18 травня о 18:00Вебінар: Інтерактивний урок математики: алгоритми та приклади створення дидактичних матеріалів

Додаткові матеріали до тематичного тижня "Професії" в 1 класі

Про матеріал

Цікавий додатковий матеріал до тижня з теми "Професії" в 1 класі НУШ. Зібрано багато ігор, інтерактивних вправ, цікавинок, розмальовок, є презентація "Світ професій".

Зміст архіву
Перегляд файлу

https://pp.vk.me/c629408/v629408207/16032/S2_7MsgWDXk.jpghttps://pp.vk.me/c629408/v629408207/1603c/77uNmNz1wYc.jpghttps://pp.vk.me/c629408/v629408207/16046/RziQVuRRBHM.jpghttps://pp.vk.me/c629408/v629408207/16050/MHznfdSADyU.jpghttps://pp.vk.me/c629408/v629408207/1605a/q72eep_mZrk.jpghttps://pp.vk.me/c629408/v629408207/16064/rsS3H3LjJVM.jpghttps://pp.vk.me/c629408/v629408207/1606e/yzb_f3dk0jU.jpghttps://pp.vk.me/c629408/v629408207/16078/Iz1DUTdyQnM.jpghttps://pp.vk.me/c629408/v629408207/16082/Ux29vUskLOM.jpghttps://pp.vk.me/c629408/v629408207/1608c/miGPMizJ5RY.jpghttps://pp.vk.me/c629408/v629408207/16096/b3Zr_Tlt11Y.jpghttps://pp.vk.me/c629408/v629408207/160a0/ljm0A1FeMXc.jpghttps://pp.vk.me/c629408/v629408207/160aa/vCFC6cgsrLU.jpghttps://pp.vk.me/c629408/v629408207/160b4/jx-C8QbFQKE.jpghttps://pp.vk.me/c629408/v629408207/160be/xybR1ef7mgE.jpghttps://pp.vk.me/c629408/v629408207/160c8/zRO8jZsx-iY.jpg

Перегляд файлу

Навчальні матеріали для конструювання тижня з теми «Професії»

  • Матеріал для проведення бесіди

Професій на світі багато є дуже,

 З них кожна потрібна, важлива з них кожна.

 Ким стати — вирішуй це сам, любий друже,

 Вже зараз над цим порозмислити можна.

Як ви думаєте, про що піде мова на нашому занятті? (Про різні професії, працю.) Що ви хотіли б дізнатися про світ професій? (Звучать відповіді усіх бажаючих.) Які ви допитливі! Це добре, адже сьогодні ми спробуємо знайти відповіді на всі ваші запитання.

Ми поговоримо про те, що таке професія, познайомимося з деякими цікавими професіями ваших батьків, поміркуємо разом про значення професій у житті людини та про якості, що є необхідними для представників тієї чи іншої професії.

Розкажіть, діти, як ви розумієте саме слово «професія»? (Висловлюються 2-3 учні.) Але щоб пояснити це слово точніше, звернімося до тлумачного словника. (Педагог відкриває словник.) «Професія — це основний рід занять, трудової діяльності людини» — говорить нам ця книга.

Поки що ви маленькі школярі, першокласники. Але швидко спливуть роки, ви закінчите шкільне навчання, і тоді для кожного з вас настане час вибору професії — тієї, до якої у вас є цікавість, певні здібності, до якої «лежить душа». Як ви думаєте, чи легко зробити такий вибір у житті? (Діти розмірковують.)

Мабуть, деякі наші першокласники вже мріють про те, ким вони стануть, коли виростуть. Хто хоче розповісти про це? Що вас приваблює в цій професії, чим саме вона вам подобається? (Учні відповідають.)

Потрібна людям праця пекаря,

І будівельника, й аптекаря,

І хлібороба, й піаніста,

І вчителя, і машиніста,

Що водить бистрі поїзди...

А ким бажаєш стати ти?

У світі існує безліч професій. Але кожна людина прагне обрати для себе одну і присвятити їй усе життя.

Для того щоб ви обрали найкращу для себе професію, здійснили свою заповітну мрію, вам слід якомога більше дізнатися про різні професії вже зараз. Адже шлях до будь-якого покликання починається з дитинства, зі шкільної лави.

Скажіть, як потрібно навчатися в школі для того, щоб у майбутньому стати дійсно професіоналом обраної справи? (Старанно, сумлінно, відмінно.)

Правильно. Тоді будь-яка робота буде для вас легкою, а вашу працю завжди цінуватимуть.

 

  • Тематична фізкультхвилинка

Кожна робота вимагає від людини певних професійних умінь і навичок. Ми їх спробуємо зобразити під час веселої фізкультхвилинки.

Фізкультхвилинка «Професійні вміння»

Педагог читає віршик. На перші рядки діти ритмічно плескають у долоні. Далі школярі виконують імітаційні рухи, показуючи відповідні до змісту дії.

Кожна праця — це уміння,

Вміння справжні, професійні:

Так працює в нас жонглер,

Так веде авто шофер,

Так фарбує дім маляр,

Так ось грає сопілкар,

Так працює в нас двірник,

Так — завзятий танцівник,

Так пливе спортсмен-плавець...

Кожний — справжній фахівець!

На останній рядок діти стають прямо, випроставши руки вгору.

 

  • Цікаві загадки про професії

Він уважно так працює,

Нас обстежує й лікує,

Захворів раптово ти —

То до нього зразу йди!

 (Лікар)

Він свою роботу знає —

Дуже вміло підстригає,

В нього зробить кожен-всяк

 Зачіску на власний смак.

(Перукар)

 А це — небезпечна професія, діти:

 І слідство вести, і злочинців ловити,

 А ще потерпілим в біді помагати,

 І злочини швидко усі розкривати.

 (Поліцейський)

 Він входить без страху в палаючий дім,

 Костюм спеціальний та каска на нім,

 Він бореться мужньо з вогнем як належить,

 І перемагає, і гасить пожежі.

(Пожежний)

 Створює різноманітні будівлі,

 Зводить і стіни, і стелю, й покрівлю,

 Професії цій завдяки — ось в чім суть —

 Оселі, дома та райони ростуть.

 (Будівельник)

Він лікує всіх звірят:
песиків, котів, телят.
Хто звірятам помагає,

всі хвороби їхні знає?

 (Ветеринар.)


 

 

  • Гра «Предмети та професії»

Для того щоб людина могла займатися своєю професійною діяльністю, часто їй потрібне не лише вміння, але й спеціальне обладнання. Іноді це просто особливий одяг (форма), а іноді — речі, без яких не можна обійтися. Так, швачка, якою б гарною майстринею вона не була, нічого не зможе пошити без швейної машинки; гітарист не виконає музику без гітари, а тесля не може майструвати без теслярських інструментів.

Педагог пропонує вихованцям пограти в гру.

Учитель дає першокласникам ілюстративний матеріал (картки із зображеннями різноманітних речей) і пропонує розкласти їх біля малюнків із представниками відповідних професій.

Школярі виконують ігрове завдання спільно, у супроводі звучання будь-якої жвавої мелодії (на розсуд учителя).

Наприкінці гри учасники коментують її результат:

— Картки із зображеннями термометра, аптечки, шприца, апарату для слухання дихання (фонендоскопа) ми поклали біля зображення лікаря.

— Палітру, фарби, пензель, планшет для малювання ми розмістили біля малюнка з художником.

— Мітлу, лопату, граблі ми поклали біля двірника.

— Викрутку, гайковий ключ, плоскогубці ми розмістили біля картки, на якій зображено слюсаря.

— Ножиці, нитки, голку, обмірювальну стрічку, відріз тканини, наперсток ми розмістили біля картки, на якій зображено шевця.

— Каструлі, сковорідки, половник, білий капелюшок і фартух, дошки для нарізання продуктів, ножі, м’ясорубку ми розмістили біля картки, на якій зображено повара.

— Ноти, фортепіано, скрипку зі смичком, ударну установку, мікрофон ми розмістили біля картки, на якій зображено музиканта.

 

  • Ігрова вправа «Хто більше?»

Учні працюють у групах.

  Пригадайте і запишіть якнайбільше назв професій, у яких є буква:

1-й ряд — Ф, 2-й ряд — В; 3-й ряд — Р.

 

  • Ігрова вправа «Впізнай професію»

Учні кожного ряду ставлять запитання учням інших рядів. Послухавши відповідь сусідів, підтверджують її чи заперечують, використовують ілюстрації, на яких зображені представники задуманих професій.

Запитання учням.

      • Ця людина знає все про товари, вміє добре ва­жити і рахувати гроші.

        Ця людина знає все про хвороби тварин.

        Він захищає людину навіть тоді, коли вона винна.

  • Ця людина вміло працює ножицями, робить гарні зачіски.

  Ця людина стежить за дотриманням порядку на вулицях і в громадських місцях дітьми та дорослими.

  Сміливий, мужній, спостережливий, уважний, охороняє кордони рідної країни.

  Ця людина дбає про чистоту на подвір'ї та у під'їзді в усі пори року.

• Веселий, уміє розсмішити всіх, артистичний.

  Має гарний, приємний голос, заворожує слухачів чудовим виконанням пісень на сцені.

  Мужній і відважний чоловік, який охороняє ліс і його мешканців.

  Він старанний і наполегливий. Кожен день дізнається щось нове. Здобуває знання, щоб у май­бутньому опанувати бажану професію. Хто це, як ви гадаєте?

—Так, це учень.

—Чи можна вважати, що учень — це теж професія?

—Чи потрібна, на вашу думку, ця професія?

  Так, це найперша професія людини. Це осно­ва всіх основ. Це те, без чого не буде в майбутньому жодної професії.

 

  • Ромашка ( або кубик) Блума

 

Похожее изображение

В першому класі питання може ставити вчитель, наприклад:

-Хто? Лікар

-Для чого нам потрібні лікарі?

-Чому кожній родині потрібен сімейний лікар?

-Які переваги та недоліки існують в роботі лікаря?

-Правильно я зрозуміла, що лікар – найгуманніша професія?

-Що було б, якби не стало лікарів?

 

  • Гра «Коло вибору»

 

 

 

Можна придумувати будь – які правила гри.

1 варіант - учень обертає колесо і розказує все, що знає, про професію, на яку показала стрілка.

2 варіант – дитина вказує стрілкою на професію когось із своїх батьків і розказує про неї.

3 варіант – учень обирає професію, яка йому подобається або ким він хоче стати, коли буде дорослим, і пояснює чому саме.

 

 

 

 

  • Гра «Хто ким працює, хто чим користується?»

 

 

 

 

 

 

  • Сенкан

Наприклад:

  1. Один іменник - вчитель.
  2. Два прикметника - добрий, розумний.
  1. Три дієслова - навчає, допомагає, пояснює.
  1. Фраза із чотирьох слів - Вчителька – це друга мама.
  2. Іменник-синонім - наставник.

 

  • Хвилинка – цікавинка

Хто був першим лікарем?

З давніх-давен були серед людей такі, які вміли лікувати різні недуги, допомагали іншим. 2477 років тому, за переказами, у Греції народилася людина на ім'я Гіппократ. Він дуже багато зробив для розвитку медицини. Недаремно Гіппократа називають «батьком медицини». Головне, що він зробив, — відокремив медицину від чаклунства і забобонів. Його заповіддю були слова: «Не зашкодь!». Ця людина розпізнала і описала багато захворювань. Гіппократ вважається першим лікарем.

Про перших пожежників

У давні часи не було постійних пожежників. Якщо загорявся будинок, із вогнем боролися всі. Люди шикувалися в лінію й утворювали живий ланцюг від палаючого будинку до річки або колодязя. Вони передавали відра з водою з рук у руки, поки вода не доходила до тих, хто заливав полум'я.

Перша добровільна пожежна команда з'явилася в Лондоні у 1666 році, після того як пожежа знищила 13 000 будівель. Ці добровольці давали обіцянку кинути все й ринутися на боротьбу з пожежею, де б вона не виникла.

Саме англійці вигадали ручні насоси, щоб качати воду шлангами для боротьби з вогнем.

Про перших художників

Першими художниками на Землі були печерні люди. На стінах печер у південній Франції та в Іспанії знайдено кольорові малюнки тварин, які були виконані в період між 30 000 і 20 000 роками до нашої ери. Багато із цих малюнків навдивовижу добре збереглися, тому що ці печери були невідомі багато віків.

Про давніх перукарів

У давні часи перукарі не тільки робили людям зачіски, а й були хірургами. Вони лікували рани, пус­кали кров, деякі з них виривали зуби.

Про перших балетних танцюристів

Першими балетними танцюристами були королівські й титуловані особи, і танцювали вони на балах, а професійних танцюристів у ті давні часи не було.

Про перших циркових артистів

Перші згадки про далеких попередників циркових артистів ми зустрічаємо в давньоєгипетських папірусах. Так, приміром, там розповідається про фокусника і дресирувальника Джеді, який розважав фараона Хеопса.

Про перших банкірів

Уже в Давньому Вавилоні, коли ще не були винайдені монети, існували люди, які позичали людям гроші, здійснювали різні операції з грошима для інших людей. їх можна назвати першими банкірами, хоч усі вважали їх лихварями. Іноді цими справами відали священики у храмах.

У Давній Греції також були лихварі, а в Давньому Римі вже існували великі банки.

 

  • Колективне створення проекту «Наш клас у майбутньому»

Кожен учень прикріплює на ватман із заголовком «Наш клас у майбутньому» назву професії, яку хотів би обрати.

 

  • Виставка малюнків  «Ким я себе бачу, коли стану дорослим»

Як бурхливої, бистрої хвилі ріки,

Так дитячі, шкільні ваші, друзі, роки

Непомітно, нечутно та швидко спливуть:

Час настане обрати в житті тоді путь.

Скільки справ вас чекатиме в ріднім краю!

Тож професію виберіть вміло свою!

А щоб правильно це вам вдалося зробить,

Слід про вибір подумати заздалегідь!

 Пропоную вам намалювати свій портрет у майбутньому. Цей малюнок покаже, ким ви себе уявляєте через багато років. По завершенні малювання учні влаштовують у класі виставку своїх робіт.

 

 

  • Розмальовки

Не можна прожити без землеробів,

Столярів, будівельників і хліборобів,

Без фармацевтів і лікарів,

Ветеринарів і перукарів!

Багато професій чудових у світі!

Це знають не тільки дорослі, а й діти.

Усі ці професії людям потрібні.

І, звісно ж, поваги усі вони гідні!

 

Картинки по запросу розмальовки для дітей професії               Картинки по запросу розмальовки для дітей професії

      Картинки по запросу розмальовки для дітей професії                              Картинки по запросу розмальовки для дітей професії 

Картинки по запросу розмальовки для дітей професії                Похожее изображение

 

 

  • Перегляд презентації «Світ професій»
  • Складання пазлів

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Видавець — книжки друкує,Каменяр — хати мурує. Лікар — діточок лікує,Кухар — тортика готує. Всі професії хороші,Заробляй собі ти гроші!СВІТ ПРОФЕСІЙСкороднянська С. М.

Номер слайду 2

Назви професію

Номер слайду 3

ЛІКАРЕМ працюю радо, Всіх лікую залюбки: Припишу вам лікування,І хвороби зникнуть всі.

Номер слайду 4

Тисне вчасно гальма й газ,Відвезе усюди нас. Для доріг він хлопець свій!За кермом сидить… ВОДІЙ.

Номер слайду 5

Рівно цеглу викладає,Дах старанно покриває… Каменяр і покрівельник Носять назву БУДІВЕЛЬНИК

Номер слайду 6

В трубах дірочки латає,В них несправність виправляє. Труб і кранів чудо-технік. Добрий дядечко… САНТЕХНІК.

Номер слайду 7

На виклик пожежна машина летить, Сміливий ПОЖЕЖНИК в кабіні сидить. Його телефон «101» люди знають,І в разі пожежі завжди викликають.

Номер слайду 8

Він з комп’ютером на ти,розумніших не знайти,віртуальний творить містдиво-майстер…ПРОГРАМІСТ.

Номер слайду 9

Зброю у руках тримають,Україну захищають!Коли трішки підросту,Теж у армію піду!

Номер слайду 10

Інструмент бере у руки —Линуть чисті, ніжні звуки. Люди кажуть: «Це талант!»Добре грає ... МУЗИКАНТ.

Номер слайду 11

Хто одежу шиє всім, І дорослим, і малим, Дружить з голкою й тканиною, Строчить швейною машиною?Хто на спеку й день холодний. Робить людям одяг модний?Нескладна оця задачка – Бо майстриню звати ШВАЧКА.

Номер слайду 12

Вміє справно рахуватиІ товар пропонувати. Зошит, книгу, олівець. Видає нам… ПРОДАВЕЦЬ.

Номер слайду 13

Із іншої країни він репортаж веде, Наш РЕПОРТЕР кмітливий цікаве скрізьзнайде.

Номер слайду 14

В саду працює САДІВНИК: дерева обгортає, Кущам він форму придає, троянди поливає. Створив він затишок в саду, охоче я туди іду.

Номер слайду 15

Як рубанком дошку чистить,Летить стружка золотиста. З-під рук майстра той же колір. Як цей майстер зветься?.. СТОЛЯР

Номер слайду 16

ЛАБОРАНТ дуже важливий. Погляд в нього не сварливий. Він аналізи вивчає,Всіх мікробів виявляє.

Номер слайду 17

У кафе чи рестораніДопоможе пану й пані,Страв обрати варіант. Пособить… ОФІЦІАНТ.

Номер слайду 18

ХУДОЖНИК чудові картини малює, В музеї милуююсь пейзажами я, Там рідна природа, річки і долини, Лани золоті, Україна моя!

Номер слайду 19

Золоті у нього руки: Робить зачіски й перуки,Підстриже і пофарбує,Гарний настрій подарує. ПЕРУКАР

Номер слайду 20

Хто розносить нам листи,Телеграми і газети?Ой, важка у нього ноша!Діти, хто він? ЛИСТОНОША.

Номер слайду 21

Хто на кухні хазяйнує?Хто каструлями керуєІ з ножем працює вправно?Хто смачні готує страви, Пиріжки пече рум’яні, Варить борщ смачний, духмяний, Не відтягнеш і за вуха?Хто цей майстер? Звісно, КУХАР.

Номер слайду 22

Він такий же, як і ми, Непомітний між людьми. А в театрі грає ролі: Нині – вчителя у школі, Завтра буде інша роль, То бідняк він, то король. Про чуже життя розкажеІ зі сцени нам покаже, Як по правді треба житиІ біди не наробити. АКТОР

Номер слайду 23

Гроші витрачає вміло: Він вкладає їх у діло. Має булочну й пекарню, Чи салон і перукарню, Свиноферму, звідки м'ясо. Відправляє в цех ковбасний. Чи скуповує товариІ розвозить по базару. Лік грошам він добре знає, Їх на вітер не пускає. БІЗНЕСМЕН

Номер слайду 24

Не «Крамниця», не «Аптека», А сама «Бібліотека» Є на вулиці у нас!І відкрита повсякчас. Кожен з нас там має право Взяти книжечку цікаву. Не «торговець», не «аптекар», Буду я – БІБЛІОТЕКАР!

Номер слайду 25

Він нам, як мама дорогенька. Він хоче нас навчити – Любити край чудовий свій. Наш мудрий друг – УЧИТЕЛЬ.

Номер слайду 26

Поліцейський

Номер слайду 27

Я скажу вам, друзі, чесно: Всі професії - почесні!

Номер слайду 28

Ким ти хочеш стати?

Номер слайду 29

Номер слайду 30

Хай летить, як птах крилатий,Мрія з краю в край. Час спливе, життя вам скаже:«Шлях свій обирай». Тож, шановні, не лінуйтесь: До вибору життєвого вже зараз готуйтесь.

Середня оцінка розробки
Структурованість
4.9
Оригінальність викладу
4.9
Відповідність темі
4.9
Загальна:
4.9
Всього відгуків: 10
Оцінки та відгуки
  1. Лавруша Ольга
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Моцкус Лілія Вікторівна
    Дякую за цікавий матеріал. Мені він дуже допоміг при підготовці до уроку.
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Чирва Надія
    Щиро дякую за альтруїзм і творчість!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  4. Астанова Олена Олександрівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  5. Килимиста Ольга
    "Геологорозведка" - на російській мові і російський прапор!
    Загальна:
    4.3
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    4.0
  6. Габер Марія Василівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  7. Панкратова Любов Марківна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  8. Поліщук Ірина Олександрівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  9. Вакула Любов Олексіївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  10. Краснік Олена Степанівна
    Цікавий і доречний матеріал. Дякую!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
Показати ще 7 відгуків
zip
Додано
11 березня 2018
Переглядів
20693
Оцінка розробки
4.9 (10 відгуків)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку