Додаток до Лабораторної роботи №2

Про матеріал
Додаток до Лабораторної роботи №2 з фізики для 9 класу на тему: "Спостереження явища електромагнітної індукції" За відсутності в учнів зошита для лабораторних робіт можна роздрукувати та використовувати в якості звіту виконання роботи.
Перегляд файлу

Лабораторна робота № 2

 

Спостереження явища електромагнітної індукції.

 

Мета: дослідити умови виникнення індукційного струму в замкненій котушці; з’ясувати чинники, від яких залежать сила та напрямок індукційного струму.

Обладнання: міліамперметр, два штабові або підковоподібні магніти, дротяна котушка-моток на каркасі.

 

Хід роботи

Завдання:

  1.               Визначте ціну поділки вимірювальних приладів:

=_________________________________________________________________

  1.               На рис. 1–4 зображено штабовий магніт, котушку-моток (далі — котушка), приєднану до міліамперметра, та зазначено напрямок швидкості руху магніту. Для кожного випадку:
    1) позначте магнітні полюси котушки;

2) визначте та покажіть напрямок індукційного струму в котушці

  1.               Складіть електричне коло, приєднавши проводи котушки до клем
    міліамперметра.

 

 

 

Експеримент 1

З’ясування умов виникнення індукційного струму в замкненому провіднику

та чинників, від яких залежить напрямок індукційного струму.

 

  1.               Утримуючи котушку та магніт у руках, послідовно виконайте досліди, зазначені в табл. 1.
    Зверніть увагу! Магніт слід вводити в котушку та виводити з неї тільки з боку того торця котушки, на якому поставлено мітку.

 

 

 

 

Таблиця 1

Номер досліду

 

Дії з магнітом і котушкою

Як поводиться стрілка міліамперметра (відхиляються ліворуч, праворуч, не відхиляється)

1

Уводимо магніт у котушку північним полюсом

 

2

Залишаємо магніт нерухомим

 

3

Виводимо магніт із котушки

 

4

Уводимо магніт у котушку південним полюсом

 

5

Залишаємо магніт нерухомим

 

6

Виводимо магніт із котушки

 

7

Наближаємо котушку до південного полюса магніту

 

8

Наближаємо котушку до північного полюса магніту

 

 

Висновок:

  1. за яких умов у замкненій котушці виникає індукційний струм

__________________________________________________________________________

__________________________________________________________________________

__________________________________________________________________________

__________________________________________________________________________

__________________________________________________________________________

__________________________________________________________________________

  1. як змінюється напрямок індукційного струму в разі зміни напрямку руху магніту

__________________________________________________________________________

__________________________________________________________________________

__________________________________________________________________________

__________________________________________________________________________

__________________________________________________________________________

__________________________________________________________________________

  1. як змінюється напрямок індукційного струму в разі зміни полюса
    магніту, який наближають або віддаляють від котушки

__________________________________________________________________________

__________________________________________________________________________

__________________________________________________________________________

__________________________________________________________________________

__________________________________________________________________________

__________________________________________________________________________

Експеримент 2

З’ясування чинників, від яких залежить значення індукційного струму.

 

  1. Утримуючи котушку та магніт у руках, послідовно виконайте досліди,
    зазначені в табл. 2. Щоразу знімайте покази міліамперметра та заносьте їх
    до табл. 2.

Таблиця 2

Номер досліду

 

Дії з магнітом і котушкою

Сила струму

I, мА

1

Швидко вводимо магніт у котушку

 

2

Повільно вводимо магніт у котушку

 

3

Швидко вводимо у котушку два магніти, складені однойменними полюсами

 

4

Повільно вводимо у котушку два магніти, складені однойменними полюсами

 

 

Висновок:

  1. як залежить сила індукційного струму від швидкості відносного
    руху магніту та котушки

__________________________________________________________________________

__________________________________________________________________________

__________________________________________________________________________

__________________________________________________________________________

__________________________________________________________________________

__________________________________________________________________________

  1. як залежить сила індукційного струму від значення індукції зовнішнього магнітного поля, зміна якого спричиняє появу струму в котушці.

__________________________________________________________________________

__________________________________________________________________________

__________________________________________________________________________

__________________________________________________________________________

__________________________________________________________________________

__________________________________________________________________________

 

 

 

 

 

 

 

Творче завдання

Продумайте та запишіть план проведення експериментів із дослідження умов виникнення індукційного струму в замкненій котушці для випадків, коли дві котушки надіто на спільне осердя (див. рис. 5–7). За можливості проведіть експерименти. Сформулюйте висновки. Для зазначених випадків укажіть полюси кожної котушки та напрямки струму в них.

__________________________________________________________________________

__________________________________________________________________________

__________________________________________________________________________

__________________________________________________________________________

__________________________________________________________________________

__________________________________________________________________________

__________________________________________________________________________

__________________________________________________________________________

__________________________________________________________________________

__________________________________________________________________________

__________________________________________________________________________

__________________________________________________________________________

__________________________________________________________________________

__________________________________________________________________________

__________________________________________________________________________

__________________________________________________________________________

__________________________________________________________________________

__________________________________________________________________________

__________________________________________________________________________

__________________________________________________________________________

__________________________________________________________________________

__________________________________________________________________________

__________________________________________________________________________

__________________________________________________________________________

__________________________________________________________________________

__________________________________________________________________________

__________________________________________________________________________

__________________________________________________________________________

1

 

docx
До підручника
Фізика 9 клас (Бар'яхтар В.Г., Довгий С.О., Божинова Ф.Я., Кирюхіна О.О. (за редакцією Баряхтара В.Г., Довгого С.О.))
До уроку
§ 30. Досліди Фарадея. Явище електромагнітної індукції
Додано
23 травня 2019
Переглядів
16982
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку