Українська мова. Зима

Про матеріал
Мета: українська мова: розширювати знання учнів про прикметник, вчити визначати (впізнавати) прикметник запитанням, значенням, і роллю в нашому мовлення; розвивати творчість учнів, увагу, спостережливість, збагачувати словниковий запас, виховувати уважне ставлення до мови, любов до пори року – зими; трудове навчання: повторити види декору; удосконалювати уміння працювати з різноманітним матеріалом; розвивати естетичний смак; виховувати старанність при виконанні роботи.
Перегляд файлу

Мета: українська мова: розширювати знання учнів про прикметник, вчити

          визначати (впізнавати) прикметник запитанням, значенням, і роллю в

          нашому мовлення; розвивати творчість учнів, увагу, спостережливість,

          збагачувати словниковий запас, виховувати уважне ставлення до мови,

          любов до пори року – зими;

          трудове навчання: повторити види декору; удосконалювати уміння

          працювати з різноманітним матеріалом; розвивати естетичний смак;

          виховувати старанність при виконанні роботи.

Обладнання: підручник, картки, таблиця «Прикметник», аудиозапис.

Хід уроку

І. Організаційний момент

Девіз уроку: ми будемо працювати:

                       Завзято

      Наполегливо

                       Майстерно

                    Старанно

  • Яке слово заховалося?
  • Послухайте вірш-загадку.

Пролетіли в трійці коні – скакуни,

У санях повезли дівчину вони.

Має біле личко дівчина чудова,

Рукавом махнула – у дерев обнови.

Все навкруг іскриться, все переливається,

Білокоса дівчина дітям усміхається.

Ви ж часу не гайте, швидко відгадайте:

Що за трійка мчалась?

Як дівчина звалась?

(Зима і зимові місяці)

ІІ. Підготовка до вивчення нового матеріалу.

  1. Вступна бесіда.
  • Хоч за календарем зима ще не почалась, але її подих уже відчувається.
  • Діти, чи подобається вам ця пора року?
  • Чого ви очікуєте від неї?
  1. Творча робота.

Складання вірша про зиму.

(Яка?)… …. зима

До міста в гості прийшла.

(Які?) … стеле килими.

(Які?) … наші дітлахи!

  1. Повідомлення теми і мети уроку.
  • За допомогою слів якої частини мови ви прикрасили віршик. Сьогодні ми помандруємо ще до однієї частини мови – прикметник. Пригадаємо, що ми вже знаємо про нього.

ІІІ. Вивчення нового матеріалу: українська мова.

  1. Робота за таблицею («Мозковий штурм»)
  • На які питання відповідають прикметники?
  • Яка роль прикметника в мовленні?
  • Чому прикметник має таку назву.

Довідка.

   За тлумачним словником пояснюється, що прикмета – характерна риса, яка відрізняє один предмет від іншого, розповідає про когось або про щось більш детально.

  1. Робота в підручнику.
  • вибіркове списування за питаннями (Вправа 170);
  • робота над теоретичним матеріалом (Ст. 77).
  • Що нового ви дізналися?
  1. Творча робота.
  • Порівняння текстів. Визначення ролі прикметників в мовленні.
  • Яка роль прикметників у писемному і усному мовленні?
  • Чи можна обійтися без них?
  • Записати друге речення тексту, підкреслити прикметники хвилястою лінією.
  • Відновлення вірша (картка, робота в парах).
  • Чому змінювали прикметники?
  • Утворити  спільнокореневі слова – прикметники від слів зима, сніг(робота в групах).
  1. Гра «Додай прикметник»

От випав сніг. Яка обнова!

Зима тоді така … (чудова).

Міста чистенькі, білі села –

Зима і радісна і …(весела).

Кружляють вальс сніжинки … (ніжні).

Зима пухка і … (білосніжна),

А як насуне хмара сива,

Зима по-своєму … (красива).

  1. Підсумок .
  • То яка роль прикметників в мовленні?

ІV. Вивчення матеріалу: трудове навчання.

  1. Вступна бесіда.
  • Чого ви взимку чекаєте найбільше? (снігу, розваг зі сніжками). Закрийте оченята і уявіть зимовий день: сніжок танцює. Гостя на уроці – зима.

Зима. Добрий день, діти,

           Щось у вас тепленько,

           Ось завію, замету –

           Стане холодненько.

Вчитель. Ну що ти, зимонько,

Зима. Та не бійтеся, дітоньки

           Мене, зими-тітоньки.

           Хоч морозна, та не зла

           І вас не ображу,

           Я весела й чарівна.

  1. Фізхвилинка (гра «Піймай зимовий подих»)

Жовтий, холодний, м’яч, м’який, пухнаста, біла, квіти, мороз, квітень, грудень, сніжинка, дощ, завірюха. (присідання на «зимові слова»)

  1. Повідомлення теми і мети уроку.

Декорування ялинок.

  • Що таке декор?
  1. Практична робота.

Завдання чарівної зими припорошити сніжком гілля ялинок.

  • Який матеріал для декору будете використовувати для зимових ялинок? (вата, пенопласт, папір, бісер)

Робота проводиться в групах.

  1. Захист робіт.
  • Зимо, тобі сподобалися роботи дітей?
  • Яка команда була організованою і дружно працювала?

Виконання пісні «Зимонька – зима»

V. Підсумок уроку

Гра «Закінчи речення»

  • Сьогодні на уроці я дізнався…
  • Мені цікаво було…
  • Я вчився…
  • Я зрозумів…
  • Урок закінчую з … настроєм.

Вчитель. Ну що ж зимонька-зима,

                  Будемо прощатись.

Зима. Так, біжу я, дітвора,

           Сипати сніжком пора,

           Зустрінемось надворі,

           В сніговій коморі.

VІ. Домашнє завдання.

Скласти твір-есе на тему «Якою я хотів би бачити зиму?»

docx
Додано
14 січня 2022
Переглядів
694
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку