Лабораторна робота № 2
Спостереження явища електромагнітної індукції.
Мета: дослідити умови виникнення індукційного струму в замкненій котушці; з’ясувати чинники, від яких залежать сила та напрямок індукційного струму.
Обладнання: міліамперметр, два штабові або підковоподібні магніти, дротяна котушка-моток на каркасі.
Хід роботи
Завдання:
=_________________________________________________________________
2) визначте та покажіть напрямок індукційного струму в котушці
Експеримент 1
З’ясування умов виникнення індукційного струму в замкненому провіднику
та чинників, від яких залежить напрямок індукційного струму.
Таблиця 1
Номер досліду
|
Дії з магнітом і котушкою |
Як поводиться стрілка міліамперметра (відхиляються ліворуч, праворуч, не відхиляється) |
1 |
Уводимо магніт у котушку північним полюсом |
|
2 |
Залишаємо магніт нерухомим |
|
3 |
Виводимо магніт із котушки |
|
4 |
Уводимо магніт у котушку південним полюсом |
|
5 |
Залишаємо магніт нерухомим |
|
6 |
Виводимо магніт із котушки |
|
7 |
Наближаємо котушку до південного полюса магніту |
|
8 |
Наближаємо котушку до північного полюса магніту |
|
Висновок:
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
Експеримент 2
З’ясування чинників, від яких залежить значення індукційного струму.
Таблиця 2
Номер досліду
|
Дії з магнітом і котушкою |
Сила струму I, мА |
1 |
Швидко вводимо магніт у котушку |
|
2 |
Повільно вводимо магніт у котушку |
|
3 |
Швидко вводимо у котушку два магніти, складені однойменними полюсами |
|
4 |
Повільно вводимо у котушку два магніти, складені однойменними полюсами |
|
Висновок:
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
Творче завдання
Продумайте та запишіть план проведення експериментів із дослідження умов виникнення індукційного струму в замкненій котушці для випадків, коли дві котушки надіто на спільне осердя (див. рис. 5–7). За можливості проведіть експерименти. Сформулюйте висновки. Для зазначених випадків укажіть полюси кожної котушки та напрямки струму в них.
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
1