26 серпня о 18:00Вебінар: Навчання в умовах пандемії: рекомендації ООН та світовий досвід

До Країни здорових та сильних

Про матеріал
Конспект уроку-гри для 3 класу з "Основ здоров'я" на тему: "До Країни здорових та сильних"
Перегляд файлу

Тема: До Країни здорових та сильних

Мета: формувати навички особистої гігієни. Розвивати у дітей активну життєву позицію, бажання бути здоровим. Навчити дітей фізичним вправам у ігровій формі; розвивати фізичні якості; сприяти активному відпочинку учнів, поліпшенню їх рухового режиму, виховувати почуття товариськості, любові до власного здоров’я.

Обладнання: коробка з капелюхами, карта, компас, костюми персонажів (мікробів, Пані Шапокляк, лікаря Айболить), музичний супровід.

Хід гри

І. Організаційний момент

– Доброго дня! Я рада вітати вас в нашому класі! Для того, щоб наше заняття пройшло успішно ми повинні розпочати з гарним настроєм! Підійміть вгору той смайлик, який відповідає вашому настрою!

– Я дуже рада, що в більшості з вас гарний настрій, а в усіх інших, сподіваюсь, він зміниться в кінці заняття.

ІІ. Вступне слово вчителя

Здоров`я ніхто не дарує,

Не можна здоров`я купити.

Здоров`я нам доля дарує,

З ним легко і радісно жити.

Так добре, коли не хворієш,

Коли усміхаєшся днині.

Тоді все на світі ти вмієш,

Тоді ти весела дитина.

Стрибаєш, співаєш, танцюєш,

Біжиш то з гори, то під гору.

І кожну синичку почуєш,

І з квіткою в полі говориш.

- Діти, сьогодні ми з вами вирушаємо у цікаву подорож – в Країну здорових та сильних.

В недалекому майбутньому ви виростете. Вам вирощувати хліб, лікувати хворих, стояти на захисті Батьківщини. Кожен із вас повинен бути здоровим громадянином України. Я хочу, щоб ви були наполегливі, щоб не дозволяли керувати вашим інтелектом шкідливим звичкам.

ІІІ. Сюрпризний момент

- Я сказала, що ми вирушимо в подорож. Але на чому ми в неї відправимось? (відповіді дітей)

Звучить стукіт в двері. Під дверями посилка. Вчитель відкриває її разом з дітьми, там знаходяться головні убори матроса і юнг, шматок карти.

– Як ви думаєте, що це означає?

– Ми відправимось в подорож!

– Чим ми будемо подорожувати?

– Кораблем!

– Правильно! Тож одягаємо наші кашкети і скоріше в подорож!

– На дні ящика була записка. Коля, відкрий і зачитай, що там написано.

– Що ж, оскільки, ви вважаєте, себе справжніми мореплавцями, ви повинні мати певний пристрій. Його назву зможете дізнатися, розгадавши шрифт.

15-19-17-20-1-22

– Як ви думаєте, що це за цифри?

(Очікувана відповідь: це номери літер алфавіту. Відповідь – компас)

– Перед вами українська абетка. За кожним із порядкових номерів, стоїть літера. Розгадавши кожну літеру, ви дізнаєтесь слово.

(вчитель дістає картонний компас-позначку)

- А що нам потрібно ще, щоб подорожувати? (карта)

- Правильно! Ось в мене є карта. (вчитель демонструє карту)

- Куди ми відправляємось? (в Країну здорових та сильних)

- Яка буде наша перша зупинка? Прочитайте! (Острів загадковий)

- Правильно! Вирушаємо в подорож? (Так)

- Перший ряд – права палуба, другий ряд – ліва палуба. Всі по каютах!

4-клас    народ завзятий.

дуже  любить  мандрувати.

щоб від традиції не відступати –

будем з вами подорожувати.

наша подорож незвичайна :

вона казкова і повчальна.

країна  здоров'я нас чекає,

тож  негайно  вирушаєм!

ІV. Перша зупинка «Острів загадковий»

- Ось і перша наша зупинка. Роззирніться навкруги, що ви бачите? Ой, подивіться, а хто це? Та це ж мешканець острова!

- Добрий день діти! Я дуже радий вас бачити, але не можна без попередження знаходитись на нашому острові. Якщо ви відгадаєте всі загадки, які я вам загадаю, то рушите далі, а якщо ні – я не зможу вас відпустити.

1. Гарне я і запашне, роботяще змалку.

Люблять всі чомусь мене вдень і на світанку.

Кажуть, я даю красу і здоров’я й силу,

Чистоту у дім несу, звуть мене всі ...

      (мило).

2. Я – невтомна трудівниця, мені вірять люди,

Хто зі мною поведеться – той здоровий буде.

Буде часто усміхатись білими зубами,

Мене знає вся малеча і бабусі, й мами.

Чистоту тримаю в домі, справу знаю чітко,

Вам ім’я моє знайоме, бо зубна я ...

      (щітка).

3. Я – маленька полотнинка, випрана дбайливо.

Не серветка, не хустинка, знаю своє діло.

Я до щіток, до голівки притулюсь ласкаво,

Я вберу усі краплинки з тіла після ванни.

Я не гість – хазяїн в домі, і лежати я не звик,

Вам ім’я моє відомо, пригадайте, я ...

      (рушник).

4. Маю вигляд я і смак – можеш подивитися,

І без мене вам ніяк всім не обійтися:

Я не страва, не напій, та в роботі часто

З милом, щіткою дружу. Ім’я моє ...

      (паста).

5. Ліг в кишеню і вартую. Плаксі, реві та бруднулі

Витру вранці струмки сліз, не забуду і про ніс.

      (носовичок).

6. Білих 30 зубчиків для кучерів і чубчиків

По голівці ходять, волосся в порядок приводять.

      (гребінець).

7. – Васильку, куди ти дивишся після вмивання,

Щоб дізнатися, чисте в тебе обличчя чи ні?

– На рушничок!

Чи правильно відповів хлопчик?

      (люстерко).

- Ось ви і відгадали загадки. Добре, пливіть далі, щасливої вам дороги!

V. Друга зупинка «Острів Здоровань»

- Капітан корабля написав, що після цієї зупинки не пустить нас без білетів! Вони в когось є? (ні)

- Щоб  отримати  білет  на  корабель  пограємося  в гру «Упізнай  ознаки  здоров’я»

-  Приготуйте  свої  долоньки. Якщо  те, що я назву, є  ознакою  здоров’ я, ви  плескаєте  в  долоньки,  якщо  ні  -  не  рухаєтесь.

 Гарний настрій  - так.

 Пружні  м’ язи  - так

 Біль  у  горлі  - ні

 Гарна  постава -  так

 Кашель -  ні

 Дзвінкий   голос -  так

 Дратівливість – ні

 Доброзичливість -  так

 Хороший  апетит  -  так

 Підвищена  температура  тіла – ні

- Молодці! Тримайте квитки на корабель! Тепер відправляємось до наступного місця!

VІ. Третя зупинка «Затока дисципліни і порядку»

- Діти, для того, щоб людина була завжди охайною, все встигала зробити, не спізнювалася на заняття, на роботу, вона повинна дотримуватися режиму дня.

Зараз  пропоную  вам, діти,  об єднатися  в  групи і  пограти  в гру. Перша група – ліва палуба, друга група – права палуба.

Гра «Плутанина»

(Діти повинні розмістити сюжетні малюнки, що відображають основні моменти режиму дня, в певній послідовності. Працюють в групах.)

- Молодці! І з цим завданням ви впорались! Рушаємо далі!

VІІ. Четверта зупинка «Порт фізичної культури»

Інсценівка «Любіть спорт».
Дійові особи: дві дівчинки і бабуся.

1-ША ДІВЧИНКА.
Ми зі спортом не дружили,
Ми зарядку не любили.

2-ГА ДІВЧИНКА.
Тільки спали, тільки їли
І за партою сиділи.

БАБУСЯ.
Що ж тепер такі сумні?
Може, ви щасливі?

ДІВЧАТКА. Ні

БАБУСЯ.
То чому ж, скажіть мені?

1-ША ДІВЧИНКА.
Ми не вмієм доганяти,
Ми не вмієм присідати.
А іще, що дуже прикро,
Не навчились танцювати.

БАБУСЯ.
Я обом допоможу,
Покажу і розкажу.
Щоби вам не червоніти,
То потрібно спорт любити.
Як люблю його і я,
Спорт – розрада моя.
(Запрошує всіх дітей виконувати спортивні вправи за нею).

* * *
Хлопчики й дівчатка, зробимо зарядку.
Руки в боки, вгору, вниз, 1, 2, 3 – не помились,
У долоні хлоп – хлоп,
І ногами топ – топ.
Мов годинник зробим так:
Тік – так, тік – так.

* * *
Руки всі розвели, підвели їх догори.
Кулачками потрусили, руки знову опустили.
Опустили і присіли, хай рівненькі будуть спини.
Головою покрутили вліво – вправо, повторили.

* * *
Руки вгору підняли, повітря вдихнули.
Через рот хутчіш назад його повернули.
Вниз – угору, вгору – вниз руками змахнемо.
Потім підемо у ліс, там гриби зберемо.
Нахилились, піднялись, у кошик поклали.
Ось грибочок, ще один, безліч їх зібрали.
А тепер йдемо назад, повітря вдихаєм,
Пострибаємо до школи, пісеньку співаєм.

* * *
Ось ведмедиця іде, ведмежа купать веде.
1-2 – нахилились, зі струмочка гарно вмились,
3-4 – походили, лапки у воді помили.
Похитали головою і притупнули ногою.
А на 5 – всі дружно встали
І назад помандрували!

VІІІ. П’ята зупинка «Лісова лікарня»

- Ми  на  зупинці «Лісова лікарня». Хто  нас  тут  зустрічає? Відгадайте!

Він звірят усіх лікує,

Від халеп різних рятує

І зайчат, і мавпенят,

Бегемотів, тигренят.

Вилікує він за мить

Все, що в звірів так болить,

Наш добрий лікар... (Айболить).

Лікар: Діти! Я повинен вас оглянути. Попрошу всіх встати і команди виконувати:

Всі дихайте...

Не дихайте...

Ви в порядку, спочивайте...

Дружно руки піднімайте...

Все прекрасно... Опускайте...

Нахиліться... Розігніться...

Станьте прямо... Усміхніться.

Так, я оглядом задоволений,

Бо ніхто з дітей не хворий,

Всі веселі і здорові,

До навчання всі готові!

Учитель: Здоров'я ви маєте берегти самі, а лікар вам дає такі поради:

                   Поради  лікаря  АЙБОЛИТЬ

Діти, щоб здоровим бути, треба навички здобути.

Про здоров’я піклуватись: перш за все – не лінуватись.

І здружитися зі спортом, рідко ласувати тортом.

Воду крижану не пити і ніколи не палити.

Щоб знешкодити мікроби, руки мий і щоразу чисто.

Не забудь щоденно їсти овочі та фрукти різні –

Всі вони тобі корисні. Вранці й ввечері,

Мої любі, завжди – завжди чистіть зуби.

Лікар. – А чи  вмієте ви , діти , відгадувати загадки? Перевіримо!

              Гру  цю  люблять  всі  на  світі:

             І  дорослі  й  малі  діти.

             М яч !  Удар!  І  крики : « Го-ол!»

            Пречудова  гра… (  футбол)

Пограємо  у футбол , тільки  словами  та  рухами.

Вправа « Футбол»(  М’яч!-  права рука  вгору;

                                         Гол!  - ліва  рука  вгору;

                                        Ура! – обидві  руки  вгору.)

  Вчитель. Після навчання найкращим відпочинком для вас буде заняття спортом, рухливі ігри, плавання, катання на велосипеді, самокаті, роликових ковзанах, взимку - на санчатах, лижах, ковзанах, фізична праця на свіжому повітрі а  також фізична  зарядка.

    Учень                      Кожен  день  по  розпорядку

                                     Робим  дружно  ми зарядку.

                                     Для  здоров’ я  вона  -  плюс.

                                     Намотай   собі  на вус!

                                                           Пісня  « Всі  ми  любимо  зарядку»

Лікар: Я бажаю вам успіху в подорожі і бережіться, адже далі вас чекають небезпечні місця та їхні жителі! Удачі!

ІХ. Шоста зупинка «місто Лінтяйськ».

- Діти , ми з вами причалили до міста «Лінтяйськ». Мешканці цього міста перестали слідкувати за собою. Перестали вмиватися, робити зарядку, слідкувати за своїм одягом, стали часто запізнюватись до школи. Їм стало соромно за свою поведінку і просять нас скласти правила, щоб завжди бути здоровими і мати гарний вигляд, ці правила повинні виконувати щодня.

Як прокинувся вставай, ліні волі… ( не давай.)

Квіточку роса умила, а тебе умиє… (мило)

В школі , в класі - не брудни, сміття бачиш… (підніми)

І дивись не барись, в школу швидко, швидко …(мчись)

Не носи в кишені жуйки , крейду, сірники , а носи … (носовички)

Будь охайним завжди сам, уникай дірок і …(плям)

- Жителі міста дякують вам за те, що ви їх врятували! А ми рухаємось далі!

Х. Сьома зупинка «Мікробна».

- Обережно , потяг  прибуває  на  зупинку «Мікробну».

 (до класу входять учні - «мікроби» і бешкетують)

Учитель.  Ви хто? Як  сюди  потрапили?

Мікроби.  Ми -  мікроби, ми  злодії,

                      Любимо , коли  смердить.

                      Ви  пилиночки  торкнулись ,

                      А  на  ній мікроб  сидить.

                      Не  помивши  руки  ,

                      сіли  доїдати  свій  пиріг

                       А ми – раз ,  з  усеї  сили

                       І  в  живіт  вам  швидко  - скік!

                 -  Ой!      Які  чудові  дітки!  Яка  громада! 

                   Слухайте  нас  і  дотримуйтесь  нашої  поради!

                    Не  вмивайтеся ,  любенькі,

                   І  не  чистіть  зубки,

                   Хай не  знає  ваша   шкіра

                   Ні  мила ,  ні  губки.

                   Стригтися  також  не  варто,

                   Та  й резону  в  тім  нема.

                   Бо  однаково  на  старість

                   Облисіє  голова.

                   Тільки  їжте ,  тільки  спіть

                   І  нічого  не  робіть!

                   Хай  з  вас  виростуть,з неробів

                   Створіння  , схожі  на  мікробів.

  Учитель.   Учням  нашого  класу  ви  зовсім  не  страшні ,  адже  вони  мають   хороших     друзів. Діти ,  давайте  познайомимо  мікробів  з  нашими  друзями , а  для  цього  відгадаємо  загадки:  

     1. Гарне я і запашне, роботяще змалку.

           Люблять всі чомусь мене вдень і на світанку.

           Кажуть, я даю красу і здоров’я, й силу,

           Чистоту у дім несу, звуть мене всі …    ( мило )

 2.       Ти  нас ,  мабуть ,  знаєш  ,друже.

Ми  тобі  потрібні  дуже!

            З  нами  вірно  ти  дружи,

            Свої  зуби  збережи. (  Зубна  паста  і  щітка)

3.    Як  голівку  будеш  мити  _  не  забудь  мене  налити. ( Шампунь)

4.       Я -  м’ якенький  і  завзятий,

           Люблю  діток  витирати.  ( Рушничок)

Мікроби:  -  Щось  нам  недобре!

Учитель А  ми  зараз  наберемо  води  і  скупаємо  Мікробів.

( Діти наближаються  до  «мікробів» з  милом, зубною  пастою, щіткою. «Мікроби» втікають.)

Мікроби:  Ой! Ой! Ой! (тікають)

Учень. Цілу  армію  одужить

Той, хто  з  чистотою  дружить.

Не  страшні  йому  мікроби

Та  від  рук  брудних  хвороби.

 Учитель. Молодці!  Ви  впоралися  і з цим  завданням! Ми  подорожуємо  далі!

ХІ. Восьма зупинка «Зупинка корисних і шкідливих звичок».

  Учень.            Шкідливі звички, мовби тінь,

                           Все ходять за тобою,

                           І так чекають на ту мить,

                          Щоб потягнуть з собою.

     Учень.       Наркотики і цигарки, спиртне -

                         Це просто страх,

                         Як ви подружитесь із ними -

                       Тому  буде  крах!

- Діти, подивіться до нас хтось наближається! Та це ж Пані Шапокляк!

Пані Шапокляк: Від світанку до зорі радять дітям лікарі.

Алкоголю не вживати, цигарок до рук не брати,

І не їсти блекоту, не курити наркоту.

Я ж вам, пані Шапокляк, раджу все робить не так!

Дам поради залюбки – все робити навпаки.

Це ж і весело, й цікаво, і для діток є забава.

Нащо вам здоровим бути? Треба зразу все забути!

І поради лікарів, й застереження батьків.

Та й не тільки вчителі вчать дітей на цій Землі!

Я умію теж навчити! Нащо вам здоровим жити?

Йдете в школу – закуріть і диміть, диміть, диміть!

Замість чаю пийте пиво і хворійте всі щасливо.

Як дитина занедужа, це чудово дуже – дуже!

Бо не треба в школу йти, можна в ліжечко лягти,

День і ніч у нім лежати і тихесенько вмирати.

Нащо вам повітря чисте? Коли можна закурити,

Вік свій трохи вкоротити!

Ще у мене є порада, дітям я сказати рада.

Нащо вам здоров’я мати? Краще хворим полежати!

Бо ж не треба з дітьми гратись, ні гуляти, розважатись.

Ані в той футбол ганяти, м’яч в ворота забивати.

Їжте блекоту й дурман, в голові носіть туман.

Бо дурним приємно бути, можна геть усе забути.

І усім наперекір покурити йдіть у двір!

Там на вас давно чекають і дурман в руках тримають.

Ви спиталися у мами чи і я роблю так само?

Ні! Звичайно не роблю! Я себе завжди люблю.

Знайте, пані Шапокляк робить все завжди не так,

Як говорить вам робити, бо вона ще хоче жити!

Гарно жити й працювати та міцне здоров’я мати!

Вчитель:

Діти, це ви прослухайте, добре все запам’ятайте,

І робіть усе не так, як вам Шапокляк.

Раджу дітям за любки все робити навпаки

І послухати батьків, лікарів і вчителів.

Правильно у світі жити і себе завжди любити.

Бо добро найбільше в світі – це здоров’я ваше, діти!

Щастячка шукать дарма, як здоров’я нема.

Доки діточки малі, їх навчають вчителі,

Лікар дасть пораду й тато, добрих є людей багато

А найперше завжди мама діток вчить добру,

Щоб здоров’ю з юних літ й мудрі діти йшли у світ.

Але й є і Шапокляк, що підкаже щось не так.

Хтось таки з шляху зіб’ється, а вона над ним сміється.

Та, щоб вам спокійно жити, треба все, як слід робити.

Поки ви ще невеличкі, виробляйте добрі звички.

Щоб здоров’я зберегти  і щасливими рости.

Пані Шапокляк: Ну що ж ,діти, а зараз я  перевірю чи  навчили  вас  у  школі  розрізняти  корисне  від  шкідливого!  Я  називатиму  вам  звички  людей  а  ви:

 -  Піднімаєте  руки вгору  , якщо  це  хороша  звичка;

-  Присідаєте , якщо  звичка  шкідлива.

Правильно  виконаєте  завдання -  зможете  їхати далі ,  а  якщо  ні – начувайтеся -

навіки  залишитеся  в  моєму  полоні!

                   Звички:

 загартовування.                                        

 спортивні ігри.

 наркотики.

 прогулянки на свіжому повітрі.

 куріння.

 рухливі ігри.

 дотримування режиму дня.

 алкоголь.

 купання.

 чищення зубів.

- звичка  гризти нігті

- правильно  харчуватися

- говорити  неправду

- довго  дивитися  телевізор

- виконувати  ранкову  гімнастику

ХІІ. Дев’ята зупинка «Країна здорових та сильних». Підсумок.

- Нарешті ми з вами опинились у Країні здорових та сильних.

Я з вами прощаюся, але в мене для вас завдання:

Своїми вчинками, поведінкою довести, що сьогоднішній урок пройшов недаремно.

Сьогодні ми з вами багато чого пригадали, дещо дізналися нове, над чимось задумалися. Ростіть здоровими, діти, щоб раділи ви світові, а світ радів вам!

  Швидко спливають хвилини -

        От і прощатись пора.

         Я на прощання вам зичу

         Щастя, здоров'я, добра.

                   Усі разом.

         Здоров'я - це сила!                                                                                                                                                                                                                

         Здоров'я - це клас!

         Хай буде здоров’ я!            

          У вас і у нас!

 

Література

  1. «Розкажіть онуку», «Подорож у країну Здоров’я», № 11-12’ 2006 р.

  2. «Розкажіть онуку», «В здоровому тілі – здоровий дух», № 5-6’ 2005 р.

  3. «Розкажіть онуку», «Мандрівка по рідному краю», № 9-10’ 2005 р.

4. Н. О. Будна «Уроки з основ здоров’я», Тернопіль, 2003р.

 

docx
До підручника
Основи здоров’я 3 клас (Бех І. Д., Воронцова Т. В., Пономаренко В.С., Страшко С. В.)
Додано
2 грудня 2019
Переглядів
274
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку