Тема: Застосування дужок для запису числових виразів. Порядок виконання дій у виразах з дужками.
Мета: ознайомити учнів з порядком виконання дій у виразах, які містять дужки; розвивати мислення, математичне мовлення; виховувати інтерес до предмета, дбайливе ставлення один до одного, етичні навички.
Хід уроку
I. Організаційний момент
Починається урок.
Працюватиме старанно,
Щоб почути у кінці,
Що у нашім другім класі
Діти — просто молодці!
II. Контроль, корекція та закріплення знань.
1. Перевірка домашнього завдання (с. 45–46, завдання 245; 246)
1) Цікаві рамки.
2) Обчисліть усно.
Учитель. Якщо треба додати чи відняти суму або різницю чисел, то її записують у дужках.
8 + (9 – 3) |
— Установіть закономірність і запишіть числа, вставляючи пропущені.
2; 3; 6; 7; 10; 11; ?; ?; ?; ?.
III. Повідомлення теми і мети уроку
— Сьогодні на уроці ми ознайомимося з порядком виконання дій у виразах, які містять дужки.
IV. Вивчення нового матеріалу
1. Робота за підручником (с. 46–47)
а) Пояснення вчителя.
— Іноді дії у виразах можна виконувати не по порядку. Дія, що виконується першою, береться в дужки: ( ). Ці значки не прості, а чарівні. Їх застосовують, щоб змінити порядок виконання дій у виразах.
Якщо у числовому виразі є дужки, то першою завжди виконують ту дію, що в дужках.
17 – (4 + 5) = 17 – 9 = 8
Вираз читають так: «Від 17 відняти суму чисел 4 і 5».
Завдання 248
Учні читають вираз і обчислюють за зразком.
Завдання 249
Один учень біля дошки розв’язує і пояснює.
Завдання 250. Самостійна робота
Під час перевірки учні читають рівності; нерівності, в яких поставили знак «більше»; знак «менше».
Завдання 252
Учні складають і розв’язують задачі за коротким записом, порівнюють задачі.
Завдання 253. Усне виконання завдання
— Яка фігура не є многокутником?
V. Узагальнення й систематизація знань
1. Обчислення значень виразів з дужками
2. Робота над задачею
На стоянці було 12 автомобілів. Спочатку від’їхало 4 автомобілі, а потім — ще 3. Скільки автомобілів залишилося на стоянці? (Перевір відповідь, розв’язавши задачу іншим способом.)
4. Розв’язування логічних задач
VІ. Підбиття підсумків. Рефлексія
VII. Домашнє завдання
С. 47, завдання 254; 255.