Вивчення теми післявоєнної пам'ятіЕрік Берн – військовий психіатр, полковий лікар;Зігмунд Фрейд – приклад його сім'ї; Віктор Франкл «Скажи життю так», Олександр Мітчерлих - «Нездатність до скорбі»;Дейв Гроссман - професор психології США - «В бою», «Коли вбиваєш»;Джуліо Дуе – італійський генерал, спрогнозував, що бомбардування міст принесуть психологічні травми, подібні травмам у солдат на передовій.
Номер слайду 3
Статистика Київського Міжнародного Інституту Соціології78% українців мають родичів або друзів, які загинули чи поранені у війні з рф. Бойові дії на рідній земліМасштаб і ступінь боліМоральна травма несправедливостіАгресія з боку країни, з якою мали тісні соціальні, економічні, політичні зв'язки
Номер слайду 4
«Припустимо, що ми залишимося живі, але чи зможемо ми жити?» - Ремарк. В огляді Pub. Med(192 досліди з 708561 людиною) встановили, в якому віці розпочинаються психічні розлади з клінічними проявами. В наших умовах сьогодення ці цифри сміливо можна поділити на 2.
Номер слайду 5
Чим раніше надати допомогу дитині упоратися зі стресами війни, тим менший ризик виникнення проблем у майбутньому. Сімейні проблеми переходять з покоління до покоління, подібно пожежі в лісі. Найкращим подарунком для наших онуків буде власне зцілення.
Коупінг «Я- твердження»Позитивна розмова з собою. Список фраз: Я справляюсь. Поки так. Я рухаюсь. Сьогодні вже краще. Я будую себе заново. В мене є я.
Номер слайду 14
Робота з образами Загальна мета - навчання дитини свідомо викликати в уявінав’язливий образ, змінювати його за бажанням та відключати, змінювати характеристики образів:1. Створення безпечного місця.2. Вставляння в рамку.3. Метод «екрану».4. Приховування образу5. Позитивні контрзображення.6. Вимкнення.
Іноді ми занадто багато думаємо, а треба просто жити. В пошуках сенсу життя забуваємо жити. Якщо сенс поки не знайдений, то піклування про себе може стати дійсно важливою метою.
Номер слайду 18
Використані матеріали. ОПИТУВАЛЬНИК ПО СИМПТОМАХ ПОСТРАВМАТИЧНОГО СТРЕСОВОГО РОЗЛАДУПосібник «ЯКЩО ВИ ПЕРЕЖИЛИ ПСИХОТРАВМУЮЧУ ПОДІЮ» Мартин Мюллер. СОЦІАЛЬНО-ПЕДАГОГІЧНА ТА ПСИХОЛОГІЧНА РОБОТА З ДІТЬМИ У КОНФЛІКТНИЙ ТА ПОСТКОНФЛІКТНИЙ ПЕРІОД - методичні рекомендації Професійна асоціація дитячих аналітичних психотерапевтів. Міжнародний жіночий правозахисний центр «Ла Страда-Україна»Всеукраїнська громадська організація «Жіночий консорціум України» ДИТЯЧА ШКАЛА ВПЛИВУ ПОДІЙ. Опитувальник CRIES-8 (фундація «Діти і війна»)ДІТИ ТА ВІЙНА – методичний посібник. ДІТИ ТА ВІЙНА: навчання технік зцілення. Робочий зошит. Діагностичні критерії основних психічних розладів у дітей та підлітків