Додавання і віднімання круглих сотень. Додавання і віднімання круглих десятків з переходом через розряд.

Про матеріал
Тема розробки "Додавання і віднімання круглих сотень. Додавання і віднімання круглих десятків з переходом через розряд". Мета: ознайомити з прийомами додавання і віднімання круглих сотень та додаванням та відніманням з переходом через розряд, удосконалювати вміння розв’язувати задачі та знаходити прямі кути, розвивати навички усного рахунку, пам'ять, логічне мислення, прищеплювати любов до математики.Обладнання :граф – схема, таблиці з прикладами, таблиці з кутами.Тип уроку : комбінований.
Перегляд файлу

ТЕМА. Додавання і віднімання круглих сотень. Додавання і віднімання круглих десятків з переходом через розряд.

МЕТА. Ознайомити з  прийомами додавання і віднімання круглих сотень та додаванням та відніманням з переходом через розряд. Удосконалювати вміння розв’язувати задачі та знаходити прямі кути. Розвивати навички усного рахунку, пам'ять, логічне мислення. Прищеплювати любов до математики.

ОБЛАДНАННЯ. Граф – схема, таблиці з прикладами, таблиці з кутами.

ТИП УРОКУ. Комбінований.

                                                ХІД УРОКУ

І. Організація класу.

ІІ. Актуалізація знань учнів.

  1. Усний рахунок. – 1 хв.                                                                                                                                                                                                                                       - Обчислювальний ланцюжок. « Мікрофон» - 5 хв.

 Передаючи уявний мікрофон, учні по черзі представляють виконання завдання. Наприклад: « Я вважаю…». Наступний учень, узявши «мікрофон», у разі згоди говорить: « Я теж так думаю» і представляє наступну дію та її результат. Якщо учень не погоджується з відповіддю свого попередника, то, взявши « мікрофон», говорить: « Я вважаю…»

6 помножити на 7 … ; відняти 6 … ; поділити на 4 …; додати 12…; поділити на 7 …; помножити на 9…; зменшити на 9 …; зменшити у 9 разів …; додати 30 …; поділити на 8 …; збільшити у 6 разів …; поділити на 3 …;збільшити на 12 …; зменшити у 5 разів … Що вийшло  ?

 ( Відповідь : 4.)

  1. Каліграфічна хвилинка. – 2 хв.

548

206

( Діти характеризують кожне число. Метод гронування.)

-  548 – трицифрове число;

-    5 сотень,4 десятки,8 одиниць;

  • 5 од.ІІІ розряду,4 од. ІІ розряду, 8 од.І розряду;
  • Сусіди 547, 549;
  • Розрядні доданки 500+40+8;
  • 206 – трицифрове число;
  • 2 сотні, 6 одиниць;
  • 2 од. ІІІ розряду, 6 од. І розряду,
  • Сусіди 205, 207;
  • Розрядні доданки 200+6.
  1. Математичний диктант. - 6 хв.

( Два учні працюють за дошками, всі інші у зошитах.)

  • На яке число треба розділити 81, щоб отримати 9?
  • У скільки разів треба зменшити 42, щоб отримати 7;
  • На скільки одиниць треба зменшити 42, щоб отримати 27?
  • 7 збільшити в 4 рази;
  • Знайти добуток чисел 7 і 7;
  • Знайти частку чисел 54 і 6;
  • На скільки 8 менше 56?
  • У скільки разів 8 менше 72?
  • Різницю чисел 42 і 33 збільшити в 6 разів;
  • Суму чисел 29 і 34 зменшити в 9 разів;
  • Добуток 4 і 7 збільшити на суму чисел 36 і 14.

           ( Відповіді: 9, 6, 15,  28, 49, 9, 48, 9, 54, 7, 78)

          ( Учні проводять взаємоперевірку. )

ІІІ. Повідомлення теми, мети та задач уроку. - 1 хв.

     Сьогодні на уроці ми навчимося додавати та віднімати круглі сотні.

ІV. Вивчення нового матеріалу. – 4 хв.

  1. Пояснення нового матеріалу.( На дошці розташовані таблиці. Робота в парах.)

Додавання і віднімання круглих сотень.

 

      500 + 300 = 800

       900 – 400 = 500

      5 сот. + 3 сот. = 8 сот.

       9 сот. – 4 сот. = 5 сот.

 

Додавання і віднімання круглих десятків з переходом через розряд.

 

       70 + 60 = 130

       140 – 90 = 50

       7 дес. + 6 дес. = 13 дес.

       14 дес. – 9 дес. = 5 дес.

 

  1. Первинне засвоєння. « Мікрофон» - 2 хв.

 - Користуючись технологією «мікрофон», усно з поясненням розв’яжемо приклади. Представлення пояснень починаємо словами : « Я вважаю, що відповідь …, тому що…»

100 – 80

400+ 400

360 – 300

360 – 60

70 + 70

20 + 90

140 – 60

150 – 70

 

« Міні ажурна пилка» - 6 хвилин.

  • Тепер складіть, будь ласка, самостійно по одному аналогічному прикладу і запишіть їх у зошити та розв’яжіть ( 1 хв). Обміняйтеся прикладами з товаришем поруч, тобто продиктуйте приклад, який ви придумали, своєму сусіду і розв’яжіть приклад сусіда ( 1 хв). Тепер об’єднайтесь у четвірки, продиктуйте приклади іншому сусідові, і запишіть приклади, які продиктують вам та розв’яжіть ( 2хв).
  • Зараз кожен учень представить розв’язання одного з прикладів вам продиктованих, стежачи, щоб приклади не повторювалися ( технологія « В загальному колі» ) – 2 хвилини.
  1. « Два – чотири – всі разом» - 6 хв.
  • Використаємо здобуті нами знання і вміння для розв’язання задачі за підручником с.85, № 558. Працюючи в четвірках, розв’яжіть задачу спочатку самостійно, обговоріть з сусідом, а потім у четвірках. Наступне обговорення проходить у загальному колі.
  1. Творча робота над задачею. « Мозковий штурм». – 2хв.

Школярі зібрали за перший день  200 кг яблук, а за другий – 300 кг. Про що можна дізнатися за цими даними?

( Діти пропонують варіанти відповідей:

  • скільки всього зібрали яблук за два дні?
  • на скільки більше зібрали яблук за другий день , ніж за перший?
  • На скільки менше зібрали яблук за перший день, ніж за другий?
  1. Робота з геометричним матеріалом. – 2 хв.

  • Скільки всього кутів зображено на малюнку? Покажи вершину і сторони кута. По клітинках у зошиті побудуй прямий кут.

 

V. Домашнє завдання. – 1 хв.

С.85, № 562, 563.( Вчитель аналізує домашнє завдання).

VІ. Підсумок уроку. – 2 хв.

  • Над якою темою ми працювали сьогодні? ( Додавання і віднімання круглих десятків з переходом через розряд)
  •  Прокоментуйте розв’язування прикладів. « Мікрофон».

300 + 400

900 – 700

140 – 80

60 + 60

 

 

 

 

docx
Додано
22 березня 2020
Переглядів
1889
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку