ТЕМА. Додавання і віднімання круглих сотень. Додавання і віднімання круглих десятків з переходом через розряд.
МЕТА. Ознайомити з прийомами додавання і віднімання круглих сотень та додаванням та відніманням з переходом через розряд. Удосконалювати вміння розв’язувати задачі та знаходити прямі кути. Розвивати навички усного рахунку, пам'ять, логічне мислення. Прищеплювати любов до математики.
ОБЛАДНАННЯ. Граф – схема, таблиці з прикладами, таблиці з кутами.
ТИП УРОКУ. Комбінований.
ХІД УРОКУ
І. Організація класу.
ІІ. Актуалізація знань учнів.
Передаючи уявний мікрофон, учні по черзі представляють виконання завдання. Наприклад: « Я вважаю…». Наступний учень, узявши «мікрофон», у разі згоди говорить: « Я теж так думаю» і представляє наступну дію та її результат. Якщо учень не погоджується з відповіддю свого попередника, то, взявши « мікрофон», говорить: « Я вважаю…»
6 помножити на 7 … ; відняти 6 … ; поділити на 4 …; додати 12…; поділити на 7 …; помножити на 9…; зменшити на 9 …; зменшити у 9 разів …; додати 30 …; поділити на 8 …; збільшити у 6 разів …; поділити на 3 …;збільшити на 12 …; зменшити у 5 разів … Що вийшло ?
( Відповідь : 4.)
548
206
( Діти характеризують кожне число. Метод гронування.)
- 548 – трицифрове число;
- 5 сотень,4 десятки,8 одиниць;
( Два учні працюють за дошками, всі інші у зошитах.)
( Відповіді: 9, 6, 15, 28, 49, 9, 48, 9, 54, 7, 78)
( Учні проводять взаємоперевірку. )
ІІІ. Повідомлення теми, мети та задач уроку. - 1 хв.
Сьогодні на уроці ми навчимося додавати та віднімати круглі сотні.
ІV. Вивчення нового матеріалу. – 4 хв.
Додавання і віднімання круглих сотень.
500 + 300 = 800 |
900 – 400 = 500 |
5 сот. + 3 сот. = 8 сот. |
9 сот. – 4 сот. = 5 сот. |
Додавання і віднімання круглих десятків з переходом через розряд.
70 + 60 = 130 |
140 – 90 = 50 |
7 дес. + 6 дес. = 13 дес. |
14 дес. – 9 дес. = 5 дес. |
- Користуючись технологією «мікрофон», усно з поясненням розв’яжемо приклади. Представлення пояснень починаємо словами : « Я вважаю, що відповідь …, тому що…»
100 – 80 400+ 400 360 – 300 360 – 60 70 + 70 20 + 90 140 – 60 150 – 70 |
« Міні ажурна пилка» - 6 хвилин.
Школярі зібрали за перший день 200 кг яблук, а за другий – 300 кг. Про що можна дізнатися за цими даними?
( Діти пропонують варіанти відповідей:
V. Домашнє завдання. – 1 хв.
С.85, № 562, 563.( Вчитель аналізує домашнє завдання).
VІ. Підсумок уроку. – 2 хв.
300 + 400 |
900 – 700 |
140 – 80 |
60 + 60 |