ДЛЯ ГЛУХИХ ДІТЕЙ!!! Календарно-тематичне планування для 9 класу з української літератури
Українська література, 9 клас
Для дітей з порушеннями слуху (глухих)
№ |
Зміст уроку |
Дата |
1 |
Роль і місце літератури в житті нації. Розвиток літератури. Творча індивідуальність митця. Художній твір — нова естетична дійсність |
|
2 |
Михайло КОЦЮБИНСЬКИЙ. Коротко про письменника. |
|
3 |
«Дорогою ціною». Пригодницький, романтичний сюжет повісті. |
|
4 |
Вічний тип шукача правди. Протест Остапа і Соломії проти кріпосницької наруги |
|
5 |
Кохання Остапа і Соломії як центральний мотив у творі. |
|
6 |
РЗМ. Час і вічність у повісті, символічні образи. Романтичність, мужність і сила волі української жінки Соломії. |
|
7 |
Олександр ДОВЖЕНКО. Видатний український кінорежисер і письменник. Його оповідання про Велику Вітчизняну війну. |
|
8 |
«Ніч перед боєм» — твір про героїзм, самовідданість, патріотичні почуття українців, проявлені під час воєнного лихоліття. |
|
9 |
Образи діда Платона і діда Савки — представників українського трудового народу. Їхній моральний урок для солдатів. |
|
10 |
Контрольна робота. Тестування. |
|
11 |
Ніна БІЧУЯ. «Шпага Славка Беркути». Повість про школу й проблеми дорослішання |
|
12 |
Про роль батьків у вихованні дітей та їхньому дозвіллі. |
|
13 |
РЗМ. Проблема особистості в сучасному світі (за мотивами твору «Шпага Славка Беркути») |
|
14 |
Особливості композиції твору «Шпага Славка Беркути» |
|
15 |
Літературні образи в творі «Шпага Славка Беркути». |
|
16 |
Володимир Дрозд. «Білий кінь Шептало». Проблема людини в суспільстві |
|
17 |
«Білий кінь Шептало». Проблема людини в суспільстві, її знеосіблення, свободи і неволі, особистості й натовпу, дійсності і мрії. |
|
18 |
«Білий кінь Шептало». Проблема людини в суспільстві, її знеосіблення, свободи і неволі, особистості й натовпу, дійсності і мрії. |
|
19 |
Юрій Винничук. «Місце для дракона». Повість – казка про сучасний світ, у якому й досі живуть «драконячі закони». |
|
20 |
Парадокс: дракон Грицько – поет і християнин. |
|
21 |
РЗМ. Роздуми про добро і зло, вірність і зраду, доцільність самопожертви. |
|
22 |
Контрольна робота. Тестування |
|
23 |
Володимир САМІЙЛЕНКО. Коротко про митця. Гумор і сатира поета як поштовх до роздумів про справжній патріотизм. |
|
24 |
«На печі», «Сміливий чоловік». Засоби творення гумору та сатири. |
|
25 |
«Діяч», «Невдячний кінь». Сатирична іронія віршів, особливості їх композиції. |
|
26 |
Валентин ЧЕМЕРИС. «Вітька + Галя, або Повість про перше кохання». Гумористична повість про життя і пригоди школярів із села Великі Чаплі |
|
27 |
Твір про дружбу і перше кохання, вірність і перший поцілунок, дуель і перше побачення. |
|
28 |
Дитячі проблеми в дорослому житті, передані засобами гумору. |
|
29 |
Література рідного краю |
|
30 |
Література рідного краю |
|
31 |
Весілля — один із провідних жанрів родинно-обрядової творчості. Основні етапи весілля та їхній пісенний супровід. |
|
32 |
Весільні пісні: «До бору, дружечки, до бору», «А брат сестрицю та й розплітає», «Розвий, сосно, сімсот квіток» Естетична специфіка весільної пісні як обрядової. |
|
33 |
Родинно-побутові пісні «Місяць на небі, зiроньки сяють», «Цвіте терен, цвіте терен», «Сонце низенько». Процес виникнення фольклору. |
|
34 |
Види родинно-побутових пісень (про кохання, про сімейне життя). |
|
35 |
Українські народні балади «Ой летіла стріла», «Ой на горі вогонь горить» Тематичні та стильові особливості, сюжет, герої українських балад. |
|
36 |
Класифікація балад (легендарні, історичні, сімейні, любовні та ін.). |
|
37 |
Контрольна робота. Тестування. |
|
38 |
Українська середньовічна література ХІ—ХV ст. Розвиток писемності після хрещення Руси-України |
|
39 |
Перекладна література Біблія (фрагменти). Легенди: про Вавилонську вежу, про Мойсея. |
|
40 |
Найдавніші рукописні книги Київської Русі (Остромирове Євангеліє, Ізборник Святослава). |
|
41 |
Притча про блудного сина. Притча про сіяча. Біблія як Святе Письмо й художній текст. |
|
42 |
Використання біблійних тем, сюжетів, мотивів, образів у світовій та українській літературах. |
|
43 |
Літописи як історико-художні твори. «Повість временних літ», «Поученьє Володимира Мономаха», «Києво-Печерський Патерик». |
|
44 |
«Слово о полку Ігоревім» —давньоруська пам’ятка, перлина українського ліро-епосу. Історична основа твору. |
|
45 |
Особливості композиції та стилістичних засобів. Образи руських князів у творі. Наскрізна ідея патріотизму. |
|
46 |
Фольклорні мотиви. Роль пейзажу в розгортанні сюжету. Поетичність образу Ярославни. |
|
47 |
Контрольна робота. Твір «Слово о полку Ігоревім – велична пам’ятка Київської Русі» |
|
48 |
Розвиток книгодрукування. Перші друковані книги в Україні. |
|
49 |
Історично-мемуарна проза. Загальні відомості про козацькі літописи (Самовидця, Г. Грабянки, С. Величка) та «Історію русів». |
|
50 |
Григорій СКОВОРОДА. Життя і творчість філософа, просвітителя, поета. Його християнські морально-етичні ідеали. |
|
51 |
«Бджола та Шершень», «Всякому місту — звичай і права», «De libertate», «Пісня 28» |
|
52 |
Українська література як нова, новочасна. Суспільно-історичні, культурні обставини. Літературний процес кінця ХVIII — першої половини ХІХ ст. |
|
53 |
Основні художні напрями (класицизм, романтизм, початкові форми реалізму; бурлескна стильова течія). |
|
54 |
Творчість І. Котляревського — новий етап у розвитку національного самоусвідомлення. Драматург і театральний діяч. |
|
55 |
«Енеїда». Національний колорит, зображення життя всіх верств суспільства, алюзії на українську історію в ній. |
|
56 |
Бурлескний гумор, народна українська мова. Утвердження народної моралі (картини пекла). |
|
57 |
Контрольна робота. Твір «Енеїда – енциклопедія народного життя» |
|
58 |
Соціально-побутова драма «Наталка Полтавка» — перший твір нової української драматургії. |
|
59 |
Довготривале сценічне життя драми «Наталка Полтавка» |
|
60 |
Торжество народної етики у драмі «Наталка Полтавка» |
|
61 |
Наталка як уособлення кращих рис української жінки. |
|
62 |
Григорій КВІТКА-ОСНОВ’ЯНЕНКО. Батько української прози, один із перших у Європі «творців людової повісті» |
|
63 |
«Маруся» як демонстрація спромог українського прозового слова. Художнє розкриття письменником традиційних народних моральних уявлень. |
|
64 |
Утілення морального й естетичного ідеалів в образі головної героїні твору. |
|
65 |
Композиція повісті «Маруся» |
|
66 |
РЗМ. Трагічний злам усталеного ходу подій як нагадування про стихійний плин людського життя. |
|
67 |
Контрольна робота. Тестування |
|
68 |
Література рідного краю |
|
69 |
Література рідного краю |
|
70 |
Підсумковий урок |
|