Тема. Ввічливість. Дарую гарний настрій. Виготовлення смайлика.
Мета. Дати уявлення учням про роль усмішки в процесі спілкування. Закріплювати знання етикетного спілкування. Розвивати мовлення, мислення, увагу, уяву. Виховувати ввічливість, доброту, бажання дарувати оточуючим радість.
Обладнання. Зразок виробу. Папір, ножиці, фломастери, олівці, скотч, паличка.
Тип уроку: комбінований.
Тема. Ввічливість. Дарую гарний настрій. Виготовлення смайлика.
Мета. Дати уявлення учням про роль усмішки в процесі спілкування. Закріплювати знання етикетного спілкування. Розвивати мовлення, мислення, увагу, уяву. Виховувати ввічливість, доброту, бажання дарувати оточуючим радість.
Обладнання. Зразок виробу. Папір, ножиці, фломастери, олівці, скотч, паличка.
Тип уроку: комбінований.
Об’єкт праці:
Хід уроку
І. Організація класу.
Створення емоційного настрою
1.Вправа «Олені»
Учасники утворюють два кола (зовнішнє та внутрішнє) або одне, встають обличчям один до одного. Ведучий запитує: «Ви коли-небудь бачили, як вітаються олені? Це цілий ритуал: правим вухом ви третеся об праве вухо свого партнера, потім лівим вухом об ліве вухо партнера, а на завершення вітання треба потупати ногами!».
2.Привітання. Мотивація навчальної діяльності
- З гарним настроєм хто прийшов – махніть рукою,
Хто чує мене – кивніть головою,
Хто бачить мене-прошу оком моргнути,
Хто любить котів-прошу муркнути,
Хто найвеселіший- усміхніться.
Хто ввічливий-сусідові злегка вклоніться.
-У кожного із вас свій настрій: хтось збуджений, хтось , можливо , схвильований або сумний. Переключитись нам допоможе «ПАРАСОЛЯ НАСТРОЮ» (Учитель проносить над дітьми яскраву парасолю).
Маску серйозну з обличчя знімаю
Посмішку ласкаву всім дарую.
-Тепер у всіх прекрасний настрій. На обличчях посмішки. Від цього в нашому класі стало світліше, веселіше.
- Які ви знаєте слова ввічливості?
- Запорука цікавого та спокійного спілкування – ввічливість.
ІІ. Повідомлення теми і мети уроку
1.Вступне слово вчителя та анаграма
- Сьогодні ми дізнаємось про ще один із секретів спілкування. А що це за секрет зараз відгадаємо, розв’язавши анаграму.
С У Ш А К І М
2 1 5 7 6 4 3
- Так, це усмішка!
- А що може бути кращим за сміх? Людина сміється! Чудово! Це означає, що їй добре, спокійно, радісно.
- Дуже часто посмішку порівнюють із сонечком – вона проганяє зиму та смуток із людських обличь.
- Нехай і сьогодні всім буде весело і затишно і жодна хмаринка нехай не сміє псувати наші сонячні посмішки.
- Усмішка – міміка обличчя, уст, що виражає задоволення, прихильність; безголосий сміх.
Робота з приказкою
Діти пояснюють як розуміють, потім я
- Якщо кажуть: доля усміхається, це значить, що людині щастить, таланить.
ІІІ. Основна частина уроку
1.Бесіда
- Що на вашу думку людині допомагає робити усмішка ? І чи допомагає вона взагалі?
(відповіді дітей)
- Погоджуюсь. Я вважаю, що усмішка допомагає людині : усуває настороженість, долає всякі перешкоди у спілкуванні з людьми. Відкрите обличчя, прямий погляд, привітна усмішка – це прикмети людини чесної, розумної, привітної, вихованої.
2.Конструювання в групах.
Кожна група має картку із зображенням обличчя людини і підготовлені силуети носа, очей, ротика (у різних емоційних станах). Вам потрібно, працюючи разом, наклеїти все це на силует обличчя.
- Подивіться, яка людина у вас вийшла – здорова чи хвора, весела чи сумна? - На яку людину ви б хотіли бути схожі?
- Чому?
Показ і аналіз об’єктів праці
Повторення правил безпечної поведінки на уроці
- Але перед початком роботи ми ще повторимо правила безпеки на уроці.
- Хто може мені допомогти їх нагадати?
Правила поведінки з ножицями:
IV. Практична робота. Формування умінь і навичок.
Інструктаж до виробу
(перегляд презентації)
- Увага на дошку! Спочатку я розкажу як виконується робота, потім будемо робити разом.
Самостійна практична робота учнів
(за потреби допомагаю учням виконати роботу)
- Для початку нам потрібно обрати смайлик, який будете вирізати та розфарбовувати.
- Відкладемо все в сторону, поки працюємо з папером.
- Візьміть ножиці та виріжте по контуру круглий смайлик. Очі смайлика можете залишити, або можете вирізати, щоб зробити собі маску.
- Обережно поводимось з ножицями.
- Тепер можете розфарбувати смайлик.
- хто виконав всі етапи піднімає руку, я підходжу і допомагаю приклеїти паличку до смайлика.
V. Заключний інструктаж
Рефлексія
Презентація учнівських робіт та цікавий факт
(виділяю декілька робіт і колективно обговорюємо їх, даємо поради)
- А ви знаєте що існує всесвітній День посмішок. У 1963 році американський художник Харви Белл придумав смайлика, який і став символом усмішки. Святкують його в першу п’ятницю жовтня. Девізом свята стала фраза «Зроби добру справу. Допоможи хоча б одній людині усміхнутися».
VI. Підсумок уроку. Прибирання робочого місця