Дизайн і технології. Ввічливість. Виготовлення смайлика. Дарую гарний настрій

Про матеріал

Тема. Ввічливість. Дарую гарний настрій. Виготовлення смайлика.

Мета. Дати уявлення учням про роль усмішки в процесі спілкування. Закріплювати знання етикетного спілкування. Розвивати мовлення, мислення, увагу, уяву. Виховувати ввічливість, доброту, бажання дарувати оточуючим радість.

Обладнання. Зразок виробу. Папір, ножиці, фломастери, олівці, скотч, паличка.

Тип уроку: комбінований.

Перегляд файлу

Тема. Ввічливість. Дарую гарний настрій. Виготовлення смайлика.

Мета. Дати уявлення учням про роль усмішки в процесі спілкування. Закріплювати знання етикетного спілкування. Розвивати мовлення, мислення, увагу, уяву. Виховувати ввічливість, доброту, бажання дарувати оточуючим радість.

Обладнання. Зразок виробу. Папір, ножиці, фломастери, олівці, скотч, паличка.

Тип уроку: комбінований.

Об’єкт праці:

 

 

Хід уроку

 

І. Організація класу.

Створення емоційного настрою

 

1.Вправа «Олені»

Учасники утворюють два кола (зовнішнє та внутрішнє) або одне, встають обличчям один до одного. Ведучий запитує: «Ви коли-небудь бачили, як вітаються олені? Це цілий ритуал: правим вухом ви третеся об праве вухо свого партнера, потім лівим вухом об ліве вухо партнера, а на завершення вітання треба потупати ногами!».

 

2.Привітання. Мотивація навчальної діяльності

- З гарним настроєм хто прийшов – махніть рукою,

Хто чує мене – кивніть головою,

Хто бачить мене-прошу оком моргнути,

Хто любить  котів-прошу муркнути,

Хто найвеселіший- усміхніться.

Хто ввічливий-сусідові злегка вклоніться.

 

 -У кожного із вас свій настрій: хтось збуджений, хтось , можливо , схвильований або сумний.  Переключитись нам допоможе «ПАРАСОЛЯ НАСТРОЮ»   (Учитель проносить над дітьми яскраву парасолю).

Маску серйозну з обличчя знімаю

Посмішку ласкаву всім дарую.

  -Тепер у всіх прекрасний настрій. На обличчях посмішки. Від цього в нашому класі стало світліше, веселіше.

- Які ви знаєте слова ввічливості?

- Запорука цікавого та спокійного спілкування – ввічливість.

 

ІІ. Повідомлення теми і мети уроку

 

1.Вступне слово вчителя та анаграма

- Сьогодні ми дізнаємось про ще один із секретів спілкування. А що це за секрет зараз відгадаємо, розв’язавши анаграму.

С У Ш А К І М

2  1  5  7  6  4  3

-  Так, це усмішка!

- А що може бути кращим за сміх? Людина сміється! Чудово! Це означає, що їй добре, спокійно, радісно.

-  Дуже часто посмішку порівнюють із сонечком – вона проганяє зиму та смуток із людських обличь.

-  Нехай і сьогодні  всім буде весело і затишно і жодна хмаринка нехай не сміє псувати наші сонячні посмішки.

- Усмішка – міміка обличчя, уст, що виражає задоволення, прихильність; безголосий сміх.

 

Робота з приказкою

Діти пояснюють як розуміють, потім я

- Якщо кажуть: доля усміхається, це значить, що людині щастить, таланить.

 

ІІІ. Основна частина уроку

1.Бесіда

- Що на вашу думку людині допомагає робити усмішка ? І чи допомагає вона взагалі?

(відповіді дітей)

 - Погоджуюсь. Я вважаю, що усмішка допомагає людині : усуває настороженість, долає всякі перешкоди у спілкуванні з людьми. Відкрите обличчя, прямий погляд, привітна усмішка – це прикмети людини чесної, розумної, привітної, вихованої.

 

2.Конструювання в групах.

  Кожна група має картку із зображенням обличчя людини і підготовлені силуети носа, очей, ротика (у різних емоційних станах). Вам потрібно, працюючи разом, наклеїти все це на силует обличчя.

- Подивіться, яка людина у вас вийшла – здорова чи хвора, весела чи сумна?             - На яку людину ви б хотіли бути схожі?   

        -  Чому?

 

Показ і аналіз об’єктів праці

  • А зараз погляньте на дошку. Ось такі смайлики ми сьогодні будемо робити.

  • Скажіть, будь ласка, це кольорова аплікація чи однотонна (в одному кольорі)?
  • Кольорова, так. Тому ви можете зробити смайлик такого кольору, який вам подобається. Можете фантазувати!
  • Виріб плаский чи випуклий? (плаский) І не об'ємний.
  • Отже, на вашому робочому місці мають знаходитися: щоденник, папір та ножиці, олівці чи фломастери. Скотчем та паличками я з вами поділюсь.
  • Ще не забудьте взяти з собою увагу, обережність і охайність .

 

Повторення правил безпечної поведінки на уроці

- Але перед початком роботи ми ще повторимо правила безпеки на уроці.

- Хто може мені допомогти їх нагадати?

 

Правила поведінки з ножицями:

  • Користуйся ножицями з заокругленими кінцівками.
  • Під час роботи слідкуй за напрямком леза.
  • Не працюй з ножицями в яких погане кріплення.
  • Не тримай ножиці лезами доверху.
  • Не залишай ножиці з відкритими лезами.
  • Не ріж находу.
  • Не підходь до товариша під час роботи.
  • Передавай ножиці тримаючи за закриті леза.
  • По класу не передвигатись без дозволу вчителя!

 

  • Дякую. Почнемо працювати.

 

IV. Практична робота. Формування умінь і навичок.

 

Інструктаж до виробу

(перегляд презентації)

- Увага на дошку! Спочатку я розкажу як виконується робота, потім будемо робити разом.

 

Самостійна практична робота учнів

(за потреби допомагаю учням виконати роботу)

 

- Для початку нам потрібно обрати смайлик, який будете вирізати та розфарбовувати.

- Відкладемо все в сторону, поки працюємо з папером.

- Візьміть ножиці та виріжте по контуру круглий смайлик. Очі смайлика можете залишити, або можете вирізати, щоб зробити собі маску.

- Обережно поводимось з ножицями.

- Тепер можете розфарбувати смайлик.

- хто виконав всі етапи піднімає руку, я підходжу і допомагаю приклеїти паличку до смайлика.

 

V. Заключний інструктаж

Рефлексія

  • Які гарні та кумедні у вас смайлики вийшли!
  • Давайте ви одним словом опишете свій настрій. (чудовий, поганий, щасливий, радісний, кумедний)

Методика "Мій настрій" ( визначеня уміння називати і показувати свій  емоційний стан) вік 3-6 років | Інші методичні матеріали. Психологія

  • Ви дуже старанні учні! Молодці! Погоджуюсь з вашими словами. Ваші роботи додають веселого настрою.

 

Презентація учнівських робіт та цікавий факт

 

(виділяю декілька робіт і колективно обговорюємо їх, даємо поради)

 

- А ви знаєте що існує всесвітній День посмішок. У 1963 році американський художник Харви Белл придумав смайлика, який і став символом усмішки. Святкують його в першу п’ятницю жовтня.  Девізом свята стала фраза «Зроби добру справу. Допоможи хоча б одній людині усміхнутися».

 

  • Давайте сфотографуємось з нашими смайликами-масками та подаруємо гарний настрій усім навколо!

 

VI. Підсумок уроку. Прибирання робочого місця

 

  • Ну що ж, закінчуємо працювати і прибираємо своє робоче місце.
  • На цьому все, ви великі молодці і у вас вийшли дуже позитивні смайлики. Я пишаюся нашою роботою.
docx
Пов’язані теми
Трудове навчання, Розробки уроків
НУШ
Додано
2 липня 2023
Переглядів
832
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку