Добірка завдань для досягнення першокласниками очікуваних результатів(предметних компетентностей) у процесі вивчення ЯДС

Про матеріал
Завдання з ЯДС (природознавство) для учнів 1 класу з метою досягнення ними предметних компетентностей
Перегляд файлу

  

 

 

 

 

 

           Добірка  завдань для  досягнення

                    першокласниками

           очікуваних результатів ( предметних

           компетентностей) у процесі  вивчення

           ЯДС ( природознавство)

 

 

 

                                    Вчиттель  початкових  класів

                                    Ралівського опорного закладу ЗСО

                                                   Ім. І. Франка

                                               Дика М. С.

 

 

                                2023р.

ОЧІКУВАНІ    РЕЗУЛЬТАТИ:

-має уявлення про  значення Сонця  для  живої  природи;

-називає водойми  рідного  краю;

-порівнює об’єкти живої  і  неживої природи;

-пояснює господарське  значення  водойм;

-наводить приклади об’єктів  живої  і  неживої  природи;

-знаходить  на  малюнку  відповідні  органи  рослини і  називає їх;

-відтворює природознавчі  знання  про охорону  природи в образотворчій  діяльності;

-групує об’єкти живої і неживої  природи,  природи  і рукотворні  об’єкти  за суттєвими  ознаками;

-оцінює конкретні  приклади поведінки  в  природі, власну діяльність;

-формулює  висновки про необхідність  захищати  рослини і  тварини .

 

 

                                    ЗАВДАННЯ

1.Відгадайте загадку:

          Із  неба диво  золоте

          І світить  нам , і  гріє.

          Ніщо  без  нього  не  росте,

          І всяк  йому  радіє.     ( Сонце)

-         Яке  значення  має  Сонце для   живої  природи?

 

2. Розгляньте малюнки. Назвіть водойми  рідного краю.

 

 

 

 

 

3. Попрацюйте в  парах. Пригадайте, які  ознаки  мають об’єкти  живої  природи?

Порівняйте  камінь і   кульбабу.

-        Що  в  них спільного?

-        Чим  вони  відрізняються?

 

4. Відгадайте загадку.

   Між  берегів  текла, текла,

   Мороз зміцнів – під скло  лягла.    ( Річка )

-Яке  господарське  значення  має  річка?

 

5.Продовжіть речення:

Об’єкти  живої  природи  - це … 

Об’єкти  неживої  природи – це …

6.Попрацюйте в  парах . Знайдіть на  малюнку  органи рослини. Назвіть частини  рослини один одному.

 

 

 

 

 

 

7.Робота в  групах.

-Створіть  екологічні  знаки, які вказують , як  слід поводитись у  довкіллі.

« Не топчи  клумби», «Не руйнуй пташині  гнізда», «Не ламай  гілки  дерев», « Не  сміти» , « Бережи  воду», « допоможи  птахам узимку».

 

8.Робота в  парах чи в групах.

 На партах предметні малюнки із  зображенням  об’єктів живої, неживої  природи та рукотворних предметів.

-Розподіліть картинки  на  дві  групи:

    Жива  природа                       Нежива  природа

-Чому кілька малюнків предметів  не  потрапили   до   жодної  групи?

 

9.Робота  в  групах.

-Прочитайте уривки з  текстів. Оцініть поведінку дійової  особи в  природі.

1)  Юрко  прийшов  до   школи  з  рогаткою. До  уроків було ще чимало часу. Хлопчик  сів під  кущем  бузку і став  дивитися на  горобців, що весело цвірінькали, плигаючи  з гілки на гілку.

     Враз  всі  горобці знялися  й  кудись полетіли. Залишився тільки  один. Він  цвірінькав  тихо і  ласкаво.

     Юрко націлився  з рогатки і  пустив у  нього камінець…

                                В.О.Сухомлинський

 

2)   Були   якось Петько  з Миколкою в лісі. Суниць вони назбирали  мало, зате  двох їжаків зловили. Понесли  хлопці  їжаків  додому.

    Минуло ще  кілька днів. Знову  зустрілися  хлопчики і  засперечалися. Хто з них більше  любить  свого їжака. Петько хвалився , що  годує  їжака молоком, всякого  ганчір’я  намостив  йому в  кутку, мало  не  голки  чистить.

     А  Миколка сумно мовчав. Йому  нічого  було  розповісти. Він відніс  їжака  до  лісу і  випустив  на  волю.

                                               О. Буцень

 

3) Синичка  сиділа на  вишні  під вікном і, здається, тремтіла  від  холоду. Олег взяв шматочок сала та  почепив  на  гілку вишні. Синичка  почала дзьобати  сало. А потім  прилетіла  до  вікна  Олегової  кімнати та сіла на підвіконню. І хочете  - вірте, хочете- ні, але пташечка дякувала хлопчикові. ЇЇ  оченята- намистинки тепер дивилися  не  так  сумно…

 

4) Одного  разу  біля  ставка Дмитрик знайшов у  густій  траві  мале  цуценя. Воно  тремтіло  від холоду   і   голоду. Хлопчик  приніс  песика додому. З того часу  вони всюди  були  разом. Дмитрик  назвав  свого  друга  Кудлаєм   за  його  мохнату, густу і кучеряву  шерсть…

 

10. Вправа « Мікрофон»

 - Прочитайте, який  напис  зроблено  на  одній  з екологічних стежин у  сусідній   країні  Словаччині.

- Які  думки у вас викликав цей  напис?

     Я  зірвав  квітку – і  вона  загинула.

     Я спіймав  метелика – і  він  помер у  мене  на  долоні.

      І тоді я  зрозумів,

      Що  торкнутися  краси 

      Можна  тільки  серцем.

 

 

 

  

 

docx
Додано
21 січня
Переглядів
214
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку