23 квітня о 17:00Вебінар: Дистанційне навчання з «На Урок»: інструменти для ефективної та цікавої роботи

Календарно-тематичне планування уроків зарубіжної літератури. 5 клас

Про матеріал
Календарно-тематичне планування уроків зарубіжної літератури. 5 клас ПІдручник Ніколенко
Перегляд файлу
Календарно-тематичне  планування  уроків  зарубіжної  літератури.

5  клас

Розділ  і  тема  уроку

Дата

При-мітки

 

 

 

Вступ. Література і фольклор

1

 

Художня література — духовна скарбниця людства.

Скарби народної фантазії. Фольклор, його характерні ознаки. Прислів’я, приказки.

 

 

 

 

 

2

 

Фольклорні жанри різних народів (загадки, пісні).

Гуманістичні цінності, втілені у  фольклорних творах різних народів. Література і фольклор.

 

 

 

 

Казки народів світу

3

Різновиди казок (про тварин, чарівні, соціально-побутові та ін.), їх характерні ознаки. Автор, початкові поняття про оригінал і переклад.

 

 

 

 

4

Пригоди казкових тварин. Індійська народна казка «Фарбований шакал». Викриття в образах тварин негативних людських якостей. Філософський зміст казки.

 

 

 

 

5.

Порівняльна характеристика Чандарави (індійська казка «Фарбований шакал») та Лиса Микити (казка І. Франка «Фарбований Лис»). Мандрівні казкові сюжети.

 

 

 

 

 

 6.

Японська народна казка «Іссумбосі, або Хлопчик-Мізинчик». Відображення любові до праці, кмітливості, сміливості, ставлення до природи в  образі Іссумбосі.

 

 

 

 

7.

Японська народна казка «Момотаро, або Хлопчик-Персик». Національний колорит японських казок.

 

 

 

 

8.

Розвиток мовлення №1 (у). Характеристика образу Іссумбосі або Момотаро.

 

 

 

 

9.

Китайська народна казка «Пензлик Маляна». Поетизація мистецтва й уславлення образу митця в казці. ТЛ. Антитеза, алегорія.

 

 

 

 

10

Арабська народна казка «Синдбад-Мореплавець» (третя подорож). Утвердження  жаги відкриття світу, мужності й людяності в казці.

ЛК. Національний колорит казок і засоби його створення.

 

 

 

 

11

Втілення в образі Синдбада-Мореплавця віри в перемогу людини над обставинами. 

ЛК. Казкові образи й сюжети у творах мистецтва (живопис, кіно, музика, мультиплікація  та ін.).

 

 

 

 

12

Контрольна робота №1 за розділами: «Вступ. Казки народів світу». Тести

 

 

 

 

13

Брати Я. і В. Ґрімм. «Пані Метелиця». Значення діяльності братів . Ґрімм у збиранні й збереженні фольклору. Моральні цінності в казках. Характеристика образів персонажів. Антитези у пропонованих творах.

 

 

 

 

14

Розвиток мовлення №2 (п). Письмовий переказ казки «Пані Метелиця». ЛК. Казкові образи й сюжети у творах мистецтва (живопис, кіно, музика, мультиплікація  та ін.).

 

 

 

 

15

Олександр Сергійович Пушкін (1799-1837). Вступ по поеми «Руслан і Людмила». Система образів. Автор.  ТЛ. Оригінал, переклад. Автор.

ЛК. Національний колорит казок і засоби його створення. ЕК. Зіставлення оригіналу (фрагменту) твору Пушкіна з його українськими перекладами. 

О. С. Пушкін. Вступ по поеми «Руслан і Людмила». Вивчити   напам’ять.

 

 

 

 

16

Урок виразного читання напам’ять вступу о поеми «Руслан і Людмила».  Синтез фольклорних і літературних елементів у творчості О. Пушкіна.

 

 

 

 

17

Ганс Крістіан Андерсен (1805 -1875).  «Соловей». Протиставлення «справжнього» і «штучного» в казці «Соловей».

 

 

 

 

18

Соловей як втілення сили природи й мистецтва.

ЛК. Казкові образи й сюжети у творах мистецтва.

 

 

 

 

19

Оскар Уайльд (1854-1900).  «Хлопчик-зірка».  Основний конфлікт. Символічний зміст назви твору. Еволюція образу головного героя.  Мораль казки.

 

 

 

 

20

Казкові персонажі, їх характеристика. ЛК. Казкові образи й сюжети у творах мистецтва (живопис, кіно, музика, мультиплікація  та ін.).

 

 

 

 

21

Контрольна робота №2 за розділом «Казки народів світу». Тести

 

 

 

 

Природа і людина

22

Джон Кітс (1795-1821). «Про коника та цвіркуна». Поетизація образу природи у вірші, його ідея («Поезія землі не вмре ніколи…»).

ТЛ. Початкове поняття про вірш. Пейзаж, тема, ідея.

УС. Майстерність українських перекладачів творів зарубіжних авторів  про природу.

 

 

 

 

23

Йоганн Вольфганг Ґете (1749-1832). «Нічна пісня  подорожнього».  Зображення  взаємозв’язку різних сфер природи й людини в поетичному творі.   ТЛ. Епітет, метафора.

Вивчити напам’ять «Нічна пісня  подорожнього». 

 

 

 

 

 

24

Урок виразного читання поезії Й.В.Гете «Нічна пісня подорожнього»

Пейзаж у літературі й інших видах мистецтва.

 

 

 

 

25

Генріх Гейне (1797-1856). «Задзвени із глибини…». Втілення краси весняної природи у вірші. Зв'язок із фольклором (пісня).

ТЛ. Пейзаж, тема, ідея, епітет, метафора.

Вивчити напам’ять «Задзвени із глибини…»

 

 

 

 

26

Урок виразного читання поезії Г.Гейне «Задзвени із глибини».  Елементи фольклору в літературних творах про природу.

 

 

 

 

27

Ернест Сетон-Томпсон (1860-1946). «Снап». Авторські спостереження за світом природи. Робота з текстом твору. ТЛ. Тема, ідея твору.

 

 

 

 

28

Зображення художніх образів, їх розкриття в  подіях твору «Снап». 

 

 

 

 

29

Контрольна робота №3 за розділом «Природа і людина». Тести

 

 

 

 

30

Позакласне читання №1. Дж.Стронг. «Гармидер у школі».  Система навчання описана в творі.

 

 

 

 

31

Позакласне читання №2. Дж.Стронг. «Гармидер у школі». Образ пані Гармидер.

 

 

 

 

Світ дитинства

32

Марк Твен (1835-1910). «Пригоди Тома Сойєра». Провідні ідеї твору (дружба, кохання, людяність та ін.). ТЛ. Початкові поняття про сюжет, повість. УС. Українські перекладачі творів Марка Твена.

 

 

 

 

33

Сюжет повісті «Пригоди Тома Сойєра». Система образів.

 

 

 

 

34

Світ дорослих і світ дітей у повісті.

 

 

 

 

35

Том Сойєр і Гекльберрі Фінн. ТЛ. Портрет.

 

 

 

 

36

Розвиток мовлення №3 (п). Порівняльна характеристика Тома та Гека. ЕК. Том Сойєр і Гекльберрі Фінн.

 

 

 

 

37

Ставлення автора до своїх героїв.

 

 

 

 

38

Провідні ідеї твору (дружба, кохання, людяність та ін.)

ЛК. Втілення сюжетів творів Марка Твена у кіно, живописі, графіці та інших видах мистецтва.

 

 

 

 

39

Елеанор Портер (1868-1920). «Полліанна».

ТЛ. Початкове поняття про роман, сюжет.

ЛК. Втілення сюжетів творів Е. Портер у  кіно, живописі, графіці та інших видах мистецтва. Популярність образів улюблених книг серед дітей різних країн. УС. Українські перекладачі творів Елеанор Портер.

 

 

 

 

40

Щирість, мужність і оптимізм героїні твору, її вплив на життя міста.

 

 

 

 

41

Полліанна та її друзі. ТЛ. Портрет.

 

 

 

 

42

Художні засоби розкриття образу Полліанни.

 

 

 

 

43

Ідея радості життя й відкриття світу у творі.

 

 

 

 

44

Розвиток мовлення №4 (у) Складаємо фанфік «Нові пригоди Тома Сойєра та Полліанни»

 

 

 

 

45

Позакласне читання №3  Анжела Нанетті. «Мій дідусь був черешнею»

 

 

 

 

46

Позакласне читання №4  Анжела Нанетті. «Мій дідусь був черешнею»

 

 

 

 

47

Контрольна робота №4 за розділом «Світ дитинства» . Тести

 

 

 

 

Сила творчої уяви

48

Льюїс Керролл (1832-1898). «Аліса в Країні Див». Творча історія книги.

ТЛ. Початкові поняття про фантастику. Поглиблення понять про казку (літературну), повість.

 

 

 

 

49

Втілення сюжету повісті-казки Л. Керролла «Аліса в Країні Див» у різних видах мистецтва (кіно, мультиплікація, музика та ін.). Продовження книги («Аліса в Задзеркаллі»).

 ЕК. Спільні елементи зарубіжних казок (теми, образи, особливості будови).

 

 

 

 

50

Зв’язок книги «Аліса в Країні Див» із біографією письменника та життям Англії «вікторіанської» доби.

ЕК. Порівняння фрагментів оригіналу й перекладу повісті-казки Керролла «Аліса в Країні Див». Елементи казки у творі.

 

 

 

 

51

Світ уяви Аліси та її захопливі пригоди.

 

 

 

 

52

Образ Аліси. ТЛ. Портрет.

 

 

 

 

53

Персонажі, які оточують героїню.

 

 

 

 

54

Особливості художньої мови твору.

 

 

 

 

55

Урок-квест «Пригоди Аліси в нашій школі»

 

 

 

 

56

 Марина Іванівна Цвєтаєва (1892-1941). «Книги в червоній палітурці». Чарівний світ літератури й мистецтва у вірші          М. І. Цвєтаєвої. Знайомі образи з прочитаних книг (Том Сойєр, Гекльберрі Фінн та ін.).

ТЛ.  Початкові поняття про фантастику. Поглиблення понять про казку (літературну), повість

 

 

 

 

57

Образ ліричної героїні, котра любить читати. Роль літературних і музичних асоціацій у творі.

 

 

 

 

58

Контрольна робота №5 за розділом «Сила творчої уяви».  Тести

 

 

 

 

Сучасна література. У колі добрих героїв

 

 

 

59 

 Роальд Дал (1916-1990). «Чарлі і шоколадна фабрика».

ТЛ. Персонаж і герой літературного твору.

ЛК. Твори сучасного мистецтва (кіно, театр та ін.) для дітей і про дітей.

 

 

 

 

60

Цікаві пригоди хлопчика Чарлі та його друзів на казковій шоколадній фабриці містера Вонки. Робота з текстом твору.

 

 

 

 

61

Характеристика образу містера Вонки.

 

 

 

 

62

Зображення в повісті реального та фантастичного. Робота з текстом твору.

 

 

 

 

63

Доброта і щирість головного героя. Характеристика образу Чарлі Бакета.

 

 

 

 

64

Туве Янсон (1914-2001). «Капелюх чарівника». Чарівність художнього світу твору.

 

 

 

 

65

Персонажі, втілення в них ідей доброти, щирості, сімейних цінностей.

 

 

 

 

66

Інші пригоди Мумі-тролів

 

 

 

 

67

Контрольна робота №6 за розділом «Сучасна література. У колі добрих героїв». Твір

 

 

 

 

68

Обговорення списку рекомендованої літератури на 6-й клас.

 

 

 

 

69

Повторення вивченого матеріалу за 5клас. 

 

 

 

 

70

Підсумки. Узагальнення і систематизація навчального матеріалу за семестр.

 

 

 

 

 

 


 

docx
Додано
10 січня
Переглядів
1385
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку