Дистанційне навчання в умовах воєнного стану .

Про матеріал
Аналіз власного досвіду роботи та поради щодо умов роботи під час дистанційного навчання в умовах воєнного стану.
Перегляд файлу

«Дистанційне навчання в період воєнного стану»

Анкетні дані автора

1.Тройняк Оксана Миколаївна.

2.Барвінківський ліцей №2

Барвінківської  міської територіальної громади

Ізюмського району Харківської області.

3.   Не буде новою думка про те , що сучасний світ характеризується швидкими змінами . Людина , яка живе і працює в ньому , має володіти низкою якостей (мобільність , рішучість , уміння швидко приймати рішення тощо) , що допоможуть зайняти своє місце «під сонцем», витримати конкуренцію у боротьбі за роботу, якісне комфортне життя.

     Але ще рік тому , ми навіть уявити не могли , якими жахливими можуть бути ці зміни …Війна…воєнний стан …Сирена…Повітряна тривога ….І ще багато подібних слів стали звичними для дітей та вчителів …Єдина думка , яка турбує сьогодні кожного : « Перемога ! Повернення до мирного життя…»

      Свою перемогу ми наближаємо щоденно , щогодини , працюючи  над навчанням та вихованням майбутніх громадян нашої України , яких російська агресія розкидала по різних куточках Європи , по областях нашої держави .

      Мої дистанційні уроки мало відрізняються від уроків офлайн : створюю проблемні ситуації , продумую цікаві запитання , залучаю дітей до спільного обговорення тем , застосовую мозкові атаки з метою підвищення мотивації навчання.

      Обов’язковою  умовою  дистанційного навчання вважаю розвиток творчих здібностей учнів , уміння думати , ухвалювати рішення і вміти їх відстоювати.

Організувати навчання дитини віддалено допомагають медіа-ресурси , їхня  роль  зростає з кожним днем.

      ЗМІ можуть стати  головним чинником формування творчої особистості , дадуть змогу виховати дитину так , що вона буде здатна змінювати себе , творити  новий світ , прекрасний і неповторний.

      Медіа освіта-частина освітнього процесу , спрямована на формування в суспільстві медіа - культури підготовку особистості до безпечної та ефективної взаємодії із сучасною системою мас-медіа , включаючи  як традиційні (друковані видання , радіо , кіно ,телебачення) , так і новітні (інтернет , мобільні гаджети тощо).

      Провідним видом діяльності здобувачів освіти початкової школи є гра . Відтак переконана , що формування творчої особистості учня засобами медіа освіти  найбільш ефективно може відбуватися саме в процесі ігрової діяльності. Елементи медіа освіти інтегрую у канву предметних занять. Наприклад , на уроках української мови учням пропоную завдання на складання власних медіа-текстів. Це можуть бути тексти , в яких головними героями будуть відомі дітям медіа-персонажі (герої мультфільмів чи популярних комп’ютерних ігор). Подібні завдання модифікую , запропонувавши дітям зачин чи кінцівку , а вже школярі складають повний медіа-текст.

      На уроці читання у 3 класі при вивченні теми «Леонід Глібов - відомий байкар. Вивчення байки «Коник-стрибунець» пропоную переглянути невеликий уривок одноіменного мультиплікаційного фільму . Шляхом проведення інтерактивної вправи «Займи позицію» школярі розподіляються на дві групи : одна група  підтримує мурах та засуджує поведінку коника-стрибунця , інша , навпаки , на боці коника , аргументуючи свою позицію.

      Пропоную змінити кінцівку байки . Можна запропонувати написання казки: «Як мурахи коника врятували» або «Мурахи перевиховали коника» тощо.

      Модель навчання у грі — це побудова навчального процесу за допомогою залучення учня до гри  . Використовую вправи : «Рольова гра» , «Драматизація», «Акторська майстерність» , «Крісло автора». Кожен учасник повинен чітко знати свою роль , характеристику героя , щоб уміло передати власне ставлення до конкретної життєвої ситуації.

      Дуже часто використовую  під час дистанційного навчання в синхронному режимі елементи «театральної педагогіки»: інсценізацію та театралізацію . Мабуть , нікого не треба переконувати в тому , що дитина ніколи не зможе зіграти персонажа на сцені , якщо не розуміє його характеру, мотивів вчинків . Важливе завдання - це відчуття впевненості у собі , у своїх силах , у думках , розкутість . Дуже часто навіть дорослі люди утримуються від публічних дискусій тільки через те , що не відчувають внутрішньої сили виступити при всіх. А хіба можна стати успішним , не відстоюючи своєї думки , не маючи таких творчих здібностей як виступи перед аудиторією?

      І знову на допомогу приходять засоби медіа-технологій в умовах дистанційного навчання в період воєнного стану .

     Під час вивчення теми «Діалог» у роботі зі школярами можна використати сюжетно-рольову гру «Стоп-кадр». Для цього демонструю стоп-кадр із популярного мультиплікаційного фільму , а діти мають відтворити діалоги чи монологи від імені героїв у І особі однини . Тематика діалогів може бути запропонована учителем або ж діти відтворюють діалоги чи монологи максимально наближені до оригіналу.

      У грі діти мають змогу опанувати соціальні взаємини , вчаться спілкуватися з іншими людьми , обирати для себе певну роль , узгоджувати свої потреби з потребами інших. Використання медійних персонажів з притаманними їм рисами дозволяють дитині вжитися в роль іншого , але при цьому побудувати новий сюжет , нову лінію поведінки і ставлення до інших.

      Не менш захопливою для школярів Нової української школи можуть бути ігри «Впізнай героя» за описом або «Опиши героя» , вказавши його позитивні і негативні риси , зовнішній вигляд . Такі вправи розвивають уяву дітей , уміння висловлювати власну думку , що є дуже актуальним у освіті сьогодні.

      Одним із завдань на уроках літературного читання може стати інтерактивна вправа «Намалюй мультфільм» до прочитаного твору. Це може бути як «словесне малювання» кадрів , так і створення ілюстрацій до творів.

      На уроках образотворчого мистецтва пропоную використати методику «Звук і зображення». Дітям пропонується лише звукова доріжка медіа-тексту. Після її прослуховування учні відтворюють почуте у малюнку.

      У роботі над розвитком творчих здібностей учнів використовую і електронні посібники та енциклопедії , і презентації у форматі MS Power Point ; аудіо та відео посібники , навчальні фільми та мультиплікаційні. Використовую перераховані медіа в якості джерела знань , у ролі наочного дидактичного матеріалу , що активізує пізнавальні процеси , робить урок динамічним , сучасним , а також як джерело для проблемних завдань , які несуть у собі виховний потенціал .

4.Контактні дані:

Телефон 066 001 9198

ksuhabobuh@gmail.com

Основна частина

Робота містить урок для 2 класу з української мови за програмою О Савченко  на тему : « Формування уявлення про слова – назви предметів. Розрізнення слів , які відповідають на питання хто? і що?. Складання речень , розповіді за малюнком».

  Він побудований відповідно до сучасних вимог.Урок демократичний. Проводиться не лля учнів , а разом з ними.Відрізняєється упровадженням інноваційних технологій ,використанням індивідуального підходу та спрямований на розвиток творчих здібностей учнів.

Інноваційна значущість роботи полягає у використанні методів та прийомів , що сприяють формуванню ключових компетентностей школярів НУШ.

     Адже сьогодення вимагає від учнів компетентності у всіх сферах діяльності, самостійності, яка наблизить особистість до реальних життєвих умов і підготує їх до ініціативної  , творчої праці,необхідність  формування  в учнів  бажання   самостійно вчитися  протягом всього  життя .

Зміст роботи

Тема: формування уявлення про слова – назви предметів. Розрізнення слів , які відповідають на питання хто? і що?. Складання речень , розповіді за малюнком

Мета:формувати уявлення про слова – назви предметів. Вчити розрізняти слова , які відповідають на питання хто? і що?. Удосконалювати  уміння складати речення та розповіді за малюнком, розвивати мовлення ,мислення , виховувати любов до природи , акуратність ,старанність.

                                                          Хід уроку.

І.Організація класу до роботи.

-Стали рівненько..подарували посмішку один одному ,у нас на уроці присутні гості повернулися…привіталися і з гарним настроєм  у доброму гоморі почнемо працювати …адже всі прийшли подивитися…чому ви навчилися на уроках…сідаємо

Перевіримо готовність до уроку

…Називає ,що повинно бути на парті..

Ліктики рівненько.

ІІ. Повідомлення теми уроку.Мотивація навчальної діяльності.

. Над якими мовними одиницями ми працювали на уроках мови?

-Вірно…це були слова…групи слів за значенням за тематикою..

- Сьогодні слова знову на урок прийшли щоб ми їх до порядку привели…

- А ви помітили  ,цей казковий сундучок …а цікаво , що в ньому?

Вчитель дістає книгу..

-Це книга…дуже гарний подарунок..і дає вона нам таку пораду

-Щоб урок пройшов не марно

Слід писати чітко й гарно ..Правильно відповідати ,

 творчо всім нам працювати…

ІІІ. Опрацювання нового матеріалу.

У книзі є одне завдання для вас …

Послухайте вірш …доповніть його пропущеним словом…

Предмети…

Сьогодні ми почнемо вивчати слова, що іменують предмети , які нас оточують

Усі слова були зрозумілі?

(кашкет пояснити)

-Ой ,а що це за слова висипалися з книги ,змішалися…Давайте приведемо їх до порядку..

Ксенія та Ярослав складають слова на дошці..

-Іще щось красиве приховує книга..це закладинка…Гляньте , яка вона гарна…

Ви і самі виготовляли закладинки  , щоб зберегти листочки книги.ю

-Гляньте , які візерунки на ній …а що вони вам нагадують?

-Тільки буква ця красива…незвична…такі літери писали в давнину …коли оформлювали книги …Перша літера називалася буквиця…(слайд…)

 Хвилинка каліграфії.

-І ми з вами побудемо у ролі художників…будемо малювати літери…тобто правильно і красиво писати…

-На якому етапі уроку ми це робимо? (Хвилинка каліграфії)

-Пригадаємо правопис маленької та великої літер М…

(слайди…)

-Подружили літери…Написали пів рядочка велику з маленькою…пів рядочка дві маленькі літери…

-Бачу..як ви стараєтеся..правильно сидите…зошити лежать вірно ручку тримаємо рівно…

-Перевіримо і оцінимо свою роботу…Зазвичай , ми з вами оцінюємо роботу смайликами …а сьогодні будемо малювати ось такі сніжинки…

(Сніжинки на дошку)

-Плакат на дошці…

-На наступному рядочку пишемо візерунки з буквою м…(вчитель пише на плакаті…(оцінювання)

-У нас такі вийшли чудові візерунки , класні сніжинки..а прослухайте і відгадайте ,  хто ще вміє малювати без рук , без фарб та олівців зимові візерунки?

Він малює на вікні

 Гарні квіти крижані…

На дитячих щічках- маки ,

З ним узимку дружить всякий…

(слайд 6)

-Подивіться ,чи є таке слово у нас на дошці…?

Попрацюємо з ним..

(виходить учень…виконує повний розбір слова )

Записую…визначає кількість складів…звуки…букви..

(дітям завдання слідкувати , якщо не впораємося , звернемося за допомогою)

Мороз -2 скл.,5 б., 5 зв.

(-оІ -о-)

-Як вимовляється останній звук у слові ?

-На яке питання відповідає слово ? Що означає?

-Це ім’я ,назва природного явища..

-А які ще зимові слова ви знаєте ?Давайте їх запишемо ..усно ставимо питання…(Хто?Що?)

-Які слова не можна переносити з рядка на рядок ? Чому?

(оцінювання роботи)

-А як називається явище природи , коли дме холодний вітер , сніг летить в обличчя ,ви дізнаєтеся ,погравши у гру «Спіймайте друзів Віхоли»

Ой надворі метелиця

Крутить ,вертить хурделиця

І не завадило б кожуха

Така буває завірюха …

І закружляла заметіль .

Зима лютує ,хуртовина…

Мороз сердитий на дворі

І сніжить котиться лавина

Нема ні зіроньки вгорі..

Знайдемо ці слова на дошці..На яке питання відповідають?

-Які це слова за значенням?

-Що їх об’єднує ?(спільне значення , одне і теж питання)

-У нас зимовий урок…за вікном зима ..віхола кружляє сніжинками…і розкидала вона сніжинки…які утворювали речення

-Допоможіть побудувати  відновити його...

-Один учень виходить…Записуємо речення..

(Перевірка Слайд 7…Оцінювання)

Фізкультхвилинка

-Холодно взимку…важко вижити всім..але особливо тяжко птахам..маленьким

-Страшний їм і холод …а ще страшніший голод..

-Прочитаємо вірш Анатолія Качана «Крихта хліба»

(Один учень читає…всі слідкують)

-Які почуття викликав вірш…

У яких рядках показано , що пташкам дуже важко

-Як ми можемо допомогти вижити їм?…

-Знайдіть слова , які називають птахів..яке питання поставимо ? Чому?

-Мова іде про одну пташку чи багато?

-Запишемо їх з нового рядочка  ,поставивши питання…

-До яких слів ми ставимо питання хто?(назви людей і тварин)

(Оцінити роботу)

Робота в парах.

Гра « Незакінчене речення»

-Як працюємо у парах?(слайд Дивись)

У повітрі витанцьовували_____________

Зима в лісі намела _______________

Сніговику в зимовому лісі___________________

-На аркушах початок речення…дописати пропущене слово

На екрані перевірка…(Оцінити роботу)

ІY. Підсумок  уроку.(Рефлексія)

-Над якою групою слів працювали?

-На які питання вони відповідають? Що означають?

Це у лісі Сніговику самотньо …а у нас йому буде весело…Складаємо сніговик..

-А як називаються ці слова ,ми дізнаємося на наступному уроці…

-Подимвіться на роботу

-Як ви працювали?Чому вас на вчив цей урок…що сподобалося найбільше?

-Знайдіть на парті сніжинку ..прикрасьте нашого Сніговичка…ось як ми працювали на уроці…

Y.Домашнє завдання…(Аркуші) Слайд

 

Висновки

Використання у практиці таких уроків дозволяє досягати більш високих результатів діяльності учнів. Застосування сучасних , освітніх технологій позитивно позначається на аспектах навчального матеріалу: підвищує мотивацію учнів; розвиває навички спільної роботи; формує більш глибоке розуміння навчального матеріалу.

 

Список використаних джерл інформації

1.     Антонюк  О. Розвиток творчого потенціалу учня //Початкова освіта. -2013. - №7 с. 10 – 11

2.     Гузь О. Психологічні основи педагогіки співробітництва // Початкова школа.  2012. - № 4. с.50-51.

3.     Державний стандарт початкової загальної освіти.

4.     Закон України «Про освіту»

5.     Коваль І. І.  Психолого-

педагогічні умови розвитку творчих здібностей школярів. Програма "Обдаровані діти"-  Обдарована дитина. - 2009. -  8. - с. 20-29.

6.     Комар О. А. Інтерактивні технології співпраці // Початкова школа. - 2004. - № 9. с. 5-7.

7.     Наволокіна Н.П., Андрєєва В.М. Практична педагогіка для вчителя – Харків: Основа, 2010. - 117 с.

8.     Навчання і виховання учнів 4 класів: Метод. посібник – К.: Початкова школа, 2005. – 638 с.

9.     Онопрієнко О.В. Управління проектною діяльністю молодших школярів. – К.: Початкова школа. 2005.- с.53-64

10.              Пометун О.І., Пироженко Л.В. та ін. Сучасний урок. Інтерактивні технології навчання: Наук.-метод. посіб. / За ред. О.І. Пометун. – К.: А.С.К., 2003. – 192 с.

11.                        Пушкарьова Т. Технологія проведення особистісно-орієнтованого уроку у початкових класах // Початкова школа. -2003. - № 4. с. 7-10.

12.                        Савченко О.Я. Дидактика початкової школи. -  К.: Генеза, 1999.- 366с.

13.                        Савченко   О.  Я.  Методика читання у  початкових   класах.   К.: Освіта,  2007. – 256 с.

14.                        Сухомлинський В.О. Сто порад  учителеві. – К.: Радянська школа, 1988.- 310 с.

15.                        Химинець В., Кірик М. Інновації в початковій школі. - Тернопіль: Мандрівець, 2012. – 307 с.

 

 

docx
Додано
8 травня 2023
Переглядів
672
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку