Правила додавання числа до суми та віднімання числа від суми.

Про матеріал
Розробка уроку з математики , яка містить матеріали ігрового і творчого характеру для учнів 2 класу.
Перегляд файлу

Тема: Правила додавання числа до суми та віднімання числа від суми.

Мета: ознайомити  учнів застосовувати правила додавання числа до суми і віднімання чис­ла від суми; вдосконалювати навички розв’язування задач на дві дії; розвивати увагу; виховувати ін­терес до предмета.

Хід уроку

I. Організаційний момент

II. Контроль, корекція та закріплення знань учнів.

  1. Перевірка домашнього завдання (с. 47, завдання 254; 255)

— Скільки всього фруктів дала мама дітям? Скільки дітей було у мами? Які дані в задачі зайві? На яке питання не можна дати відповіді? Чому?

2. Геометричний матеріал

Скільки трикутників на малюнках?

3. Робота над задачею

В однієї білки 9 горіхів і стільки ж — в іншої. Скільки всього горіхів у білок?

Як зміниться розв’язання задачі, якщо в іншої білки на 2 горіхи менше?

4. Хвилинка каліграфії

5. Математичний диктант

  • Від числа 12 відняти суму чисел 7 і 2.
  • До числа 8 додати різницю чисел 13 і 6.
  • Від числа 14 відняти різницю чисел 7 і 2.
  • До числа 8 додати суму чисел 3 і 6.

III. Повідомлення теми і мети уроку

— Сьогодні на уроці ви ознайомитеся з правилами додавання числа до суми і віднімання числа від суми.

IV. Вивчення нового матеріалу

1. Робота за підручником (с. 47–48)

Завдання 256. Коментоване розв’язування завдання

Один учень біля дошки розв’язує і пояснює.

Завдання 257

Учні «ланцюжком» читають вирази й обчислюють їх значення.

Завдання 258. Колективне опрацювання матеріалу

Тато зловив 9 карасів і 5 линів, а син — 5 коропів. Скільки всього рибин зловили тато і син?

— Задачу можна розв’язати виразом: (9 + 5) + 5.

Обчислимо зручним способом: (9 + 5) + 5 = 9 + (5 + 5) = 9 + 10 = (р.)

Запам’ятай! Щоб додати число до суми двох чисел, достатньо додати це число до одного з доданків, а до отриманого результату додати інший доданок.

Завдання 260. Колективне опрацювання матеріалу

Тато зловив 14 рибин, а син —5. Мама зварила юшку з 4 рибин. Яка кіль­кість рибин залишилася?

Задачу можна розв’язати виразом: (14 + 5) – 4.

Обчислимо зручним способом: (14 + 5) – 4 = (14 – 4) + 5 = 10 + 5 = 15 (р.)

Запам’ятай! Щоб відняти число від суми двох чисел, достатньо відняти це число від будь-якого доданка, а до отриманого результату додати інший доданок.

Завдання 261. Коментоване обчислення значень виразів

Завдання 262

Один учень біля дошки розв’язує і пояснює.

2. Фізкультхвилинка

V. Узагальнення й систематизація знань

1. Робота над задачею

Уранці від корови надоїли 9 л молока, | а ввечері — на 1 л менше. 3 л мо­лока з вечірнього удою залишили, | а решту продали. | Скільки літрів молока з вечірнього удою продали?

— Прочитайте задачу. Поміркуйте, про що в ній ідеться. Прочитайте за­дачу частинами за рисками. Розв’яжіть її.

План розв’язування

1) Скільки літрів молока надоїли ввечері?

2) Скільки літрів молока з вечірнього удою продали?

2. Самостійна робота

14 – 6 – 6

14 – (6 – 6)

7 + 5 + 1

7 + (5 + 1)

16 – 8 + 1

16 – (8 + 1)

3. Офтальмологічна пауза

4. Розв’язування логічних задач

Скільки кінців у 4 палиць? (8)

Колоду розпиляли на 3 частини. Скільки розпилів зробили? (2)

VІ. Підбиття підсумків. Рефлексія

— Чого навчилися на уроці?

— З якими правилами обчислень ознайомилися?

VII. Домашнє завдання

С. 48, завдання 263; 264.

 

 

doc
Пов’язані теми
Математика, 2 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
1 березня 2023
Переглядів
282
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку