Підготував: учитель математики спеціалізованої школи № 264 Павленко Наталія Миколаївна
Математика – це цариця всіх наук, а арифметика – цариця математики
/К. Ф. Гаусс/
1.1.111. Розминка 2.Математичний диктант 3. Новий матеріал 4. Розв’язування вправ 5. Математичний ланцюжок 6. Підведення підсумку уроку… 5. |
1. Сформулювати процес множення раціональних чисел. 2. Який знак добутку , якщо три від’ємних множника і один додатній ? 3. Які властивості множення ви знате? 4. Виконайте множення: а ) 14 • (-4) ; б ) -8,3 • 2 . 5. Розкрийте дужки : а ) 3 • ( 4у –0,5) ; б ) ( 6х + 4,2) • (-6). |
Математичний диктант
І
І варіант 1. Обчисліть: а) -8 • 14 • 5 ; б) -0,6у • (-0,9) . 2. Розкрити дужки: а) 8 • (6х – 7) ; б) -5 • (17 + 7х) . |
ІІ варіант 1. Обчисліть: а ) -4 • 9 • 25 ; б ) -0,6a • (-0,4) . 2. Розрити дужки: а ) 4 • (2х – 5) ; б ) -2 • (4у + 0,4). |
І варіант ІІ варіант
1. Обчислити:
а )-8 *14 * 5 = - (8 * 5) * 14 = а) -4 * 9 * 25 = - (4 * 25) * = - 40 * 14 = -560 ; * 9 = -100 * 9 = -900 ; б ) -0,6у * (-0,9) = 0,54у ; б ) -0,6х * (-0,4) = 0,24х ;
2. Розкрити дужки :
а ) 8 * (6х – 7) = 48х – 56 ; а ) 4 * (2х – 5) = 8х – 20 ; б ) -5 *(17 + 7х) = -85 -35х; б ) -2*(4у + 0,4)=-8у -0,8.
𝟓 :Завдання : поділити 20 на (- ) 𝟔 𝟓 Щоб поділити число 20 на число - , 𝟔 треба число 20 помножити на 𝟓 число, обернене до числа - , тобто 𝟔 𝟔 на число - . 𝟓 𝟓 𝟔 𝟐𝟎•𝟔 А саме: 20 : (- ) = 20 • ( - ) = - = 𝟔 𝟓 𝟓 = - 4 • 6 = - 24. |
Правило ділення раціональних чисел
1. Частка двох чисел з різними знаками є число від’ємне. Щоб знайти частку з різними знаками, треба поділити модуль діленого на модуль дільника і перед отриманою часткою поставити знак «-»
2. Частка двох від’ємних чисел є число додатне.
Щоб знайти частку двох від’ємних чисел, достатньо поділити модуль діленого на модуль дільника
Розв’язування вправ
|
Розв’язування вправ
Обчисліть:
1) 63 : (-9);
2) -44 : 4 ;
3) - 3 : 12 ;
4) - 10 : 25 ;
5) 544 : (-16) ;
6) -56 : (-8) ;
7) -96 : 4 ;
8) 45 : (-15);
Відповіді:
|
ОБЧИСЛІТЬ
|
9) 6 : (-12) = - 0,5 ;
10) 0,1 : (-2,5) = - 1 : 25 = - 0,04;
11) 0,84 : (-1,2) = - 8,4 : 12 = -0,7;
12) -313,1 : 1,01 = -31310 : 101 = -310;
13) 0,82 : (-2) = - 0,41;
14) -16,9 : (-13) = 1,3;
15) -2 : 0,002 = - 2000 : 2 = - 1000.
zhttp:/y/outube.com/watch?v=8G8 7kg9s1HM
Математичний ланцюжок
|
|
||
|
Що нового ми дізналися на уроці?
Що викликало трудність? Що цікавого було на уроці?
Як поділити раціональні числа?
Якою буде частка, якщо ділене додатне число, а дільник – від’ємне ?
За даними таблиці визначте знак числа b
Знак числа а |
+ |
- |
- |
+ |
Знак числа b |
|
|
|
|
Знак частки а : b |
- |
+ |
- |
+ |
Що сподобалося ?
Домашнє завдання
Розділ 4
§ 29 ( по підручнику)
Виконати № 1318
НА ВСЕ ДОБРЕ