25 червня о 17:00Вебінар: Онлайн-тести: цікава форма роботи на інтегрованому уроці

Додаємо і віднімаємо число 5

Про матеріал
Дана розробка допоможе вчителеві 1 класу, проводити урок в НУШ, до уроку потрібна презентація , яка допоможе зробити урок цікавішим та пінавальнішим.
Перегляд файлу

Тема.  Додаємо і віднімаємо число 5.

Мета: Формувати вміння і навички додавати і віднімати число 5;розв’язувати прості  

            задачі на додавання і віднімання; підбирати питання до умов задачі і навпаки.  

             Розвивати логічне мислення, спостережливість, увагу, кмітливість та інтерес 

             до математики.

             Виховувати дисциплінованість, наполегливість, любов до природи.

Обладнання: мультимедійна дошка, презентація, зошит з друкованою основою

Література: 1. Скворцова С.О. Математика: підруч. для 1 кл.загал. серед. освіти /                                                         

                       С.О. Скворцова, О.В. Онопрієнко. Харків: Вид-во «Ранок»,2018- 144 с,

                       2. Математика. 1 клас. Розробки уроків : до видання : Скворцова С. О., 

                        Онопрієнко О. В. Математика. 1 клас. Навчальний зошит : — Харків :               

                        Видавництво «Ранок», 2018.

Тип уроку: урок повторення і закріплення знань учнів

                                                Хід уроку

I.Організація учнів до уроку (1хв)

-Добрий день, діти. Сідайте, будь ласка. Мене звати Вікторія Юріївна, і я сьогодні проведу у вас урок математики.

- Девіз нашого уроку:

Міркуємо- швидко

Відповідаємо-точно

Лічимо- правильно

Пишемо-гарно. ( Повторюємо разом)

II. Повідомлення теми і завдань урок (2 хв)

-А зараз послухайте загадку.

Ніжки бубликом зігнула.

Рученята простягнула.

 Он де вийшла танцювать

Добре знана цифра … (П’ять).

-Дітки, то вже знає відгадку?

-Сьогодні на урок до нас завітало число 5. І на уроці ми будемо додавати і віднімати число 5, також будемо розвязувати задачі з цим числом. Будьте активні і уважні.

III.Повторення і закріплення знань учнів (30-35хв)

1.Гра « Віднови ряд»

- А зараз ми проведемо гру «Віднови ряд»

Жив був Жук - Цифроїд,

Їв він цифри на обід.

Ось він скільки з’їв із чаєм !

Встав, яких не вистачає.

- Розгляньте перший ряд чисел. 1…4…6

-Які числа пропущено? (2,3,5)

-Якщо відповідь правильна, підійміть великий пальчик вверх, якщо неправильно, великий пальчик вниз.

-Оцініть відповідь.( Розумничка/Розумник)

-Розгляньте другий ряд чисел. 6…3…1

-Які числа пропущено? (5,4,2)

-Оцініть відповідь. Розумничка/Розумник

 2. Усні обчислення

-А зараз число 5 запрошує нас в мандрівку на математичному потязі.

-Увага на екран. Що ви бачите? (Потяг з вагонами)

- Нам потрібно виконати завдання. А завдання таке скласти і розвязати рівності і тоді сказати відповідь.

-Розгляньте малюнок першого потяга.

 

 

-Складіть першу рівність. (6+4)

-Яка відповідь? (10)

- А в тебе яка відповідь?

-Правильна відповідь 10.

-Складіть другу рівність.(10-3)

-Яка відповідь? (7)

- А в тебе яка відповідь?

-Правильна відповідь 7.

-Складіть третю рівність.(7+2)

-Яка відповідь? (9)

- А в тебе яка відповідь?

-Правильна відповідь 9.

-Складіть четверту рівність.(9-3)

-Яка відповідь? (6)

- А в тебе яка відповідь?

-Правильна відповідь 6

-Давайте складемо наступну пяту рівність.(6-1)

-Яка відповідь? (5)

- А в тебе яка відповідь?

-Правильна відповідь 5

-Складіть шосту рівність.(5+4)

-Яка відповідь? (9)

- А в тебе яка відповідь?

-Правильна відповідь 9.

-Хто склав сьому рівність?

Яка вона?(9+0)

-Яка відповідь? (9)

- А в тебе яка відповідь?

-Правильна відповідь 9

-Складіть останню рівність.(9-9)

-Яка відповідь? (0)

- А в тебе яка відповідь?

-Правильна відповідь 0.

-Отже, ми з вами склали всі вирази, то яка ж кінцева відповідь?

-Розумнички, ви гарно виконали завдання.

3. Гра «Закінчи обчислення»

-Зараз ми проведемо гру закінчи обчислення.

- Перша група отримає своє завдання.5+5=5+4+1=    +1= . Розберіть картки між собою.

- Друга група отримає своє завдання. 9-5=9-4-1= - =. Розберіть картки між собою.

- Третя група отримає своє завдання. 8-5=8-2-3=-= Розберіть картки між собою.

- Четверта група отримає своє завдання.4+5=4+2+3=+= Розберіть картки між собою.

- Пята  група отримає своє завдання. 5+5=5+4+1= +1= Розберіть картки між собою.

-Шоста група отримає своє завдання. 9-5=9-4-1= - =.  Розберіть картки між собою.

-Сьома група отримає своє завдання.. 8-5=8-2-3=-=   Розберіть картки між собою.

-Восьма група отримає своє завдання. 4+5=4+2+3=+= Розберіть картки між собою.

- Всі розібрали картки між собою?

- Кожен з вас має закінчити обчислення виразів, можете радитися між собою.

- Яка група виконає завдання, утворює «озерце».

-Всі  групи швидко виконали завдання.

- Увага на екран. А зараз перевіримо.

-Як виконувала завдання перша і пята  група? Поясніть.

-Діти оцініть відповідь. Розумник/Розумниця.

-Як виконувала завдання друга і шоста  група? Поясніть.

-Діти оцініть відповідь. Розумник/Розумниця.

-Як виконувала завдання третя і сьома група? Поясніть.

-Діти оцініть відповідь. Розумник/Розумниця.

-Як виконувала завдання четверта і восьма  група? Поясніть.

-Діти оцініть відповідь. Розумник/Розумниця.

4. Фізкультхвилинка ( Показ Відео)

- Дітки, ми гарно попрацювали, тому зараз настав час для відпочинку.Станьте всі рівненько біля своїх стільчиків, так щоб вам було зручно. Дивимось відео і повторюємо всі разом!

-Фізкультхвилинка закінчилась. Тихенько сідайте на місце і продовжуємо працювати.

5. Робота в зошиті з друкованою основою.

Завдання 1:

  • А зараз розгорніть свої робочі зошити на сторінці 26 ( 2 і 6). Знайдіть  завдання 1 і поставте пальчик на це завдання.
  • Я буду читати це завдання, а ви уважно слідкуйте.

 

 

 

-Розглянемо перший вираз.

-Прочитайте цей вираз

-Яка сума чисел 5+4? (9). Відповідь записуємо в порожню клітинку біля виразу.

-Тепер з цієї рівності складемо рівності на віднімання.

-Дітки як називається число 5? (Перший доданок)

- Як називається число 4? (Другий доданок)

-Як називається число 9?(Сума)

-Якщо ми від суми 9 віднімемо перший  доданок 5, то  у відповіді буде другий доданок .

-То яку рівність потрібно записати? (9-5=4)

 -Записуємо першу рівність в перший рядок клітиночок.

-Складіть другу рівність на віднімання.

-Яку рівність потрібно записати? (9-4=5)

-Запишіть цю рівність в другий рядочок.

-Розглянемо другу рівність на додавання

-Яка сума чисел 2+5? (7)

-Запишіть відповідь в порожню клітинку біля другого виразу.

-Складіть з цієї рівності дві рівності на віднімання.

-Яка перша рівність? (7-2=5). Запишіть цю рівність.

-Яка друга рівність? (7-5=2). Запишіть цю рівність

-Розглянемо третю рівність.

-Яка сума чисел 5+3? (8) .Запишіть відповідь в порожню клітинку біля виразу

-Самостійно складіть рівності на віднімання і запишіть в зошит.

-Читай першу рівність на віднімання? (8-5=3).

-Читай другу рівність на віднімання? (8-3=5).

-Розумнички ми справилися з цим завданням, ви гарно вмієте складати рівності.

 Завдання 2

«Складання задач»

-Покажіть пальчиком завдання 2. (Бабуся зібрала 6 лисичок і 3сироїжки). Уважно послухайте, що вам потрібно зробити.

-Вам потрібно до умови задачі підібрати питання.

-Слухайте умову задачі, я читаю а ви слідкуєте.«Бабуся зібрала 6 лисичок і 3 сироїжки.»

-А знаєте ви, що лисички – одні з самих смачних і корисних грибів, що ростуть в наших лісах. (показ фото)

Сироїжки-названо так тому, що деякі їх різновиди колись можна було вживати в їжу сирими. Зустрічаються їстівні і неїстівні (Показ фото)

- Тепер давайте прочитаємо умову разом (Бабуся зібрала 6 лисичок і 3 сироїжки.)

- Прочитаємо перше питання, я читаю а ви слідкуєте.

1) Скільки лисичок зібрала бабуся?

-Прочитаємо питання разом

-Чи можна таке питання поставити до задачі? Чому? (Не можна.Нам відомо,що бабуся зібрала 6 лисичок).

- Це запитання не підходить до умови.

- Прочитаємо друге запитання, я читаю а ви слідкуєте.

2)На скільки більше лисичок, ніж сироїжок, зібрала бабуся?

-Чи можна таке питання поставити до задачі? (Так)

-Давайте повторимо всю задачу

-Послухайте задачу.( Бабуся зібрала 6 лисичок і 3 сироїжки. На скільки більше лисичок, ніж сироїжок, зібрала бабуся?)

-То що збирала бабуся? (Гриби)

-Які гриби збирала бабуся? (Бабуся збирала лисички і сироїжки)

-Скільки лисичок зібрала бабуся? (6 лисичок)

-Скільки сироїжок зібрала бабуся( 3 сироїжки)

-Що запитується в задачі? ( в задачі запитується на скільки більше лисичок, ніж сироїжок, зібрала бабуся?)

-То як розв’язати задачу? 6-3=3(гр.)

-А ти як розв’язав задачу?

- Отже, яка ж відповідь в задачі? ( Бабуся зібрала на 3 лисички більше)

-Знайдіть третє запитання. Я буду читати, а ви слідкуйте

3)Скільки сироїжок зібрала бабуся?

-Давайте прочитаємо це запитання разом

- Можна таке питання поставити до задачі? Чому? (Ні, тому що в задачі відомо скільки сироїжок)

-Це запитання не підходить до умови задачі.

-Я прочитаю четверте запитання, а ви уважно слідкуйте.

4)Скільки всього грибів зібрала бабуся?

-Прочитаймо це запитання разом.

-Можна таке питання поставити до задачі? Чому? (Так можна.)

Повторимо задачу ( Бабуся зібрала 6 лисичок і 3 сироїжки. Скільки всього грибів зібрала бабуся?)

- Як розвязати задачу? 6+3=9(гр.)

-А ти як розязав задачу?

-То яка відповідь задачі? (Відповідь бабуся всього зібрала 9 грибів)

 5) Скільки лисичок біля нори?

- Можна таке питання поставити до задачі? Чому? (Ні. Тому що в задачі розповідається про гриби сироїжки і лисички, а не про тваринок-лисичок)

Офтальмонологічна пауза

-Дітки, ваші оченята вже стомилися, тому давайте дамо їм трішки відпочити.

-А для цього дивимось на дошку і рухаємо оченятами за равликом.

-Все ми відпочили, продовжуємо далі працювати.

3авдання 3

-Поставте всі пальчики на завдання 3.

-Послухайте, що вам потрібно зробити у цьому завдані

-Вам потрібно до питання дібрати умову задачі.

-Я читаю запитання, а ви уважно слідкуйте.

-Послухайте питання до якого потрібно дібрати умову.(Скільки всього істот грілися на сонці?)

-Прочитаємо разом. Скільки всього істот грілися на сонці?

- А хто знає, що означає слово «істота»? (Істота-це живий організ, істотою може бути людина і тварина.)

-Розгляньте малюнок. Кого зображено на малюнку? (ящірки і сонечка- це і є істоти)

- Я читаю першу умову, а ви слідкуйте .

1  На сонці грілися 5 істот, з них 4 ящерки.

-А зараз складемо задачу з цією умовою

На сонці грілися 5 істот, з них 4 ящерки. Скільки всього істот грілися на сонці?

-Чи можна дібрати таку умову до запитання? Чому? (не можна, нам відома кількість істот)

-Спробуємо скласти другу задачу. Я читаю умову,а ви уважно слухайте

2. На сонці грілися 5 сонечок, а ящерок на 4 менше.

-Складемо другу задачу (На сонці грілися 5 істот, з них 4 ящерки. Скільки всього істот грілися на сонці?)

-Можна дібрати таку умову до запитання? Чому? (Не можна, тому що треба знайти Скільки всього істот, а не скільки всього ящірок)

-Я, читаю вам третю умову, а ви уважно слухайте.

3. На сонці грілися 5 сонечок і 4 ящерки.

-Складемо і прочитаємо задачу з цією умовою.( На сонці грілися 5 сонечок і 4 ящерки. Скільки всього істот грілися на сонці?)

-Чи можна дібрати таку умову до запитання? Чому?( Можна, тому що ми можемо дізнатися скільки істот)

-Давайте розвяжемо задачу.

-Скільки ящірок грілося на сонці?(4)

-Скільки сонечок грілося на сонці?(5)

-Про що запитується в задачі? (В задачі запитується скільки всього грілося істот)

-То як знайти скільки всього істот грілося на сонці? (5+4=9)

-Яка відповідь задачі? (9 істот грілося на сонці.)

Завдання 4

Зоровий диктант

-Увага на дошку. Розгляньте геометричні фігури що зображені.

-Які фігури зображені?(Трикутники, квадрати)

-Скільки всього трикутників?(3)

-Скільки зелених трикутників? (1)

-Скільки фіолетових трикутників ?(1)

-Скільки червоних трикутників? (1)

-Скільки блакитних трикутників? (0)

-Скільки квадратів?(3)

-Скільки великих квадратів?(2)

-Який колір мають великі квадрати?(блакитним і фіолетовим)

-Скільки маленьких квадратів?(1)

-Який колір маленького квадрата?(Блакитним)

Картинки по запросу зелений квадрат малюнокПохожее изображениеКартинки по запросу фіолетовий квадрат малюнок-Дітки, а зараз подивіться і скажіть що змінилося? ( змінилися кольори і розміри фігур) 

-Розумнички ви були дуже уважні. (Змінився колір першого трикутника, змінився розмір другого трикутника, змінився колі третього трикутника, змінився розмір першого і другого квадратів, змінився колір  і розмір останнього квадрата)

Завдання 5

-Повертаємося до зошита, знайдіть завдання 5, покажіть його пальчиком.

-Хто зображений на малюнку?( Бурсучок)

- Борсуки – досить великі тварини, довжина тіла яких може досягати 90 см. Бурски впадають на зиму в сплячку. Борсуки живуть і до 16 років, в умовах , які для них створила людей. Борсуки – дуже охайні тварини, вони чистять та доглядають за своїми норами.

-Що на картинці робить бурсучок? ( кидає в нірку яблука і груші)

-В цьому завдані нам потрібно доповнити умову задачі і розвязати її.

-Я читаю вам умову задачі, а ви слідкую (Борсучок припас  яблук    і 4 груші. Скільки всього фруктів припас борсучок?)

-Розгляньте малюнок.

-Полічіть ,скільки яблук припас бурсучок? (6)

-Полічіть скільки всього яблук?(6)

-Отже, записуємо в клітинку,там де умова число 6.

-Прочитаймо задачу ще раз. Борсучок припас  яблук 6 і 4 груші.Скільки всього фруктів припас борсучок?

-Подумайте і скажіть скільки всього фруктів припас бурсучок? (10)

-А як ти дізнався? (6+4=10)

-Запишемо розв’яння задачі в зошит 6+4=10 (фр.)

-Запишемо відповідь ( Відповідь: 10 фруктів.)

-Яку дію потрібно виконати (6+4=10)

-Яка відповідь задачі? (Бурсучок припас 10 фруктів)

Завдання 6

-Знайдіть завдання 6- це наступне завдання

-Хто зображений на малюнку?(Бурсучок)

-Так, на малюнку знову зображений бурсучок, але цього разу у нього більше яблук.

-Полічіть скільки яблук у бурсучка?

-То скільки яблук зображено у бурсучка? (6)

-Запишіть число 6 до умови задачі( в порожньому квадратику) .(Борсучок припас  яблук     і 4 груші.На скільки менше груш, ніж яблук?)

-Прочитаймо задачу всі разом.

-Що ж запитується в задачі?

- А як же знайти,на скільки одне число менше ніж друге? (Потрібно від більшого відняти менше)

-То скільки яблук припас бурсучок? (6)

-А скільки груш припас бурсучок? (4)

-Як же знайти на скільки груш менше, ніж яблук?( 6-4=2)

-Запишіть розвязок задачі в зошит 6-4=2 (фр.)

-То яка ж відповідь задачі? Запишіть відповідь в зошит ( Відповідь: на 6 фр. менше)

- Ми з вами розвязали дві задачі про бурсучка

-То ж хто був уважним і скаже нам чим вони відрізняються ці задачі? (В Задачі 5 дія додавання, в задачі 6 дія віднімання, в 5 шукали, скільки всього фруктів, а в задачі 6 на скільки груш менше)

-Які ж ви розумнички, ви добре виконали завдання.

Завдання 7

-А зараз покладіть свої пальчики на завдання сім.

-Діти, погляньте на картинки. Хто на них зображений? (Жук,павук, коник стрибунець, бабка, гусениця)

-Я прочитаю вам умову завдання, а ви слідкуйте

-Давайте прочитаємо  умову завдання разом.

-А зараз кожна група скаже пару але так, щоб не було повторів.

-То з ким може танцювати жук? (Жук-Бабка, жук-гусениця)

-А з ким буде танцювати павук?( Павук- бабка, павук-гусениця)

-З ким ж буде танцювати коник- стрибунець? (коник- бабка, коник- гусениця)

-Скільки утворилося пар?(6)

-Восьма група назвіть всі пари.( Жук-Бабка, жук-гусениця, Павук- бабка, павук-гусениця, коник- бабка, коник- гусениця)

V.Підсумок уроку (2хв).

-Чому ми вчилися сьогодні на уроці? (Додавати і віднімати з числом 5)

-Ой подивіться чомусь наша пятірка засмутилася. Напевно через те, що в прикладах які ви бачите на екрані є помилки.  4+5=8              3+5=10

-Нам терміново потрібно їх виправити

-Читай першу рівність (4+5=8)

-Чи правильна відповідь? (Ні, тому, що 4+5=9, а не 8)

-Читай другу рівність (3+5=10)   

-Чи правильна відповідь? (Ні, тому що 3+5=8, а не 10 )    

-Завдяки вам наша 5 знову весела, їй сподобалося гостювати на уроці в 1-А класі.

-Ви розумнички гарно працювали, були активні , та дуже кмітливі.

-На цьому наш урок закінчено. Дякую за увагу. До побачення.

1

 

docx
Пов’язані теми
Математика, 1 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
10 квітня
Переглядів
203
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку