Віднімання круглих трицифрових чисел з переходом через розряд. Розширена задача на зведення до одиниці.

Про матеріал
Тема уроку: "Віднімання круглих трицифрових чисел з переходом через розряд. Розширена задача на зведення до одиниці". Мета уроку: ознайомити учнів з усним відніманням круглих трицифрових чисел з переходом через розряд; удосконалювати вміння розв’язувати розширені задачі на зведення до одиниці; формувати навички усного додавання і віднімання трицифрових чисел;розвивати мислення, пам'ять;прищеплювати любов до уроків математики. Тип уроку: комбінований.
Перегляд файлу

ТЕМА. Віднімання круглих трицифрових чисел з переходом через розряд. Розширена задача на зведення до одиниці.

МЕТА. Ознайомити учнів з усним відніманням круглих трицифрових чисел з переходом через розряд; удосконалювати вміння розв’язувати розширені задачі на зведення до одиниці; формувати навички усного додавання і віднімання трицифрових чисел. Розвивати мислення, пам'ять . Прищеплювати любов до уроків математики.

ТИП УРОКУ. Комбінований.

ОБЛАДНАННЯ. Схема подорожі, таблиці з математичними виразами, картки з завданнями, таблиці з рівняннями, геометричний матеріал.

І. Організація класу.

ІІ. Повідомлення теми, мети і задач уроку. – 1 хв.

На уроці ми навчимося віднімати круглі трицифрові числа з переходом через розряд. Урок пройде в незвичайній формі, бо ми вирушаємо у подорож по країні Математики за цією картою.

ІІІ. Актуалізація знань учнів.

 1 ЗУПИНКА.  Усний рахунок. – 2 хв.

Доданок 520, доданок 400, знайти суму чисел …, отриманий результат зменшити на 20 …, це зменшуване, від’ємник 400, знайти різницю …, збільшити на 500 …, на скільки отримане число більше, ніж 400 …

( Відповідь : 600)

 2 ЗУПИНКА.  Каліграфічна хвилинка. – 2хв.

798

599

Учні характеризують кожне число.

798 :

- трицифрове;

 - 7 сотень, 9 десятків, 8 одиниць;

- 7 од. ІІІ розряду, 9 од. ІІ розряду, 8 од. І розряду;

- сусіди 799 , 797;

- розрядні доданки 700 + 90 + 8;

599:

- трицифрове;

- 5 сотень, 9 десятків, 9 одиниць;

- 5 од. ІІІ розряду, 9 од. ІІ розряду, 9 од. І розряду;

- сусіди 598, 600;

 - розрядні доданки 500 + 90 + 9.

3 ЗУПИНКА.  Математичний диктант. Взаємоперевірка. – 4 хв.

- На скільки сума чисел 600 і 100 більше різниці цих чисел?

- Від суми чисел 500 і 400 відняти 700.

- До числа 150 додати різницю чисел 250 і 50.

- Від різниці чисел 770 і 70 відняти 200.

- Від числа 1000 відняти суму чисел 600 і 400.

- Від числа 500 відняти суму 140 і 60.

( Відповідь: 200, 200, 350, 500, 0, 300)

ІV. Вивчення нової теми.

4 ЗУПИНКА.  Нова. – 8 хв.

 - Учні розглядають записи і пояснюють за технологією « Міні ажурна пилка». Учні об’єднуються у четвірки.

1 – й крок. Перша пара учнів четвірки, що сидять за однією партою, розглядають перший спосіб спочатку самостійно, а тоді розказують один одному у встановленому порядку спосіб обчислення, а друга пара учнів – ІІ спосіб.

 ( Робота в домашніх групах)

2 – й крок. Перший учень обмінюється інформацією з третім, а другий з четвертим. ( Робота в експертних групах).

3 – й крок. Кожен з учнів повертається до учня, з яким працював на першому кроці і переказують спосіб обчислення, про який вони дізналися в експертних групах. ( Робота в домашніх групах).

4 – й крок. Право пояснювати надається учням, які, на думку вчителя, потребують мовленнєвого розвитку або удосконалення вмінь логічно висловлюватися ( доказово міркувати).

- « Міні ажурна пилка». Учитель з учнями проводить ту ж саму роботу з наступними прикладами.

420 – 70 =

 

300       120

 

120 – 70 = 50

300 + 50 =

 

420 – 70 =

 

           20     50

 

420 – 20 = 400

400 – 50 = 350

 

 

650 – 290 =

 

650 – 200 = 450

450 – 90 =

600 – 270 =

 

600 – 200 =

400 – 70 =

 

 

5 ЗУПИНКА . Закріплююча.  Робота в парах.  – 7 хв.

Учитель пропонує самостійно виконати завдання, після чого обєднатися в пари з сусідом по парті і зробити взаємоперевірку. Представлення результатів за допомогою технології

 « Мікрофон».

480 + 180 =

940 – 250 =

590 + 220 =

440 – 160 =

300 – 190 =

 

850 – 270 =

470 + 190 =

920 – 480 =

650 + 270 =

600 – 270 =

 

150 + 180 =

520 – 260 =

310 – 140 =

260 + 160 =

600 – 240 =

 

 

 

520 – 130 =

260 + 270 =

970 – 580 =

270 + 360 =

800 – 320 =

300 – 180 =

240 + 390 =

910 – 540 =

630 – 190 =

740 – 170 =

800 – 320 =

750 – 270 =

420 + 380 =

520 – 140 =

140 + 580 =

 

6 ЗУПИНКА.. Задачі за технологією « Два – чотири -  всі разом».  – 5хв.

Учні працюють самостійно, потім обговорюють в парах, а потім у четвірках. Після цього іде обговорення і розв’язання у загальному колі. Розв’язання задачі записують на дошці та в зошитах.

У ларьок привезли 56 кг яблук і розклали їх порівну у 8 ящиків. Скільки необхідно ящиків, щоб розкласти 54 кг слив, якщо слив в один ящик вміщується на 1 кг менше, ніж яблук?

Яблука – 56 кг – 8 ящ.

Сливи -   54 кг - ?  ящ.             На 1 кг менше

  1. 56 : 8 = 7 ( кг ) – яблук в одному ящику
  2. 7 – 1 = 6 ( кг ) – слив в одному ящику
  3. 54 : 6 = 9 ( ящ. )

Відповідь: 9 ящиків необхідно, щоб розкласти 54 кг слив.

7 ЗУПИНКА.  Рівняння.  Самостійна робота. Взаємоперевірка. Представлення результатів за допомогою технології « Мікрофон». -  4 хв.

Х + 450 = 900   720 – х = 160   х – 140 = 370

Х = 900 – 450                        х = 720 – 160                         х = 370 + 140

х = 450                                   х = 560                                   х = 510

450 + 450 = 900                     720 – 560 =160                      510 – 140 = 370

8 ЗУПИНКА.  Геометрична. Робота в парах. Представлення результатів за допомогою технології « Мікрофон». – 2 хв.

 

                                                4 см

               6 см

Знайти периметр.

Р = 6 + 6 + 4 + 4 = 20 ( см ) або  Р = 6   2 + 4   2 = 20 ( см )

9 ЗУПИНКА.  Винахідлива. Розв’язування за технологією « Два – чотири – всі разом».  – 5 хв.

 Кожен учень працює спочатку самостійно. Потім обговорює розв’язання з сусідом по парті, а потім в четвірках. За вказівкою вчителя йде обговорення у загальному колі.  Після того, як прийшли до спільного рішення, вчитель пропонує комусь з учнів записати розв’язання на дошці.

У двох акваріумах 18 рибок. В одному з них на 2 рибки більше, ніж у другому. Скільки рибок у кожному акваріумі?

1 ) 18 – 2 = 16 ( р.)

2 ) 16 : 2 = 8 (  р.) – в одному акваріумі

3 ) 8 + 2 = 10 ( р.) – в другому акваріумі

     Відповідь : 8 рибок в одному акваріумі, 10 рибок у другому акваріумі.

10 ЗУПИНКА.  Домашнє завдання. – 1 хв.

 

С. 100, № 661, 662 ( Вчитель аналізує завдання)

11 ЗУПИНКА.  Підсумкова. – 1 хв.

 

- Над якою темою ми працювали?

- Проаналізувати  і розв’язати приклади.

 620 – 80 =    850 – 180 =    700 – 340 =

 

                

 

docx
Додано
22 березня 2020
Переглядів
1276
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку