Узагальнення та систематизація знань та вмінь учнів з теми «Звичайні дроби».

Про матеріал
Конспект уроку з математики для 6-го класу з теми: Узагальнення та систематизація знань та вмінь учнів з теми «Звичайні дроби».
Перегляд файлу

Клас­­­______

Дата______

 

 

Тема  заняття: Узагальнення та систематизація знань та вмінь учнів з теми «Звичайні   дроби».

 

Мета заняття:

           Узагальнити та систематизувати знання учнів щодо порівняння звичайних дробів; додавання і віднімання дробів з однаковими знаменниками; розвивати математичну мову, логічне мислення учнів; формувати пізнавальну компетентність; виховувати інтерес до математики, працьовитість, активність, цілеспрямованість, наполегливість.

 

Обладнання: підручник, зошит,  картки для роботи в групах, плакат  для запису відповідних  кодів,  алфавіт,  фоторобот злочинця, конверти з одягом злочинця,

Тип заняття (м-м): С-У( 2х30), К-Р(1х30).

Міжпредметні зв’язки:

Основні прийоми, форми та методи роботи:

 

Основні поняття та терміни заняття:

 

Хід розвивальної взаємодії

 

І. Організаційна частина.

Привітання, перевірка присутності учнів та підготовки класу до уроку.

Клас поділено на дві команди. Кожна команда вибирає старшого детектива.

Перевірка домашнього завдання.

Старші детективи роблять аналіз виконання домашнього завдання членами їхніх команд .

II.  Актуалізація опорних знань та вмінь.

Ст.221 та 233 підручника, діти усно дають відповіді на запитання.

Рефлексія.

III.  Постановка теми, мети та завдань заняття.

 Мотивація навчальної та пізнавальної  діяльності  учнів.

Сьогодні ви побуваєте у ролі детективів.

Слухайте справу. У деякому місті М пограбували музей. Та, на щастя, був очевидець пограбування. Він не тільки запам’ятав, у чому був одягнений злочинець, але й оцінив його вік, почув ім’я, яке, очевидно, належало злочинцю. Але свідок був надзвичайно веселою та кмітливою людиною, тому всі відомості він зашифрував.

Код складається з трьох цифр ( комбінація 0 і 1)

Кожній команді вчитель роздає фоторобот злочинця, який потрібно доповнити (додаток1), розшифровку кодів (додаток 2), алфавіт (додаток 3), конверти з одягом та взуттям.

Ваше завдання:  визначити колір светра, штанів та взуття злочинця. Доповнити фоторобот: наклеїти одяг, взуття відповідного кольору. Вам необхідно також встановити приблизний вік злочинця та його ім’я.

 IV. Апробація та адаптація набутих знань.

Гра «Детективи»

Завдання І

     Визначення кольору светра.

Усне розв’язування вправ, записаних на дошці.

І команда

  1. Чи правильно розташовані дроби у порядку зростання:

; ; ; ?

(так – 1, ні - 0)

  1. Вкажіть всі значення х, при яких дроби і є одночасно неправильними:

А) 7;        Б) 8;        В) 7 і 8;        Г) 6, 7, 8.

(правильна відповідь – 1, неправильна – 0)

  1. Чи правильно виконані обчислення:

  + = ;

  +  = ;

= ?

( так -1, ні - 0)

ІІ команда

  1. Чи правильно розташовані дроби у порядку спадання:

; ; ; ?

(так – 1, ні - 0)

  1. Вкажіть всі значення х, при яких дроби і є одночасно неправильними:

А) 8;        Б) 9;        В) 7, 8, 9;        Г) 6.

(правильна відповідь – 1, неправильна – 0)

  1. Чи правильно виконані обчислення:

  + = ;

  +  = ;

= ?

( так -1, ні - 0)

Колір светра (код 110)

Старший детектив по коду обирає светр відповідного кольору.

Вчитель записує  на дошці коди, які отримала кожна команда.

Завдання ІІ

Визначення кольору штанів.

 Троє учнів з кожної команди розв’язують рівняння записані на картках і по черзі записують розв’язок на дошці. Звіряємо з розв’язками на слайдах .

І команда

             Розв’язати рівняння:

  1.   = ;

(правильна відповідь – 1, неправильна – 0)

  1. + = 5;

(правильна відповідь – 1, неправильна – 0)

3)    – = .

(правильна відповідь – 1, неправильна – 0)

ІІ команда

             Розв’язати рівняння:

  1.    +  = ;

(правильна відповідь – 1, неправильна – 0)

  1. = 2;

(правильна відповідь – 1, неправильна – 0)

3)    – = 13 .

(правильна відповідь – 1, неправильна – 0)

              Колір штанів (код 111)

Старші детективи по коду обирають штани відповідного кольору.

Вчитель записує  на дошці коди, які отримала кожна команда.

Завдання ІІІ

          Визначення кольору черевиків.

       Естафета (завдання на картках)

Кожен учень розв’язує одне із завдань і передає картку з завданнями іншому. Команди працюють паралельно.

І команда

              Порівняйте величини:

  1.   і  25 см;
  2. і  875 кг.
  3.   і  24 хв;

(знак нерівності  « > » або « < » – 0, « = » –1)

ІІ команда

              Порівняйте величини:

  1.   і  34 хв;
  2. і  638 кг.
  3.   і  750 м;

(знак нерівності  « > » або « < » – 0, « = » –1)

Колір черевиків (код 001)

Старші детективи по коду обирають черевики відповідного кольору.

Вчитель записує  на дошці коди, які отримала кожна команда.

Фізкультхвилинка.

Усім учням роздаються листки на кожному з них надруковане число (одноцифрове або двоцифрове), діти стають в ряд і виконують такі завдання: утворіть  неправильні дроби, правильні дроби, мішані числа.

Завдання ІV

         Визначення імені злочинця (робота в групах).

Кожна команда розв’язує по 4 задачі, записані на картках. Відповідь до задачі вказує номер літери в алфавіті. Знайдені літери старший детектив кожної команди записує на відповідну картку. Команда  складає  ім’я злочинця .

Перша задача – перша літера імені злочинця, друга задача – друга літера імені і т.д. Проводимо аналіз розв’язування задач за готовими розв’язками на слайдах .

    Задача№1

У класі 36 учнів, з них становлять хлопчики. Скільки у класі дівчат?

     Задача№2

У магазин завезли 45 кг цукерок та печива. Цукерки становлять    усіх солодощів, а печиво – решту. Скільки печива завезли у магазин?

     Задача№3

 Михайлик прочитав 9 сторінок, що становить книжки. Скільки сторінок у книжці?

     Задача№4

Ширина прямокутника 24 см, що становить довжини. Знайти довжину прямокутника.

Завдання V

   Усне розв’язування  вправ. Завдання на слайді.

        Визначення віку злочинця.

Визначаємо вік злочинця за відповіддю.

І команда

    При якому значенні а отримаємо правильну нерівність:

  1.   <    < ;
  2.    <    < ?

    Знайти суму розв’язків.

ІІ команда

     При якому значенні а отримаємо правильну нерівність:

  1.   <    < ;
  2.    <    < ?

    Знайти суму розв’язків.

Написання контрольної роботи.

V.   Підсумок  та висновки заняття.

На першій парті є два фотороботи  злочинця. Детективи з кожної команди доповнюють фоторобот злочинця  пишуть ім’я і вік.

Порівнюємо фотороботи злочинця, які отримали команди із фотороботом на слайді. Учитель підводить підсумок гри.

Використовується метод «Мікрофон». Діти по черзі відповідають на запитання:

  Що вам найбільше сподобалося на сьогоднішньому уроці?

  Що найбільше запам’яталося?

Найактивніші учні отримують оцінки.

Учитель підбиває підсумки уроку, зосереджує увагу учнів на помилках, які вони допускали під час виконання вправ та обчислень.

 

 Проміжна Рефлексія.

VI. Домашнє завдання:

Завдання на картках.

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 1

 

Фоторобот злочинця

C:\Users\Public\Pictures\Sample Pictures\kolorowanki_chlopcy-chlopiec-malowanka-4.jpg

 

 

 

 

https://lh3.googleusercontent.com/bMcr2qqYlabwExhVUl51ltJVldPPeYpyy1J5jTKUMinDp21nugE05X_6OAyo-W98fAgoGg=s85

 

Результат пошуку зображень за запитом "діти малюнки хлопчики"

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 2

 

Розшифровка кодів

 

000 – білий;

001 – жовтий;

010 – коричневий;

011 – оранжевий;

100 – чорний;

101 – червоний;

110 – зелений;

111 – синій.

 

 

 

 

Ім’я злочинця

 

1

2

3

4

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток3

 

Алфавіт

 

   1                2               3               4                  5                6

А    Б    В    Г    Ґ     Д

   7                8                 9             10              11               12

Е    Є    Ж   З    И     І

  13            14                  15            16             17               18

 Ї    Й     К   Л   М    Н

    19            20                 21              22           23               24

О   П     Р    С   Т    У

   25            26               27              28              29                30

Ф   Х    Ц    Ч   Ш   Щ                    

   31              32               33

 Ь   Ю   Я

 

Додаток 4

 

 

docx
Додано
4 лютого 2022
Переглядів
851
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку