Додатні та від'ємні числа. Нетрадиційний урок у 6 класі.

Про матеріал
Повторити та вдосконалити навички виконання вправ з раціональними числами; розвивати інтерес до математики; збудити в учнів бажання більше дізнатися про народні традиції, показати, що математичні знання потрібні в різних життєвих ситуаціях; виховувати інтерес до знань, повагу і шану до рідної землі.
Перегляд файлу

Додатні  та  відємні  числа

Нетрадиційний  урок  у  6  класі

Мета  уроку: повторити  та  вдосконалити   навички  виконання   вправ  з  раціональними  числами;  розвивати  інтерес  до  математики;  збудити  в  учнів  бажання  більше  дізнатися  про  народні  традиції,  показати,  що  математичні  знання  потрібні  в  різних  життєвих  ситуаціях;  виховувати  інтерес  до  знань,  повагу  і  шану  до  рідної  землі.

Хід  уроку

Мотивація  навчальної  діяльності.

На  уроці   будемо   розв’язувати  вправи  на  дії  з  раціональними  числами  в  поєднанні  з  відгадуванням  назв  днів  тижня  Масляної.

Масляною  називають  останній  тиждень  перед  Великим  постом.    Сили  світла  і  тепла  перемагають,  нарешті,  темряву  холод - на   честь   цього   і  загальна  радість.  Масляна - час  забав  і  розваг.

Чудове  свято  Масляної  хай  передає  естафету  чудовому  уроку  під  девізом:  «Працюй,  думай,  відгадуй».

Робота  в  парах.

Клас    поділено  на  6 груп  ( за  кількістю  днів  тижня  і  відповідно  за  назвами  днів).  Кожна  група  одержує  завдання,  якщо  є  потреба – український  алфавіт.

1.  Група   «Понеділок»

Виконати   завдання  та  дізнатися,  як  називається  перший  день  тижня   Масляної.  Знайдений  розвязок,  узятий  за  модулем,  відповідає  порядковому  номеру   букви  в  алфавіті.

  1.  Обчислити:  - 5,2 + ( - 4,8 )

                                                ( -10 = 10 , « з».)

  1.  Обчислити:   -48 :  - 2 .

                                                       (  24 = 24,  «у».)

  1. Наскільки  треба  збільшити  координату   точки   Е( -3 ),  щоб  вона  дорівнювала  19?

                                                 ( 22  = 22,  «с».)

 

  1. Координату точки К(-10) зменшили на 13. Якою вона стала?

                                                       ( -23 =23, «т».)

  1. Розв’язати рівняння: у +11=32.

                                                  ( 21 =21, «р».)

  1. Обчислити: -10,85+(-1,15).

                                                  ( -12 =12, «і».)

 

  1. Побудувати на координатній площині квадрат ABCD і знайти його периметр, якщо А(-3;4); В(4;4).

                                                  ( 28 =28, «ч».)

Відповідь. «Зустріч».    

2.  Група   «Вівторок»

Виконати завдання  та дізнатися, як називається   другий  день  Масляної.  Знайдений  розвязок,  взятий  за  модулем,  відповідає  порядковому  номеру  букви   в   алфавіті.

  1.  Обчислити:  - 7,5 + (-2 )

                                                            ( -10 = 10,  «з» )

  1. Координату   точки  D  зменшили  на  5  і  вона  стала -4.  Якою  вона  була   спочатку?

                                                 ( 1   = 1,  « а»)

 

  1. Розв’язати   рівняння    2  х – 2,3 = 21,7

                                                  (  12   = 12,  «і» )

  1.   Записати  число,  протилежне  числу  -4.

                                                       (   4    = 4,   «г» )

  1.  Обчислити:    -11 + ( - 10 ).

                                                  (   - 21   = 21,  «р»)

 

  1.  Обчислити:    -2    +  (  -8     ).

                                                  (   -11    = 11, «и»)

  1.  Обчислити:      -33     -      -4    .

                                                  (   29    = 29,   «ш»)

 

Відповідь.  « Заігриш».

 

3.  Група  «  Середа».

      Виконати    завдання  та  дізнатися,  як  дізнатися,  як  називається  третій   день   тижня   Масляної.  Знайдений   розвязок ,   взятий   за  модулем,  відповідає   порядковому  номеру  букви   в  алфавіті.  З  відгаданих  букв  треба   скласти  « солодке »   слово.

        Обчислити:

      а)   - 142  + ( - 36 );

      б)   - 288 + ( - 849);

      в)  - 2318  +  ( - 8839 );

      г)  - 13,7  +  ( 11,9 );

      д) - 80,81  + ( - 7,32 );

      е)  - 375 + ( 6,28 );

      є)  -   +  ( - 2 );

Код  для   відгадування

  • 178  - «с»,   - 1137  -  «а»,  -11 157  -  «н»,  -25,6  -  «а»,  - 88,13  -  «к»,   -381,22  -  «у»,  3  -  «л».

   Відповідь.  « Ласунка ».

4.  Група  «Четвер».

Виконати  завдання  та  дізнатися,  як  називається  четвертий  день   тижня  Масляної.

Поставити   замість   зірочки   знак  « < »,  « > »,  « = »  так, щоб утворилася правильна нерівність чи рівність:

а) 32+(-19)*-6,3;

б) -83+(-38)*-100;

в) -(-53)* -53 .

Код для відгадування

« < » - « гул »; « = » - « яй »; « > » - «роз».

Відповідь: «Розгуляй».

5.  Група  «Пятниця».

Виконати завдання та дізнатися, як  називається пятий день тижня Масляної.  Треба  записати  точки,  які  знаходяться   відповідно   у І, ІІ, ІІІ, ІV четвертях, не порушуючи порядку їх розміщення в умові:

А(18; -31) ; В(-22; -11) ; С(-18; 12) ; D(15$ -11) ; E(23; 7) ; F(-20; 19) ;

K(30; 11) ; M(-6; -7). Координати записаних у такому порядку точок, взяті за модулем, відповідають порядковому номеру букви в алфавіті.

Відповідь. « Тещині посиденькі ».
6.  Група  «Субота».

Виконати завдання та дізнатися, як називається шостий день тижня Масляної. Знайдений розв’язок, взятий за модулем, відповідає порядковому номеру букви в алфавіті.

  1. -1+(-7)-12 ;

                                                  ( -20 =20, «п».)

  1. -10+(-20)+49 ;

                                                   ( -19 =19, «о».)

  1. -10+(-90)+78 ;

                                                    ( -22 =22, «с».)

  1. -17+(-13)-15 ;

                                                    ( -11 =11, «и».)

  1. -1-2-3 ;

                                                     ( -6 =6, «д».)

  1. -28+35 ;

                                                     (   7 =7, «е».)

  1. -0,2+(-2,8)+21 ;

                                                    ( 18 =18, «н».)

 

  1. - +( - )+(-30) ;

                                                       ( - 31 =31, «ь».)

  1. -38+4-(-19) ;

                                                 ( 15 =15, «к».)

  1.  25+(-14) ;

                                                            ( 11 =11, «и».)

Відповідь: « Посиденьки ».

Масляна завершувалася « Прощенною неділею», коли всі прощалися з масляним, смачним  і веселим  тижнем і, водночас, просили у близьких вибачення ( « прощення » ) за нанесені образи, бажали щастя, здоровя і витримки.

Підсумок уроку.

Домашнє завдання.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Самікова Ірина Олександрівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
5 жовтня 2020
Переглядів
483
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку