Додаткові завдання. Творення іменників

Про матеріал

Додатковий матеріал для міні-підручників. Особливості творення іменників.

Яким спільним значенням вони об'єдна­ні? До слів дібрати спільнокореневі з суфіксами –ив(о), -ев(ий), що вказують на значення матеріалу або продукту праці.

Перегляд файлу

Урок 49. ОСОБЛИВОСТІ ТВОРЕННЯ ІМЕННИКІВ.

Завдання 1. Прочитати текст. Визначити тему й основну думку. Дібрати заголо­вок. Яким постало у вашій уяві лисеня? Описати його усно.

Одного разу пастухи спіймали лисеня й принесли його до нас. Ми по­садили звірка в порожню комору.

Лисеня було ще маленьке, усе сіре, мордочка темна, а хвостик на кін­ці біленький. Звірок забився в дальній куток комори й перелякано ди­вився на всі боки. Від жаху він навіть не кусався, коли ми його гладили, тільки притискував вуха й увесь тремтів.

Мама налила йому в мисочку молока, поставила тут же, поряд. Але пе­реляканий звірок не став пити молоко. Тоді тато сказав, що лисеня треба залишити в спокої — нехай воно обдивиться, освоїться на новому місці.

Мені дуже не хотілося йти, але тато замкнув двері, і ми пішли додо­му. Був уже вечір, скоро всі лягли спати... (За Г. Скребицьким).

  • Виписати виділені іменники. Визначити спосіб творення кожного.

Виконання творчих завдань

 

Завдання 2. Прочитати подані слова. Яким спільним значенням вони об’єдна­ні? До слів дібрати спільнокореневі з суфіксами –ив(о), -ев(ий), що вказують на значення матеріалу або продукту праці.

Пекти, варити, молоти, морозити, мережити, плести, палити, пряс­ти, місити, пити, топити.

  • З утвореними іменниками скласти по два словосполучення так, щоб у першому іменник виступав головним словом, а в другому — за­лежним.
  •  Два-три словосполучення ввести в речення і записати їх. Визначити морфологічні ознаки використаних іменників.

 

Завдання 3. Прочитати. Пояснити лексичне значення іменників. У разі потреби звернутися до тлумачного словника.

Дощ, школяр, заєць, стовп, хліб, дудар, комар, борт, жмут, прут, хі­мія, механіка, ботаніка, техніка, академія, логіка, проза.

 

Завдання 4. Списати і виділити словотворчі суфікси. Пояснити, які з них мають значення збільшеності, згрубілості, зневаги, зменшеності, пестли­вості.

Словечко, костомаха, днище, сонечко, квітонька, хлопчище, палиця, діжечка, травиця, зіллячко, собацюга, котик, ледацюга, розбишака.

doc
Додано
6 грудня 2018
Переглядів
792
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку