-Усміхніться і передайте по колу комплімент сусідові. Саме з посмішки та гарних слів починається доброта.
III.Обмін інформацією.
1.Розгадайте ребус
-Розгадайте ребус. (Доброта)
-Як ви вважаєте це гарне слово? Які почуття воно в вас викликає?
ІІ. Повідомлення теми та мети:
1. Гра «Мікрофон»
- Шановні діти. Сьогодні ми зібралися з вами, щоб поговорити про найважливіші якості людини. Я принесла вам два букети: з ромашок і гілок акації.
Яка ромашка? А гілочки акації?
(ніжна, гарна, скромна...) ( темні, колючі....)
Що вони вам нагадали?
( на що схожі?)
(сонечко, зірочки, око людини, ( кігті хижака, гачкуваті
пальці Баби-Яги,
квітка радує красою, Кощія Безсмертного,
сонечко гріє, колючки залишають подряпини
на тілі, а
око людини теж випромінює світ). брутальні слова - подряпини
на душі і на серці).
- Хто здогадався, про які якості людини ми будемо говорити сьогодні? (про добрі та негативні якості людини)
2. Повторення правил роботи в групі
-Сьогодні ми будемо працювати в групах. Давайте згадаємо правила роботи в групі.
ІІІ. Робота за темою диспута
1.Бесіда. Створення «Хмари слів»
- Що таке доброта? Що ховається за цим словом? Яка схованка людської душі відкривається цим ключем? Попрацюйте в групі та запишіть як найбільше слів- асоціацій до слова «ДОБРО»
(діти отримують шаблони сердець , потім діти зачитують)
-Молодці, я приєднуюсь до вас. Також послухайте мої асоціації.
-Діти, якою має бути добра людина? (Добра людина - та, хто поважає людей, допомагає їм; вона любить та охороняє природу. А якщо людина добра, вона спокійна, весела, від неї відходить тепло)
- Яким робить людину доброта? (Чарівним, гарним. Людина, у душі якого доброта, приємно виглядає, у нього вираження радості й спокою на лиці, мила посмішка грає на його губах).
- Яка людина може бути доброю? (Добрим може бути тільки той, хто завжди доброзичливий до людей, хто думає не тільки про себе, але й про інших. Добра людина завжди враховує інтереси інших людей.)
2. Робота в групі. Ромашка Доброти
- Як ви вважаєте, які правила доброти необхідно виконувати, щоб бути добрими? (Любити людей знайомих і незнайомих, призивати людей до гарних взаємовідношень, робити добро для близьких, друзів, бути добрими, допомагати в біді, залишати після себе лише добрий слід.)
-Запишіть ваші думки на листочках квітки.
3. Дослідження
-Учні та учениці 2 класі обговорили, які саме цінності вони вважають найважливішими, і результати подали у вигляді діаграми.
-Що найбільш цінним є для цих дітей? (здоров`я)
-Яка якість найцінніша? (доброта)
-Що на останньому місці? (гроші)
-Пропоную провести наше власне дослідження.
-Попрацюйте в групах. Побудуйте вашу діаграму за допомогою цеглинок.
(учні в групах ставлять цеглинки одного кольору відповідно за категоріями)
(перевірка)
ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА
https://www.youtube.com/watch?v=3LAjklSXpbI
4.Проблемна ситуація
-Роздивіться фотографії дітей. Спробуйте назвати якості , які притаманні цим дітям.
-Подивіться на першу фотокартку. Про яку якість можемо сказати? (уважність, милосердя). Друга (пихатість) Третя (егоїзм, жадібність) Четверта (щедрість, доброзичливість)
5.Переглянути відео: «Притча про людські стосунки» за посиланням https://www.youtube.com/watch?v=T4FVlep3t8E
Переглянути мультфільм «Мудрі казки. Не треба ображати друзів» за посиланням: https://www.youtube.com/watch?v=_Q4qB1sLTew
ІV. Закріплення вивченого матеріалу.
-Підніміть руку в кого є справжній друг?
-Це чудово , коли є друг. Чудово, коли він вас підтримує та допомагає. Всім цікаво дізнатися , який ваш друг.
(вчитель роздає шаблон обличчя та діти зображують свого друга та пишуть його якості)
-У вас є шаблони карток, намалюйте свого друга. Поруч з його портретом напишіть якості вашого друга та ім`я.
(вчитель слухає кілька дітей, а іншим пропонує показати портрети друзів на перерві)
2. Бесіда «Який ти друг?»
-Ви так багато розповіли про своїх друзів. А чи робили ви якість приємні подарунки для своїх друзів? Розкажіть.(відповіді дітей)
3. Вправа «Лабіринт». Робота в групі
- Також герої нашого підручника робили подарунки для своїх друзів. Спробуйте пройти лабіринт та назвати приємності для друзів.
(перевірка за допомогою лего)
4. Подарунок для мого друга
-Пропоную саме зараз зробити подарунок для вашого друга.
-Відгадайте загадку , про те, кого ми будемо з вами створювати.
Лахматенький,
вусатенький,
Лапки м’якенькі,
а кігтики гостренькі.
(Котик)
-Молодці. А який котик? Назвіть прикметники.
-Для такого подарунку вам необхідні матеріали. А саме: папір, ножиці, клей.
(діти працюють), (після роботи учні показують свої роботи)
V.Підсумок.
1.Читанняоповідання Олени Лободи «Чашка»
2.Рефлексія
- Світ стане добрішим, якщо ви навчитесь слухати інших, будете милими і товариськими, виявлятимете інтерес до інших людей та до їхніх справ, не будете злостивими і запальними. У стосунках з людьми навчитесь давати, а не лише брати. Вчіться говорити добре, підтримувати розмову.
ЛЮДИНА ПОЧИНАЄТЬСЯ З ДОБРА
Сказав мудрець:
— Живи, добро звершай!
Та нагород за це не вимагай!
Лише в добро та в вищу правду віра
Людину відрізняю
Від мавпи й звіра.
Хай оживає істина стара —
Людина починається з добра!
3.Самооцінка
-Самооцініть свою роботу сьогодні.