Додатні та від’ємні числа
Нетрадиційний урок у 6 класі
Мета уроку: повторити та вдосконалити навички виконання вправ з раціональними числами; розвивати інтерес до математики; збудити в учнів бажання більше дізнатися про народні традиції, показати, що математичні знання потрібні в різних життєвих ситуаціях; виховувати інтерес до знань, повагу і шану до рідної землі.
Хід уроку
Мотивація навчальної діяльності.
На уроці будемо розв’язувати вправи на дії з раціональними числами в поєднанні з відгадуванням назв днів тижня Масляної.
Масляною називають останній тиждень перед Великим постом. Сили світла і тепла перемагають, нарешті, темряву холод - на честь цього і загальна радість. Масляна - час забав і розваг.
Чудове свято Масляної хай передає естафету чудовому уроку під девізом: «Працюй, думай, відгадуй».
Робота в парах.
Клас поділено на 6 груп ( за кількістю днів тижня і відповідно за назвами днів). Кожна група одержує завдання, якщо є потреба – український алфавіт.
1. Група «Понеділок»
Виконати завдання та дізнатися, як називається перший день тижня Масляної. Знайдений розв’язок, узятий за модулем, відповідає порядковому номеру букви в алфавіті.
( -10 = 10 , « з».)
( 24 = 24, «у».)
( 22 = 22, «с».)
( -23 =23, «т».)
( 21 =21, «р».)
( -12 =12, «і».)
( 28 =28, «ч».)
Відповідь. «Зустріч».
2. Група «Вівторок»
Виконати завдання та дізнатися, як називається другий день Масляної. Знайдений розв’язок, взятий за модулем, відповідає порядковому номеру букви в алфавіті.
( -10 = 10, «з» )
( 1 = 1, « а»)
( 12 = 12, «і» )
( 4 = 4, «г» )
( - 21 = 21, «р»)
( -11 = 11, «и»)
( 29 = 29, «ш»)
Відповідь. « Заігриш».
3. Група « Середа».
Виконати завдання та дізнатися, як дізнатися, як називається третій день тижня Масляної. Знайдений розв’язок , взятий за модулем, відповідає порядковому номеру букви в алфавіті. З відгаданих букв треба скласти « солодке » слово.
Обчислити:
а) - 142 + ( - 36 );
б) - 288 + ( - 849);
в) - 2318 + ( - 8839 );
г) - 13,7 + ( 11,9 );
д) - 80,81 + ( - 7,32 );
е) - 375 + ( 6,28 );
є) - + ( - 2 );
Код для відгадування
Відповідь. « Ласунка ».
4. Група «Четвер».
Виконати завдання та дізнатися, як називається четвертий день тижня Масляної.
Поставити замість зірочки знак « < », « > », « = » так, щоб утворилася правильна нерівність чи рівність:
а) 32+(-19)*-6,3;
б) -83+(-38)*-100;
в) -(-53)* -53 .
Код для відгадування
« < » - « гул »; « = » - « яй »; « > » - «роз».
Відповідь: «Розгуляй».
5. Група «П’ятниця».
Виконати завдання та дізнатися, як називається п’ятий день тижня Масляної. Треба записати точки, які знаходяться відповідно у І, ІІ, ІІІ, ІV четвертях, не порушуючи порядку їх розміщення в умові:
А(18; -31) ; В(-22; -11) ; С(-18; 12) ; D(15$ -11) ; E(23; 7) ; F(-20; 19) ;
K(30; 11) ; M(-6; -7). Координати записаних у такому порядку точок, взяті за модулем, відповідають порядковому номеру букви в алфавіті.
Відповідь. « Тещині посиденькі ».
6. Група «Субота».
Виконати завдання та дізнатися, як називається шостий день тижня Масляної. Знайдений розв’язок, взятий за модулем, відповідає порядковому номеру букви в алфавіті.
( -20 =20, «п».)
( -19 =19, «о».)
( -22 =22, «с».)
( -11 =11, «и».)
( -6 =6, «д».)
( 7 =7, «е».)
( 18 =18, «н».)
( - 31 =31, «ь».)
( 15 =15, «к».)
( 11 =11, «и».)
Відповідь: « Посиденьки ».
Масляна завершувалася « Прощенною неділею», коли всі прощалися з масляним, смачним і веселим тижнем і, водночас, просили у близьких вибачення ( « прощення » ) за нанесені образи, бажали щастя, здоров’я і витримки.
Підсумок уроку.
Домашнє завдання.