Додавання і віднімання двоцифрових чисел в межах 100

Про матеріал
Нестандартний урок- подорож з математики для учнів 3-го класу з особливими освітніми потребами. Мета уроку: закріпити вміння школярів рахувати в межах 100, навчити їх орієнтуватися в просторі, також спостерігати, порівнювати, робити висновки, використовувати математичні знання в різних життєвих ситуаціях.
Перегляд файлу

 

 

КЗО «Навчально-реабілітаційний центр «Горлиця» ДОР

 

 

 

 

Відкрий урок-подорож з математики в 3-А класі

на тему

 

Підготовила вчитель початкової школи

Т.В. Чернобай

10 березня 2021 року

 

 

 

 

 

                                            Дніпро -2021

 

       Мета уроку:розвивати в школярів наступні життєво необхідні компетентності:

    - математичну: закріпити вміння учнів додавати і віднімати числа в межах 100, розв’язувати приклади, задачі; систематизувати і узагальнити знання учнів, набуті протягом навчального року; вдосконалювати обчислювальні навички, розвивати мислення, увагу, пам'ять школярів; прищеплювати інтерес до уроків математики;

- вміння спілкуватися державною мовою:учити школярів розуміти і пояснювати математичні тексти українською, використовувати математичні терміни на початковому рівні;

    - уміння вчитися  впродовж життя: розвивати вміння орієнтуватися в просторі, спостерігати, порівнювати, робити висновки, використовувати математичні знання в різних життєвих ситуаціях.

Форма уроку: урок-подорож.

Обладнання:зошити з математики, ручки, лінійки, картки для самостійної роботи, малюнки до теми, аудіозапис звуків прибою і криків чайок, дзижчання ос.

Хід уроку.

I. Організаційна частина.

1. НПП

Продзвенів уже дзвінок, час почати нам урок.

На початку, діти, хочу побажати вам цікавого уроку,

Щоб було всім легко працювати,

Щоб вам хотілось відповідати.

Хай допомагає вміння міркувати

І високих результатів досягати.

2. Перевірка готовності учнів до уроку.

Сьогодні для роботи на уроці математики нам потрібні зошити, ручки, лінійки, хороший настрій, і звичайно ваше бажання  працювати.

II.Основна частина.

1. Повідомлення теми і завдань уроку.

 -  Вас чекають сьогодні незвичайні пригоди, тому що ми вирушаймо у морську подорож. Ми відвідуємо декілька островів у відкритому морі. Острови ці незвичайні, а математичні. Подорожуючи по ним ви покажете, як засвоїли додавання і віднімання двоцифрових чисел в межах 100.  Прошу вас бути старанними, уважними і активними  на уроці, у нас попереду багато цікавих завдань. Отже, починаємо урок.

2. Робота над темою.

 Діти, щоб здійснити морську подорож, нам треба спочатку потрапити на  морський вокзал.

D:\1 відкритий урок новий\2 морський вокзал.jpg

(На екрані телевізора з’являється зображення морського вокзалу).

Ось ви його бачите. Тут  багато різних кораблів. Це і дуже великі круїзні  лайнери, і кораблі, трохи менші за розміром. Тут є також яхти, катери. На якому саме кораблі ми будемо подорожувати, ви дізнаєтеся, виконавши перше завдання. (Вчитель роздає кожному картки з завданнями). Вам потрібно розташувати числа у порядку спадання, підставити букви і відгадати вид корабля.

35

100

98

24

Т

Я

Х

А

 

Яке слово отримали? (Яхта). Але на території морського вокзалу є декілька яхт. Нам потрібно  виконати ще одне завдання, розташувати числа у порядку зростання і відгадати назву яхти. (Медуза).

49

18

95

31

88

50

Д

М

А

Е

З

У

 

(На екрані телевізора з’являється зображення яхти).

D:\1 відкритий урок новий\В яхта.jpg

Отже, ми подорожуємо на яхті «Медуза». Подивиться, яка є ж вона красуня!!!

-Уявіть, що ви вже зайняли місце на яхті. Вирушаємо в дорогу! Заплющить очі і порахуйте: один, два, три, попливли!! (Звучить шум прибою, крики чайок).

 - А ось і перша зупинка на нашому шляху. Це …бухтаКаліграфічна. (На екрані телевізора з’являється зображення бухти).

D:\1 відкритий урок новий\Г бухта каліграфічна.jpg

Поки ми будемо до неї підпливати, розгорніть свої зошити.  Напишіть в них красиво, охайно, каліграфічно сьогоднішнє число, потім через клітинку вниз напишіть класна робота.  Під час письма не забувайте про правила сидіння. Приготуйтеся писати математичний диктант.

Математичний диктант.

46 89 100 60 74 17

21 57 39 80 93 75

 - Діти, скільки чисел ви написали в першому рядочку? А в другому? Давайте перевіримо, чи правильно ви написали. (На екрані з’являється зображення чисел).

 

Вправа «Знайди зайве число».

D:\1 відкритий урок новий\Д зайве число.jpg

 - Подумайте і скажіть, яке число зайве в першому рядку? Чому? А в другому рядочку?( 80). Чому? (За допомогою вчителя учні приходять до висновку, 80 -це кругле число і парне, всі інші числа рядка - непарні)

Молодці!  Але нам вже час далі рушати в дорогу. Наша яхта відпливає.

Хвилинка-цікавинка.

    Діти, не забули, як називається наша яхта. Щоб дорога до наступного острова була цікавою, давайте пригадаємо, хто така медуза. (На екрані телевізора – фото медузи).

D:\1 відкритий урок новий\Е медуза.jpg

Розповідь вчителя.

Медуза – це морська желеподібна тварина, яка поширена у всіх без винятку морях і океанах. Тіло медузи складається з парасольки і щупалець.  Підніміть руку ті з вас, хто був на морі і бачили медуз.  Ви знаєте, що  контакт з цією твариною не дуже приємний. Чому? Тому що, незначний дотик її щупалець викликає біль і опіки у людини.

А чи знаєте ви, що медуз навіть їдять? Ось, наприклад, в Китаї мариновані медузи вважаються делікатесом. Але в їжу вживають тільки парасольки, а отруйні щупальці викидають.

Ось наша яхта наближається до наступного острова. (На екрані телевізора – нова картинка).

D:\1 відкритий урок новий\Ж острів мислителів.jpg

Це острів …(діти читають)  Мислителів. Його жителі просять нас про допомогу. Зовсім недавно цей острів відвідала зла чаклунка і отруїла банани, якими харчуються жителі острова. Нам потрібно правильно розв’язати приклади, виправити помилки  і знайти отруєнні банани.

Вправа «Знайди помилку».

D:\1 відкритий урок новий\З знайди помилку.jpg

(Один учень працює біля дошки, інші пишуть в зошитах).

Ми з вами знайшли отруєнні банани, але щоб чари злої відьми розсіялися, потрібно ще правильно розв’язати задачу. Послухайте її умову.

«У понеділок жителі острова зірвали  з пальми  26 кокосів, у вівторок – 21, а в середу на 12 кокосів менше,  ніж у понеділок і вівторок разом взятих. Скількі кокосів зібрали островні жителі у середу?».

Написання короткої умови задачі.

Аналіз і розв’язання задачи.

Молодці! Нарешті, чари злої чаклунки розсіялися. Ми врятували жителів цього острова, вони дуже задоволені вашими знаннями. А нам час рухатися далі.

Фізкультхвилинка.

- Наступний наш острів – острів Відпочинку. (Зображення острова).

D:\1 відкритий урок новий\И острів відпочинку.jpg

Склали ручки й олівці. Стали всі біля стільців.

Хлопчики й дівчатка, зробимо зарядку.

Руки в боки, вгору, вниз.1, 2, 3 – не помились.

У долоні плескаємо, і ногами тупаємо.

Мов годинник, зробимо так : Тік-так! Тік-так!

Тихо сіли на стільці. Вчитель скаже: «Молодці!!!»

- Гарно відпочили! А тепер наша яхта наближається до останнього в нашій подорожі острова. (На екрані з’являється зображення острова).

D:\1 відкритий урок новий\Й острів скарбів.jpg

Це острів… Скарбів, на якому знаходиться скриня зі скарбом. Ми з вами зійшли на берег і побачили три дороги, які ведуть в густий ліс. (На екрані - малюнок трьох доріг з арифметичними прикладами). 

D:\1 відкритий урок новий\К знайди дорогу.jpg

Тільки одна з цих доріг приведе до скарбів, яка ж саме? На придорожньому камені написано: «Скарб знайдеш, якщо підеш по дорозі, де відповідь – це   найбільше  число серед цих трьох».

Отже, нам потрібно правильно розв’язати приклади і знайти дорогу до скарбів.

Розв’язання прикладів.

Ігровий момент.

 Ми йдемо по першій дорозі. Діти, встали із за парт! Дорога стає все важче і небезпечніше. Трава дуже висока, тому треба вище  піднімати коліна. Зупинилися. Подивиться праворуч, чи бачите ви скриню зі скарбами? Ні. Крокуємо далі. Подивіться, змія! Стрибайте, ще стрибайте!  Врятувалися від змії! Подивіться ліворуч, чи бачите ви скриню? Ні. Крокуємо далі. На нас напали дикі оси (дзижчання ос),  відбиваємося від них. (Вчитель разом з учнями махають руками, відганяють ос). Відбилися нарешті. Подивиться прямо, чи бачите ви скриню? (Вчитель дістає скриню з під столу). Нарешті !  Що ж там? (Вчитель дістає дуже давню рукопис).

  • Це дуже давня рукопис. Мабуть її залишили для нас пірати або жителі цього острова, які жили тут сотні, а може і тисячу років тому. Давайте подивимося, що там написано. (Вчитель вішає на дошку, діти читають «Щоб розумним виростати, математику потрібно знати»).
  • D:\1 відкритий урок новий\рукопись (2).jpg
  • Діти, як вирозумієте цей вислів? Навіщо нам вивчати математику? (Відповіді  дітей).
  • Життя часто ставить нам завдання, які неможливо розв’язати без обчислювань. Це покупки в магазині, аптеці, комунальні платежі (ваші батьки платять за світло, воду, газ).  Робите ремонт в оселі, тут також не обійтися без математичних знань (потрібно розрахувати площу кімнати,  розрахувати кількість матеріалів для ремонту). Навіть щоб визначити час за годинником, потрібно знати числа. Отже, без математичних знань нам ніяк не обійтися. І це розуміли люди ще в далекому минулому. Вони залишили для нас дуже цінне повідомлення, яке ми сьогодні знайшли.

III.Заключна частина.

1. Підсумок уроку.

-  На жаль, наша подорож закінчується. Час  повертатися додому. Чи сподобалося вам подорожувати? На якому острові вам було найцікавіше? (Висловлювання учнів).

2. Оцінювання учнів. Рефлексія.

- Діти, сьогодні на уроці ви  гідно подолали всі перешкоди, врятували жителів острова від злої чаклунки, знайшли скриню зі скарбом. Запам’ятайте,  на вашому шляху може бути ще багато різних випробувань, але якщо ви володієте знаннями,  то ніякі перешкоди вам не страшні. Мені було дуже приємно бачити вашу старанність, бажання працювати. Я пишаюся вами! Дякую вам за урок! Молодці!

D:\1 відкритий урок новий\Л молодці.jpg

 

 

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Математика, 3 клас, Розробки уроків
Інкл
Додано
10 січня 2023
Переглядів
420
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку