Додаток для учнів на урок української мови у 5 класі "Лист рідним, друзям. Особливості його побудови"

Про матеріал

Додаток для учнів на урок української мови у 5 класі "Лист рідним, друзям. Особливості його побудови" передбачений для самостійної роботи школярів на занятті з розвитку зв'язного мовлення. Він містить такі завдання: "Складання асоціативного куща до слова лист", "Утворити з поданих імен та по батькові звертання й записати їх", "Із групи синонімів назвати лише ті слова, які ввічлива людина може використати в колі малознайомих людей". Поміщено у додатку і листи відомих людей: В. Сухомлинського до свого сина-студента та В. Стуса до свого сина із в'язниці. На допомогу п'ятикласникам подається і пам'ятка "Правила листування".

Перегляд файлу

Складання асоціативного куща до слова лист

        Які асоціації викликає у вас слово «лист» як поштове повідомлення?  

 

 

                               Лист

 

 

 

Завдання:  Утворити з поданих  імен та по батькові звертання й записати їх у зошити.


      Валентина Василівна, Наталія Петрівна, Олексій  Борисович, Ірина Віта- ліївна, Валентина Миколаївна, Алла Вікторівна, Олександр Володимирович.

 

 

 

Завдання:   Із групи синонімів назвати лише ті слова, які ввічлива людина може використати в колі малознайомих людей.

 

      Розповідає, говорить, меле язиком, базікає. Мені дуже шкода, але ніяк не можу. Я категорично відмовляюся! З великою радістю! Я до Ваших послуг! Це зовсім неможливо! З дорогою душею.             

 

 

 

                  Лист Василя  Сухомлинського до свого сина-студента

                                             Добрий день, любий сину!

     Ти просиш порадити, як економно й розумно використовувати час. Скар-жишся, що «одна робота підганяє іншу, не встигнеш озирнутися — день скін- чився». Дам тобі кілька порад, виходячи з власного досвіду.

    Умій змушувати себе читати щодня. Не відкладай цієї роботи на завтра. Починай робочий день рано-вранці, годині о 6.
    Умій визначити систему своєї розумової праці. Найцікавіше завжди залишай на кінець роботи.
    Не витрачай часу на дрібниці. Умій і розмову з товаришами зробити джере- лом свого духовного збагачення.
    Ніколи не припиняй розумової праці. Не розлучайся з книжкою й улітку.

Кожний день повинен тебе збагачувати інтелектуальними цінностями.
    Бажаю тобі міцного здоров’я, доброго настрою.
    Міцно обнімаю і цілую тебе.

                                                                                              Твій батько

 

                          Лист Василя Стуса до свого сина із в’язниці

                                                     Дорогий сину!

       Дякую тобі за листи. Знаєш, я був приємно здивований, що ти став краще вчитися, братися за навчання. Може, ти й справді зможеш закінчити чверть без трійок? Чи задоволена тобою мама? Шануйся, сину. Не залишай маму са- му, частіше бувай з нею, не пускай маму саму нікуди — завжди, коли вона не перечитиме…

       За мене не турбуйся. Я нібито залізний, бо інакше мені просто не можна. Обіймаю і зичу добра.

        Пиши, що ти читаєш тепер. Але пиши — тільки тоді, коли є настрій, ба- жання, а не просто мус.

        Будьмо ж!

  1. лютого 1981року                                                         Твій тато                      

 

 

 

 

                                    Пам’ятка «Правила листування»

 

1. Вчасно відповідайте на листи. Не залишайте листів без відповіді.

2. Пишіть на якісному папері.

3. Дбайте про почерк, охайність в оформленні листа.

4. Пишіть ввічливо, з повагою до адресата.

5. Уживайте звертання. Звертаючись до старших на Ви, пишіть це слово з великої букви.

5. Дотримуйтеся композиції листа (початок, основна частина, кінцівка).

6. Слідкуйте за мовленнєвим оформленням і грамотністю.

      7. У кінці листа ставте розбірливий підпис, дату.
 

docx
Додано
14 січня 2019
Переглядів
503
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку