Додатковий матеріал до уроку з теми: Позакласне читання. Захаріас Топеліус «Зимова казка».(3 клас. "Інтелект України")

Про матеріал
Використання казки «Дві сосни» стане в нагоді учителям, які працюють у 3 класі за науково-педагогічним проєктом "ІнтелектУкраїни", Після роботи над уривком казки Захаріаса Топеліуса учні отримують завдання придумати своє закінчення твору. Після учнівських кінцівок казки вчитель теж може запропонувати свою історію. Під час підготовки та проведення уроку з розвитку мовлення (частина 5. Урок 2. Позакласне читання. Захаріас Топеліус «Зимова казка»)
Перегляд файлу

 

      3 клас «Інтелект України»

Використання казки «Дві сосни» стане в нагоді учителям, які працюють у 3 класі за науково-педагогічним проєктом "ІнтелектУкраїни",

 Після роботи  над уривком казки Захаріаса Топеліуса  учні отримують завдання придумати своє закінчення твору. Після  учнівських кінцівок казки  вчитель теж може запропонувати свою історію. 

Під час підготовки та проведення уроку з розвитку  мовлення  (частина 5. Урок 2. Позакласне читання. Захаріас Топеліус «Зимова казка»).

Найстаріші дві сосни Зачепихмара та Підопринебо, що живуть  стільки, скільки існує  ліс,  зажурилися.  Навколо з’явилося багато молоденьких деревцят. Під ними куйовдять свої домівки тварини. На них птахи в’ють гнізда. А про   старих подруг ніхто й не згадує.

Сумно їм.  Протяжно завивають та тріщать їхні крони, коли  віє сильний вітер. І здається, що  наступного разу, коли вітрюган почне веселитися, вони не вистоять і зламаються.

Ось що робить зневіра у власні сили. Ось як важко бути нікому непотрібним. І сили десь діваються, і прагнення жити кудись зникає.

    Ніхто не звертав на них уваги, тільки дятел помітив, що навколо стало світліше.

  • Чому це у моє дупло так рано  починає світити сонце? Чому  так голосно завиває вітер? Я цього раніше не помічав, - розмірковував птах, а потім

побачив, що  крони старих дерев стали жовтіші та рідші.

  •                   Що це з нашими мудрими деревами? Чи хвороба яка напала? –  міркував птах.

Дятел став  обдивлятися старі дерева. Чи не точать їх якість шкідливі комашки, але нічого підозрілого під корою він не помітив. Полетів по лісу та сповістив: «Наші  вічнозелені дерева  гинуть! SОS! Допоможіть, хто може!»

Ця звістка долетіла і до  дітлахів, що жили край лісу. Сильвестр та Сільвія,    часто ходили до лісу по ягоди та гриби. От вони і пішли до старих дерев. Сіли під ними, та й собі загорювали:

  • Як сумно, що наші дерева пожовтіли. Тепер не буде де ховатися від палючих променів сонця влітку – сказала Сильвія.
  • Точно, а ще не зможемо перечекати зливу під ними. А як же раніше добре було притулитися до стовбурів  і, ніби в обіймах матусі, перечекати, коли пройде дощ.
  • А як легко дихати під ними! Вони ніби сили та здоров’я додавали, - по черзі говорили діти.
  • Як же хочеться, щоб сосни знову стали густими і зеленими! – вигукнули діти разом.

До їхньої розмови прислухалися  сосни. А й справді вони пам’ятають цих дітлахів. Саме брат і сестра   не дали  одному чоловікові їх зрубати дерева. На знак вдячності сосни юних захисників природи наділили  чарівними властивостями. Ці маленькі лісовички  часто  відпочивали  під деревами, бувало таке, що й спали під час дощу. Іноді під’їдали перед дорогою додому, ділилися своїми таємницями. До сих пір між двома соснами знаходиться секретик: малесенька кругленька ямка, вимощена гарним різнокольоровим листячком та лісовими квітами, закрита прозорим скельцем (ніби казкове віконечко з-під землі).

Щирі слова  двох дітей повернули втрачену  в себе віру  крислатим та розлогим соснам.  Вони потрібні. Вони є наставниками для молоденьких дерев. Вони  ще можуть виростити не одне покоління подібних собі, лікувати людей, рятувати від спеки та дощу подорожніх…

Коли сосни стали про це перешіптуватися, сталося диво: на гілках почали з’являтися молоденькі зелені голочки. І в цей час уже диво здійснили не старі дерева для дітей, а діти подарували друге життя Зачепихмарі та Підопринебу.

 

 

Цей текст можна також використати  на уроці   позакласного читання.

Завдання до тексту

  1. Прочитати текст.
  2. Придумати заголовок до тексту.
  3. Скласти план до тексту (разом).

Примірний план

  1. Найстаріші сосни дрімучого лісу.
  2. Тривожна звістка.
  3. Роздуми дітей.
  4. Друге життя сосен.

         4. Перевірити чи відповідає зміст   тексту запропонованій схемі.

  1.  Визначити,   де в тексті зачин, основна частина та кінцівка.
  2. Дати відповіді на питання до тексту (робота за змістом тексту за системою запитань).
  3. Попрацювати і парі і скласти запитання до тексту.
  4. За бажанням:  намалювати  малюнки до тексту та оформити в класі виставку творчих робіт учнів.
docx
Додано
13 січня 2022
Переглядів
846
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку