«Дистанційне навчання в період воєнного стану»

Про матеріал
Цей навчальний рік видався дуже незвичайним і важким у зв'язку з воєнним станом на території України. Враховуючи всі обставини, наш ліцей обрав форму дистанційного навчання, що допомагає нашим учням опанувати знання у будь-який час та з будь-якого куточку світу.
Перегляд файлу

 

               Панкратова Людмила Павлівна

                                         вчитель початкових класів,

спеціаліст вищої кваліфікаційної категорії,

 Комунального закладу "Кам'яноярузький  ліцей"

 Чугуївської міської ради Харківської області.

2023р

Тема опису досвіду роботи

«Дистанційне навчання в період воєнного стану»

     Цей навчальний рік видався дуже незвичайним і важким у зв'язку з воєнним станом на території України. Враховуючи всі обставини, Кам'яноярузький ліцей обрав форму дистанційного навчання, що допомагає нашим учням опанувати знання у будь-який час та з будь-якого куточку світу.

      І тому перед вчителями початкової школи постає завдання – не просто дати учням певні знання й уміння, а сформувати таку людину, яка здатна творчо мислити, приймати рішення й адаптуватися за будь-яких умов навчання. Це вимагає перебудови діяльності педагога і, впершу чергу, його взаємодії з учнем та батьками на користь процесів саморозвитку й самоорганізації.

     Почала  я свою роботу з інструкції та рекомендації для батьків і дітей до завдань, які планувала розміщувати в групі класу у додатку-месенджері Viber  та у  особистому блозі.

      Мною було створено групу класу у додатку-месенджері Viber. Під час такої роботи саме учні, а не їх батьки, змогли спілкуватися як і з вчителем, так і один з одним, подібно до того, як працювали у звичайному режимі в школі. Саме на використання цього додатка погодилися батьки, у зв’язку з технічними можливостями всіх учасників.

      Це дало змогу записувати відеопояснення матеріалу з різних тем для учнів, а також забезпечило пряме спілкування безпосередньо з дітьми. Якщо комусь із учнів не була зрозуміла певна тема або завдання, він одразу мав змогу задати запитання вчителю та миттєво отримати відповідь у додатку-месенджері Viber

      Щоб виконання завдань під час дистанційного навчання було ефективним, запропонувала дітям пам’ятку «Сідай за уроки»:

1.В один і той же час, але слідкуй за повітряною тривогою, та виконай всі рекомендації  по збереженню свого життя.

2. Провітрити кімнату за 10 хвилин до початку занять.

3.В кімнаті, де ти працюєш, має бути тихо.

4.Подивись розклад занять. Перевір, чи всі завдання записані у тебе в щоденнику.Виконуй за розкладом.

5. Приготуй письмове приладдя для виконання завдань, прибери все зайве.

6. Прийшов час виконувати завдання. Сядьте зручно, відкрийте підручник.

      Під час дистанційного навчання зручно користуватися особистим блогом https://pankratovaluda19.blogspot.com в якому можна прослідкувати методику організації  навчання з учнями початкової школи в період воєнного стану.         Робота у блозі починається з цікавого привітання, впродовж всіх уроків використовую різні малюнки та гіфи для того, щоб дитина у гарному настрої працювала вдома . Я працюю над тим, щоб учні мали змогу адаптуватися в  складному сучасному світі, реалізувати свої можливості і навчитись повноцінно жити, почуватися щасливими, потрібними іншим. Найкраща ранкова зустріч:"В обіймах мами та бабусі!"

      Онлайн-уроки планувала згідно розкладу, розміщувала посилання у блозі,  використовувала Google Meet для онлайн-зустрічей: " Українська мова"

     Організовуючи навчальну роботу дистанційно я ставила перед собою мету: допомогти учневі самостійно розібратися з тим, що він не знає і не вміє. Тому підбирала навчальні матеріали та завдання, посильні для вікової групи, з якою я працюю. Мені довелося повністю міняти формат звичних занять, довелося освоювати нові технології, щоб організувати навчальний процес. При всьому різноманітті можливостей намагалася не перевантажити дітей технологіями. Домовилися, що засобом для комунікації, відправки та отримання завдань, будемо використовувати мій власний блог, пошту та Viber. Я переглядаю роботи, ставлю позначку дитині у вигляді смайлика різного настрою, відповідаю їй в листі і даю коротке пояснення, якщо є помилки. Таким чином проводжу індивідуальну роботу по усуненню прогалин в знаннях.

      Батьки стали активними помічниками в організації освітнього процесу, так як без них в початковій школі дитині непросто перебудуватися на іншу форму роботи.  На допомогу учневі розробила алгоритм дій навчання, покроково розписано, що дитина повинна робити:

1.Відкрий підручник на сторінці такий-то і прочитай сторінку таку-то.

2.Дай відповідь на питання.

3.Подивись відео-урок. Далі йде посилання. Дитина натискає на неї і там автоматично відкривається той ресурс в інтернеті або та платформа, яка дозволяє продемонструвати цей урок. Організуючи все це, я дивилася саме з точки зору полегшення процесу навчання: якщо вчителя немає поруч, але є батьки, вони без проблем все пояснять, згідно алгоритма.

4. Все, що ти виконав,  потрібно сфотографувати і відіслати вчителю.

      Під час дистанційного навчання я продумувала кожне завдання – відповіді на які не знайде дитина у готових домашніх завданнях, це робила для того, щоб діти  завдання робили самостійно, а не за допомогою підказок.

      Але одного пояснення вчителя не завжди достатньо для ознайомлення з матеріалом. Для цього я створювала власні презентації, або знаходила різні навчальні мультфільми, відео-уроки на сайті www.youtube.com. які розміщувала у особистому блозі. Також ми продовжували займатися на вже знайомих для моїх учнів онлайн-платформах learning.ua, learningapps.org

      Для створення уроків використовувала:

 1.Google Form- з його допомогою зручно створювала навчальні тести, форму зворотного зв’язку і анкету.

2.LEARNINGAPPS - конструктор інтерактивних завдань, який дозволяє зручно й легко створювати електронні інтерактивні вправи, що сприяли активності, самостійності, ефективності, зв'язку теорії з практикою, поєднання колективних та індивідуальних форм навчальної роботи тощо.

3. Портал вчителів початкових класів «Урок», «Вчитель вчителю, учням та батькам» , в яких знайшла допомогу при підготовці до уроків.

4.  Ще одним цікавим для учнів та зручним для мене як учителя методом перевірки знань є сайти naurok.com.ua та vseosvita.ua. Вони надають можливість вдома в зручній обстановці попрацювати над цікавими завданнями,  тестами, які створювала особисто до тем з різних предметів..

        Для розвитку дитини  на  сайті  naurok.com.ua існує багато різних конкурсів та олімпіад, у яких мої учні залюбки брали учать та перемогали :

1.Всеукраїнський конкурс «Захисники та захисниці України»,

2.Олімпіада з української мови та літератури та Всеукраїнський інтернет-конкурс «Мова моєї країни».

3. Всеукраїнський інтернет-конкурс «Подорож на Південний полюс».

Діти відволікалися від трагічних подій сьогодення, зосереджувалися на виконанні цікавих завдань, отримували за це нагороду та раділи успіху.

       Цього надскладного року,  організаційний комітет Міжнародного математичного конкурсу «Кенгуру»  зміг провести конкурс в режимі  онлайн. Мої другокласники долучилися до проходження конкурсу та отримали часточку математичної краси та культури. Це вже є особиста перемога, яка допомогла стати моїм дітям впевнішими, кмітливими та винахідливими:

Сертифікати Міжнародного математичного конкурсу" Кенгуру."

     На протязі дистанційного навчання метод «блогера» був в пригоді, діти з задоволенням знімали відео, де читали тексти для перевірки техніки читання, розповідали  "Про зміни в природі у березні"(Єрьомченко В.) декламували вірші напам'ять:"Ой весна,весна..."укр.нар.пісня (Стеценко І.), одни з яких були відправленні на обласний флешмоб " Нас єднають думи Кобзаря!".   Залюбки демонстрували свої навички з технології та мистецтва :  "Творча  майстерня ", " Разом до Перемоги!". Дитячі очі  світилися,  учні раділи своїм успіхам  і це дуже важливо, особливо у  цей час : " Моя мрія!"

     Моє основне завдання  є  підтримка  дитини, спілкування   з нею кожного дня та допомога у навчанні. Бо їм зараз дуже важко сприймати  ці зміни у освітньому процесі. У дітей є бажання вчитися, тому я намагаюся розгледіти в них талант, розвивати і плекати індивідуальне, самобутнє, спираючись на їх природу: інтелектуальна гра" Розумники і розумниці".

     Я не знаю, як складуться долі моїх учнів, проте я вірю, що основною потребою моїх вихованців стане прагнення до безперервного процесу пізнання й опанування знань, умінь і навичок в різних умовах життя. Вірю в це. І з натхненням іду на черговий онлайн-урок радісного спілкування з моїми учнями. Упевнена: хто хоче досягти мети, тому ніщо не завадить.

     Миру нам всім та творчих досягнень !

                 Список використаних джерел:

1.Особливості дистанційного навчання учасників освітнього процесу в умовах воєнного стану. Гнатюк О.В.( м.Київ, Україна).

2. Закон України «Про освіту»: редакція від 6.04.2022 року.

3. Положення про дистанційну форму здобуття повної загальної середньої освіти: затверджено наказом МОН від 8 вересня 2020 року №1115.

docx
Додано
3 жовтня
Переглядів
54
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку