Дистанційний урок Ганс Крістіан Андерсен «Соловей». Протиставлення «справжнього» і «штучного» у казці.

Про матеріал

Мета: познайомитися з казкою, порівняти живого і штучного солов'я, відпрацьовувати в учнів навички виразного читання та переказу казки; розвивати пам'ять, образне мислення; формувати уявлення про справжню красу; виховувати любов до природи.

Перегляд файлу

Урок 15

                                            Зарубіжна література    5-Б                         06.11.20

Тема: Ганс Крістіан  Андерсен «Соловей». Протиставлення «справжнього» і

           «штучного» у казці.

                                          C:\Users\Admin\Documents\images (37).jpg

               

Мета: познайомитися з казкою, порівняти живого і штучного солов’я, відпрацьовувати в учнів навички виразного читання та переказу казки; розвивати пам'ять, образне мислення; формувати уявлення про справжню красу; виховувати любов до природи.

Тип уроку: комбінований.                                                                                                                     

                                                                                                              C:\Users\Admin\Documents\images (38).jpg

Хід уроку

1).  – Добрий день, діти. Сьогодні на вас чекає дуже цікавий урок….

– Віталій Біанкі, російський письменник, автор творів для дітей на науково-природничі теми сказав: «Рослини і тварини, ліси, гори і моря, вітри, дощі, зорі - увесь світ навколо нас говорить з нами всіма своїми голосами.Але ми його не чуємо. Тільки малі діти розмовляють з ним своєю мовою, і незрозумілий лепет їх сам звучить для нас як дзюрчання струмка, шелест лісу, перекличка птахів. Дітьми ми довго вчимося мови дорослих. А коли нарешті навчаємося висловлювати свої думки словами, вже не можемо розповісти, про що ми розмовляли з квітами, птахами, хмарами: забули».

- Сьогодні ми спробуємо поспілкуватись з чарівним птахом, героєм твору Ганса Крістіана Андерсена.

2). Але, спочатку, невеличке завдання….

                                  C:\Users\Admin\Documents\images (39).jpg

3). Мотивація навчальної діяльності. Оголошення теми й мети уроку.

  Сьогодні ми познайомитися з казкою Андерсена “Соловей”, поповнимо свій словниковий запас, матимемо змогу порівняти живого і штучного солов’я, спробуємо визначити, що хотів донести до читача Андерсен своїм твором, яким чином він розв’язав конфлікт між справжньою красою та штучною.

- Отже, дещо про соловейка…..

                                           C:\Users\Admin\Documents\images (40).jpg

 

– Прекрасний спів солов`я не залишає байдужим нікого. Вважають, що співає він уночі, насправді ж соловейко співає і вночі, і вдень, просто вдень ми не можемо почути його через шум та спів інших птахів.

– А ви бачили солов’я? Сірі, білі, голубі, кольорові пір’їнки – маленька птаха майже непомітна. Але спів зачаровує.

4). Читання казки Г. К. Андерсена «Соловей».

3. Словникова робота: пояснення нових слів з тексту.

Арія – це розвинута, закінчена вокальна п’єса для голосу – соло з оркестровим супроводом. У первісному значенні термін “арія” означав пісню (являє собою частину оперної дії).

Імператор – титул деяких монархів, що означає більш високий ранг порівняно з королем, царем.

Камергер – придворний чин і придворне звання старшого рангу.

Капельмейстер – керівник вокальної капели або оркестру, диригент.

Орнітолог - це біолог, що вивчає птахів. Він спостерігає за їх поведінкою в умовах живої природи, мегаполісу і в неволі. Відстежує сезонні міграції. Займається науково-дослідною роботою.  

4. Бесіда (за змістом).

– Де відбуваються події казки?

– Опишіть палац імператора?

– Кого зачарувала своїм співом «маленька сіра пташка»? Доведіть, що спів солов’я був дійсно красивим.

– А як імператор довідався про солов’я? Як цей випадок характеризує імператора?

– Перекажіть, як за наказом імператора знайшли птаха.

– Якими автор показав придворних? Чому вони вихваляли спів, якого ніколи не чули?

– Зачитайте опис солов’я. Чи таким його уявляли придворні? А яким?

– Чи сподобався спів солов’я імператору з казки Андерсена?

– Як ви гадаєте, чому соловей відмовився від нагороди імператора?

– Як поставилися люди до солов’я? Чи відчув він себе щасливим у палаці? Чому?

– Що було у пакунку, який отримав імператор?.

– Давайте порівняємо пташок. Знайдемо ті слова, які характеризують  живого птаха і штучного .

                   C:\Users\Admin\Documents\images (2).png

– Чому соловей полетів з палацу?

– Поясніть успіх штучної пташки.

– Чому справжній і штучний соловей не змогли співати разом?

– Що врятувало імператора від Смерті?

– Правильно – спів солов’я. (Звучить запис співу солов’я).

V. Підсумок уроку.

  Це дуже мудра казка, бо вона нагадує, що не можна плутати зовнішню досконалість iз живим мистецтвом. Тому, що навіть найкрасивіша іграшка лишається тільки забавкою.

– Чому навчає казка?

VІ. Домашнє завдання:

1. Прочитати казку Г. К. Андерсена «Соловей», хто не прочитав.

2. Намалювати ілюстрацію до казки (за вибором).

 

 

 

docx
Додано
9 січня 2021
Переглядів
1057
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку