Дискусія «Що я ціную в людях?» Читання оповідання Олени Лободи «Чашка»

Про матеріал
Допомогти учням з’ясувати сутність понять «добро», «доброта», як принципів людського буття; формувати уміння диференціювати ознаки доброго і злого; розвивати творчу уяву, почуття доброти, чуйності, милосердя, гуманності, спонукати творити добро, бути милосердним; виховувати кращі людські якості.
Перегляд файлу

 

Тема: Дискусія «Що я ціную в людях?» Читання оповідання Олени Лободи «Чашка»

Мета: допомогти учням з’ясувати сутність понять «добро», «доброта», як принципів людського буття; формувати уміння диференціювати ознаки доброго і злого; розвивати творчу уяву, почуття доброти, чуйності, милосердя, гуманності, спонукати творити добро, бути милосердним; виховувати кращі людські якості.

Хід заняття

І.Зустріч дітей

1.Привітання

Встаньте, дітки, всірівненько,

Посміхнітьсявсігарненько.

Посміхнітьсявсідо мене,

Посміхніться і до себе.

Привітайтесь: Добрий день!

2. Настрій з лего

-Покажіть ваш настрій за допомогою цеглинок лего.

3. Вправа «Передай по колу»

-Усміхніться і передайте по колу комплімент сусідові. Саме з посмішки та гарних слів починається доброта.

III.Обмін інформацією.

1.Розгадайте ребус

-Розгадайте ребус. (Доброта)

-Як ви вважаєте це гарне слово? Які почуття воно в вас викликає?

ІІ. Повідомлення теми та мети:

1. Гра  «Мікрофон»

- Шановні діти. Сьогодні ми зібралися з вами, щоб поговорити про найважливіші  якості людини. Я принесла вам два букети: з ромашок і гілок акації.

                           Яка ромашка?                                     А гілочки акації?

(ніжна, гарна, скромна...)                             ( темні, колючі....)

Що вони вам нагадали?

                                                             ( на що схожі?)

(сонечко, зірочки, око людини,                                        ( кігті  хижака, гачкуваті  
                                                                                             пальці Баби-Яги,

  квітка радує красою,                                                         Кощія Безсмертного,

   сонечко гріє,                                                                  колючки залишають подряпини 
                                                                                                            на тілі, а               
око людини теж випромінює світ).                                  брутальні слова - подряпини 
                                                                                                на душі і на  серці).

- Хто здогадався, про які якості людини ми будемо говорити сьогодні? (про добрі та негативні якості людини)

2. Повторення правил роботи в групі

-Сьогодні ми будемо працювати в групах. Давайте згадаємо правила роботи в групі.

ІІІ. Робота за темою диспута

1.Бесіда. Створення «Хмари слів»

- Що таке доброта? Що ховається за цим словом? Яка схованка людської душі відкривається цим ключем? Попрацюйте в групі та запишіть як найбільше слів- асоціацій до слова «ДОБРО»

https://media.wordcloud.pro/image/0f196b28-e723-4178-a338-e8b1455e6742.jpg

(діти отримують шаблони сердець , потім діти зачитують)

-Молодці, я приєднуюсь до вас. Також послухайте мої асоціації.

-Діти, якою має бути добра людина? (Добра людина - та, хто поважає людей, допомагає їм; вона любить та охороняє природу. А якщо людина добра, вона спокійна, весела, від неї відходить тепло)

- Яким робить людину доброта? (Чарівним, гарним. Людина, у душі якого доброта, приємно виглядає, у нього вираження радості й спокою на лиці, мила посмішка грає на його губах).

- Яка людина може бути доброю? (Добрим може бути тільки той, хто завжди доброзичливий до людей, хто думає не тільки про себе, але й про інших. Добра людина завжди враховує інтереси інших людей.)

2. Робота в групі. Ромашка Доброти

- Як ви вважаєте, які правила доброти необхідно виконувати, щоб бути добрими? (Любити людей знайомих і незнайомих, призивати людей до гарних взаємовідношень, робити добро для близьких, друзів, бути добрими, допомагати в біді, залишати після себе лише добрий слід.)

-Запишіть ваші думки на листочках квітки.

3. Дослідження

-Учні та учениці 2 класі обговорили, які саме цінності вони вважають найважливішими, і результати подали у вигляді діаграми.

-Що найбільш цінним є для цих дітей? (здоров`я)

-Яка якість найцінніша? (доброта)

-Що на останньому місці? (гроші)

-Пропоную провести наше власне дослідження.

-Попрацюйте в групах. Побудуйте вашу діаграму за допомогою цеглинок.

(учні в групах ставлять цеглинки одного кольору відповідно за категоріями)

(перевірка)

ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА

https://www.youtube.com/watch?v=3LAjklSXpbI

4.Проблемна ситуація

-Роздивіться фотографії дітей. Спробуйте назвати якості , які притаманні цим дітям.

-Подивіться на першу фотокартку. Про яку якість можемо сказати? (уважність, милосердя). Друга (пихатість) Третя (егоїзм, жадібність) Четверта (щедрість, доброзичливість)

5.Переглянути відео: «Притча про людські стосунки» за посиланням https://www.youtube.com/watch?v=T4FVlep3t8E

Переглянути мультфільм  «Мудрі казки. Не треба ображати друзів» за посиланням: https://www.youtube.com/watch?v=_Q4qB1sLTew

ІV. Закріплення вивченого матеріалу.

  1. Творча робота

Результат пошуку зображень за запитом шаблон обличчя"

-Підніміть руку в кого є справжній друг?

-Це чудово , коли є друг. Чудово, коли він вас підтримує та допомагає. Всім цікаво дізнатися , який ваш друг.

(вчитель роздає шаблон обличчя та діти зображують свого друга та пишуть його якості)

-У вас є шаблони карток, намалюйте свого друга. Поруч з його портретом напишіть якості вашого друга та ім`я.

(вчитель слухає кілька дітей, а іншим пропонує показати портрети друзів на перерві)

2. Бесіда «Який ти друг?»

-Ви так багато розповіли про своїх друзів. А чи робили ви якість приємні подарунки для своїх друзів? Розкажіть.(відповіді дітей)

3. Вправа «Лабіринт». Робота в групі

- Також герої нашого підручника робили подарунки для своїх друзів. Спробуйте пройти лабіринт та назвати приємності  для друзів.

(перевірка за допомогою лего)

4. Подарунок для мого друга

-Пропоную саме зараз зробити подарунок для вашого друга.

 

-Відгадайте загадку , про те, кого ми будемо з вами створювати.

Лахматенький,

вусатенький,

Лапки м’якенькі,

а кігтики гостренькі.

(Котик)

-Молодці. А який котик? Назвіть прикметники.

-Для такого подарунку вам необхідні матеріали. А саме: папір, ножиці, клей.

(діти працюють), (після роботи учні показують свої роботи)

V.Підсумок.

1.Читанняоповідання Олени Лободи «Чашка»

C:\Users\w\Desktop\2-11-638.jpg

2.Рефлексія

- Світ стане добрішим, якщо ви навчитесь слухати інших, будете милими і товариськими, виявлятимете інтерес до інших людей та до їхніх справ, не будете злостивими і запальними. У стосунках з людьми навчитесь давати, а не лише брати. Вчіться говорити добре, підтримувати розмову.

ЛЮДИНА ПОЧИНАЄТЬСЯ З ДОБРА

Сказав мудрець:

— Живи, добро звершай!

Та нагород за це не вимагай!

Лише в добро та в вищу правду віра

Людину відрізняю

Від мавпи й звіра.

Хай оживає істина стара —

Людина починається з добра!

3.Самооцінка

-Самооцініть свою роботу сьогодні.

 

 

 

 

 

docx
Додано
3 лютого 2022
Переглядів
567
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку