22 серпня о 18:00Вебінар: Як зробити урок цікавим: перевірені лайфхаки

ІНТЕГРОВАНИЙ УРОК з математики та основ здоров’я «Склад числа 7»

Про матеріал
Розглядаються всі варіанти складу числа 7; учні вчаться складати, читати й розв’язувати приклади на додавання в межах семи.;вчаться порівнювати вираз і число; вивчають назви днів тижня; розвивати логічне мислення.
Перегляд файлу

 

 

ІНТЕГРОВАНИЙ УРОК

з математики та основ здоров’я

1 клас

«Склад числа 7»

Результат пошуку зображень за запитом "картинки до казки вовк і семеро козенят"

 

 

Тема: Склад числа 7. Складання прикладів на додавання. Дні тижня. Написання цифр.

Мета: 

  •                          Розглянути всі варіанти складу числа 7.
  • Вчити учнів складати, читати й розв’язувати приклади на     додавання в межах семи.
  •                          Вчити порівнювати вираз і число.
  •                          Вдосконалювати навички усної лічби.
  •                          Вивчити назви днів тижня.
  •                          Розвивати логічне мислення.
  • Виховувати інтерес до математики, бажання працювати, чуйність і доброту

               За допомогою героїв казки «Вовк і семеро козенят».

Тип уроку: інтегрований (з математики та основ здоров’я)

Обладнання: предметні малюнки, казкові герої (вовк, коза, козенята, ведмідь), кошик, роздатковий матеріал (морква), набори геометричного матеріалу.

Хід уроку

  1.     Організація класу
  • Добрий день, шановні гості!

  Добрий день, мої маленькі математики!

 Сіли правильно, рівненько,

 Посміхнулися гарненько,

 Настрій на урок взяли

 Й працювати почали.

  1. Повідомлення теми уроку

Сьогодні на уроці ми продовжимо вчитися складати  і розв’язувати приклади в межах 7. З’ясуємо, з яких чисел складається число 7.

  1.      Мотивація навчальної діяльності
  •                   Діти, ви любите казки?
  •                   Подивіться на дошку і згадайте, персонажі якої казки завітали сьогодні до нас?
  •                   Так, це казка «Вовк і семеро козенят». Мама-коза плаче. Вовк забрав її діточок. Козенята забули про попередження матусі, що неможна відчиняти двері незнайомцям. Вони впустили вовка і той забрав їх до лісу.

      Результат пошуку зображень за запитом "картинки до казки вовк і семеро козенят"           

Давайте допоможемо мамі-козі діток знайти,

Бідних козенят від вовка спасти.

  1.     Актуалізація знань

Каліграфічна хвилинка (повторюємо послідовність чисел в межах 7).

  •                   Потрапити в казку можна через чарівні ворота. Той пройде, хто старанно виконає таке завдання. Подивіться на дошку: на лісовій галявині ростуть гриби. Біля кожного з них – одна з вивчених цифр. Запишіть цифри у порядку зростання. (Нагадати дітям, що збирати гриби потрібно уважно, пам’ятаючи, що не всі гриби є їстівними).

Діти записують цифри.)

Перевірка: учні показують картками-сигналами результати своєї роботи.

  •                   Яким є число 7 щодо чисел 1, 2, 3, 4, 5, 6?
    1.              Молодці! В казку сьогодні потрапляємо.
    2.               Розвиток математичних знань

Зустріч з казкою.

Сірий вовк ще не встиг з’їсти козенят. Він погодився віддати їх матусі, якщо козенята виконають математичні завдання.

Козенята навчаються в лісовій школі у Мудрої сови, але вони зараз дуже налякані вовком і тому потребують нашої допомоги.

(Виконуючи завдання, козенят пересуваємо до мами-кози).

  1.   Усна лічба

«Цікаві задачі».

  1.               По дорозі зайчик біг –

          Ніс п’ять яблук та пиріг.

          Одне впало, покотилось.

          Скільки яблук залишилось?         (5-1=4)

 

  1.               Шість малят-дошкільнят

         Стали струнко в один ряд       

         Підійшов до них Панас

         Скільки зараз стало нас?        (6+1=7)

 

3.     П’ять метеликів літають

        І на квіточки сідають.

        Прилетів ось ще один-

        Сів на квіточку і він.

       Полічимо швидше всіх,

       Цих метеликів прудких.        (5+1=6)

  1.         Три веселі киці грались на травиці

        Песик теж до них прибіг -

       Скільки тваринок всіх?       (3+1=4)

  1.         Було в Марини

       Сім ягід малини.

       Одну ягідку з’їла

       А скільки залишила?      (7-1=6)

Підсумок:

 - Яке число отримаємо додаванням 1 до даного числа?

-  Яке число утворюється при відніманні 1?

- Молодці! Одне козеня врятоване. (пересуваємо його до матусі)

- Скільки козенят врятували? (1)

- Скільки залишилося у вовка? (6)

- Тобто число 7 складається з 6 і 1 (7= 1+6)

  1.   Математичний диктант з коментуванням
  2.   (Учні по черзі працюють біля дошки)
  •       Запишіть число, що передує числу 6.
  •       Запишіть число, яке слідує за числом 5.
  •       Запишіть сусідів числа 4.
  •       Запишіть відповідь до прикладу 7-1
  •       Запишіть цифрою, скільки сторін має трикутник.
  •       А зараз будьте особливо уважними при виконанні наступних завдань (валеологічні задачі).

а) Для поліпшення роботи серця П’ятачок з’їдає з ранку 3 горішки, один горішок в обід, і ввечері ще один. Скільки горіхів з’їдає П’ятачок за день?

б) Кожного ранку Вінні-Пух приймає душ 6 хвилин, а П’ятачок – на одну хвилину довше. Скільки хвилин приймає душ П’ятачок?

 (- Ось як поросятко піклується про своє здоров’я)

- Ви були дуже старанними, тому врятоване ще одне козеня.

Підсумок:

- Скільки козенят врятували? (2)

- Скільки залишилося у вовка? (5)

- Тобто ще з яких двох чисел складається число 7? (7= 2+5)

  1.   Розв’язування прикладів
  •       Третьому козеняті вовк дав кошик із завданням. В кошику – морквини з записаними на них прикладами.

4+2          5+1        6+1      3+3        2+2 

  •       Не будемо часу витрачати

Треба ці приклади розв’язати.

(П’ятеро учнів по черзі достають морквини з кошика, розв’язують біля дошки. Решта працюють в зошитах).

  •       Молодці. Ще одне козенятко відпущено до матусі.
  •       Вдячна матуся-коза хоче нагадати вам про користь моркви для здоров’я.  Діткам потрібно їсти моркву, тому що в ній багато вітамінів, які поліпшують зір, допомагають рости сильними і здоровими.

Підсумок:

- Тож скільки врятовано козенят? (3)

- Скільки залишилося у вовка? (4)

- Які ще два числа утворюють число 7? (7= 3+4)

  1.   Фізкультхвилинка
  •       Я бачу, ви втомилися. Прийшов час відпочити:

Раз! Два! Три! Чотири! П’ять!

Нам потрібно спочивать

Тож піднімем руки вгору –

Мов поглянемо на зорі.

А тепер всі руки вбоки

- Як зайчата: скоки, скоки!

Десять! Дев’ять! Вісім! Сім!

Час до праці нам усім!

  1.   Робота з підручником

    5.1  - Вовк вимагає пояснити на які числа можна розкласти число 7.

      - Відкрийте підручник на с. 28.

    а) Бесіда за малюнками завдання №1, в ході якої з’ясовується, на які числа можна розкласти число 7.

    б) Коментоване виконання завдання №2

(Учень з місця пояснює, дивлячись на малюнок. На шнурочку є 7 намистинок: 6 голубих і 1 жовта. Отже, 7 – це 6 і 1. Пишу: 7=6+1. Інші учні аналогічно  пояснюють 2 наступні випадки. Учні класу записують завдання в зошитах самостійно).

Врятоване ще одне звірятко!  

Підсумок:

- Скільки козенят у мами? (4)

- А у Вовка? (3)

- Як ще можна утворити число 7? (7= 4+3)

5.2 А ще одне козеня ми врятуємо, якщо відгадаємо загадку, яку для нього підготував Вовк.

     Сім братів віком рівні

     Іменами різні. (Дні тижня)

  • Правильно, у тижні сім днів.
  • Розгляньте малюнки (підручник с. 28 завдання №3).
  • Дні тижня позначені цифрами. Який день позначений цифрою 2, цифрою 4,  цифрою 7?

- Давайте згадаємо назви всіх днів тижня.

- Молодці! І ще одне козенятко біжить до мами, залишивши біля вовка двох братів. А ми з вами запам’ятаємо, з яких двох чисел складається число 7. (7=5+2)

  1.   Гімнастика для очей. (Валеологіча хвилинка)
  • Втомилися наші оченята, їм теж потрібно відпочити.

а) «Тік-Так» (Показати, як працює годинник)

б) Кругові оберти за годинниковою стрілкою і проти.

в) Рухи очима зверху – вниз.

г) «День-Ніч» (Сильно заплющити очі, відкрити).

  1.   Порівняння виразу і числа.
  • На уроках математики ми навчилися порівнювати числа.
  • Поставте знаки: 4*6, 7*5, 3*3.
  • Дуже добре. Але вовк не хоче віддавати всіх козенят, тому придумав завдання з хитринкою. Ось вони:    5+1*7       4+2*5
  •    Чи вмієте порівнювати вираз і число? Чи виконували раніше такі завдання? Не хвилюйтеся, якщо ви добре поміркуєте, то здогадаєтесь, що потрібно зробити, перш ніж поставити знак замість зірочки.
  •  Правильно, потрібно обчислити вираз.

(Діти обчислюють вирази і ставлять відповідні знаки)

  •                   Молодці! Усі чудово впоралися з цим завданням. І шосте козенятко біжить до вдячної матусі.

Підсумок:

- Скільки у мами козенят? (6)

- А у Вовка? (1)

- Як ще можна утворити число 7? (7= 6+1)

  1.   Робота з геометричним матеріалом

Сірий вовк запросив на допомогу ведмедя. І вони разом склали останнє завдання. Спочатку нам потрібно назвати ці геометричні фігури:

  •       Як називається остання фігура?
  •       Подивіться на ведмедя (на дошці картинка ведмедика).

Описание: 70

  •       Що привернуло вашу увагу? З чого він складається? (З геометричних фігур)
  •       Так, а з яких саме?
  •       Порахуйте, скільки трикутників, кругів, квадратів. (Кожен ряд лічить певні фігури)
  •       Молодці! Геометричні фігури ви запам’ятали добре і можете їх розрізняти.
  •       Але ж у вовка ще одне налякане звірятко. І ось вам останнє завдання для його порятунку: потрібно з геометричних фігур скласти козенятко. (У кожного учня на парті лежать геометричні фігури, з яких слід скласти козеня. Діти з задоволенням виконують завдання).
  •       Ось ми справились з останнім завданням і врятували козеня. Всі козенята з мамою-козою.
  •       Молодці, діти, сьогодні ми добре попрацювали над вивченням складу    числа 7. Нам залишилось розселити правильно числа в будиночку під номером 7. (Діти з захопленням виконують роботу. На дошці поступово заселяються поверхи математичного будинку).

1

6

2

5

3

4

4

3

5

2

6

1

 

  •       Давайте ще раз разом повторимо та постараємось запам’ятати склад  числа 7. (Повторюють всі разом).

YI. Підсумок уроку

  •       Отже, наш час вичерпано. Чи сподобався вам урок?
  •       Яке завдання, на вашу думку, було найцікавішим?
  •       Що нового дізналися на уроці?
  •       Які знання, отримані сьогодні, ви будете використовувати в своєму житті?
  •       Я задоволена вашою роботою. Ви виконали багато завдань, бо були уважними, активними і щиро бажали прийти на допомогу. Урок закінчено.

 

doc
Пов’язані теми
Математика, 1 клас, Інтегровані уроки
НУШ
Додано
12 квітня
Переглядів
264
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку