Додавання і віднімання іменованих чисел, виражених у мірах часу. Задачі на спільну роботу. Птахи в рідному краї.

Про матеріал
 вчити учнів додавати і віднімати іменовані числа, виражені у мірах часу;  закріплювати вміння учнів розв'язувати задачі на спільну роботу;  виховувати в учнів інтерес до життя пернатих птахів, любов до рідної природи.
Перегляд файлу

 

Тема:  Додавання і віднімання іменованих чисел, виражених у мірах    часу.    Задачі на спільну роботу. Птахи в рідному краї.

 

Мета.

  • вчити учнів додавати і віднімати іменовані числа, виражені у мірах часу;
  • закріплювати вміння учнів розв'язувати задачі на спільну роботу;
  • виховувати в учнів інтерес до життя пернатих птахів, любов до рідної    природи.

 

Обладнання: мультимедійна дошка, грамзапис, роздатковий матеріал.

 

          Девіз:          

Ми,  дружні  математики, ми  будемо  іти

В  країну  Математики, щоб  відповідь  знайти.

Щоб  розум  показати  свій і  досягти  мети

Ми  будемо  трудитися, сьогодні і завжди!

              

Хід уроку

 

І. Організаційний момент.

 

Ось і дзвоник пролунав,

Для навчання час настав

Дітки, сядьте всі зручненько,

Ручки покладіть гарненько,

Бо урок у нас незвичний,

Чарівний, математичний!

 

ІІ. Перевірка домашнього завдання, актуалізація опорних знань.

Розпочнемо наш урок з перевірки домашнього завдання. Всі виконали? Виникали труднощі з виконанням завдань?  Здайте зошити.

Сьогодні до нас на урок завітали незвичайні гості. Хто вони ви дізнаєтесь, коли обчислите приклади і застосуєте ключ.

 

Усний рахунок:

1)  Обчислити зручним способом:

4 х 560 х 25 = 56000

15 х 120 х 2 = 3600

500 х 179 х 2 = 179000

 

2) Знайти:

1/2 доби = 12 год;

3/4 року = 9 міс;

240 хв = 4 год;

15 міс = 1 рік 3 міс;

1 год 40 хв =100 хв.

 

3) Замінити меншими одиницями:

5 років = 60 міс;

4 доби = 96 год;

6 год = 360 хв;

 

4) Замінити більшими одиницями:

12 міс = 1 рік;

70 хв = 1 год 10хв;

140 хв = 2 год 20 хв;

96 год

5600

3600

1 рік

1год

10хв

60 міс

360 хв

17900

2год

10хв

П

Е

Р

Е

Л

І

Т

Н

І

 

 

 

100 хв

9 міс

1 рік 3 міс

12 год

4 год

П

Т

А

Х

И

 

 

Вчитель. Хто ж наші гості? (Перелітні птахи). Яких птахів називають перелітними?

Учні.

Перелітними називають птахів, які з наступанням холодів збираються в зграї і відлітають на зиму у теплі краї. Там вони можуть знайти собі їжу. Птахи здійснюють довгу подорож в тисячі кілометрів. Летять вдень і вночі, в погану погоду. Весною вони прилітають в наші краї не як попало, а в певному порядку: першими до нас прилітають ті птахи, які восени полетіли від нас останніми; а останніми ті, що полетіли першими.

- А зараз відкриваємо зошити та записуємо сьогоднішнє число, класна робота.

- Почнемо без зупинки з каліграфічної хвилинки.

- Пропоную дібрати з кожного рядка по три  доданки так, щоб їх сума дорівнювала виділеному числу - 8600 і записати  цифри каліграфічно.

    200, 560, 8000, 400, 610 ;

  1200, 5000, 2300, 2400, 7600;

- Підкреслити скільки сотень в кожному числі.

( Робота в парах) – Повторити ділення на 10; 100; 1000;

 

Підказка: щоб поділити число на 10, 100, 1000, треба у числа справа відкинути стільки нулів, скільки містить це число.

А тепер використаємо свої знання на практиці.

- Дописати  каліграфічно ряд, поділивши кожне число на 100.

 (200, 8000, 400; 1200, 5000, 2400; 2, 80,4, 12, 50, 24)

- Всього на Землі живе  8600 видів птахів, з яких в Україні 360 видів.

(Включаю аудіо запис із співом пташок який звучить весь урок, тільки змінюю).

 

ІІ. Повідомлення теми, мети та завдань уроку.

Наш сьогоднішній урок буде пов'язаний з найпрекраснішою порою року.

Подивіться у вікно. Яка зараз пора року? (Весна). Які ознаки весни ви зараз бачите?

 

Послухайте слова Т. Г. Шевченка про весну.

Встала весна...Чорну землю

Сонну розбудила.

Уквітчала її рястом,

Барвінком укрила.

 

І на полі жайворонок,

Соловейко в гаю,

Землю убрану весною,

Вранці зустрічають.

 

Ці теплі рядки створюють весняний настрій і я хочу, щоб цей настрій передався вам, адже він необхідний нам для успішної роботи.

 

Зараз наші пернаті друзі допоможуть нам провести урок і познайомлять нас з  рідним краєм, куди вони так спішили прилетіти. Прослухайте їх радісний спів. (аудіозапис).

 

І.  Давайте відгадаємо хто прилетів до нас першим?

Що за диво, що за птах

Наганяє жабам страх?

На одній нозі дрімає,

На димарі хатку має. (Лелека)

 

- Першим із птахів на Україну прилітає лелека. Він  залетів до нас і приніс конверт. Що ж в цьому конверті? Тут ось яке завдання.

 

Математичний диктант:

1) Записати:

- за який час Земля робить повний оберт навколо своєї осі?

- за який час Земля робить повний оберт навколо Сонця?

- скільки місяців у році?

- яка тривалість доби (у годинах)?

- три доби це - ... год;

- скільки хвилин у годині?

- 24 год - це ...хв;

- скільки секунд становить 1 хв?

- скільки секунд у 7 хв?

 

2) Задача:

Т. Г. Шевченко народився 1814 року, а помер 1861 року. У якому столітті жив     Т. Г. Шевченко?

Результати висвітлюються на дошці. Самоперевірка.

 

Молодці. Ви добре впорались із завданням  і лелека дозволяє нам відкрити частинку місцевості куди він летить.

 

ІІ. Погляньте діти, ще одна пташка до нас завітала.

    Після лелек з вирію повертаються шпаки.

Його ми весною зустрічаємо.

У нас він родився і ріс.

Учора з далекого краю

Нам пісню у дзьобі приніс.

- Шпак приніс нам  конверт із завданням.

 

Потрібно виконати самостійну роботу.

Самостійна робота: (карточки на партах  на 2 варіанти)

         Ів.

3кг 400г + 2кг 100г =(5кг 500г) - лелека

2кг 90г – 2кг20г = (70г) - шпак

1кг 665г : 37 = (45г) - жайвір

 

         ІІв.

2кг 395г -2кг370г = ( 25г) - соловей

6кг : 60 = (100г ) - зозуля

5кг : 100= ( 50г ) - ластівка

(перевірка фронтально, відповіді в прикладах є відповідна маса птахів, дані прикріпляю біля відповідної  перелітної  пташки на дошці ).

Чудово. Відкриємо ще одну частинку місцевості.

 

ІІІ. А зараз дітки відгадайте загадку.

В мене є великий хвіст:

Я співаю як артист.

Спів мій радісний усюди

Дуже люблять слухать люди. (Соловей)

 

     З'являється малюнок солов'я і конверт з наступним завданням. А що ж то за таке завдання? Дивиться на нього соловейко і не розуміє, що то за такі ноти чудернацькі і як їх заспівати. Дітки, допоможемо соловейкові?

 

ІІІ. Вивчення нового матеріалу.

Пояснення вчителя. (Приклади висвітлені на дошці)

а) + 4год38хв

         3год29хв

         7год67хв

         8год07хв

 

 б) 8год12хв - 5год45хв=2год27хв

Від 12хв не можна відняти 45хв. Візьмемо від 8год 1годину (60хв) і додамо 12хв, буде 72хв. Зменшуване матиме вигляд: 7год72хв.

- 7год72хв

  5год45хв

  2год27хв

 

Т. Г. Шевченко сказав:

"Хто любить книгу, той далеко піде у своєму розвитку.

Книга рятує душу від здерев'яніння".

 

Тож і ми з вами вирушимо у світ розвитку і попрацюємо з підручником.

 Відкривайте підручник на ст. 148 і виконаємо з вами письмово приклади №1014. (Один приклад на додавання і один на віднімання виконують із записом на дошці, решту самостійно).

 

(Відповідь: 25год05хв; 36хв15с; 4год54хв; 2доби12год).

 

 Соловейко відкриває нам ще одну частинку.

 

ІV. Погляньте, ще якась пташка летить до нас.

Хто гнізда свого не має,

Яйця іншим підкладає

Та у лісі в холодку

Все кує „ КУ-КУ, КУ-КУ! ( Зозуля)

Ця пташка пропонує нам трошки відпочити. Зозуля хоче на фізкультхвилинку запросити.

ФІЗХВИЛИНКА

- Ось  іде до нас весна,

- Все навколо ожива:

- Підсніжники  прокидаються,

- Проліски посміхаються,

- Діти вибігають,

- На луках стрибають, Птахи прилітають.

- А діти за парти сідають.

 

Відкриваємо ще одну частинку.

 

V. А можна я загадаю вам ще одну загадку?

      Я цю пташку дуже люблю. Вона влітку живе у нас під дахом.

 Швидко скрізь цей птах літає,

 Безліч мошок поїдає,

 За вікном гніздо будує,

 Тільки в нас він не зимує. ( Ластівка)

- В її конверті дуже цікаве завдання. Ластівки живуть біля ваших будинків і нагадують вам, що ви скоро перейдете до 5 класу і повинні вміти розв'язувати задачі на спільну роботу. Продовжимо нашу роботу з підручником. Попрацюємо над задачею під №1016.

 

Проводимо  аналіз задачі. Розв'язування виконує біля дошки учень.

 

Виконавши це завдання ластівка дозволяє нам відкрити ще одну частинку місцевості.

VІ. До нашого класу влітає ще одна маленька сіренька пташка-жайвір.

       Жайвір високо у небо літає

       Жайвір найперший весну зустрічає.

       В нього високий дзвінкий голосочок,

       Ніби то срібний б'є  молоточок,

       Ніби він тягне нитку сріблясту

       З неба до лану, людям на щастя.

 

- Він в конверті приніс нам роботу у групах.

Підійдіть до мого столу, виберіть собі пташку, яка вам до вподоби і сформуйте групи.

 

IV. Закріплення вивченого матеріалу.

 

І група. Розв'язати задачу і розповісти все що знаєте про пташку, якою починається ваша задача.

Жайворонок висиджує яйця 12 діб - це на 7 діб менше, ніж голуб, але на 2 доби більше ніж фазан. Скільки діб висиджують яйця голуб і фазан

 

Жайворонок

  Мешканець відкритих просторів. Добре бігає і літає. Вага 40 грамів. Забарвлення: пір’я бурувато-сіре, що допомагає  птахові бути непомітним. Це один з перших перелітних птахів, який повертається на початку березня із дзвінкою піснею у небі. Пісня дзвенить від світанку до вечірніх сутінків.

  Гнізда мостить на землі в ямці у полях. Відлітають на південь пізньої осені.

 

ІІ група. Скласти і обчислити вираз. Розповісти про солов'я.

Чиж одну пісню може співати 9 хвилин 15 секунд, а соловей – 12 хвилин 32 секунди.

Хто співає довше і на скільки ?

 

Соловей

Це невелика пташка, вагою 30 грамів. Забарвлення пір’я рудувато-сіре. Очі великі, темні.

Соловейко літає швидко і легко, по гілках і землі плигає. Співає і годується цей птах переважно вночі. Прилітають з теплих країв на початку травня. Летять пташки поодинці вночі. Після прильоту, через три дні соловей починає співати, попереджуючи інших самців , що дана гніздова ділянка вже зайнята. І разом з тим приваблює до себе самку. Улюблені місця гніздування – густі чагарники, поблизу річок, ставків. Гніздо мостить на землі, під кущами. Солов’їні пісні лунають не більше двох місяців. В серпні птахи відлітають у вирій.

 

ІІІ група. Розв'язати задачу склавши рівняння. Розповісти все що пам'ятаєте про шпака.

За одну добу шпак прилітає до своїх пташенят 300 разів, приносить їм їжу, а синиця - 400 разів. За скільки днів спільної роботи вони знищать  18900 комах.

 

Шпак

 Середній за розміром, вага до 85 грамів, з довгим і гострим, злегка зігнутим до низу дзьобом. Пір’я чорне, з металевим блиском. Крила гострі, хвіст короткий. На зиму відлітають в Африку. Летять із швидкістю 80 км/год.

  Селяться шпаки в шпаківнях або в дуплах дерев. Відкладають 5 – 6 голубих яєць по 2 рази на літо. Насиджують протягом двох тижнів.

   Пара шпаків близько 300 разів прилітає до своїх пташенят, приносить їм їжу.

  Співає шпак з ранку до вечора. Добре передає різні мелодії, відтворює навколишні звуки.

   За добу птах може з’їсти до 200 грамів сарани, тобто в 2,5 рази більше, ніж важить сам.

 

    V. Підсумок урок.

Ось перед нами відкрилася наша Україна. Вона є домівкою для багатьох птахів. Ми всі повинні берегти цю красу, любити і шанувати рідну природу.

Чого навчилися на сьогоднішньому уроці? Що найбільше запам'яталося?

Прошу обчислити:

1год50хв+1год20хв = 3год10хв

2год-20хв = 1год40хв

 

 VІ. Оцінювання знань.

 

VІІ. Домашнє завдання.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Манявський НВК

 

 

 

 

 

 

Конспект уроку

математики у 4-А класі

на тему:

«Додавання і віднімання іменованих чисел, виражених у мірах    часу.    Задачі на спільну роботу. Птахи в рідному краї.»

 

 

 

 

 

 

 

                                                                             Підготувала:

вчитель початкових класів

Білусяк Н. П.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

квітень, 2014

doc
Додано
5 лютого 2020
Переглядів
3017
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку