Кожен з нас тією чи іншою мірою ідентифікує себе з Україною. Наше завдання як психологів, педагогів, батьків полягає у тому, щоб слова «Україна», «патріотизм» набували для дитини особливого смислу, тобто осмислювалися не лише розумом, а й переживалися серцем. Для того щоб кожна дитина могла сказати «Україна в моєму серці», потрібно усвідомити глибинні, теоретичні витоки такого почуття цінності, як патріотизм.
Відділ освіти
Шосткинської районної державної адміністрації
районний методичний кабінет
Майстер – клас
використання методу
Дискусійне кафе
«Формуємо учня - патріота»
«З Україною в серці»
Жиидиліна Надія Олексіївна,
практичний психолог
Миронівського
навчально- виховного комплексу
загальноосвітня школа І–ІІІ ступенів –
дошкільний навчальний заклад
Шосткинської районної ради
Шостка 2018
Майстер – клас
використання методу
Дискусійне кафе
«З Україною в серці»
Мета: сформувати свідомість про Батьківщину, набуття для дитини особливого смислу, тобто осмислення не лише розумом, а й переживання серцем.
Обладнання: аркуші фліп- чарту, аркуші формату А-1,фломастери, маркери мультимедійна дошка, комп'ютерна презентація
Час: 5 хв. – теоретична частина
15 хв. – практична частина
Хід заняття
(Слайд 1)
Доброго дня, шановні колеги. Мене звати Надія Олексіївна, я практичний психолог Миронівського навчально – виховного комплексу.
Я рада вітати Вас в нашому дискусійному кафе «З Україною в серці».
Кожен з нас тією чи іншою мірою ідентифікує себе з Україною. Наше завдання як психологів, педагогів, батьків полягає у тому, щоб слова «Україна», «патріотизм» набували для дитини особливого смислу, тобто осмислювалися не лише розумом, а й переживалися серцем. Для того щоб кожна дитина могла сказати «Україна в моєму серці», потрібно усвідомити глибинні, теоретичні витоки такого почуття цінності, як патріотизм.
Головним пріоритетом сучасного патріотичного виховання має стати вироблення переконаності учнів, що сила українців в їхній єдності. Лише завдяки почуттям національної єдності, злагоди, миролюбності можна зберегти Україну, зміцнитись, стати рівними серед рівних.
(Слайд 2)
Основна мета патріотичного виховання - це виховання свідомого громадянина, патріота, набуття молоддю соціального досвіду, високої культури міжнаціональних взаємин, формування у молоді потреби та уміння жити в громадському суспільстві, духовності та фізичної досконалості, моральної, художньо-естетичної культури.
(Слайд3)
В своїй роботі в основу виховання покладаю принципи гуманізму, єдності сім'ї і школи, наступності та спадкоємності поколінь.
Сьогодні я хочу презентувати вам одним із методів, який я особисто використовую під час бесід про патріотизм. На мою думку він досить дієвий та ефективний
(Слайд 4)
Методика – «Світове, або дискусійне кафе». Назва – оригінал – «The World Cafe»
(Слайд 5)
The World Cafe – це технологія і мистецтво розмови у відкритій атмосфері
метод, що дозволяє організувати жваве обговорення, сфокусовану неформальну дискусію.
The World Cafe - цінний помічник, коли необхідно в групі людей зібрати інформацію, зробити обмін знаннями, досвідом, вільно поділитися ідеями і думкою, почути, що думають інші з приводу актуальних для учасників діалогу питань. Технологія дозволяє залучити в розмову кожного учасника, формуючи комфортну атмосферу відкритості, невимушеності і психологічної безпеки, коли можна говорити на рівних.
( Слайд 6)
Технологія The World Cafe відома з 1995 року. Десятки тисяч людей у всьому світі побували учасниками обговорень у форматі The World Cafe.
Існує кілька версій народження даного методу. Найбільш поширена розповідає про появу методу «Світове кафе» в 1995 році на зустрічі невеликої групи лідерів з бізнесу і науки в місті Мілл-Веллі, штат Каліфорнія, США.
Як повідомляють автори технології Хуаніта Браун і Девід Ісаакс (Juanita Brown and David Isaacs), в будинку яких відбувалася ця ключова зустріч, «ніхто не мав ні найменшого уявлення, що буде створена соціальна інновація, яка швидко пошириться по всьому світу».
Плани обговорити нагальні питання у великому загальному колі на свіжому повітрі були порушені дощем. Сховавшись в будинку, в вітальні наспіх розмістили пару столів, навколо яких розташувалися учасники. Групи почали працювати, періодично перериваючись, щоб поділитися ідеями або пересісти за інший столик.
Неформальний варіант обговорення виявився набагато плідніше, результати перевершили очікування учасників тих знаменних зборів. «З дуже простого з'явилося щось нове і важливе», згадує Хуаніта Браун. Такою є одна з історій появи методу «Світове кафе».
На просторах інтернету можна зустріти ще одну версію першого проведення World cafe. Розповідають, що в 50х - початку 60х рр в США в одному з кафе зібралися промисловці. Раніше їх ніколи не збирали разом, об'єднатися для вирішення загальної проблеми було непросто. У той час в кафе використовувалися паперові скатертини, і промисловцям запропонували записувати на них всі ідеї, які будуть виникати в ході неформальної бесіди за чашкою кави і сигарою.
Результати обговорення виявилися вражаючими, а самі учасники не тільки знайшли спільну мову, а й об'єдналися для подальшої взаємодії. Надалі подібні зустрічі неодноразово повторювалися і завжди виявлялися результативними.
(Слай 7)
Він застосовується для:
Робота проходить у чотири етапи:
Метою нашого кафе є вироблення дієвих рекомендацій. Наша зустріч присвячена питанню про відношення сучасних учнів до свої Батьківщини. Цю ситуацію ми розглянемо з вами з трьох різних сторін – з боку батьків- І група, вчителів -ІІ група, учні – ІІІ група . Тому я хочу щоб саме зараз ми з вами спробували порадитися в нашому кафе.
У кожній групі оберіть, будь – ласка, «господаря столу»- фасилітатора. (Господарю столу дається додаткова інструкція): «Ви є хранителем знань вашої групи. Ваше завдання - фіксувати інформацію і передавати напрацьоване наступним групам. Слідкуйте, щоб всі приймали участь в обговоренні, заохочуйте висловлювання ідей, пишіть розбірливо. Всі ідеї приймаються без критики ».
Кожна група отримує по аркушу фліп-чарту і маркера для запису ідей. На аркуші написано назву обговорюваного питання.
Учасники й «Хазяїн» столика обговорюють питання й записують усі основні ідеї безпосередньо на аркуші фліп – чарта.
По команді звукового сигналу учасники міняються столами (звичайно по годинниковій стрілці). Хазяїн столу залишається, вітає нову команду, ознайомлює з питанням і розповідає про те, що було напрацьовано в попередній групі. Нові учасники доповнюють список своїми ідеями. І за сигналом, учасники знову переходять за нові столики.
Зазвичай ця методика за часом розрахована від 60 хв і більше, ми, нажаль обмежені в часі, тому на обговорення одного питання вам дається 3 хв.
Після обговорення всіх питань, учасники повертаються за свої столики і виробляють загальні рекомендації протягом 3 хв. стосовно поставленого питання, а також спираючись на ці рекомендації прошу на аркушах формату А -1 зобразити цього успішного сучасного патріота. Представники від кожної групи презентують нам свої рекомендації та учня - патріота.
(Слайд 8)