Українська мова 5 клас
Діагностувальна робота
Словосполучення. Речення. Головні та другорядні члени речення.
І варіант
1. Словосполученням є кожне поєднання слів у рядку
А прийшов до школи, овочі та фрукти, намалювати лисенятко
Б щебечуть пташки, люблю фрукти, чудовий ранок
В славна Україна, через необережність, живу близько
Г червона калина, прилетіла до гнізда, повільно йшла
2. Укажіть словосполучення, у якому головне слово − іменник:
А столітнім дубом
Б виготовив з дуба
В посадити дуб
Г прилетів до дуба
3. Лише один головний член є в реченні
А Не гладьте кота проти шерсті.
Б Надворі моросить дощик.
В Наш кіт довго дивиться у вікно.
Г Набігла хмара чорна і закрила останній клапоть неба.
4. Правильно визначено підмет в реченні
А Для друзів відчиняю дім.
Б Прямо над нашою хатою пролітають лебеді.
В Золотий гомін всюди.
Г Не зітхай так безнадійно.
5. Означенням є виділене слово в реченні
А Місто Львів знаходиться на заході України.
Б У нас дружні відносини.
В Мама дала мені пакет з фруктами
Г У саду весело співали дівчата.
6. Обставиною є виділене слово в реченні
А Учні восени прийшли до школи.
Б Він здивовано глянув на неї.
В Діти дружно співали пісні.
Г Опівночі втомлена земля стугоніла.
7. Складіть речення з одним головним членом - присудком.
8. Складіть питальне окличне речення.
9. Складіть речення за схемою: означення, підмет, обставина, присудок.
10. Зробити синтаксичний розбір словосполучення: народитися восени.
11. Поширте речення другорядними членами (не менше двох). Підкресліть всі члени речення.
Лунає пісня.
Українська мова 5 клас
Діагностувальна робота
Словосполучення. Речення. Головні та другорядні члени речення.
ІІ варіант
1. Словосполученням є кожне поєднання слів у рядку
А прибіг до школи, мати і батько, налякати звірятко
Б пливуть хмари, збираю ягоди, чудовий світанок
В на Україні, через небезпеку, живу далеко
Г зелена трава, прийшла до школи, швидко бігла
2. Укажіть словосполучення, у якому головне слово − дієслово:
А столітнім дубом
Б дубовий стіл
В сидів на дубі
Г до дуба
3. Лише один головний член є в реченні
А Наш кіт довго дивиться у вікно.
Б Надворі моросить дощик.
В Не гладьте кота проти шерсті.
Г Набігла хмара чорна і закрила останній клапоть неба.
4. Правильно виділений присудок в реченні
А Для друзів відчиняю дім.
Б Прямо над нашою хатою пролітають лебеді.
В Золотий гомін всюди.
Г Не зітхай так безнадійно.
5. Означенням є виділене слово в реченні
А Мама дала мені пакет з фруктами
Б У нас дружні відносини.
В Місто Львів знаходиться на заході України.
Г У саду весело співали дівчата.
6. Додатком є виділене слово в реченні
А Учні восени прийшли до школи.
Б Він здивовано глянув на неї.
В Діти дружно співали пісні.
Г Опівночі втомлена земля стугоніла.
7. Складіть речення з одним головним членом - підметом.
8. Складіть розповідне окличне речення.
9. Складіть речення за схемою: означення, підмет, присудок, додаток.
10. Зробити синтаксичний розбір словосполучення: малювали вчора .
11. Поширте речення другорядними членами (не менше двох). Підкресліть всі члени речення.
Сонце сховалось.