Добірка завдань для досягнення
першокласниками
очікуваних результатів ( предметних
компетентностей) у процесі вивчення
ЯДС ( природознавство)
Вчиттель початкових класів
Ралівського опорного закладу ЗСО
Ім. І. Франка
Дика М. С.
2023р.
ОЧІКУВАНІ РЕЗУЛЬТАТИ:
-має уявлення про значення Сонця для живої природи;
-називає водойми рідного краю;
-порівнює об’єкти живої і неживої природи;
-пояснює господарське значення водойм;
-наводить приклади об’єктів живої і неживої природи;
-знаходить на малюнку відповідні органи рослини і називає їх;
-відтворює природознавчі знання про охорону природи в образотворчій діяльності;
-групує об’єкти живої і неживої природи, природи і рукотворні об’єкти за суттєвими ознаками;
-оцінює конкретні приклади поведінки в природі, власну діяльність;
-формулює висновки про необхідність захищати рослини і тварини .
ЗАВДАННЯ
1.Відгадайте загадку:
Із неба диво золоте
І світить нам , і гріє.
Ніщо без нього не росте,
І всяк йому радіє. ( Сонце)
- Яке значення має Сонце для живої природи?
2. Розгляньте малюнки. Назвіть водойми рідного краю.
3. Попрацюйте в парах. Пригадайте, які ознаки мають об’єкти живої природи?
Порівняйте камінь і кульбабу.
- Що в них спільного?
- Чим вони відрізняються?
4. Відгадайте загадку.
Між берегів текла, текла,
Мороз зміцнів – під скло лягла. ( Річка )
-Яке господарське значення має річка?
5.Продовжіть речення:
Об’єкти живої природи - це …
Об’єкти неживої природи – це …
6.Попрацюйте в парах . Знайдіть на малюнку органи рослини. Назвіть частини рослини один одному.
7.Робота в групах.
-Створіть екологічні знаки, які вказують , як слід поводитись у довкіллі.
« Не топчи клумби», «Не руйнуй пташині гнізда», «Не ламай гілки дерев», « Не сміти» , « Бережи воду», « допоможи птахам узимку».
8.Робота в парах чи в групах.
На партах предметні малюнки із зображенням об’єктів живої, неживої природи та рукотворних предметів.
-Розподіліть картинки на дві групи:
Жива природа Нежива природа
-Чому кілька малюнків предметів не потрапили до жодної групи?
9.Робота в групах.
-Прочитайте уривки з текстів. Оцініть поведінку дійової особи в природі.
1) Юрко прийшов до школи з рогаткою. До уроків було ще чимало часу. Хлопчик сів під кущем бузку і став дивитися на горобців, що весело цвірінькали, плигаючи з гілки на гілку.
Враз всі горобці знялися й кудись полетіли. Залишився тільки один. Він цвірінькав тихо і ласкаво.
Юрко націлився з рогатки і пустив у нього камінець…
В.О.Сухомлинський
2) Були якось Петько з Миколкою в лісі. Суниць вони назбирали мало, зате двох їжаків зловили. Понесли хлопці їжаків додому.
Минуло ще кілька днів. Знову зустрілися хлопчики і засперечалися. Хто з них більше любить свого їжака. Петько хвалився , що годує їжака молоком, всякого ганчір’я намостив йому в кутку, мало не голки чистить.
А Миколка сумно мовчав. Йому нічого було розповісти. Він відніс їжака до лісу і випустив на волю.
О. Буцень
3) Синичка сиділа на вишні під вікном і, здається, тремтіла від холоду. Олег взяв шматочок сала та почепив на гілку вишні. Синичка почала дзьобати сало. А потім прилетіла до вікна Олегової кімнати та сіла на підвіконню. І хочете - вірте, хочете- ні, але пташечка дякувала хлопчикові. ЇЇ оченята- намистинки тепер дивилися не так сумно…
4) Одного разу біля ставка Дмитрик знайшов у густій траві мале цуценя. Воно тремтіло від холоду і голоду. Хлопчик приніс песика додому. З того часу вони всюди були разом. Дмитрик назвав свого друга Кудлаєм за його мохнату, густу і кучеряву шерсть…
10. Вправа « Мікрофон»
- Прочитайте, який напис зроблено на одній з екологічних стежин у сусідній країні Словаччині.
- Які думки у вас викликав цей напис?
Я зірвав квітку – і вона загинула.
Я спіймав метелика – і він помер у мене на долоні.
І тоді я зрозумів,
Що торкнутися краси
Можна тільки серцем.