Добірка тестових завдань
для перевірки готовності учнів 11 класу
до зовнішнього незалежного оцінювання історії України (варіант 2)
Підготувала Дикань Алла Василівна,
заступник директора з навчальної роботи,
вчитель історії та правознавства
Комунального закладу «Бугаївський ліцей
Ізюмської районної ради Харківської області»
Діагностична тестова робота може бути проведена на першому, вступному, або на будь-якому занятті (індивідуальні та групові заняття з історії України) з підготовки до зовнішнього незалежного оцінювання з метою визначення рівня засвоєння учнями 11-го класу навчального матеріалу з курсу «Історія України» та виявлення прогалин у знаннях учнів з метою їх усунення і окреслення траєкторії руху вчителя й учнів щодо підготовки до зовнішнього незалежного оцінювання. Робота розрахована на 30 хвилин, передбачає експрес-перевірку по закінченню, створена на основі завдань зовнішнього незалежного оцінювання минулих років, має діагностично-корекційну функцію, допомагає вчителю якісно та ефективно спланувати освітню діяльність, забезпечити підвищення результативності. Швидко та якісно проаналізувати роботу, визначити прогалини у знаннях учнів та помітити їх причини й закономірності вчителю допоможе спеціально розроблений бланк аналізу діагностично-корекційної тестової роботи.
Добірка тестових завдань
для для перевірки готовності учнів 11 класу
до зовнішнього незалежного оцінювання історії України
Завдання з однією правильною відповіддю
Завдання 1-15 мають по чотири варіантів відповіді, серед яких лише один правильний. Обери та познач правильний, на твою думку, варіант відповіді.
1. У «Слові о полку Ігоревім» ідеться про
А один із походів руських князів на половців. Б монгольську навалу на руські князівства.
В розгром Хозарського каганату. Г набіги печенігів на руські землі.
2. Що було основною одиницею адміністративно-територіального поділуукраїнських земель у складі Російської імперії на початку XIX ст.?
А намісництво Б губернія В коронний край Г полк
3. Поширення на початку XX ст. в суспільному лексиконі Російськоїімперії понять «хутір», «відруб», «переселенці» пов’язане із
А скасуванням виплат викупних платежів. Б запровадженням реформ П. Столипіна.
В утворенням монополістичних об’єднань. Г поглибленням економічної кризи.
4. Всеукраїнський національний конгрес відбувся в
А березні 1917 р. Б квітні 1917 р. В червні 1917 р. Г липні 1917 р.
5. Прочитайте фрагмент історичного документа «Уряд Речі Посполитої Польської... і уряд Української Народної Республіки... погодилися на такі рішення:(…)2) Кордони між Річчю Посполитою Польською та Українською Народною Республікою визначатимуться таким чином: на півночі від Дністра вздовж р. Збруч, а далі уздовж колишнього кордону між Австро-Угорщиною та Росією...(…)4) Український уряд зобов'язується не укладати будь-яких міжнародних договорів, спрямованих проти Польщі. Ці ж зобов’язання бере на себе уряд Речі Посполитої Польської стосовно Української Народної Республіки.(…)5) Національно-культурні права, які польський уряд надає своїм громадянам української національності, які проживають на території Речі Посполитої Польської, будуть тією ж мірою надані громадянам польської національності, які проживають у межах Української Народної Республіки....(…)8) Договір залишається таємним. Його не можна передати третій стороні або публікувати...» Яку подію можна оцінити як порушення умов, викладених учетвертому пункті угоди?
А укладення Брестського договору між УНР і країнами Четверного союзу
Б підписання попереднього договору між Українською Державою та РСФРР
В укладення Сен-Жерменського договору між країнами Антанти та Австрією
Г підписання Ризького договору між РСФРР і УСРР та Польщею
6. На картосхемі штрихуванням позначено територію
А. формування радянських повстанських загонів улітку 1918 р.
Б контрольовану Добровольчою армією генерала А. Денікіна в жовтні 1919 р.
В створення численних парафій Української автокефальної православної церкви в 1921-1930рр.
Г уражену масовим голодом 1921-1923 рр.
7. Жертвою якої репресивної акції став академік Сергій Єфремов?
А «Шахтинської справи» Б Голодомору
В «Закону про п’ять колосків» Г справи «Спілки визволення України»
8. Український таємний університет у 1920-ті рр. діяв на території
А Польщі. Б Угорщини. В Чехословаччини. Г Румунії.
9. Договір про ненапад між СРСР і Німеччиною та таємний протокол до нього («пакт Молотова-Ріббентропа») було підписано
А 15 березня 1939 р. Б 23 серпня 1939 р. В 17 вересня 1939 р. Г 2 листопада 1939 р.
10. Підписання генерал-лейтенантом К. Дерев’янком від імені СРСР Акта про капітуляцію Японії відбулося
А 9 травня 1945 р. Б 26 червня 1945 р. В 16 серпня 1945 р. Г 2 вересня 1945 р.
11. Кампанія боротьби з «безрідними космополітами», що розгорнулася вУкраїнській РСР у повоєнні роки, мала яскраво виражений
А антиукраїнський характер. Б антисемітський характер.
В антинатівський характер. Г антицерковний характер.
12. Прочитайте уривок з історичного джерела та виконайте завдання.«Це важке, але необхідне рішення, яке забезпечить переселеному населенню спокійне життя в нових оселях, підготовлених урядом на інших теренах Речі Посполитої. Ті, хто не підпорядкується наказу й залишиться в околицях, охоплених акцією переселення, будуть трактовані як бандити УПА...» В уривку йдеться про
А поширення осадництва. Б реалізацію операції «Вісла».
В проведення акції пацифікації. Г впровадження «Кресового» закону.
13. Укажіть одну з особливостей розвитку культури в Україні в періоднезалежності.
А посилення ідеологічного тиску
Б відсутність державного фінансування
В зростання різноманіття мистецьких течій і напрямів
Г послаблення залежності від економічних чинників
14. Пам’ятка, зображена на фото, є частиною міської архітектури
А Харкова.
Б Одеси.
В Києва.
Г Львова.
15. 2014 рік – це рік, коли Україна
А підписала Угоду про асоціацію з Європейським Союзом (ЄС).
Б стала членом Ради Європи (РЄ).
В приєдналася до програми НАТО «Партнерство заради миру».
Г вступила до Світової організації торгівлі (СОТ).
Завдання на встановлення відповідності
Завдання 16--17 мають на меті встановлення відповідності. До кожного рядка, позначеного
ЦИФРОЮ, доберіть відповідник, позначений БУКВОЮ.
16. Установіть відповідність між подією другої половини XVII ст. та її наслідком.
1 Чигиринські походи турецько-татарських військ |
А знелюднення частини Правобережної України, руйнація козацької столиці |
2 укладення Андрусівського договору |
Б початок війни Московського царства проти Гетьманщини |
3 підписання Віленського перемир’я
|
В поділ території Гетьманщини між Річчю Посполитою та Московським царством |
4 ухвалення Гадяцьких пунктів |
Г пошук Б. Хмельницьким нових союзників у боротьбі з Річчю Посполитою |
|
Д перехід Лівобережної Гетьманщини під протекторат Османської імперії. |
1 - ___ 2 - ___ 3 - ___ 4 - ___
17.Установіть відповідність між прізвищем діяча та фактом його біографії.
1 М. Шашкевич |
А натхненник та ідейний лідер «Руської трійці» |
2 І. Могильницький |
Б один із лідерів радикального руху в Галичині |
3 Ю. Бачинський |
В організатор освітнього Товариства галицьких греко-католицьких священиків |
4 М. Грушевський |
Г автор фундаментальної праці з історії України |
|
Д засновник кооперативного руху в Галичині |
1 - ___ 2 - ___ 3 - ___ 4 - ___
Завдання на встановлення послідовності
Завдання 18 має на меті встановлення хронологічної послідовності. Цифрі 1 має відповідати обране тобою перше фото, цифрі 2 – друге, цифрі 3 – третє, цифрі 4 – четверте.
18. Встановіть послідовність появи понять і термінів в історії Русі-України (IX–XIII ст.).
А «вотчина»
Б «ярлик»
В «полюддя»
Г «погости»
1 - ___ 2 - ___ 3 - ___ 4 - ___
Завдання 19 містить сім варіантів відповідей, серед яких лише три правильні. Обери та познач правильні, на твою думку, варіанти відповіді
19. Що стало результатом «битви за Дніпро»?
1 визволення Києва та окремих районів Правобережної України від окупантів
2 початок корінного перелому в ході Другої світової війни
3 створення умов для визволення Правобережної та Південної України
4 здійснення виходу Червоної армії на державний кордон СРСР
5 вихід з війни Румунії та Угорщини - союзників Німеччини
6 утворення Українського штабу партизанського руху
7 подолання стратегічно важливого рубежу німецької оборони - «Східного валу»
Відповіді:
1 - А; 2 - Б; 3 - Б; 4 - Б; 5 - Г; 6 - Г; 7 - Г;
8 – А; 9 – Б; 10 – Г; 11 – Б; 12 – Б; 13 – В; 14 – В; 15 – А;
16 – 1-А, 2-В, 3-Г, 4-Б;
17 – 1-А, 2-В, 3-Б, 4-Г;
18 – 1-В, 2-Г, 3-А, 4-Б;
19 – 1, 3, 7
Бланк
аналізу діагностично-корекційної тестової роботи
для перевірки готовності учнів 11 класу
до зовнішнього незалежного оцінювання історії України
№ завдання |
Прізвище, ім’я учня
|
Прізвище, ім’я учня |
Прізвище, ім’я учня |
Прізвище, ім’я учня |
Прізвище, ім’я учня |
Прізвище, ім’я учня |
Прізвище, ім’я учня |
Прізвище, ім’я учня |
Прізвище, ім’я учня |
Прізвище, ім’я учня |
Прізвище, ім’я учня |
Прізвище, ім’я учня |
Прізвище, ім’я учня |
|
1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
5 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
6 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
7 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
8 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
9 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
10 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
11 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
12 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
13 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
14 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
15 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
16 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
17 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
18 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
19 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|