Доцільне використання Google-сервісів на уроках української мови та літератури

Про матеріал

У статті висвітлено питання про доцільне використання Google-сервісів на уроках української мови та літератури. Показано ефективність навчального процесу із застосуванням Google-сервісів. Зосереджено увагу на практичну діяльність учнів даних як дієвого способу засвоєння значного обсягу інформації.

Перегляд файлу

                                                                                                                        Федоренко Олена Миколаївна

вчитель української​    мови та літератури,​     вчитель вищої​    категорії​  НВО №33

Доцільне використання​  Google-сервісів на уроках української​    мови та літератури

 

Анотація. У статті висвітлено питання про доцільне використання Google-сервісів на уроках української мови та літератури. Показано ефективність навчального процесу із застосуванням Google-сервісів. Зосереджено увагу на практичну діяльність учнів даних як дієвого способу засвоєння значного обсягу інформації.

        Ключові слова: Google-сервіси:​   поштовий сервіс Gmail, блог-сервіс

Blogger, Google Календар, Google Диск, документи, таблиця, презентація,

Google форми, Flubaroo , сайт.​    

Сучасний розвиток освіти потребує від учителя значної підготовки, володіння ним сучасними освітніми технологіями, використання у навчальному процесі електронних ресурсів. З-поміж сучасних освітніх технологій найбільш поширеними є комп’ютерно-інформаційні. Такі технології активізують урок, рівень володіння знаннями стає значно вищим, а процес засвоєння набагато глибшим, що дає можливість учителеві збільшити обсяг матеріалу та впроваджувати самостійну

пошукову та навчально-дослідницьку роботу учнів.​ 

Однією з умов створення ефективного освітнього середовища у навчальному процесі є застосування Google-сервісів. Зазначені сервіси дозволяють створювати та зберігати документи, що спрямовані на задоволення різних потреб.

Сервіси Google – це широковідомий безкоштовний набір он-лайнових програмних засобів: поштовий сервіс Gmail, блог-сервіс Blogger, сайт, Google Календар, хмарне сховище Google Диск, сервіси по створенню таблиць, документів, презентацій, сайтів (Документи, Таблиці, Презентації тощо) й Google Перекладач. Важливим у цих сервісах для діяльності вчителя є можливість спільної роботи учнів: у режимі реального часу відслідковувати будь-які зміни, що були внесені у документ, залишати коментарі, виправлення, використовувати чат. Можна стверджувати, що це є ефективним інструментом для групової роботи із текстом і над помилками.

Одним із сервісів Google, який активно використовують і учні, й учителі є електронна пошта – це швидкий спосіб обміну інформацією. У своїй роботі я користуюсь електронною поштою, коли мені потрібно донести певну інформацію до учнів. Маючи електронні адреси учнів, можна зробити це швидко та гарантовано. Перевагою цього сервісу є те, що навіть у вихідні чи канікулярний час можна обмінюватися важливою й терміновою інформацією. На блозі є можливість підписатися на оновлення чи додати в кола, щоб постійно стежити за новинками, які з’являються, і зробити це можна через електронну пошту.

Для організації середовища мережевої взаємодії між учасниками навчального процесу можна створити блог на базі сервісу Blogger. У постах блогу, створення віртуальної дошки оголошень, створення публікацій, розміщуються навчальні матеріали, онлайн-дискусії, інструкції, засоби мультимедії, завдання для учнів та посилання на корисні ресурси. Взаємодія між учнями, учителем і батьками реалізується через коментарі. (http://helen1976f33.blogspot.com/p/blog-page_75.html​  ), 

За допомогою Google Форми можна легко створювати опитувальники, вікторини, анкети. Підходить для організації засобів діагностики і моніторингу виконання домашнього завдання та самостійної роботи на

уроці. (https://sites.google.com/a/33school.org.ua/ykraina/) 

Планування та організація часу особливо важливі під час реалізації навчальних проектів, і для цього зручно використовувати Google Календар. За допомогою сервісу простіше відстежити усі важливі події, формувати розклад роботи, призначати заходи і розсилати запрошення. https://calendar.google.com/calendar/render?tab=wc#main_7

Сервіси Google Диск надає можливість користувачам завантажувати, створювати й працювати з текстовими, табличними документами і презентаціями просто у вікні браузера. Для навчальної діяльності найбільш цікавою є можливість форматувати і редагувати текстові документи у режимі он-лайн. Таким чином утворюється спільна електронна дошка, на якій публікується результат сумісної роботи учнів та вчителя. Також учитель має можливість вести електронний журнал у Google Таблиці, публікувати текстові файли у Google Документи і презентації у Google Презентації.  

https://docs.google.com/presentation/d/1sF6o0YMss60soRAsBE0_4ZCRktb

wisX1fsQVXbhhaXs/edit#slide=id.p3

 На уроках словесності при вивченні біографії письменників, демонструю відеоролики із відео-каналу YouTube, у яких йдеться про цікаві факти життя та творчості митців, характеристика культурного розвитку певної доби. Як показала практика, таке використання відеороликів сприяє кращому засвоєнню учнями навчального матеріалу, ніж опрацювання біографії письменника із підручника.  

https://www.youtube.com/watch?v=v6mrp1jrGqY

 Ще одним сервісом Google, який використовується в роботі вчителя-словесника, є Google Форми. Їх можна використовувати для перевірки домашнього завдання, для закріплення знань, для контрольної перевірки з теми. Форми розміщуються на блозі або сайті і є закритими до моменту їх проходження. 

https://docs.google.com/a/33school.org.ua/forms/d/1sjPTm2LStd_uKgOKiee

KpzlxEWXy4WBiA8mav-6WEEc/edit

LearningApps.org - онлайновий сервіс, який дозволяє створювати інтерактивні вправи. Їх можна використовувати в роботі з інтерактивною

дошкою, або як індивідуальні вправи для учнів. 

Ознайомитися з видами інтерактивних вправ можна на сайті https://learningapps.org/, а також створити власні вправи за зразком. https://sites.google.com/a/33school.org.ua/ykraina/navcalne-zanatta

Використання електронних освітніх ресурсів на уроках словесності дозволяє урізноманітнити уроки, застосувавши різні види навчальної діяльності учнів, активізувати їхню увагу, удосконалити процес навчання, зробити його більш цікавим, захоплюючим, доступним, запам’ятати більший обсяг поданої інформації, створювати навчальний електронний контент.

                                                             Список використаних джерел​   

1.         "Google-сервіси​    для вчителя.​    Перші​    ​ кроки​    ​ новачка​   // Електронний​    ресурс. Режим​  доступу:​  http://sae-ukraine.org.ua/ua/project_news/Google-serv--si-dlya-vchitelya--Persk roki-novachka-publication/

2.         Лященко К.В. Google-сервіси: можливості та перспективи використання у сучасному освітньому середовищі // Електронний ресурс. Режим доступу: http://www.psyh.kiev.ua/

3.         Карташова Л. А. Формування ІТ-готовності як нової якісної характеристики учителя суспільно-гуманітарних дисциплін // Електронний ресурс Режим доступу: http://www.knlu.kiev.ua/?AC=361&pp=12

 

 

 

pdf
Пов’язані теми
Українська мова, Інші матеріали
Інкл
Додано
7 січня 2018
Переглядів
1913
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку