Тема: Правила додавання суми до числа та віднімання суми від числа. Розв’язування складених задач.
Мета: ознайомити учнів застосовувати правила додавання до числа суми і віднімання суми від числа; продовжити роботу над удосконаленням техніки усної лічби; формувати навички аналізу задачі; розвивати логічне мислення, увагу, пам’ять, просторову уяву; виховувати спостережливість, допитливість.
Хід уроку
I. Організаційний момент
II. Контроль ,корекція за закріплення знань.
1. Перевірка домашнього завдання (с. 48, завдання 263; 264)
Учні зачитують числові вирази №263 та пояснюють порядок виконання дій.
34 + 25 |
9 + 7 |
14 – 6 |
68 – 43 |
3. Хвилинка каліграфії (с. 49)
III. Повідомлення теми і мети уроку
— Сьогодні на уроці ви ознайомитеся з правилами додавання до числа суми і віднімання суми від числа.
IV. Вивчення нового матеріалу
1. Робота за підручником (с. 49–50)
Завдання 265
Учні «ланцюжком» читають вирази і обчислюють їх значення.
Завдання 266. Колективне опрацювання матеріалу
— Складіть і розв’яжіть задачу за коротким записом.
— Задачу можна розв’язати виразом: 8 + (2 + 7).
— Обчислимо зручним способом: 8 + (2 + 7) = (8 + 2) + 7 = 10 + 7 = 17.
Запам’ятай! Щоб додати до числа суму двох чисел, достатньо додати до цього числа один із доданків, а до отриманого результату додати другий доданок.
Завдання 267 (з коментуванням)
Завдання 268
— Складіть і розв’яжіть задачу за коротким записом.
— Задачу можна розв’язати виразом: 15 – (5 + 3).
— Обчислимо зручним способом:
15 – (5 + 3) = (15 – 5) – 3 = 10 – 3 = 7.
Запам’ятай! Щоб відняти суму двох чисел від третього числа, достатньо відняти від цього числа один із доданків, а від отриманого результату відняти другий доданок.
Завдання 269 (з коментуванням)
V. Узагальнення й систематизація знань
1. Розв’язування логічних завдань
Сума трьох парних чисел дорівнює 12. Напишіть ці числа, якщо відомо, що доданки не є одними й тими самими числами.
+ + = 12. (2 + 4 + 6 = 12)
2. Робота в парах
Знайти значення виразів №270
VІ. Підбиття підсумків. Рефлексія
— Чого навчалися на уроці?
— Які правила обчислень запам’ятали?
VII. Домашнє завдання
С. 50, завдання 272; 273.