Нестандартний урок-подорож до зимового лісу з математики "Додавання в межах 10"

Про матеріал
В процесі уроку діти мандрують лісом, зустрічаючи лісових мешканців: Лісовичка, Білочку, Ведмедя,Зайчика, Лисичку. Кожен з них приносить дітям проблемне завдання, розв'язуючи які, наближає їх до порятунку лісу від Злого Чаклуна.Через гру, діяльнісний підхід відбувається закріплення знань з теми "Додавання в межах 10" , а ліс здобуває різноманітних фарб та діти усвідомлюють , що стали справжніми рятівниками.
Перегляд файлу

ІДДІЛ ОСВІТИ ВАСИЛЬКІВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ

НАУКОВО - МЕТОДИЧНИЙ ЦЕНТР

ВАСИЛЬКІВСЬКИЙ АКАДЕМІЧНИЙ ЛІЦЕЙ «УСПІХ»

 

 

 

Розробка уроку

Предмет: Математика

для учнів 1 класу

 

 

 

 

 

 

 

 

Підготувала

Богдан Марія Михайлівна,

вчитель початкових класів

Васильківського академічного ліцею «Успіх»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2017

Тема: Додавання в межах 10.

Тип уроку: нестандартний.

 Форма проведення: урок-мандрівка.

Мета: повторити нумерацію чисел від 1 до 10;

 закріпити знання цифр;

 навчити складати і розв’язувати приклади на додавання, користуючись предметними малюнками;

 розвивати пізнавальний інтерес до навчання, увагу,мислення;

 виховувати любов до природи, бажання піклуватися про тварин.

Музичний матеріал: фізхвилинка «Танці – зігріванці» на слова Лісевич Зоряни у виконанні дитячої студії балету «Життя»- «Смайлики»,голоси пташок у записі з інтернет-ресурсів.

Обладнання уроку: комп’ютер, телевізор.

Наочні посібники: слайд-шоу в програмі Microsoft Power Point; роздатковий матеріал зі завданнями для учнів, ілюстрації собачки Дружка, Чаклуна, білочки, ведмедя, годівничок та пташок, сніжинки з цифрами1-10, порівняльні знаки.

 

 


Хід уроку:

І. Організація класу.

ІІ. Повідомлення теми і мети уроку.

  • Діти, сьогодні у нас відповідальний урок. Ми повинні врятувати звіряток від злого Чаклуна, який зачарував весь ліс, відібрав всі фарби і хоче перешкодити пернатим друзям. Під час подорожі нам треба багато розв’язати прикладів на додавання. Візьмемо із собою розум, спостережливість, кмітливість, охайність, знання.
  • А в подорож нас поведе наш вірний друг. Для того, щоб упізнати його, треба з’єднати точки, нагадавши числовий ряд, від 1 до 10.(Слайд 2)

( Діти , рахуючи і з’єднуючи числа, упізнають по контурам малюнка вірного друга  собаку Дружка)

ІІІ. Робота над темою уроку.

Усний рахунок.

  • На узліссі нас зустрічає Лісовичок, який хоче довідатися, чи вміємо ми рахувати.

Полічіть від 3 до 9; від 8 до 2.

Назвіть сусідів чисел 4, 6, 9;

Обчисліть 5+1; 6+2; 5+5; 4+3.

-Усе чудово! Дорога відкрита! Рушаймо! Знайдемо стежку до лісу. Дружок, на допомогу!( Слайд 4)

От і ліс. Чи подобається він вам? Він непривітний, бо весь чорний…Злий Чаклун заховав усі фарби. ( Слайд 5)

Але, якщо ми запишемо всі цифри, з яких складається його портрет, то він поверне лісу рідні кольори. ( Слайд 6)

  • Розташуйте ці числа у порядку зростання і запишіть.
  • Ліс у кольорі! ( Слайд 7)

  • -Завдяки вам ліс - кольоровий! А Дружок мчить далі…Він хоче допомогти Білочці. Вона все літо збирала грибочки на зиму і ховала у різні дупла. Але Чаклун заховав частину припасів із її схованок. Допоможіть їх відшукати! ( Слайд 8)

(Діти відновлюють склад чисел 7, 8, 9, підбираючи числа для кожної пари. Учень біля дошки  використовує магнітні картки з цифрами.)

Подякувала спритна Білочка і побігла далі.

А ми поспішаємо далі, щоб допомогти веселому звіряткові. Кому саме, ви дізнаєтеся, якщо замалюєте лише ті частинки, при обчисленні яких отримаємо число 10.(Слайд 9)

  • Який зайчик взимку?
  • А коли буває сірим?
  • Де він живе?
  • Чим живиться взимку?

Подякував куцохвостий дітям і побіг шукати собі їжу. А ми потрапляємо в гості до Марійки на гімнастику для очей.

Гімнастика для очей.( Слайд 10)

  • Дивіться, який сильний снігопад розпочався!. Це витівки Чаклуна. Сніжинки падають не прості, а числові. Спробуймо їх упіймати і скласти приклади на додавання.( Слайд 11)

Фізхвилинка «Танці – зігріванці» ( Слайд 12)

Розв’язування нерівностей. Робота в зошитах.

  • Перед нами – великий барліг. В ньому зручно вмостився …( Ведмедик) Він солодко спить і бачить «смачні сни». Спробуйте їх розгадати. ( Слайд 13)

Кожен ведмідь чи ведмедиця має окремий барліг. Серед зими 1 раз на 2 роки ведмедиця народжує 1-2 ведмежат. Вони дуже маленькі( по 500 г). Майже пів року ведмедиця годує їх молоком. До 2 років вона турбується про своїх дітей. Спить ведмідь дуже чутливо, його можна легко розбудити. Якщо ведмідь не запасе восени жиру, то він не лягає спати, а цілу зиму ходить , хитається. Їх називають хитунами. Вони дуже небезпечні. Побажаємо ведмедеві спокійного сну і рушаємо далі.

Пташиний базар. Розв’язування виразів.

-Але що це за галас у лісі?

Пташки в лісі посварились –

На гілках не помістились.

Ви пташок цих помиріть,

В годівниці посадіть.

У вас у кожного на парті картки із зображенням пташок, на яких записані числові вирази. Обчисліть і по сигналу посадіть пташку у ту годівничку, число якої є результатом вашого виразу.( Слайд 14)


1+3

2+2

3+1

 

1+4

2+3

3+2

4+1

 

1+5

2+4

4+2

5+1

3+3

 

1+6

6+1

2+5

5+2

4+3

3+4

1+7

7+1

6+2

2+6

3+5

5+3

4+4

 

1+8

8+1

7+2

2+7

3+6

6+3

4+5

5+4


1+9

9+1

2+8

3+7

4+6

5+5

 


( Діти шукають на дошці годівничку з числом, що відповідає результату їхнього виразу. Приносять пташечку на картинці, на звороті  якої записано вираз. Магнітиком чіпляють до годівнички)У  першій годівничці зібралися чечітки, у другій – повзики, у третій – омелюхи, в четвертій – щиглики, у п’ятій – горобці, у шостій – синички, а в сьомій – снігурі.

-Отже, наші пташечки – ситі! Діти, а для чого їх потрібно взимку підгодовувати?

Що для них страшніше: голод чи холод?

А зараз пташки хочуть вам віддячити за допомогу і вашу активну роботу.

( Слайд 15)

А тим часом до нас непомітно підкрадається…( Лисичка)

  • Назвіть, будь ласка, з яких геометричних фігур складається зображення лисички?( Слайд 17)

  • Що ви про неї знаєте?
  • У яких казках про неї розповідається?
  • Яка риса їй притаманна?

Лисичка і нас хоче обдурити. Вона замітає за собою сліди. Замела вона і нашу стежечку. Щоб довідатися, скільки кроків нам залишилось пройти, вона намалювала ребус. Давайте розгадаємо його.( Слайд 17)

ІV. Підсумок уроку.

Ось і закінчилась наша подорож. Дружок привів нас до класу.

Що нового ви довідалися на уроці?

Що вас найбільш зацікавило?

 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Список використаної літератури:

1.Власенко М. Мандрівка в зачарований ліс // Розкажіть онуку.-2007.-№8.

2.Головко З.Л., Походжай Н.Я.,Шост Н.Б. Уроки математики.1 клас.-Т.: Навчальна книга - Богдан,2006.

3.Мечник А.М., Волошин О.М., Мечник І.І. Дітям про тварин. – Т.: Підручники і посібники, 1997.

4. Фучила О. Нестандартні уроки з математики: 1-4 класи. – К.:Шкільний світ, 2010. -120 с.

docx
Додано
23 грудня 2019
Переглядів
1183
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку