ІДДІЛ ОСВІТИ ВАСИЛЬКІВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ
НАУКОВО - МЕТОДИЧНИЙ ЦЕНТР
ВАСИЛЬКІВСЬКИЙ АКАДЕМІЧНИЙ ЛІЦЕЙ «УСПІХ»
Розробка уроку
Предмет: Математика
для учнів 1 класу
Підготувала
Богдан Марія Михайлівна,
вчитель початкових класів
Васильківського академічного ліцею «Успіх»
2017
Тема: Додавання в межах 10.
Тип уроку: нестандартний.
Форма проведення: урок-мандрівка.
Мета: повторити нумерацію чисел від 1 до 10;
закріпити знання цифр;
навчити складати і розв’язувати приклади на додавання, користуючись предметними малюнками;
розвивати пізнавальний інтерес до навчання, увагу,мислення;
виховувати любов до природи, бажання піклуватися про тварин.
Музичний матеріал: фізхвилинка «Танці – зігріванці» на слова Лісевич Зоряни у виконанні дитячої студії балету «Життя»- «Смайлики»,голоси пташок у записі з інтернет-ресурсів.
Обладнання уроку: комп’ютер, телевізор.
Наочні посібники: слайд-шоу в програмі Microsoft Power Point; роздатковий матеріал зі завданнями для учнів, ілюстрації собачки Дружка, Чаклуна, білочки, ведмедя, годівничок та пташок, сніжинки з цифрами1-10, порівняльні знаки.
Хід уроку:
І. Організація класу.
ІІ. Повідомлення теми і мети уроку.
( Діти , рахуючи і з’єднуючи числа, упізнають по контурам малюнка вірного друга собаку Дружка)
ІІІ. Робота над темою уроку.
Усний рахунок.
Полічіть від 3 до 9; від 8 до 2.
Назвіть сусідів чисел 4, 6, 9;
Обчисліть 5+1; 6+2; 5+5; 4+3.
-Усе чудово! Дорога відкрита! Рушаймо! Знайдемо стежку до лісу. Дружок, на допомогу!( Слайд 4)
От і ліс. Чи подобається він вам? Він непривітний, бо весь чорний…Злий Чаклун заховав усі фарби. ( Слайд 5)
Але, якщо ми запишемо всі цифри, з яких складається його портрет, то він поверне лісу рідні кольори. ( Слайд 6)
(Діти відновлюють склад чисел 7, 8, 9, підбираючи числа для кожної пари. Учень біля дошки використовує магнітні картки з цифрами.)
Подякувала спритна Білочка і побігла далі.
А ми поспішаємо далі, щоб допомогти веселому звіряткові. Кому саме, ви дізнаєтеся, якщо замалюєте лише ті частинки, при обчисленні яких отримаємо число 10.(Слайд 9)
Подякував куцохвостий дітям і побіг шукати собі їжу. А ми потрапляємо в гості до Марійки на гімнастику для очей.
Гімнастика для очей.( Слайд 10)
Фізхвилинка «Танці – зігріванці» ( Слайд 12)
Розв’язування нерівностей. Робота в зошитах.
Кожен ведмідь чи ведмедиця має окремий барліг. Серед зими 1 раз на 2 роки ведмедиця народжує 1-2 ведмежат. Вони дуже маленькі( по 500 г). Майже пів року ведмедиця годує їх молоком. До 2 років вона турбується про своїх дітей. Спить ведмідь дуже чутливо, його можна легко розбудити. Якщо ведмідь не запасе восени жиру, то він не лягає спати, а цілу зиму ходить , хитається. Їх називають хитунами. Вони дуже небезпечні. Побажаємо ведмедеві спокійного сну і рушаємо далі.
Пташиний базар. Розв’язування виразів.
-Але що це за галас у лісі?
Пташки в лісі посварились –
На гілках не помістились.
Ви пташок цих помиріть,
В годівниці посадіть.
У вас у кожного на парті картки із зображенням пташок, на яких записані числові вирази. Обчисліть і по сигналу посадіть пташку у ту годівничку, число якої є результатом вашого виразу.( Слайд 14)
1+3
2+2
3+1
1+4
2+3
3+2
4+1
1+5
2+4
4+2
5+1
3+3
1+6
6+1
2+5
5+2
4+3
3+4
1+7
7+1
6+2
2+6
3+5
5+3
4+4
1+8
8+1
7+2
2+7
3+6
6+3
4+5
5+4
1+9
9+1
2+8
3+7
4+6
5+5
( Діти шукають на дошці годівничку з числом, що відповідає результату їхнього виразу. Приносять пташечку на картинці, на звороті якої записано вираз. Магнітиком чіпляють до годівнички)У першій годівничці зібралися чечітки, у другій – повзики, у третій – омелюхи, в четвертій – щиглики, у п’ятій – горобці, у шостій – синички, а в сьомій – снігурі.
-Отже, наші пташечки – ситі! Діти, а для чого їх потрібно взимку підгодовувати?
Що для них страшніше: голод чи холод?
А зараз пташки хочуть вам віддячити за допомогу і вашу активну роботу.
( Слайд 15)
А тим часом до нас непомітно підкрадається…( Лисичка)
Лисичка і нас хоче обдурити. Вона замітає за собою сліди. Замела вона і нашу стежечку. Щоб довідатися, скільки кроків нам залишилось пройти, вона намалювала ребус. Давайте розгадаємо його.( Слайд 17)
ІV. Підсумок уроку.
Ось і закінчилась наша подорож. Дружок привів нас до класу.
Що нового ви довідалися на уроці?
Що вас найбільш зацікавило?
Список використаної літератури:
1.Власенко М. Мандрівка в зачарований ліс // Розкажіть онуку.-2007.-№8.
2.Головко З.Л., Походжай Н.Я.,Шост Н.Б. Уроки математики.1 клас.-Т.: Навчальна книга - Богдан,2006.
3.Мечник А.М., Волошин О.М., Мечник І.І. Дітям про тварин. – Т.: Підручники і посібники, 1997.
4. Фучила О. Нестандартні уроки з математики: 1-4 класи. – К.:Шкільний світ, 2010. -120 с.