2 червня о 18:00Вебінар: Оцінювання, само- та взаємооцінювання в умовах дистанційного навчання і не тільки

Додаток до Лабораторної роботи №4

Про матеріал
Додаток до Лабораторної роботи №4 з фізики для 9 класу на тему: "Дослідження відбивання світла за допомогою плоского дзеркала" За відсутності в учнів зошита для лабораторних робіт можна роздрукувати та використовувати в якості звіту виконання роботи.
Перегляд файлу

Лабораторна робота № 4

 

Дослідження заломлення світла

 

Мета: визначити показник заломлення скла відносно повітря.

Обладнання: скляна пластинка з паралельними гранями, олівець, косинець із міліметровою шкалою, циркуль.

 

Хід роботи

Завдання:

  1.               Підготуйте рисунки для виконання роботи (див. рис. 1). Для цього:
  1. покладіть скляну пластинку на сторінку зошита і гостро заточеним олівцем окресліть
    контур пластинки;
  2. на відрізку, що відповідає положенню верхньої заломної грані пластинки:
  • позначте точку О;
  • проведіть через точку О пряму k, перпендикулярну до даного відрізка;
  • за допомогою циркуля побудуйте коло радіусом 2,5 см із центром у точці О;
  1. під кутом приблизно 45° накресліть промінь, який задаватиме
    напрямок пучка світла, що падає в точку О; позначте точку перетину променя і кола літерою А;
  2. повторіть дії, описані в пунктах 1–3, ще двічі (виконайте ще два
    рисунки), спочатку збільшивши, а потім зменшивши заданий кут
    падіння променя світла.

  1.               Накладіть скляну пластинку на перший контур.
  2.               Дивлячись на промінь АО крізь скло, поставте поряд із нижньою
    гранню пластинки точку М так, щоб вона здавалася розташованою на продовженні променя АО (рис. 2).

  1.               Повторіть дії, описані в пунктах 2 і 3, ще для двох контурів.
  2.               Результати вимірювань і обчислень відразу заносьте до таблиці.

 

 

 

 

Таблиця 1

Номер досліду

Довжина відрізка , мм

Довжина відрізка , мм

Відносний показник заломлення

1

 

 

 

2

 

 

 

3

 

 

 

 

  1.               Для кожного досліду (див. рис. 3):
  1. проведіть заломлений промінь OM;
  2. знайдіть точку перетину променя OM із колом (точку B);
  3. із точок A і B опустіть перпендикуляри на пряму k, виміряйте довжини a і b отриманих відрізків і радіус кола r;
  4. визначте показник заломлення скла відносно повітря:
    , де , а тому .

 

Творче завдання

Скориставшись рис. 4, продумайте та запишіть план проведення експерименту
з визначення показника заломлення води відносно повітря. За можливості проведіть експеримент.

__________________________________________________________________________

__________________________________________________________________________

__________________________________________________________________________

__________________________________________________________________________

__________________________________________________________________________

__________________________________________________________________________

 

Завдання «із зірочкою»

Для одного з дослідів оцініть відносну похибку експерименту, скориставшись формулою:

де – отримане під час експерименту значення показника заломлення скла відносно повітря; – табличне значення абсолютного показника заломлення скла, з якого виготовлена пластинка (з’ясуйте у вчителя).

=_________________________________________________________________________

__________________________________________________________________________

 

Висновок:

  1. яку фізичну величину ви визначали;

__________________________________________________________________________

__________________________________________________________________________

__________________________________________________________________________

__________________________________________________________________________

  1. який результат отримали;

__________________________________________________________________________

__________________________________________________________________________

__________________________________________________________________________

__________________________________________________________________________

 

  1. чи залежить значення отриманої величини від кута падіння світла;

__________________________________________________________________________

__________________________________________________________________________

__________________________________________________________________________

__________________________________________________________________________

 

  1. у чому причини можливої похибки експерименту.

__________________________________________________________________________

__________________________________________________________________________

__________________________________________________________________________

__________________________________________________________________________

1

 

docx
До підручника
Фізика 9 клас (Бар'яхтар В.Г., Довгий С.О., Божинова Ф.Я., Кирюхіна О.О. (за редакцією Баряхтара В.Г., Довгого С.О.))
Додано
23 травня 2019
Переглядів
705
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку