Підготувала: Пєскова Людмила Олегівна «Діяльнісний підхід до викладання української мови у класах НУШ в умовах освітніх втрат.»
Номер слайду 2
“Школа має стати місцем, де виховується здорове та компетентне покоління...”Олена Зеленська
Номер слайду 3
це прогалини у знаннях і навичках, які виникають в учнівства під час освітнього процесу у порівнянні зі стандартами освіти та очікуваними результатами навчальних здобутків. Освітні втрати
Номер слайду 4
Останніми роками українська освіта опинилася в беззаперечно складних умовах через пандемію COVID-19, а зараз Росія розв’язала повну війну, і освітяни роблять усе можливе, щоб забезпечити право молодого покоління на освіту. Втрата освіти може статися з різних причин, як особистих, так і системних. Серед них: здоров'я, війна, епідемії, надзвичайні природні ситуації. Пандемія COVID-19 також суттєво вплинула на освітні втрати у 2020-2021 роках. Крім негайного загальнодержавного призупинення освітніх процесів після 24 лютого 2022 року та обмеження дистанційного навчання, на виникнення освітніх втрат можуть вплинути й інші фактори:
Номер слайду 5
бойові дії та окупаціяповітряні тривогируйнування значної частини закладів освітипереїзд у межах України та виїзд за кордонвідключення електроенергії нестабільний інтернет-зв’язок
Номер слайду 6
01 Які проблеми виникають в учнів ?Навчання під час війни ускладнене тим ,що всі учасники освітнього процесу перебувають у різних умовах. Відтак складно організувати рівний доступ до освіти. Зміни місця проживання, навіть у межах нашої країни супроводжується суттєвими труднощами для родини як побутового, так і економічного,а особливо психоемоційного характеру.02 Та у частин неможливе повноцінне навчання. Для дітей які виїхали за кордон додається проблема мови, навчання двох освітніх програм ,що є великим навантаженням на дитину.03
Номер слайду 7
Безпека. На уроці вчитель має створити безпечний інформаційний простір. це вимагає значних зусиль та вміння контролювати емоційний стан. Проблеми вчителів. Емоційний стан Вчитель повинен звертати увагу на емоційний стан учнів та виділяти час для виконання вправ на підтримку та стабілізацію. Організація та проведення. Під час планування вчителю треба підготувати кілька сценаріїв уроку. Враховувати кількість учнів ,технічні засоби та емоційний стан
Номер слайду 8
Як надолужити освітні втрати : Виявлення прогалин. Наразі існує велика кількість освітніх платформ на яких розміщено безліч діагностичних тестів. Їх можна запропонувати учням на початку навчально року для виявлення прогалин за попередній рік. Окрім діагностичних тестів можливо використати контрольну за попередній рік або підсумкову роботу.01
Номер слайду 9
Аналіз результатів. Визначаємо теми, які потрібно повторити, та виділяємо на це час у календарному плануванні. Для учнів які отримали найгірші результати варто скласти індивідуальні програми по надолуженню з підтримкою вчителя.02 Як надолужити освітні втрати :
Номер слайду 10
03 Розділення на очне та самостійне опрацювання. Де взяти час? Наразі це найголовніше запитання під час планування повторення вивченого матеріалу. Тут важливо визначити, що ми можемо поступово привчати учнів до самостійного опрацювання матеріалу. Тож визначаємо теми,які потрібно детальніше опрацювати та виділяємо час на це. Для тем у яких на думку вчителя менше нюансів залишити на самостійне опрацювання. Як надолужити освітні втрати :
Номер слайду 11
Спостерігаємо за прогресом Після того як ви повторили теми в яких були прогалини в знаннях варто запропонувати учням виконати аналогічну, письмову роботу яка була на початку. Так ви зможете оцінити ефективність роботи учнів.04 Як надолужити освітні втрати :
Номер слайду 12
Використання сучасних технологій. Щоб зробити навчання більш інтерактивним,а отже і цікавим запропонуйте дітям поза уроками навчатися у формі гри на онлайн платформах. Записуйте подкасти ,короткі відео,схеми та цікаві завдання. Така позаурочна взаємодія позитивно впливає на мотивацію учнів.05 Як надолужити освітні втрати :