Додаток як другорядний член речення

Про матеріал
Конспект уроку української мови у 5 класі Додаток як другорядний член речення Мета: ознайомити учнів з особливостями додатка як другорядного члена речення. Удосконалювати вміння знаходити в тексті додатки, визначати способи їх вираження. Розвивати спостережливість, кмітливість, навички критичного мислення. Виховувати старанність, наполегливість. Тип уроку: урок засвоєння нових знань.
Перегляд файлу

Конспект уроку української мови у 5 класі

Додаток як другорядний член речення

Мета:  ознайомити учнів з особливостями додатка як другорядного члена речення. Удосконалювати вміння знаходити в тексті додатки, визначати  способи їх вираження. Розвивати спостережливість, кмітливість, навички критичного мислення. Виховувати старанність, наполегливість, інтерес до навчання, вміння помічати навколишню красу природи.

Тип уроку: урок засвоєння нових знань.

Обладнання: підручник О. Авраменка, інтернет-ресурси, відеоматеріал, роздатковий матеріал.

Перебіг уроку

І. Організаційний момент.

ІІ. Актуалізація опорних знань, умінь та навичок.

1. Гра «Випадкове коло» на платформі wordwall:

 

https://wordwall.net/uk/resource/25749875/%D1%81%D0%B8%D0%BD%D1%82%D0%B0%D0%BA%D1%81%D0%B8%D1%81

 

  •  

2. Творчий диктант

Записати речення, визначити в них граматичну основу. Поширити подані речення другорядними членами речення.

 

Сонечко визирнуло.

Соловейко щебече.

Весна прийшла.

Ліс почав прокидатись.

ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку. Мотивація навчальної діяльності на уроці.

  • Сьогодні на уроці ми продовжимо роботу над реченням і детальніше ознайомимося з додатком.

   Додаток -  це другорядний член речення, що означає предмет, на який спрямована дія або по відношенню до якого ця дія відбувається.

Додаток відповідає на запитання непрямих відмінків: кого? чого? кому? чому? кого? що? ким? чим? на кому? на чому?

Додаток підкреслюємо так: _ _ _ _ _ _

Найчастіше додаток виражається іменником, займенником, рідше — іншими частинами мови (прикметником, числівником у значенні іменника). Також додаток може виражатися іменником із прийменником. Прийменник входить до складу додатка: Мати чекає на сина.
IV.Вивчення нового матеріалу.

  1. Формування знань про додаток. Метод “Фішбоун”. Заповнюємо схему інформацією про додаток та прикладами.

 

 

 

 

 

 

 

2. Робота з підручником. Опрацювання таблиці на ст. 153. Виконання письмових вправ 2, 3 ст. 154 за підручником.

 

V. Вправи для закріплення матеріалу.

 

Колективна робота.

 

Інтерактивна вправа “Знайди додаток” на платформі learningapps.

 

 

https://learningapps.org/9713476

 

  1. Творче завдання.

Скласти 3 – 4 речення з додатками та визначити  способи їх вираження.

Наприклад:

Марійці подарували цікаву книгу (додаток, виражений іменником).

Нас (додаток, виражений займенником) очікує безмежне щастя.

VI. Підсумок уроку.

1. Рефлексія на платформі wordwall.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

https://wordwall.net/uk/resource/52124427/%D1%80%D0%B5%D1%84%D0%BB%D0%B5%D0%BA%D1%81%D1%96%D1%8F

 

 

 

2. Коментування оцінок.

3. Домашня робота:  виконати вправу з будиночком на ст. 155. Повторити теоретичний матеріал.

 

docx
Додано
10 квітня 2023
Переглядів
1894
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку