Дистанційне навчання із зарубіжної літератури

Про матеріал
Дистанційне навчання із зарубіжної літератури. поради щодо проведення уроків
Зміст слайдів
Номер слайду 1

УРОК ЗАРУБІЖНОЇ ЛІТЕРАТУРИ В СИСТЕМІ ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ ШКОЛЯРІВ учителя зарубіжної літератури ЗОШ І-ІІІ ст № 19 м. Чернігова. Хлопіної Ж. Ф.

Номер слайду 2

1. Нормативні документи щодо упровадження дистанційного навчання2. Зміст, методичний інструментарій віртуального уроку із зарубіжної літератури в системі дистанційної освіти3. Дослідження вітчизняних вчених щодо дистанційного навчання4. Віртуальний (електронний) урок. Ключові слова: дистанційна освіта; дистанційне навчання; літературна освіта; електронний урок; методичний інструментарій; кейси матеріалів із зарубіжної літератури.

Номер слайду 3

Лист МОН України від № 1/9-525 від 20 серпня 2019 року «Щодо організації форм здобуття загальної середньої освіти». Відповідно до статті 9 Закону України «Про освіту» загальна середня освіта може бути організована за такими формами:інституційна (очна (денна, вечірня), заочна, дистанційна, мережева);індивідуальна (екстернатна, сімейна (домашня), педагогічний патронаж).«Думати легко, діяти важко, а перетворити думку на дію – найскладніша річ на світі»І. В. Гете Сучасні соціально-економічні, політичні, культурні перетворення на перший план висувають проблему модернізації змісту освіти, пошуку нових освітніх парадигм, зорієнтованих не так на отримання певної бази знань, як на здатність особистості до навчання протягом усього життя. Концепція розвитку дистанційної освіти в Україні (затверджено Постановою МОН України 2008р.) Наказ МОН У країни 25.04.2013  № 466 Про затвердження Положення про дистанційне навчання

Номер слайду 4

За прогнозами ЮНЕСКО У XXІ столітті діти будуть проводити в школі лише 30-40% часу, 40% — буде відведено на дистанційне навчання, а решта - на самостійне

Номер слайду 5

Дистанційна освіта —це можливість навчатися та отримувати необхідні знання віддалено від навчального закладу в будь який зручний час. Положення про дистанційну освіту та Концепція розвитку дистанційної освіти в Україні регулює права та обов'язки учасників навчального процесу.

Номер слайду 6

Номер слайду 7

Номер слайду 8

Мета такого навчання‒ надання освітніх послуг шляхом застосування сучасних інформаційно-комунікаційних технологій за певними освітніми чи освітньо-кваліфікаційними рівнями відповідно до державних стандартів освіти.  

Номер слайду 9

Вітчизняні вчені про дистанційне навчання. Аналіз останніх досліджень і публікацій свідчить про значну увагу до проблем упровадження дистанційних технологій у навчальний процес. Науково-педагогічні засади дистанційного навчання розробляли вітчизняні вчені Ю. Богачков, В. Гриценко, В. Кухаренко, В. Олійник, В. Рибалко, Н. Сиротенко, П. Стефаненко та ін. Окремі аспекти проблеми щодо змісту й організації навчання з віддаленим доступом висвітлено в працях М. Бесєдіної, Є. Блінова, К. Власенко, В. Гура, Н. Дацун та ін.

Номер слайду 10

Сучасні дослідники намітили перспективи подальших пошуків. О. Александрова (екранне читання як один із прийомів формування компетентнісного читача); А. Богосвятська, С. Гарна, Ю. Еельмаа, С. Федорова (інформаційно-комунікаційні технології в літературній освіті школярів); Н. Волошина (перспективні педагогічні технології і новаторські форми занять у практиці вчителя літератури), О. Дем’яненко (використання елементів медіаосвіти у вивченні літератури школярами);

Номер слайду 11

С. Жила (роль суміжних видів мистецтв у сприйманні учнями літературних текстів); В. Журавльова (аудіальний аспект «прочитання» художнього твору на уроці літератури); О. Ісаєва (специфіка читацької діяльності школярів із залученням у освітнє середовище медіатекстів і креолізованих текстів, явище піар-менеджменту в діяльності вчителя-мовника, навчання літератури в цифрову епоху); Ж. Клименко (засоби і форми оцінювання навчальних досягнень учнів з літератури); тощо

Номер слайду 12

Актуальність дистанційного навчання  Удосконалення змісту дистанційного навчання в сучасній школі зумовлено необхідністю адаптувати традиційний методичний інструментарій до нових умов і розробити специфічний, а також, організувати якісний процес навчання учнів з віддаленим доступом навчання та забезпечити реалізацію їх права як громадян України на здобуття освіти

Номер слайду 13

(відповідно до Концепції розвитку дистанційної освіти України передбачено забезпечення розвитку освіти на основі прогресивних ідей, запровадження в навчально-виховний процес інноваційних педагогічних технологій і науково-методичних досягнень, створення нової системи інформаційного забезпечення освіти, входження України у трансконтинентальну систему комп’ютерної інформації)

Номер слайду 14

Дистанційне навчання організовується відповідно до робочих навчальних планів ЗНЗ, що затверджуються наказом директора ЗНЗ за погодженням з органом управління освітою. Віртуальний урок – це навчальний елемент в системі дистанційного навчання та контролю знань, з допомогою якого в режимі он-лайн здійснюється спілкування (навчання) між учасниками. 

Номер слайду 15

У процесі проведення навчання в дистанційному режимі використовуються основні типи інформаційних послуг:- ресурси світової мережі Інтернет (сторінки World, Wide, Web, інформаційно-пошукові системи); гіпертекстові середовища (WWW – сервери);електронна пошта, пересилка даних (FTR- сервери);- телеконференції;веб-конференції;он-лайн презентації

Номер слайду 16

Інструменти спілкування дистанційного навчання: Електронна пошта – це стандартний сервіс Інтернету, що забезпечує передавання повідомлень, як у формі звичайних текстів, так і в інших формах (програмах, графіці, звуках, відео) у відкритому чи зашифрованому вигляді. У системі освіти електронна пошта використовується для організації спілкування викладача й учня, а також учнів між собою.

Номер слайду 17

Кейс-технологіїЗа цією технологією до початку занять формуються пакети (кейси) з окремих тем (текстові, аудіовізуальні, мультимедійні матеріали) та розсилаються для самостійного вивчення учням з організацією регулярних консультацій. У разі, коли учень за будь-яких причин не засвоїв матеріал даної теми або хоче розглянути додаткові теми, він звертається до цих кейсів. Перевагою такої форми навчання є можливість урахування індивідуальних темпів навчання кожного з учнів, насичений і швидкий зворотній зв'язок з учителем і однокласниками.

Номер слайду 18

Телекомунікаційні технології. Продуктивна діяльність учнів, яка будується за допомогою сучасних засобів телекомунікацій. Цей підхід припускає інтеграцію інформаційних і педагогічних технологій, що забезпечують інтерактивність взаємодії суб'єктів освіти і продуктивність навчального процесу. Обмін інформацією відіграє у цьому випадку роль допоміжного середовища організації продуктивної освітньої діяльності учнів. Навчання відбувається в реальному часі (чат, відеозв'язок, «віртуальні дошки» тощо) або асинхронно (телеконференції на основі електронної пошти, форуми). Паралельно зі створенням учнями освітніх продуктів відбувається їх внутрішнє освітнє зростання.

Номер слайду 19

Чат – спілкування користувачів мережі в режимі реального часу, засіб оперативного спілкування людей через Інтернет. Є кілька різновидів чатів: текстовий, голосовий, аудіовідеочат. Найбільш поширений текстовий чат. Голосовий чат дозволяє спілкуватися за допомогою голосу. В освітніх цілях за необхідності можна організувати спілкування в чатах. Це реальна можливість, яка проводиться у рамках запропонованої для дискусії проблеми, сумісної проектної діяльності, обміну інформацією.

Номер слайду 20

Відеоконференція– це конференція реального часу в on-line режимі. Вона проводиться у визначений день і в призначений час. Для якісного проведення відеоконференції, як і телеконференції, необхідна її чітка підготовка: створення програм (цим займається мережевий викладач), своєчасна інформація на сайті і розсилка за списком (виконує педагог-куратор). Відеоконференція – один із сучасних способів зв’язку, що дозволяє проводити заняття у «віддалених класах», коли учні і викладач знаходяться на відстані. Отже, обговорення й прийняття рішень, дискусії, захист проектів відбуваються у режимі реального часу. Викладач і учні можуть бачити один одного, викладач має можливість супроводжувати лекцію наочним матеріалом.

Номер слайду 21

Форумнайпоширеніша форма спілкування викладача й учнів у дистанційному навчанні. Кожний форум присвячений будь-якій проблемі або темі. Модератор форуму (мережевий викладач) реалізує дискусію чи обговорення, стимулюючи питаннями, повідомленнями, новою цікавою інформацією. Програмне забезпечення форумів дозволяє приєднати різні файли певного розміру. Кілька форумів можна об’єднати в один великий. Наприклад, під час роботи малої групи учнів над проектом, створюються форуми для кожної окремої групи з метою спілкування під час проведення дослідження над вирішенням поставленого для даної групи завдання, потім – обговорення загальної проблеми проекту усіма учасниками навчального процесу (веб-конференція).

Номер слайду 22

Блогце форма спілкування, яка нагадує форум, де право на публікацію належить одній особі чи групі людей. В Інтернет-курсі можна використовувати під час навчання у колективі. Наприклад, автор (один учень чи їх група) виконав певне завдання (твір, есе), яке розміщується на сайті свого мережевого щоденника (блогу), потім автор блогу дає можливість іншим учням прочитати і прокоментувати розміщений матеріал. У учнів з’являється можливість обговорення й оцінки якості публікації і коментарів, що сприяє розвитку мовленнєвих навичок.

Номер слайду 23

Основні засоби дистанційного навчання:- електронні мережеві підручники, інформаційні ресурси; https://zarlit.com/textbook/index.html- навчальні й контрольні завдання, практичні роботи із методичними рекомендаціями щодо їх виконання; https://osvitoria.media/metodychni-rekomendatsiyi-shhodo-vykladannya-zarubizhnoyi-literatura-u-2019-2020-navchalnomu-rotsi/віртуальні тренажери із методичними рекомендаціями щодо їх використання; https://www.renderforest.com/ru/slideshow-makerhttps://worditout.com/word-cloud/888672- дослідницькі й проектні роботи; https://vseosvita.ua/library/opis-dosvidu-proektna-dialnist-ak-skladova-innovacijnih-tehnologij-na-urokah-zarubiznoi-literaturi-92124.html- пакети тестових завдань для проведення контрольних заходів, тестування із автоматизованою перевіркою результатів; https://naurok.com.ua/test/zarubizhna-literatura/klas-11- мультимедійні лекційні матеріали; https://vseosvita.ua/library/multimedijna-prezentacia-na-urokah-zarubiznoi-literaturi-4831.html- навчальні відеофільми; https://vseosvita.ua/library/sucasni-tipi-urokiv-zarubiznoi-literaturi-- електронні бібліотеки чи посилання на них; http://library.nlu.edu.ua/- дистанційні олімпіади і конкурси; https://naurok.com.ua/olimpiada

Номер слайду 24

Навчальний матеріал розробляється вчителем. В уроках є тексти, відео, аудіо, багато інтерактивних ігор. Кожен урок закінчується контрольними питаннями (які дають можливість перевірити якість засвоєння матеріалу). Учень виконує всі завдання і тести, письмові роботи (фотографує або сканує), записує на відео усні відповіді тощо та прикріплює файл у спеціальну форму на сайті. Учитель перевіряє, коментує і ставить оцінку. Із оцінок за тести, письмові та усні відповіді виводиться тематична, із тематичних – семестрова, із семестрових – річна.

Номер слайду 25

Перелік інтернет-джерел, які сприяють засвоєнню програмового матеріалу. Відеоуроки з зарубіжної літератури за шкільною програмою на You. Tube каналі (наприклад, https://www.youtube.com/watch?v=TCPEHeiq. DQk)https://www.youtube.com/channel/UCh. Aab. EBIMn. LZCFobn. R9 S8vg/videos;екранізовані твори з зарубіжної літератури (наприклад, http://all4zno.net/filmi-online-z-ukrainskoi-literaturi-zno.html) та інші онлайн-ресурси, які стануть учням у пригодіОн-лайн-сервіси для вчителя, платформи для створення тестів (https://osvita.ua/school/method/technol/45747/); платформа Padlethttps. Glogster — онлайн конструктор интерактивных плакатов Створення інтерактивних зображень Thing. Link

Номер слайду 26

Рекомендації дляпедагогів-кураторів щодо підготовки матеріалів електронного уроку: Не ототожнюйте матеріали дистанційного уроку з планом-конспектом, зазначаючи тип уроку, обладнання, мету (навчальну, розвивальну, виховну) наголосіть на тому, що має засвоїти учень, які знання отримати та як їх застосувати. Наприклад, «На уроці ти дізнаєшся …», «Ми навчимося …», «Ти маєш орієнтуватися …», «Ти зможеш…». Підготуйте невелике звернення-мотивацію до учня про важливість цієї теми (матеріалу). «Пригадай матеріал», «Підсумуємо прочитане», «Наголосимо на основних моментах» тощо. Візьміть до уваги, що електронний урок може складатися з таких компонентів: текст, зображення (ілюстрації, репродукції картин), відео- та аудіоматеріали, різнорівневі завдання, тести, інтерактивні вправи, мультимедійні презентації, географічні мапи, схеми, сигнальні конспекти, інфографіка тощо. Увесь матеріал е-уроку структуруйте на пункти й підпункти. Пропонуйте учням різні види завдань чи елементи контролю на всіх етапах електронного уроку. Пропонуючи завдання на відтворення фактичного матеріалу, робіть посилання на розділи (абзаци, частини), де він знаходиться. У разі труднощів це спонукає учня вкотре повернутися до теоретичного матеріалу чи тексту художнього твору.

Номер слайду 27

Пам’ятайте загальні вимоги до оформлення е-контенту: 1) фон документа має бути світлий; 2) текст може бути маркованим не більше як трьома кольорами (основний – темними відтінками, заголовки й підзаголовки – відповідно до сумісної з основним текстом кольорової гами); 3) кегль шрифту для учнів 5–7 класів має складати 14 шрифт, учнів 8–11 класів – 12; 4) великі за обсягом зображення (географічні мапи, схеми тощо) доцільно завантажувати окремими файлами та пропонувати для перегляду за допомогою навігаційних кнопокІнформаційні технології і засоби навчання. Додаткові матеріали (за наявності) подавайте у вигляді посилань або файлів для завантаження. Якщо теоретичний чи практичний матеріал містить зображення (ілюстрацію, репродукцію картини, фото мистецької інсталяції тощо), обов’язково додайте інформаційну довідку потрібного змісту (від указівки автора й назви до цікавого, дотепного факту, пов’язаного із цим зображенням, враженням від нього визначної постаті або пересічної людини), використайте це зображення та матеріал інформаційної довідки у роботі з учнем.

Номер слайду 28

Для перевірки знань учнів розробіть різнорівневі тести різних видів: з однією правильною відповіддю, з декількома, з відкритою текстовою або цифровою відповіддю, на встановлення послідовності, відповідності тощо. Якщо передбачено використання мультимедійних презентацій, урахуйте, що вони обов’язково мають містити коментарі до запропонованих матеріалів. Пам’ятайте: те, що вчитель коментує усно на звичайномууроці, у дистанційному форматі педагог- куратор здійснює засобамиписьма. Для цілісного сприймання навчального матеріалу зображення і його опис розміщуйте на одному слайді.

Номер слайду 29

Висновки. Дистанційне навчання є високотехнологічною формою отримання якісної освіти в 1-11 класах школи, відповідно до державного стандарту України, незалежно від місця проживання/тимчасового перебування учня, стану здоров'я, особливих потреб, політичної ситуації. Навчатись дистанційно можна з будь-якого місця світу за індивідуальним графіком, на своїй швидкості сприйняття, без будь-яких обмежень де є комп’ютер або ноутбук з доступом до Інтернету. 

Номер слайду 30

Використані джерела. Вимоги до оцінювання навчальних досягнень учнів із зарубіжної літератури. Вишнівський В. В., Гніденко М. П., Гайдур Г.І., Ільїн О. О. Організація дистанційного навчання. Створення електронних навчальних курсів та електронних тестів. – Навчальний посібник. – Київ: ДУТ,2014. – 140 с. Державний стандарт базової і повної загальної середньої освітиІнструкція щодо ведення і перевірки зошитів із зарубіжної літератури. Концепція Нової української школи. Концепція розвитку педагогічної освіти. Концепція літературної освіти. Концепція профільного навчання в старшій школіМетодичні рекомендації про викладання зарубіжної літератури у закладах загальної середньої освіти у 2019/2020 навчальному роціМірошниченко Л. Ф. Методика викладання світової літератури в середніх навчальних закладах : Підручник. – К.: Вища шк., 2007.– С. 8-79. Методичні рекомендації щодо національно-патріотичного виховання у загальноосвітніх навчальних закладахІнструктивно-методичні рекомендації щодо ведення класного журналу учнів 5-11(12) класів закладів загальної середньої освіти. Рішення колегії МОН про нову редакцію навчальних програм для 9 та 10-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів1000 журавлів Електронний ресурс/ Режим доступу/ https://www.xn--1000-83dma3a1c7b6a8s.xn--j1amh/%d0%bf%d1%80%d0%b5%d0%b7%d0%b5%d0%bd%d1%82%d. Креолізовані тексти: нестандартний підхід до вивчення літератури. Електронний ресурс/ Режим доступу/https://naurok.com.ua/post/kreolizovani-teksti-nestandartniy-pidhid-do-vivchennya-literature12. Програма зарубіжної літератури (2017р.). 10-11 класи. Профільний рівень       

Номер слайду 31

Дякую за увагу

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Чигілейчик Жанна Миколаївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Галалюк Наталія
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
pptx
Додав(-ла)
Хлопина Жанна
Додано
3 березня 2020
Переглядів
10114
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку