Дистанційний урок "Пригоди Тома Сойєра"

Про матеріал
Можна використовувати під час уроків у школі або дистанційного навчання за темою ""Марк Твен "Пригоди Тома Соєра".
Перегляд файлу

Тема: Сюжет повісті «Пригоди Тома Сойєра». Система образів.

Мета: розвивати навички узагальнення окремих фактів;виділення головних епізодів; переказування їх;

виховувати допитливість;

розкрити особливості поведінки, внутрішнього світу головних героїв твору, розвивати образне мислення, акторські здібності  школярів, вчити уважного ставлення до художньої деталі

Обладнання: текст твору.

Епіграф до уроку: Гімн дитинства, перекладений прозою. ( Марк Твен)

 

Хід уроку

І. Актуалізація опорних знань.

 Знайомлячи нас зі своїм героєм Томом Сойєром, автор в тексті використовує цілий ряд фразеологізмів. Ваше завдання: записати фразеологізми, витлумачити їх зміст і визначити, як їх можна співвіднести з героями твору та їх вчинками.

Викидати коники

Вередувати, виявляти свою примхливість;

Робити що-небудь незвичайне, несподіване або легковажне.

Так говорить тітка Поллі про Тома, який був здатен на будь-які витівки

Збити з пантелику

Дезорієнтувати, заплутувати кого-небудь.

Своєю поведінкою Том міг спантеличити будь-кого

Руки опускаються

Хто-небудь впадає в апатію, стає байдужим, пасивним, бездіяльним; не хоче робити чогось.

Це тітка Поллі втрачала часом сили і терпіння при вихованні Тома

Дурня клеїти

Безвідповідально ставитися до виконання своїх обов’язків, вдаючи, що не розумієш шо потрібно робити, що від тебе вимагають.

Поведінка хлопчаків

Голову відірвати

Суворо покарати кого-небудь.

Так могли покарати хлопчаків містечка, передусім Тома

Сунути носа не в свої справи

Безцеремонно втручатися в що-небудь, переважно в те, що не стосується когось. 

Хлопчати могли втрутитись у будь-чиї справи

 

ІІ. Вивчення нового матеріалу: текстуальне вивчення твору.

  1. Фронтальне опитування.

 

Розділ 2. Том на вулиці.

  • Чому суботній день був світлим і радісним для всіх (зачит. початок розділу), але не для Тома?
  • За яку провину Том змушений був фарбувати паркан?
  • Чому побілку паркана Том згоден був «обміняти» з Джимом на похід до міської криниці? Чому цей «обмін» не відбувся?
  • Які почуття найбільше дошкуляли Томові?
  • Який «пароплав» причалив до Томового берега?
  • Як Том намагається надати своїй роботі вартісності?
  • Як Том свою роботу перетворив в успішний бізнес?
  • Яким багачем став Том?
  • Який закон, що править людьми, відкрив Том?

 

 

ІІІ. Закріплення.

Саме у вчинках, поведінці, різних життєвих ситуаціях відкривається справжня сутність Тома. Тож заповніть узагальнюючу таблицю.

 

Пригоди, вчинки, поведінка

Том, риси характеру

Вдома

 

 

На вулиці

 

 

В недільній школі

 

 

В церкві

 

 

В школі

 

 

 

 

ІV. Домашнє завдання.

 

Літературний диктант. Поставити + або -

 

1. Том жив разом зі своїми батьками та сестрою в затишному будиночку.

 

2. Тітка Поллі зловила Тома на гарячому: вибігав з комірчини, де їв варення.

 

3. Тома виховувала тітка Поллі, сестра його покійної матері.

 

4.Сід був близьким другом Тома, між ними панувало взаєморозуміння.

 

5. Том, як і завжди, цього дня ходив до школи, повернувшись допомагав тітці по господарству.

 

6. За вечерею, як завжди, Том пустував: нишком тягав цукор.

 

7.Тітка Поллі, здогадуючись, що Том не ходив до школи, а бігав купатися, зловила його на гарячому: у нього була мокра сорочка

 

8. Томові вдалося б викрутитись від допитів тітки Поллі. якби не Сід, який  звернув увагу, що комірець пришитий не білою, а чорною ниткою.

 

9. Втікши від тітки Поллі,  Том почав випробовувати особливий спосіб свисту.

 

10. На дорозі Том зустрів незнайомого хлопця, з яким познайомився і заприятелював.

 

11. Найбільше у незнайомцеві Тома дратував ошатний одяг.

 

12. Розпочавши бійку з незнайомцем, Том вийшов переможцем.

 

 

 

docx
Додано
18 січня 2021
Переглядів
2747
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку