Інтегрований урок зарубіжної літератури з математикою. Учні 6 класу на уроці працюють. Досвід показує, що інтегроване навчання, за якого матеріал доповнюється та повторюється іншими напрямами, дає набагато кращій результат у порівнянні з традиційним вивченням дисциплін.
Ільківська загальноосвітня школа І-ІІ ступенів
Вінницького району
Вінницької області
Підготували:
|
Преловська Оксана Леонідівна, вчитель зарубіжної літератури
Козин Оксана Віталіївна, вчитель математики |
Тема: Іван Андрійович Крилов. Байки « Квартет», « Вовк і Ягня». Моральні проблеми у байках І.А.Крилова. Яскравість алегоричних образів
Мета : формування предметних компетентностей: закріплення знань про байку, її складові; ознайомлення із особистістю і творчістю І.А.Крилова, визначення моральних проблем, які байкар піднімає у своїх творах, привернення уваги на особливу яскравість образів тварин у байках; формування навички аналізу творів; розвиток логічного мислення, навичок виразного читання, уміння висловлювати власні думки, аргументування їх; розвиток уміння працювати у групах; виробляти вміння і навички розв’язування вправ на дію множення з дробами; узагальнення та систематизування знань на множення звичайних дробів;
формування життєвих компетентностей: виховувати любов до читання, критичне ставлення до людських вад, прагнення до самовиховання.
Обладнання: портрет письменника, тексти байок, видання байок Крилова, ілюстрація до байок І.Крилова, різноманітний роздатковий матеріал, мультимедійна презентація.
Тип уроку: засвоєння нового матеріалу, систематизація знань, умінь і навичок.
Здається, байка просто бреше.
А справді – мудру правду чеше
Л.Глібов
Хід уроку
І. Організаційний момент.
Учитель літератури. Добрий день, діти. Розпочнемо наш урок з вітання. Ніщо так не зближує, як добре слово та щира усмішка. Тож, давайте усмішкою привітаємо один одного.
Учитель математика. Урок у нас сьогодні буде незвичайним. Ви будете виконувати різноманітні завдання на множення дробів, вивчаючи життя і творчість І.А.Крилова.
ІІ. Мотивація навчальної діяльності, пи
ІІІ. Актуалізація знань.
1) Перевірка домашнього завдання.
Поетична хвилинка. "Розкажи байку друзям".
(Домашнє завдання попереднього уроку)
Вчитель математики. Яке на сьогодні було домашнє завдання.
(Діти читають власні байки).
Вчитель літератури. Для подальшої роботи пропоную об’єднатися у дві групи. Визначте лідера, дайте назву і презентуйте, тобто зробіть рекламу, своєї команди. (2 хв.)
(Діти представляють свої команди).
Вчитель літератури. Пригадайте, що ви знаєте про байку…
Вчитель математики. …та множення дробів.
Гра «Чарівна скринька». (Учні по одному виходять до дошки,і витягують теоретичні завдання із зарубіжної літератури, а на звороті – приклади з математики. Виконують їх.)
2) Робота з епіграфом.
Впродовж сьогоднішнього уроку ми спробуємо пояснити слова Л.Глібова.
ІV.Оголошення теми і мети уроку.
Серед найкращих байкарів є ім’я І.А.Крилова. Відомий російський літературний критик ХІХ ст. В.Бєлінський писав: «Так, народ знає і любить Крилова так само, як Крилов знає і любить народ». І сьогодні ми не перестаємо дивуватися мудрості байок, а саме байкам І. А.Крилова. Про них сьогодні буде наш урок. (На екрані тема уроку).
IV. Сприйняття навчального матеріалу
Гра «Зашифрований календар». (Учні розв’язують приклади і отримують числа, пов’язані з життям і творчістю І.А.Крилова).
Демонструється презентація.
Учитель літератури.
Визначаємо ключові дати:
V. Формування практичних умінь і навичок
Учитель математики. Виконавши наступне завдання ви дізнаєтесь назву байки І.Крилова.
В |
Р |
А |
К |
Т |
Е |
Т |
7 |
10 |
8 |
3 |
51 |
44 |
22 |
Клишоногий – криволапий, рос. косолапый.
Затіяли – розпочали.
Бас – низький чоловічий голос.
Альт – низький жіночий голос.
Втори – другий голос.
Кватрет – ансамбль із чотирьох виконавців
Читаючи віршовану байку, дуже важливо наголосом виділити ключові слова, витримати паузи після цих слів та за допомогою відповідної інтонації створити враження комічного.
Коментар учителя.
Автор висміює невміння слухати одне одного, домовлятися. Один з музикантів - осел, інший – козел, бешкетниця мартишка та грубий, незграбний ведмідь. Користі від кращої ідеї не буде, якщо цією справою займатимуться люди-невігласи.
Тобто для того, щоб добре робити якусь справу потрібні вміння, старанність і злагода та професійної підготовки.
Визначимо назву ще однієї байки І.А.Крилова, складаючи пазл, діти обчислюють вираз і перевертають катку. Коли все буде розв’язано, побачимо ілюстрацію до байки.
(Рольове розігрування байки: прочитати байку, відповідними інтонаціями передати характерні репліки кожного із персонажів).
Завсіди – завжди.
Случилось – трапилось.
Далебі – так і знай.
Зволить – бажає, хоче.
Сват – родич, батько дружини сина або чоловіка дочки.
Розквитаюсь – розрахуюсь, помщусь.
Гоноровисте – пихате, гордовите.
Коментар учителя.
Саме в цих рядках криються секрети поведінки героїв байки: всемогутність Вовка та беззахисність Ягняти. Автор байки, звичайно, на боці Ягняти, засуджує вчинки Вовка.
Вовк «-» |
Ягня «+» |
підступність |
чесність |
грубість |
вихованість |
хитрість |
логічність |
брехливість |
кмітливість |
нахабство |
беззахисність |
злість |
доброта |
- Чи справедливим є закінчення історії? До якого висновку підводить читачів байкар? Чи це поодинокий випадок? Чи актуальна байка сьогодні?
Коментар учителя.
Саме в цих рядках криються секрети поведінки героїв байки: всемогутність Вовка та беззахисність Ягняти. Автор байки, звичайно, на боці Ягняти, засуджує вчинки Вовка.
«Асоціативний кущ»
І.А.Крилов
Бесіда
Поясніть слова Л.Глібова:
«Здається, байка просто бреше.А справді – мудру правду чеше».
ІV. Рефлексія
Учитель. Настав час повернутися до поставленої мети. Я хочу у вас запитати:
VІ. Оцінювання учнів.
VІІ. Домашнє завдання