Додатні та від'ємні числа. Число 0.

Про матеріал
Урок "Додатні та від'ємні числа.Число 0.Координатна пряма. Раціональні числа" Математика 6 клас. Тип уроку: засвоєння нових знань. Мета уроку. Розширити уявлення учнів про числа, ввести поняття додатні, від’ємні, цілі, раціональні числа. Опанувати поняття: координатна пряма, протилежні числа.Навчити учнів читати, записувати, зображати числа на координатної прямої, використовувати особливості запису чисел в практичної діяльності. Формувати в учнів соціальну компетентність (використання самооцінки та взаємооцінки учнів), полікультурну компетентність (використання історичної інформації), комунікативної компетентності (сприяння удосконаленню вмінь вести навчальний діалог, забезпечення розвитку монологічного та діалогічного мовлення), інформаційної компетентності (раціональне використання матеріалу підручника, формування загально навчальних умінь: аналізувати, класифікувати, порівнювати тощо).
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Додатні та від’ємні числа. Число 0. Координатна пряма

Номер слайду 2

Поняття числа. Число́ є одним з найголовніших об'єктів математики, який використовується для підрахунку, вимірювання та для маркування.

Номер слайду 3

Пригадаємо!Натуральні числа – це найдавніші числа, які стали використовувати люди, в першу чергу при лічбі: 1,2,3,..,100,..,1000 …Множину натуральних чисел позначають буквою N. Координатна пряма – це це пряма із вказаними на ній початком відліку O ( 0 ), напрямом і одиничним відрізком.

Номер слайду 4

Знайти координати точок: A, B, C, E, M. Відповідь: A = -1 B = -3 C = -5 E = 2 M = 4

Номер слайду 5

Додатні та від’ємні числа. Температуру на улиці допомогають показивати ці два знака, літом температура зі знаком «+», а зі знаком «-» зимой . Температура таяння льоду 0˚. При нагріванні температура вище нуля, виражається додатним числом, при охолодження – нижче нуля, виражається від’ємним числом. Знаєте, діти, яка сама висока гора в Україні? Гора Говерла у Закарпатті, її вершина знаходиться на висоті 2061 метрів над рівнем моря. А глибина Чорного моря достигає 2211 метрів нижче рівня моря. Таким чином, положення будь-якого місця вище рівня моря є число додатне, а нижче рівня моря – від’ємне.

Номер слайду 6

Номер слайду 7

Особливості запису додатних та від’ємних чисел:{5940675 A-B579-460 E-94 D1-54222 C63 F5 DA}Ситуація 1. Якщо у виразу стоить на першему місті додатне число, то в запису виразу перед числом знак «+» не пишеться.1,5 – 35 + х + 24 Ситуація 2. В запису послідовностіь додатних чисел знак «+» перед ними не ставиться.14 + 3,5 + 62 + а. Ситуація 3. Якщо перед від’ємним числом у виразі стоять знаки арифметичних дій (+, -, *, : ), то від’ємне число записується у дужках.4,9 + (-2,7) : (-8)Ситуація 4. Якщо від’ємне число стоить першим у виразі, то число записується без дужок.- 4,9 + 36 +7,1 Ситуація 5. Якщо у запису є одно додатне число, то перед ним знак «+» не ставиться.5,3 або 7х

Номер слайду 8

Завдання 1. Запишіть за допомогою чисел (самостійно у зошитах): У Донецьку 5˚ морозу; 2. У Київі 2˚ тепла; 3. Днем було 3˚тепла; 4. Вночі було 6˚ морозу; 5. Ввечері температура складала на 3˚ нижче нуля;6. Днем температура повітря на 5˚ вище нуля. Відповіді:-5+2+3-6-3+5

Номер слайду 9

Завдання 2. Заповнити таблицю{5940675 A-B579-460 E-94 D1-54222 C63 F5 DA}№Повідомлення. Число +Число -1. Висота дома 24 метра+242. Глибина річки 5 метрів-53. Рівень води знизився на 0,6 метрів-0,64. Рівень води піднісся на 0,7 метрів+0,75. Вихідний буде через 3 дні +36. Дощ був 4 дні тому-47. Премія склала 200 гривен+2008. При нагрівання довжина пружини збільшилася на 1,5 сантиметри+1,5

Номер слайду 10

Історична довідка Історія говорить про те, що люди довго не могли до них звикнути. Від’ємні числа здавалися їм незрозумілими, їх не використовували , просто не бачили в них особливого сенсу. Додатні числа довго трактували як “прибуток”, а від’ємні – як “борг”, “збитки”. Німецький вчений Михель Штифель написав “Повну Арифметику”, яка була надрукована у 1544 році. Від’ємні числа він називав “менше, чем нічого” або “нижче, чем нічого”. Додатні числа він називал “більш, чем нічого” або “вище, чем нічого”. “Нічого” - це нуль.

Номер слайду 11

Як багато думок викликає усього два знаки. Ці два знаки дають можливість ходити у різні сторони. Хтось чинить добрі вчинки, а хтось - погані. Що можна сказати про місцезнаходження чисел 2 і -2, чим відрізняються вони? Такі числа називають протилежними. Які числа називають протилежними?

Номер слайду 12

Підведемо підсумки Сьогодні ми узнали, що є не тільки натуральні числа, а протилежні їм – від’ємні. Натуральні числа, протилежні їм і число 0 називають цілими числами. А додатні (цілі і дрібні), від’ємні (цілі і дрібні) і число 0 називають раціональними числами.

Номер слайду 13

Домашнє завдання. Вивчити § 31-32, №846, 850 Записати конспект по презентаціїСтворити міні-проект на тему «Додатні та від’ємні числа навколо нас»

pptx
Додано
18 січня
Переглядів
142
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку