Додавання і віднімання числа 9 із переходом через розряд. Периметр прямокутника.

Про матеріал
Розробка уроку з математики, яка містить різноманітні прийоми роботи , вправи логічного характеру для 2 класу .
Перегляд файлу

Тема: Додавання і віднімання числа 9 із переходом через розряд. Периметр прямокутника.

Мета: ознайомити учнів з таблицями додавання і віднімання числа 9 з переходом через десяток; вчити учнів знаходити периметр многокутника; вдосконалювати обчислю­вальні навички; формувати вміння пояснювати задачі; розвивати логічне мислення, увагу; виховувати навчальну активність.

Хід уроку

  1. Організаційний момент

       II. Контроль, корекція та закріплення знань учнів.

 Усна лічба

1) Цікаві рамки.

2) Обчисліть вирази. Випишіть ті, в яких другий доданок 6.

6 + 4

6 + 6

4 + 6

0 + 6

11 – 5

9 – 6

7 + 6

5 + 6

9 + 6

12 – 6

 

III.  Повідомлення теми і мети уроку

  1. Підготовча робота.

а) Повторення складу числа 9.

б) Повідомлення теми і мети уроку

— Сьогодні на уроці ми складемо таблиці додавання і віднімання числа 9 з переходом через десяток, навчимося знаходити периметр многокутника.

       IV. Вивчення нового матеріалу. Розвиток математичних вмінь.

1. Робота над задачами № 222

Завдання 222.

  • За допомогою малюнків та числових даних, складіть та розв’яжіть усно задачі.

Бесіда

— Як називаються ці геометричні фігури?

1 — незамкнена ламана;

2 — замкнена ламана, многокутник, чотирикутник.

2) Що зображено? (Многокутники)

— Назвіть кожен многокутник й покажіть його межі.

Учні виходять до дошки і указкою показують межі кожного многокутника. Ведуть по сторонах многокутника так, щоб лінія, яку опише кінець указки, представляла б замкнену ламану.

— Що є межею многокутника? (Замкнута ламана.)

— Як знайти довжину ламаної? (Виміряти ланки і скласти довжини.)

Висновок. Сума довжин усіх сторін многокутника — це периметр много­кутника.

Запам’ятай! Сторони многокутника позначають маленькими латинськими літерами а, в, с, ..., а периметр — великою буквою Р.

  1. Практична робота

На парті в кожного  учня конверт з геометричними фігурами.  Учитель пропонує знайти серед фігур прямокутник, виміряти його сторони і накреслити його у зошиті.

Завдання 223.

— Знайдіть периметр трикутника зі сторонами а = 8 см, в = 3 см, с — 5 см.

— Запишіть за зразком:

а = 8 см

в = 3 см

с = 5 см

Р — ?

Розв’язання

Р = а + в + с

Р = 8 + 3 + 5 = 16 (см)

Відповідь: Р = 16 см.

2. Фізкультхвилинка

V. Узагальнення й систематизація знань

1. Розв’язування задачі

Ламана лінія має ланки завдовжки 3 см, 5 см і 9 см. Яка довжина ламаної?

2. Самостійна робота

2 + 9 – 7

13 – 9 + 8

14 – 9 + 6

15 – 8 – 6

16 – 8 + 5

9 + 9 – 8

8 + 8 – 9

9 – 9 + 5

3. Робота в парах

Перевірка роботи ( взаємоперевірка у парах)

4. Офтальмологічна пауза

5. Розв’язування логічних задач

Катя і Олена зібрали по одній склянці ягід. Катя пересипала свої ягоди в маленьку баночку, а Олена — у великий кошик. Де ягід більше — у вели­кому кошику або в маленькій баночці? (Однаково. Порівну.)

Запишіть число 10 кількома (не менше чотирьох) однаковими цифрами і знаками дій. (2 + 2 + 2 + 2 + 2 = 10; 1 + 1 + 1 + 1 + 1 + 1 + 1 + 1 + 1 + 1 = 10)

VІ. Підбиття підсумків. Рефлексія

  • Що  таке периметр прямокутника?

— Як знайти периметр прямокутника? Наведіть приклади.

VII. Домашнє завдання

С. 42–43, завдання 226.

 

 

doc
Пов’язані теми
Математика, 2 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
1 березня 2023
Переглядів
168
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку