Дараган Константин Васильович
Вчитель математики
К.З. «Шелудьківський ліцей імені Ю.Є.Кравцова» Слобожанської селищної
ради,Чугуївського району
Тема опису досвіду роботи учасника
(з урахуванням цьогорічної теми Фестивалю «добрих практик» освітян Харківщини «Майстри педагогічної справи презентують»)
«Дистанційне навчання в умовах воєнного стану»
Кожна розв’язана мною задача
ставала зразком, що слугував
згодом для розв’язування інших
задач. Р. Декарт.
В умовах воєнного стану я намагаюсь організувати навчальний процес, який дає можливість досягнути мети на уроках математикики з одночасним якісним засвоєнням знань та набуттям компетенцій, необхідних надалі для професійного розвитку здобувачів освіти.
Творча діяльність людини в усіх галузях життя можлива за наявності міцних знань основ наук, узагальнених умінь та навичок і розвитку її духовних сил. Перед кожним новим поколінням життя ставить усе складніші завдання, і для їх розв׳язання потрібний все вищий рівень.
При вивченні математики дотримуюсь принципу «краще один раз побачити, ніж сто разів почути». Для цього все, що вивчаємо, втілюю в зорові образи, створюючи комп’ютерні презентації. Підбираю завдання до уроку так, щоб викликати у дітей інтерес до навчання. Тому завжди знаходжусь у творчому пошуку ефективних форм розвитку особистості, нетрадиційності, новаторства, проблемності на всіх етапах заняття. Вважаю, що урок-казка, подорож, конкурс, семінар, уроки з ігровими елементами дають можливість учневі самореалізуватись, повірити в свої сили. На уроках забезпечую психологічну підтримку кожного учня, створюючи ситуацію успіху, щоб дитина почувалась особистістю, яку сприймають, розуміють, слухають.
Особливо багато уваги приділяю посиленню ролі самостійної практичної і розумової пізнавальної діяльності, розвитку навичок самоконтролю в процесі цілеспрямованого організованого пошуку знань. Тому на уроках присутні ігрові ситуації, головоломки, логічні задачі, завдання на кмітливість, комп’ютерні презентації. Працюючи творчо, я весь час у пошуку нових форм, методів і прийомів роботи. Щоб уроки проходили завжди цікаво, практикую перехід від розв’язання прикладів та задач - до рольових ігор, математичних диктантів, уроків-змагань, уроків-роздумів над проблемами.
Classroom і meet добре середовище для спілкування при дистанційному навчанні. При дистанційному навчанні традиційний урок стискається до 30 хвилин,всі етапи уроку(організаційний,перевірка домашнього завдання,вивчення нового матеріалу,закріплення,підсумки,домашнє завдання) змінюються.
Я практикую в старшій школі, перед вивченням нової теми давати контрольні вправи із підручника. Це як правило базові задачі,на яких будуються самостійні і контрольні роботи. Учні повинні засвоїти і здати і якщо, щось не зрозуміло,звертатися за інструкціями в телефонному режимі.
Перед контрольною роботою даю на екран один із подібних варіантів для обговорення. Розподіл часу: 5 хвилин-організаційний етап;25 хвилинвідповідаю на запитання,даю інструкції по алгоритму виконання тієї чи іншої задачі.
В рамках обізнаності учнів в сфері культури наводю приклад поєднання математики і музики, яке дослідив Піфогор. Його знають як видатного математика, автора відомої теореми. А те, що він був музикантом, відомо далеко не всім.
Піфагор уперше описав звук: ціла сруна звучить як ‘ до’, половина-‘ре’, четвертина-‘мі’, восьма-‘фа’:
1 1/2 1/3 1/4 1/5 1/6 1/8 1/18
До ре мі фа соль ля сі до
Музика не може обійтися без нот, кожна з яких має свою тривалість. Відлічуючи тривалість нот “раз-і два-і- три- і- ….”, називаю початок натурального ряду. А такі назви тривалості нот, як “половина”, “четвертина” і т. д.схиляють до думки про існування безпосереднього зв’язку між музикою і математикою.
Застосування елементів українознавства на уроках математики в 5-6-х класах нерідко дає несподівано високі результати. Математичні поняття пов’язуються в пам’яті учнів не лише з цифрами і буквами, а ще асоціюються з історичними подіями чи предметами, які їх стосуються. При актуалізації опорних знань презентую 7 прикладів. Учні усно розв’язують їх і записують відповідь в зошити.
1. 20: 4+3. (8)
2. (12+15):3 (9)
3. (35-17) : 6 (3)
4. 8*7-52. (4)
5. 25*2 – 48. (2)
6. 17*3 – 50. (1)
7. 35:5-3. (4)
Після цього з таблиці, яка розміщена на слайді №2, учні вибирають букви, що відповідають результатам, і читають слово, яке утворилося.
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
н |
ї |
к |
а |
и |
о |
л |
у |
р |
Відповідь. Україна.