Лабораторна робота № 4
Дослідження заломлення світла
Мета: визначити показник заломлення скла відносно повітря.
Обладнання: скляна пластинка з паралельними гранями, олівець, косинець із міліметровою шкалою, циркуль.
Хід роботи
Завдання:
Таблиця 1
Номер досліду |
Довжина відрізка , мм |
Довжина відрізка , мм |
Відносний показник заломлення |
1 |
|
|
|
2 |
|
|
|
3 |
|
|
|
Творче завдання
Скориставшись рис. 4, продумайте та запишіть план проведення експерименту
з визначення показника заломлення води відносно повітря. За можливості проведіть експеримент.
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
Завдання «із зірочкою»
Для одного з дослідів оцініть відносну похибку експерименту, скориставшись формулою:
де – отримане під час експерименту значення показника заломлення скла відносно повітря; – табличне значення абсолютного показника заломлення скла, з якого виготовлена пластинка (з’ясуйте у вчителя).
=_________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
Висновок:
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
1