Презентація "Ділення раціональних дробів 6 клас"

Про матеріал
Формування математичних компетентностей: познайомити учнів з процесом ділення раціональних чисел (від'ємних чисел, чисел з різними знаками); ключових компетентностей: спілкування державною мовою - доречно використовувати математичну термінологію
Перегляд файлу

image

imageПідготував: учитель математики спеціалізованої школи № 264 Павленко Наталія Миколаївна

Математика – це цариця всіх наук, а арифметика – цариця математики

image       /К. Ф. Гаусс/

1.1.111. Розминка

2.Математичний диктант

3.      Новий матеріал

4.     Розв’язування вправ

5.      Математичний ланцюжок

6.     Підведення підсумку уроку

5.

imageimage         План уроку

image

Розминка

1.               Сформулювати процес множення раціональних чисел.

2.           Який знак добутку , якщо три  від’ємних множника і один додатній ?

3.            Які властивості множення ви знате?

4.          Виконайте множення: а )  14 (-4) ; б ) -8,3 2 .

5.           Розкрийте дужки : а ) 3  ( 4у –0,5) ; б ) ( 6х + 4,2) (-6).

imageМатематичний диктант

І

І варіант

1.        Обчисліть:

а) -8 14 5 ;

б) -0,6у (-0,9) .

2.     Розкрити дужки:

а) 8 (6х – 7) ;

б) -5 (17 + 7х) .

ІІ варіант

1.     Обчисліть: а ) -4 9 25 ;

б ) -0,6a (-0,4) .

2.  Розрити дужки: а ) 4 (2х – 5) ; б ) -2 (4у + 0,4).

Відповіді

І варіант                                          ІІ варіант

1.             Обчислити:

а )-8 *14 * 5 = - (8 * 5) * 14 =      а) -4 * 9 * 25 = - (4 * 25) * = - 40 * 14 = -560 ;                           * 9 = -100 * 9 = -900 ; б ) -0,6у * (-0,9) = 0,54у ;         б ) -0,6х * (-0,4) = 0,24х ;

2.          Розкрити дужки :

а ) 8 * (6х – 7) = 48х – 56 ;        а ) 4 * (2х – 5) = 8х – 20 ; б ) -5 *(17 + 7х) = -85 -35х;        б ) -2*(4у + 0,4)=-8у -0,8.

image
Ділення раціональних чисел

𝟓

:Завдання :  поділити 20 на (- image)  

𝟔 𝟓

Щоб поділити число 20 на число - image ,

𝟔

треба число 20 помножити на

𝟓 число, обернене до числа - image, тобто

𝟔 𝟔 на число  - image.

𝟓

                                                                                                      𝟓                            𝟔             𝟐𝟎•𝟔

А саме:    20 : (- image) = 20 ( - image) = - image =

                                                                                                      𝟔                            𝟓                 𝟓

= - 4 6 =  - 24.

Правило ділення раціональних чисел

1.       imageЧастка двох чисел з різними знаками є число від’ємне. Щоб знайти частку з різними знаками, треба поділити модуль діленого на модуль дільника і перед отриманою часткою поставити знак «-»

2.    Частка двох від’ємних чисел є число додатне.

Щоб знайти частку двох від’ємних чисел, достатньо  поділити модуль діленого на модуль дільника

Розв’язування вправ

image

 

Який знак має частка:

𝟏 а ) 5 : (-3 );

𝟑

б ) -4,2 : 5;

𝟐

в ) 14 : (-3);

𝟕

г ) -1,34 : (- 9) ?

Розв’язування вправ

—Обчисліть:

—1) 63 : (-9);

—2) -44 : 4 ;

image—3) - 3 : 12 ;

—4) - 10 : 25 ;

—5) 544 : (-16) ;

—6) -56 : (-8) ;

—7) -96 : 4 ;

—8) 45 : (-15);

Відповіді:

 

1)63 : (-9)  = -7; 2)  -44 : 4 = -11 ;

𝟏

3)       - 3 : 12 = - image ;

𝟒

𝟐

4)      - 10 : 25 = - image;

𝟓

5)       544 : (-16) = - 34;

6)     -56 : (-8) = 7 ;

7)       -96 : 4 = - 24;

8)      45 : (-15) = -3 ;

image

ОБЧИСЛІТЬ

 

9)    6 : (-12) ;

10)                    0,1 : (-2,5) ;

11)0,84 : (-1,2) ;

12)                      313,1 : 1,01 ;

13)                      0,82 : (-2) ; 14) -16,9 : (-13) ; 15) -2 : 0,002.

image

ВІДПОВІДЬ

—9) 6 : (-12) = - 0,5 ;

—10) 0,1 : (-2,5) = - 1 : 25 = - 0,04;

image—11) 0,84 : (-1,2) = - 8,4 : 12 = -0,7;

—12) -313,1 : 1,01 = -31310 : 101 = -310;

—13) 0,82 : (-2) = - 0,41;

—14) -16,9 : (-13)  =  1,3;

—15) -2 : 0,002 = - 2000 : 2 = - 1000.

zhttp:/y/outube.com/watch?v=8G8 7kg9s1HM

image

Математичний ланцюжок

 

-0,6 : (-2)

image

 

 

Відповідь

image

 

1 )  -0,6 : (-2) = 0,3 ;

2)           - 2 * (-3) = 6 ;

3)            0,3 + 6 = 6,3 ;

4)          6,3 : (-3) = -2,1 ;

5)            -2,1 – 3,5 = - 5,6 .

imageПідсумок уроку

—  Що нового ми дізналися на уроці?

—  Що викликало трудність? — Що цікавого було на уроці?

—  Як поділити раціональні числа?

—  Якою буде частка, якщо ділене додатне число, а дільник – від’ємне ?

—  За даними таблиці визначте знак числа b

Знак числа  а

+

-

-

+

Знак числа b

 

 

 

 

Знак частки а : b

-

+

-

+

—  Що сподобалося ?

Домашнє завдання

—  imageРозділ 4

—§ 29 ( по підручнику)

—  Виконати № 1318

НА ВСЕ ДОБРЕ

—ДО ПОБАЧЕННЯimage

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Самікова Ірина Олександрівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
pdf
Додано
4 лютого 2022
Переглядів
489
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку