Додавання і віднімання в межах 10.

Про матеріал
Мета уроку: Удосконалювати навички розв’язування прикладів на додавання і віднімання в межах 10, розв’язування задач на збільшення, зменшення на кілька одиниць. Розвивати навички розпізнавати геометричні фігури. Розвивати увагу, творчі здібності. Виховувати бережливе ставлення до тварин.
Перегляд файлу

Тема уроку:Додавання і віднімання в межах 10.

Мета уроку: Удосконалювати навички розв’язування прикладів на додавання і віднімання в межах 10, розв’язування задач на збільшення, зменшення на кілька одиниць. Розвивати навички розпізнавати геометричні фігури. Розвивати увагу, творчі здібності. Виховувати бережливе ставлення до тварин.

Обладнання:мультфільм «Дора-мандрівниця», малюнки до мультфільму, предметні картинки, набір кольорових паличок (індивідуальний).

Тип уроку: узагальнення та систематизації знань.

Форма уроку: урок-подорож. 

Хід уроку

І. Організація класу.

Вчитель. До нас в клас хтось завітав,

Відгадайте ж, хто це, діти!?

Гість цей дуже поспішав,

Щоб математики навчити.

ІІ. Повідомлення теми та мети уроку.

На сьогоднішньому уроці ми повторимо додавання та віднімання в межах 10, розв’язуватимемо задачі на збільшення та зменшення, розпізнаватимемо геометричні фігури, будемо розвивати увагу та творчі здібності. При цьому слід виявляти старанність, кмітливість, бути організованими та уважними.

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.

Вступна бесіда вчителя.

––  Діти, чи любите ви дивитися мультфільми? Сьогоднішній урок математики – незвичайний. Ми з вами вирушимо до мультфільму. То ж уважно слухайте.

 Допитлива дівчинка вдома жила,

Знайшла собі друга й мандрувати пішла

Відкрила дітям чарівні світи

Навчила допитливості та доброти.

Друг-Чобіток у дівчинки був

З нею про сум і турботи забув.

Хто дівчинку цю в мультфільмі зустрів?

Як мультик цей зветься? Хто б відповів?

–– То хто, дітки, поведе нас казковим лісом? Здогадались?

–– Дора-мандрівниця(Кріпимо на дошку малюнок Дори-мандрівниці)

–– Дора поспішає до свого друга Чобітка. Він запросив її у гості. Тому ми будемо мандрувати казковим лісом. Там ми зустрінемося з мешканцями казкового лісу і разом з ними виконаємо завдання сьогоднішнього уроку.

IV. Узагальнення та розвиток математичних знань.

–– Першим нас на дорозі зустрічає Ластівка.(Кріпимо на дошку малюнок ластівки)Вона нещодавно навчилася рахувати. Перевіримо її знання. Ось як вонарахуває! Послухайте.

–– 1, 2 __, 4, 5, 6 __, 8, __, 10.

–– А як же Ластівці виконати завдання, коли вона ще не ходить у перший клас? Допоможемо її.

Усний рахунок.

  1. Чітко називаючи числа, полічити від 1 до 10.
  2. Чітко називаючи числа, полічити в зворотному порядку.
  3. Порахувати від 4 до 8, від 9 до 6.
  4. Яке число має сусідів 5 і 7?
  5. Дати характеристику числа 9.

–– Покажемо Ластівці, як ми вміємо ще й красиво писати.

Конкурс «Цифри - красуні».

Прописати цифри від 1 до 10 і в зворотному порядку.

Розв’язування задач.

–– За активну і старанну роботу Ластівка приготувала вам подарунки – цікаві вправи на розвиток уваги і спостережливості – задачі про птахів.

На березі біля криниці

Їли зернята 3 синиці,

Та ще 2 маленькі птиці.

Скільки птиць біля криниці?

          3+ 2 = 5

Каже мати-квочка:

В мене 2 синочки і 4 дочки.

Скільки діточок у квочки?

     2+ 4 = 6

–– Залишимо Ластівку, нехай перепочине, а нам теж слід перепочити (фізкультхвилинка).

Доралісом йшла йшла(крокують на місці)

І суницю там знайшла. (нахиляються вперед)

З’їла і далі пішла. (імітація рухів, які виконує білосніжка)

Дора далі йшлайшла(крокують на місці)

І горішок знайшла.(нахиляються вперед)

Підняла і далі йшла. (імітація рухів, які виконує білосніжка)

Дора ще далі пішла(крокують на місці)

І грибочок там знайшла (нахиляються вперед)       

Мандрувала, мандрувала (крутяться навколо себе)

Поки зовсім заблукала. (Сідають за парти)

 –– Діти, Дора заблукала. Давайте їй допоможемо?! Перед Дорою стоїть дерево і не пропускає її далі (Вішаємо на дошку малюнок дерева). Це чарівне дерево, на якому написано завдання. Але без вашої допомоги їй не впоратися. Допоможемо?

  1. На маленькій яблуні росло 5 яблук, а на великій яблуні на 1 яблуко більше. Скільки яблук висіло на великому дереві?

–– Молодці! Ви впоралися з завданням. Доракрокує далі. Що трапилося? Чому вона не може йти далі? Це високі трави не дають їй пройти. Вони також хочуть, щоб вона розгадала їхні загадки. Ну, що, діти! Спробуємо відгадати? Послухайте уважно вірш і за допомогою лічильних паличок порахуйте, скільки квітів треба взяти Дорі. Одна квітка – 1 паличка.

  1. Я у лузі квіти шукала,

Знайшла ромашку і зірвала,

Мак червоний додала,

Три дзвіночки ще поклала,

Три троянди для букету,

Ще волошку та фіалку,

Щоб зраділи пташки-ґалки.

–– Порахуйте палички. Скільки?

–– 10.

–– Отже скільки квіточок треба зірвати Дорі?

Гра «Знайди сусідів чисел»

–– Нам треба швидше рухатися, тому що Дораможе запізнитися до свого друга-Чобітка. Ось ми й потрапили до його будиночку.(на дошці малюнок казкового будиночка). Але що це? Він закритий. Будинок також чарівний і він зможе відчинитися тільки тоді, коли Дора виконає його завдання.

1) Знайди «сусідів» чисел.

 

 

 

 

 

 

 

2) Розгляньте уважно зображення і полічіть, скільки:

Кожен з вас отримає такі фігури,                    

в яких треба буде записати відповідну цифру. Перед вами на дошці малюнки, порахуйте, скільки всього ви бачите трикутників, квадратів, прямокутників та кіл. І запишіть у свої фігури.

 

 ­­

 

 

 

(По закінченню цього завдання учитель перевіряє виконане завдання. Просить підняти фігури по-черзі, в яких зображено відповідні цифри)

–– Ну що ж, Дора завітала в гості до свого друга-Чобітка, а допомогли їй у цьому ви, малята, і ваша старанність, кмітливість, уважність та спостережливість.

V. Підсумок уроку.

–– Які персонажі завітали сьогодні до нас на уроку?

–– А хто з героїв мультфільму приготував для вас найскладніші завдання, найлегші?

 

docx
Пов’язані теми
Математика, Розробки уроків
НУШ
Додано
27 серпня 2019
Переглядів
757
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку