Тема: Додавання і віднімання числа 9 із переходом через розряд. Периметр прямокутника.
Мета: ознайомити учнів з таблицями додавання і віднімання числа 9 з переходом через десяток; вчити учнів знаходити периметр многокутника; вдосконалювати обчислювальні навички; формувати вміння пояснювати задачі; розвивати логічне мислення, увагу; виховувати навчальну активність.
Хід уроку
II. Контроль, корекція та закріплення знань учнів.
1) Цікаві рамки.
2) Обчисліть вирази. Випишіть ті, в яких другий доданок 6.
6 + 6 |
4 + 6 |
0 + 6 |
11 – 5 |
|
7 + 6 |
5 + 6 |
9 + 6 |
12 – 6 |
III. Повідомлення теми і мети уроку
а) Повторення складу числа 9.
б) Повідомлення теми і мети уроку
— Сьогодні на уроці ми складемо таблиці додавання і віднімання числа 9 з переходом через десяток, навчимося знаходити периметр многокутника.
IV. Вивчення нового матеріалу. Розвиток математичних вмінь.
1. Робота над задачами № 222
Завдання 222.
Бесіда
— Як називаються ці геометричні фігури?
1 — незамкнена ламана;
2 — замкнена ламана, многокутник, чотирикутник.
2) Що зображено? (Многокутники)
— Назвіть кожен многокутник й покажіть його межі.
Учні виходять до дошки і указкою показують межі кожного многокутника. Ведуть по сторонах многокутника так, щоб лінія, яку опише кінець указки, представляла б замкнену ламану.
— Що є межею многокутника? (Замкнута ламана.)
— Як знайти довжину ламаної? (Виміряти ланки і скласти довжини.)
Висновок. Сума довжин усіх сторін многокутника — це периметр многокутника.
Запам’ятай! Сторони многокутника позначають маленькими латинськими літерами а, в, с, ..., а периметр — великою буквою Р.
На парті в кожного учня конверт з геометричними фігурами. Учитель пропонує знайти серед фігур прямокутник, виміряти його сторони і накреслити його у зошиті.
Завдання 223.
— Знайдіть периметр трикутника зі сторонами а = 8 см, в = 3 см, с — 5 см.
— Запишіть за зразком:
а = 8 см
в = 3 см
с = 5 см
Р — ?
Розв’язання
Р = а + в + с
Р = 8 + 3 + 5 = 16 (см)
Відповідь: Р = 16 см.
V. Узагальнення й систематизація знань
1. Розв’язування задачі
Ламана лінія має ланки завдовжки 3 см, 5 см і 9 см. Яка довжина ламаної?
2. Самостійна робота
13 – 9 + 8 |
14 – 9 + 6 |
15 – 8 – 6 |
|
9 + 9 – 8 |
8 + 8 – 9 |
9 – 9 + 5 |
3. Робота в парах
Перевірка роботи ( взаємоперевірка у парах)
5. Розв’язування логічних задач
Катя і Олена зібрали по одній склянці ягід. Катя пересипала свої ягоди в маленьку баночку, а Олена — у великий кошик. Де ягід більше — у великому кошику або в маленькій баночці? (Однаково. Порівну.)
Запишіть число 10 кількома (не менше чотирьох) однаковими цифрами і знаками дій. (2 + 2 + 2 + 2 + 2 = 10; 1 + 1 + 1 + 1 + 1 + 1 + 1 + 1 + 1 + 1 = 10)
VІ. Підбиття підсумків. Рефлексія
— Як знайти периметр прямокутника? Наведіть приклади.
VII. Домашнє завдання
С. 42–43, завдання 226.