Дистанційний курс з української літератури для учнів 11-х класів для підготовки до ЗНО

Про матеріал

Матеріал допоможе випускникам опанувати знаннями з української літератури.Отже, для випускної роботи даних курсів дистанційного навчання системи Moodle, я підготувала курс з предмету українська література для 11-х класів для загальноосвітньої школи під назвою «Дистанційний курс з української літератури для учнів 11-х класів для підготовки до ЗНО.». Мета даної роботи: забезпечити учнів якісними знаннями, ознайомити учнів з сучасною українською літературою, сформувати дисципліну під час дистанційного навчання, вміти використовувати елементи курсу для контролю набутих знань. Дана робота не змінює традиційне навчання, а допомагає налаштовуватись на вивчення нового матеріалу і його опрацювання і контроль під час незапланованих карантинів, під час довготривалої хвороби учня, під час навчання учня вдома. Даний курс розрахований на учнів 11-х класів. Керівником у дистанційному навчанні виступає вчитель.

Перегляд файлу

Міністерство освіти і науки України

Харківський  національний  економічний  університет ім. С. Кузнеця

 

  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Випускна робота на тему:

Організація навчальної роботи з предмету українська література

для учнів 11 класу в умовах переходу до системи

дистанційного навчання

 

 

 

 

 

 

 

Виконав:                                                                                          

слухач групи підвищення кваліфікації

вчитель   української мови та літератури

школи     Харківська загальноосвітня школа І-ІІІ ст. №124                            

район      Московський

ПІБ Салій Зоя Олександрівна

(Салій Зої Олександрівни)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Харків – 2021

ЗМІСТ

Введення…………………………………………………………………………….3

1. Дистанційний курс з української літератури для учнів 11-х класів для підготовки до ЗНО…………………….………………………………………...…..8

   1.1. Редагування курсу……………………………………………………………9

   1.2. Додавання ресурсів курсу ..…………………………………………………12

   1.3. Кінцевий вигляд курсу….…………………………………………..............18

2. Заключна частина……..………………………………………………………...19

3. Використані джерела……..……………………………………………………..21

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Введення

«Освіта через усе життя» – нова формула освіти, необхідність якої вимагає сучасна цивілізація з її гуманізацією і демократизацією суспільних відносин, швидкою зміною техніки і технологій.

На сьогодні це можливо лише за умови впровадження сучасних ідей і технологій освіти. Саме ця потужна науково-педагогічна база в сукупності з сучасними розробками в галузі інформаційних засобів сприяє розвитку дистанційного навчання.

Довгий час зміст навчання у вітчизняній середній школі було уніфіковано, не враховувались реальні потреби і життєві прагнення окремих школярів, їх індивідуальність. Після ухвалення нового закону про освіту ситуація принципово змінилася. Основний акцент у системі освіти зараз робиться на інтелектуальному і моральному розвитку особистості, що передбачає необхідність формування критичного мислення, бути самостійним, уміти вчитися, вміти працювати з інформацією.

Головним завданням дистанційного навчання є розвиток творчих та інтелектуальних здібностей людини за допомогою відкритого і вільного використання всіх освітніх ресурсів і програм, у тому числі, доступних в Інтернеті. А оскільки Інтернет – це світова інформаційна мережа, то вона може бути одним із засобів дистанційного навчання, тому що її дані допоможуть учням створити повну інформаційну картину з питань, що їх цікавлять.

Мережа Інтернет постійно розширює свої можливості, сервіси, розміщену з її допомогою інформацію, яка є значущою з точки зору освіти. Так, сучасні засоби телекомунікації, залучені майже в усі галузі освітньої діяльності, використовуються у процесі підготовки школярів, дають можливість появи нових форм освіти, без яких стає неможливим розв’язання постійно поновлюваного спектру завдань, що висуває сучасна освіта. Наприклад, однією з можливих галузей ефективного застосування Інтернет-технологій у загальній середній освіті може стати профільна освіта старшокласників. Завдяки таким технологіям до освіти школярів у межах досить вузьких профільних напрямів підготовки можуть бути залучені спеціалісти-професіонали з ВНЗ, яких, із зрозумілих причин, кожна школа не має. І це лише один із можливих аргументів, що говорять про необхідність створення і залучення системи профільної освіти школярів з використанням Інтернет-технологій.

Інтернет багатофункціональний – поряд із функціями пошуковою (каталоги, колекції посилань) та інформаційною (електронні бібліотеки, віртуальні центри, бази даних, електронні книги і журнали, методична література) він виконує інтерактивну функцію, що дозволяє дітям (і вчителям) спілкуватися за допомогою електронної пошти, форумів і на персональних чатах, а також влаштовувати відеоконференції.

З розвитком Інтернету отримує подальший розвиток і технологічну реалізацію ідея відкритої освіти. Така форма освітнього процесу залучає учня у відкриті системи інформаційних баз даних, знімає просторово-часове обмеження в роботі з різними джерелами інформації, що досить актуальне в сучасному постіндустріальному, інформаційному суспільстві. Відкрита освіта передбачає використання нових засобів телекомунікацій, залучаючи школяра до широкого відкритого інформаційного світу, також дозволяє молодій людині нової соціальної формації повніше реалізувати свої потенційні можливості. Без такого підходу не можливий розвиток індивідуальності, а в цілому – не можлива й еволюція всього суспільства.

Для дистанційного навчання дуже важливий зв’язок з учнем, тому що сучасне навчання (а особливо дистанційне) тяжіє до індивідуалізації. Під час очного навчання кожен має можливість поставити питання й одразу отримати відповідь. Учень, що знаходиться на відстані, не має такої можливості. З часом у нього може згаснути інтерес, розсіюватися увага. Дитині важко стимулювати себе до самостійного навчання, оскільки вона не знаходиться в колективі, де існує ще й такий стимул як конкуренція (наприклад, бути найкращим учнем у класі) або просто проведення емоційної дискусії з певного питання. Тому до вчителя, що працює в системі дистанційного навчання, є певні вимоги: відповідати дуже швидко на листи; хвалити оперативність слухачів; встановити чіткий графік спілкування в режимі on-lіne і чітко його дотримуватися; створити атмосферу психологічного комфорту та ін. Важливо створити сприятливий настрій, емоційне піднесення. Учень має відчути, що його вчитель не суворий контролер, а добрий учитель, який завжди допоможе. Необхідно створити умови для повноцінної самореалізації учня, прояву успішності, самоствердження, підвищення його самооцінки.

Істотною рисою дистанційної педагогічної діяльності є її орієнтування на освіту школярів, яка базується на організації пізнавальної діяльності в індивідуальних і колективних формах у вигляді діяльності самоосвітньої; системну діагностику особистих якостей учня і підтримка його індивідуального зростання; використання можливостей інформаційного освітнього середовища.

У дистанційному навчанні важливо знати кожного учня, його особливості: інтроверт ваш учень чи екстраверт, мислить він більш логічно, раціонально чи дуже емоційний, спирається більше на відчуття, емоції, отже, варто організувати ситуацію для активної участі у дискусіях, інтроверту – індивідуальне письмове завдання, у якому він проявиться більше.

Дистанційне навчання дозволяє реалізувати такі принципи:

  • доступність навчання, а саме подолання фізичних обмежень людини, розширення аудиторії учнів;
  • індивідуальна спрямованість навчання, створення комфортних умов для школярів і вчителів, урахування індивідуальних психологічних особливостей (сприйняття, пам’яті, мислення), індивідуальний темп навчання;
  • розвиток інформаційної культури, навичок роботи із сучасними засобами інформатизації і телекомунікації;
  • соціалізація навчання, урахування особистісно-комунікативних особливостей учнів.

На мою думку, реалізація дистанційного навчання є корисним, оскільки воно дозволить розв’язати низку завдань, які можна сформулювати так:

  • забезпечення доступності різноманітних навчальних ресурсів;
  • здобування загальної і професійної освіти в зручній, адекватній і відповідній формі для того, хто навчається;
  • важливість для психологічного розвитку дитини – його залучення в систематичну навчальну діяльність під безпосереднім керівництвом дорослого, процес володіння культурою і соціалізація проходять за допомогою вчителя;
  • розвиток творчих та інтелектуальних здібностей дитини за допомогою відкритого і вільного використання всіх освітніх ресурсів і програм, у тому числі, доступних в Інтернеті;
  • обмін даними, комунікативна діяльність на базі спільних інтересів, перш за все професійних і освітніх;
  • сприяння розвитку профільної освіти у школі;
  • організація дозвілля, відпочинку і розвитку;
  • підвищення кваліфікації, перепідготовка або зміна професійної діяльності.

Основними перевагами дистанційного навчання є: екстериторіальність, синхронний і асинхронний режими взаємодії учасників навчального процесу: вчитель – учень, учень – учень, учень – навчальна група; можливість залучення до навчання спеціалістів із певних галузей; одночасне з вивченням інших предметів практичне засвоєння інструментів ІКТ – створення додаткових умов для впровадження ІКТ в освітні системи тощо.

Дистанційне навчання покликане допомогти в глобальному освітньому просторі, воно виступає як ефективне доповнення традиційних форм освіти, як засіб часткового вирішення її нагальних проблем, зокрема, надає можливість одночасно з гнучким за часом і високопрофесійним за змістом вивченням різних предметних розділів знань, формуванням умінь і навичок роботи з багатьох навчальних дисциплін забезпечити інтенсивне практичне застосування тими, хто навчаються, методами і засобами інформаційно-комунікаційних технологій, розвиває уміння і навички у сучасній науці і практиці. Впровадження елементів дистанційної форми навчання в школі є необхідною умовою для досягнення сучасного рівня якості освіти.

Отже, для випускної роботи даних курсів дистанційного навчання системи Moodle, я підготувала курс з предмету українська література для 11-х класів для загальноосвітньої школи під назвою «Дистанційний курс з української літератури для учнів 11-х класів для підготовки до ЗНО.». Мета даної роботи: забезпечити учнів якісними знаннями, ознайомити учнів з сучасною українською літературою, сформувати дисципліну під час дистанційного навчання, вміти використовувати елементи курсу для контролю набутих знань. Дана робота не змінює традиційне навчання, а допомагає налаштовуватись на вивчення нового матеріалу і його опрацювання і контроль під час незапланованих карантинів, під час довготривалої хвороби учня, під час навчання учня вдома. Даний курс розрахований на учнів 11-х класів. Керівником у дистанційному навчанні виступає вчитель.            

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1. Дистанційний курс з української літератури для учнів 11-х класів для підготовки до ЗНО.

Як вже зазначалось раніше, в даній заліковій роботі представлений курс дистанційного навчання з предмету «Українська література» під назвою «Дистанційний курс з української літератури для учнів 11-х класів для підготовки до ЗНО.».

Цілі курсу:

- навчити учнів використовувати різноманітні ресурси курсу (пояснення, текстова сторінка, веб-сторінка і т.д. ) для набуття і закріплення вивченого матеріалу;

- навчити учнів використовувати встановлений термін для вивчення даного матеріалу (для вивчення кожного блоку теми встановлюється один тиждень);

- сформувати в учнів необхідність контролю набутих знань зі сторони вчителя, для цього використовується елементи курсу (лекція, опитування, кросворд, форум, чат, анкета і т.д.)

Курс «Дистанційний курс з української літератури для учнів 11-х класів для підготовки до ЗНО.» розбитий на вісім блоків. Вивчання кожного блоку розраховано на один тиждень. Після вивчання кожної теми, учням пропонується перевірити рівень засвоєння нових знань. У заняттях присутні самостійні роботи, практичні роботи та інше. Обов’язково виконується зарядка для очей.

 

 

 

 

 

 

  1.           Редагування курсу

Для того, щоб увійти до курсу необхідно натиснути на посилання з назвою курсу. Вікно курсу показано на Рис.1

Рис.1.  Головна сторінка сайту

Для того, щоб створити курс потрібно вибрати на панелі «Установки» та змінити налаштування курсу. Це показано на Рис.2.

 

 

Рис.2.  Режим редагування курсу

 

Для формату курсу був вибраний тематичний формат. Цей формат передбачає розбиття курсу на теми. При створенні даного курсу в цьому форматі вказується кількість тем і для кожної теми складається свій окремий розділ. В кожному розділі можна додавати необхідні елементи і ресурси курсу. Це показано на Рис.3 і Рис.4.

Рис.3.  Головний екран курсу

Рис.4.  Головний екран курсу

 

 

  1.           Додавання ресурсів курсу

Для того, щоб додати ресурси курсу, необхідно перейти до режиму редагування. Для цього можна виконати натиснення на кнопку «Редактировать». Дана дія показана на Рис.5.

Рис.5. Режим редагування ресурсів

На протязі всієї роботи був розроблений різний матеріал для даного курсу. Щоб помістити даний матеріал до Курсу, необхідно розглянути два списки у кожному блоці: «Добавить ресурс…» і «Добавить элемент курса…»

За допомогою першого списку був створений матеріал курсу. Були використані такі ресурси:

  1. Пояснення – короткий опис того, що буде внесено до кожної теми курсу. Для того, щоб додати ресурс – пояснення. Необхідно із списку ресурсів вибрати: «Добавить ресурс …» - пояснення. Після цього з’являється форма створення ресурсу у вигляді пояснення. Створене пояснення показано на Рис.6.

 

Рис.6. Пояснення першого тижня

 

2. Текстова сторінка – це сторінка, текст до якої можна вносити за допомогою звичайного текстового редактора; форматування даного тексту відбувається за допомогою тегів HTML. Для додавання текстової сторінки із списку «Добавить ресурс…» необхідно вибрати ресурс у вигляді текстової сторінки. На Рис.7. показаний приклад створення текстової сторінки.

 

Рис.7. Настройка ресурсу текстова сторінка

3. Посилання на файл або веб-сторінку – дає змогу учням мати доступ до ресурсу, який розташовано в будь-якому місці Інтернету. Для того, щоб використати ресурс типу веб-посилання для цього при використанні вибираємо із списку «Добавить ресурс…» – посилання на файл або веб-сторінку. Якщо необхідно використати лише посилання на веб-сторінку, то достатньо вказати в полі розміщення лише шлях до веб-сторінки. Дивись   Рис.8.

Рис.8. Додавання ресурсу типу веб-посилання

4. Для того щоб додати до даного курсу презентацію Power Point необхідно з списку «Добавить ресурс…» вибрати посилання на файл або на веб – сторінку. На екрані з’являється формат форматування даного ресурсу. В розміщенні вказуємо, що вибираємо «выбрать или загрузить файл». На екрані з’являється зміст файлової області курсу. Рис.9.

Рис.9. Файлова структура курсу

Якщо необхідна презентація є, то в правій частини екрану вибираємо необхідний файл. А якщо необхідний файл знаходиться на комп’ютері, нажимаємо -  «закачать файл». Рис.10.

 

 

Рис.10. Додавання ресурсу

 

 

 

 

 

 

 

1.3. Кінцевий вигляд курсу

Кінцевий вигляд курсу показаний на Рис.11 та Рис.12.

  Рис.11. Головна сторінка курсу

Рис.12. Головна сторінка курсу

  1. Заключна частина

Основними перевагами дистанційного навчання є: екстериторіальність, синхронний і асинхронний режими взаємодії учасників навчального процесу: викладач – учень, учень – учень, учень – навчальна група; можливість залучення до навчання спеціалістів із певних галузей; одночасне з вивченням інших предметів практичне засвоєння інструментів ІКТ – створення додаткових умов для впровадження ІКТ в освітні системи тощо.

Дистанційна освіта зручна тим, що дозволяє:

1. Отримувати необхідні знання в приємній і комфортній обстановці, не залишаючи будинок і сім’ю;

2. Самостійно планувати час і розклад занять, а також список предметів, що вивчаються;

3. Не обмежувати себе при виборі навчального закладу;

4. В процесі навчання отримувати навички, які можуть стати в нагоді в подальшій діяльності;

5. Отримувати якісні знання за помірною ціною, не несучи при цьому витрати на дорогу, на проживання та інше.
        Є, звичайно ж і свої недоліки:

1. Відсутній особистий контакт між вчителем і учнем, між учнем і класом, дух змагання і обмін досвідом;

2. Для ефективного навчання необхідна неабияка самоорганізація й уміння вчитися самостійно.

3. Відсутність можливості негайного практичного застосування отриманих знань із наступним обговоренням виниклих питань з вчителем і роз’ясненням ситуації на конкретних прикладах.

              Дистанційне навчання дозволяє реалізувати такі принципи:

доступність навчання, а саме подолання фізичних обмежень людини, розширення аудиторії учнів;

індивідуальна спрямованість навчання, створення комфортних умов для школярів і вчителів, урахування індивідуальних психологічних особливостей (сприйняття, пам’яті, мислення), індивідуальний темп навчання;

розвиток інформаційної культури, навичок роботи із сучасними засобами інформатизації і телекомунікації;

соціалізація навчання, урахування особистісно-комунікативних особливостей учнів;

На мою думку, реалізація  дистанційного навчання є корисним. Впровадження елементів дистанційної форми навчання в школі є необхідною умовою для досягнення сучасного рівня якості освіти.

Отже, стрімкий розвиток глобалізації впливає на всі сфери життя людей – особистісну, соціальну, культурну. Політичний та технічний прогрес у найближчому майбутньому призведе до спілкування «на рівні людства».

Дистанційне навчання покликане допомогти в глобальному освітньому просторі, воно виступає як ефективне доповнення традиційних форм освіти, як засіб часткового вирішення її нагальних проблем, зокрема, надає можливість одночасно з гнучким за часом і високопрофесійним за змістом вивченням різних предметних розділів знань, формуванням умінь і навичок роботи з багатьох навчальних дисциплін забезпечити інтенсивне практичне застосування тими, хто навчаються, методами і засобами інформаційно-комунікаційних технологій, розвиває уміння і навички у сучасній науці і практиці.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. Використанні джерела

1. Степанов В.П., Пономаренко Е.В. Методическое руководство для преподавателя СДО «Moodle», - Х., 2017

2. Степанов В.П., Пономаренко Е.В. Методическое руководство для преподавателей СДО «Moodle», - Х., 2019

2. Степанов В.П., Пономаренко Е.В. Методическое руководство для администратора СДО «Moodle», - Х., 2018

3. Анисимов А. М. Работа в системе дистанционного обучения Moodle. Учебное пособие. – Харьков: ХНАГХ, 2019.

 

 

 

 

1

 

docx
Додав(-ла)
Салій Зоя
До підручника
Українська література (рівень стандарту, академічний) 11 клас (Авраменко О.М., Пахаренко В.І., Мовчан Р.В.)
Додано
10 листопада 2021
Переглядів
573
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку