Додавання і віднімання десяткових дробів

Про матеріал
узагальнити і систематизувати знання учнів з вивченої теми; навчити дітей мислити , застосовувати матеріал програми до розв’язування цікавих та нестандартних задач;
Перегляд файлу

Черкаської ЗОШ І-ІІ ст.

 

 

 

 

Розробка уроку

 в 5 класі з теми :

 

«Додовання і віднімання десяткових дробів»

 

 

 

 

 

                        Пащенко Тетяна Олександрівна

                                                                    вчитель математики

                                                                                        

 

 

 

 

                                                     

 

 

 

 

 

Тема : Додавання і віднімання десяткових дробів.

Мета уроку :

Навчальна:

- узагальнити і систематизувати знання учнів з вивченої теми; навчити дітей мислити , застосовувати матеріал програми до розв’язування цікавих та нестандартних задач;

Розвиваюча:

  • розвивати компетентності саморозвитку і самоосвіти, продуктивної творчої діяльності, інформаційні, комунікативні;

Виховна :

  • виховувати активність , наполегливість , працьовитість , акуратність  та любов до математики .

Тип уроку: узагальнення та систематизації знань.

Обладнання:

  • комп’ютер;
  • мультимедійний проектор;
  • інтерактивна дошка.

Девіз уроку : «Їдь швидко , але не поспішай!»

Хід уроку

І. Організаційний етап.

     Доброго ранку діти ! Посміхніться, подаруйте чарівну усмішку один одному і присутнім гостям на уроці. Бачите , скільки вам теж у відповідь подарували усмішок , радості. І від цього нам усім стало добре, тепло ,приємно , радісно. От з таким настроєм ми й будемо працювати упродовж усього уроку.

ІІ. Повідомлення теми уроку. Постановка мети і завдань.

   Сьогодні наш урок незвичайний.  Ми з вами будемо подорожувати у велике місто «Десяткові дроби». Нас  чекають цікаві зупинки на яких ми узагальнимо здобуті раніше знання  . Пригадаємо як читаються, порівнюються  десяткові дроби, згадаємо правила додавання та віднімання, помандруємо в минуле дробів. Запишіть тему уроку  «Додавання і віднімання десяткових дробів»

    Подивіться на наш маршрут подорожі і познайомтесь з назвами зупинок , у яких ми побуваємо.

 

Теоретична

                   Історична

                                     Практична

                                                      Підсумкова.

Зупинка «Теоретична».

  1. Які дроби в знаєте?
  2. Що таке десятковий дріб?
  3. Як  відрізнити десятковий дріб від звичайного?
  4. З яких частин складається десятковий дріб?
  5. За яким принципом записують  десяткові дроби?
  6. Сформулюйте правило порівняння десяткових дробів.
  7.  Сформулюйте правило додавання і віднімання десяткових дробів.
  8. Які закони додавання ви знаєте?
  9. Записати буквені вирази цих законів.
  10. Прочитайте десяткові дроби :

11,4 ;     888,8 ;     0,9;    21,87;   2,80;  0,55;   1,579;    326,703;   145,004;   203,6;    0,002;   0,20506.

  1. Порівняйте числа : 

85,09  і  67,99;    0,5  і  0,724;   0,0025  і   0,00247;    55,7  і   55,700;  

7,6431   і 7,6429.

 

Зупинка «Історична»

    Починаючи вивчати дроби , ви отримали завдання знайти цікавий матеріал про дроби, зокрема про десяткові. Тому ви здійснили подорож в минуле і, що цікавого ви дізналися?

  Учень 1 :  Десяткові дроби , як і звичайні , виникли на основі практичної потреби в торгівлі, будівництві тощо. Ще в ІІ столітті до нашої ери в деяких країнах застосовувалась десяткова система мір довжини. Десяткова лічба поширилась на міри ваги й об’єму . Тому постало питання про спрощення дій з дробами.

Учень 2 : Першим ввів поняття десяткового дробу і визначив правила дій з десятковими дробами видатний математик Ал-Каші в своїй праці «Ключ до арифметики».(1427 р.   Але в Європі відкриття ал-Каші стали відомими лише через 300 років. Нічого не знаючи про відкриття ал-Каші , десяткові дроби удруге відкрив , приблизно через 150 років після нього, математик Симон  Стевін.

   Учень 3 :  Відокремлювати цілу частину десяткового дробу від  дробової частини пропонували по різному. Ал-Каші пропонував писати цілу і дробову частини різними чорнилами. Пізніше ставили між цілою і дробовою частинами вертикальну риску. Стевін запропонував відокремлювати цілу частину від дробової кружечками.

    Прийняту в наш час кому ,запропонував в 17 столітті німецький математик і астроном Кеплер.

 

Зупинка «Практична»

     А ,чи хочете ви дізнатися де знаходиться ця зупинка? Для цього нам треба розв’язати приклади .

Завдання  1

 Знайдіть різницю , потім розташуйте відповіді у порядку зростання.  Якщо ви зробите все правильно , то отримаєте слово.

 

 

1 -

 

                             

 

 

 

 

 

Ключ .

А

Ч

К

К

С

Е

Е

Р

Ь

0,33

0,001

0,14

0,77

0,6

0,01

0,93

0,1

0,76

   

Відповідь : Черкаське

   Отже ми зупинилися з вами в селищі Черкаське, де ми народилися і живемо.

   А засноване наше селище  було багато років тому . А рік заснування селища співпадає з довжиною нашого маршруту в метрах.

 Задача.

   Відстань від станції «Теоретична» до станції «Історична» дорівнює 0,326 км, а від станції «Історична» до станції «Практична» на 0,128 км менша ніж від станції «Теоретична» до станції «Історична». Відстань від станції «Практична» до станції «Підсумкова» на 0,65 км більша від суми двох попередніх зупинок. Яка довжина маршруту?

Відповідь : 1968 рік

Отже наша подорож добігає кінця.

Фізхвилинка

Ось прийшла до нас хвилинка

Це хвилинка відпочинку.

Ми руками помахали,

Наче пташки політали.

Опустили руки вниз, нахилились,

Наче потягнули віз,зупинилися

Повернулися вліво, вправо

І взялися знов до справи. 

 

    Діти , поки ми з вами відпочивали до нас надійшов електронний лист.

 

«Любі п’ятикласники! Допоможіть мені будь-ласка. Я зайшов до магазину купити книгу, а продавець мені відповів : «Три книжки коштують 96,4 грн. Перша і третя разом коштують 60, 5 грн., а друга  і третя – 58,6 грн.  Скільки коштує кожна книжка?»

                                              Петя Пяточкін    

Зупинка «Підсумкова»

  Наша подорож завершена. Чи сподобалась вам ця  мандрівка? Яка зупинка вам найбільше запам’яталася?

І сьогоднішній наш урок я хочу закінчити словами російського письменника Льва Толстого. Він казав, що людина подібна дробу, знаменником якого є те, що людина про себе думає, а чисельником – те, що людина являє собою. Чим більшої думки про себе людина , тим більший знаменник, а отже , і менший дріб. Тож напрошується висновок не пишайтеся собою, а працюйте, вдосконалюйте себе, гартуйте розум і волю, щоб про ваші вчинки кращої думки були інші.

 Домашнє завдання :

Зробити презентацію на тему : «Використання дробів в повсякденному житті»

docx
Пов’язані теми
Математика, Розробки уроків
Додано
31 березня 2020
Переглядів
412
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку