Додавання круглих чисел на основі правила додавання числа до суми. Задачі, що містять величини, які перебувають у пропорційній залежності загальний виробіток, продуктивність праці,

Про матеріал
урок-мандрівка з математики із застосуванням інтерактивних технологій та нестандартних завдань 3 клас
Перегляд файлу

Тема. Додавання круглих чисел на основі правила додавання числа до суми. Задачі, що містять величини, які перебувають у пропорційній залежності загальний виробіток, продуктивність праці, час роботи

 

Очікувані результати:

  •                   формувати вміння використовувати прийоми порозрядного додавання круглих трицифрових чисел під час обчислення прикладів;
  •                   розвивати вміння розв’язувати задачі, що містять величини, які перебувають у пропорційній залежності, порівнювати вирази та знаходити їх значення;
  •                   розвивати вміння логічного мислення, обчислювальні навики , розумові операції , увагу, мовлення, самостійність ;
  •                   збагачувати словниковий запас («словникову скарбничку «) .
  •                   вдосконалювати обчислювальні навички;
  •                   виховувати старанність,  уважність, активність на уроці, заощадливість, дбайливе  ставлення до свого здоров’я.

Обладнання: малюнки відділів супермаркету, «математичні гаманці «з прикладами , », таблиця до гри «Шифрувальник», конверти з завданнями, лічильний матеріал.

Тип уроку: урок-мандрівка із застосуванням інтерактивних технологій та нестандартних завдань

Хід уроку

І.Організація класу

Любі,діти, у наш клас

 Завітали гості щирі

Привітайте в добрий час

Гостей посмішкою й миром

Учні:

Ми вам раді, люди добрі,

І вітаєм щиро Вас,

І запрошуєм ласкаво

 На урок у 3 клас.

Психоформула:

Щоб помилок уникати,

Треба розум розвивати,

Гостре око, слух, терпіння,

І тоді прийде уміння.

І про тебе, в сам кінець,

Люди скажуть:»Молодець».

На порозі пора року - осінь. Вона несе нам багато сюрпризів. Адже восени постійно потрібно збагачувати свій організм вітамінами. А звідки потрапляють вітаміни в наш організм? Звичайно з продуктів харчування. А де можна їх придбати?

  •                   У магазині.
  •                   Як часто ви відвідуєте з батьками магазин?

-Чи подобається вам ходити з батьками за покупками? Чому?

  •                   Що необхідно для того ,щоб щось купити? (гроші)
  •                   Які грошові одиниці ви знаєте? (гривні, копійки)
  •                   Скільки копійок в 1 гривні?
  •                   Які необхідно вміння людині, яка йде за покупками? (вміння рахувати гроші).
  •                   У магазині.

 

 Повідомлення теми  і мети уроку

Сьогодні на уроці математики ми відкриємо власний супермаркет. Навчитеся додавати круглі чисел. Будемо розв’язувати  задачі на продуктивність праці, час роботи. розвивати логічне мислення, обчислювальні навики, увагу, мовлення, самостійність, заощадливість.

 

Як прикрашається урочисте відкриття нового магазину?

І ми сьогодні відкриємо свій власний Супермаркет. І ми його відкриємо святково - теж кульками. Щоб  це були не просто кульки,  утворимо з них  кульки очікувань.

  •                   Напишіть на них, що ви очікуєте від сьогоднішнього уроку. (зачитують)
  •                   Представники від кожної групи, прекрасьте вхід до нашого супермаркету кульками.
  1.               Актуалізація опорних знань

Для того щоб відкрити магазин потрібен стартовий капітал.

  •                   Як ви розумієте, що таке стартовий капітал?

Стартовий капітал - це грошові або інші матеріальні ресурси, на фундаменті яких ви можете почати будувати свій бізнес.

Так як ви школярі, який може бути ваш стартовий капітал?

  •                   Ваш стартовий капітал це ваші знання.

Отже , почнемо накопичувати  наш стартовий капітал з перевірки домашнього завдання

  1. Перевірка домашнього завдання  № 347

Гра «Виправ помилку»

250+130     360

370             860-420

780-460      220

660     410+150

790-530      220+300

710+250     150+710

  •                   Ви гарно справилися з завданням, тому вже маєте стартовий капітал, щоб він збільшувався сьогодні на уроці ми будемо багато працювати.
  •                   Пригадаємо

Кубування 

  1.               Як називаються числа при додаванні?
  2.               Як називаються числа при відніманні?
  3.               Як знайти невідомий доданок?
  4.               Як знайти невідоме зменшуване?
  5.               Як знайти невідомий від’ємник?
  6.               Що таке квадрат?
  7.               Як знайти периметр квадрата?
  8.               Які ще геометричні фігури знаєте?
  9.               За допомогою якої фігури було проведено опитування?

 

І.Усна лічба

  •                   Пригадайте , коли ви заходите до супермаркету, що вам потрібно зробити спочатку? (Здати речі в камеру зберігання) .
  •                   Дійсно, охоронець вас не пропустить до магазину з великими пакунками, або сумками, тому їх потрібно здати в камеру зберігання. Проте, часто буває, що більшість комірок зайняті.

Отже, завдання для вас - знайти вільну комірку. А цьому допоможе математичний диктант. Відповіді і будуть вільними комірками.

  1. Знайти різницю чисел 96 і 50;
  2. Знайти суму чисел 327 і 1;
  3.   330+10;

4. 400 збільшити на 2;

5. 490 зменшити на 9;

6. 650-1.

 

46

57

101

327

328

331

338

339

340

400

402

452

481

609

649

 

 

 

 

 

 

Перевірте свої відповіді. (по черзі називають відповіді)

 

 

- Підніміть руку, хто розв'язав завдання без помилок?

  •                   У кого одна помилка?

В кого без помилок - погладьте себе по голівці і

скажіть: «Я - молодець!»

Хто допустив помилку,  працюйте над своїми обчислювальними навичками, вони вам знадобляться у повсякденному житті.

V. Робота над новим матеріалом

1. Каліграфічна хвилинка

 

- подивіться, що зображено на малюнках на дошці?

Так , це овочі та фрукти, ми зараз у відділі «Овочі та фрукти». Цей відділ запрошує нас на каліграфічну хвилинку. Розгорніть зошити, запишіть дату, класна робота.

Запишіть числа з малюнків овочів та фруктів.

46, 328, 340,  402, 481, 649

Передивіться ряд чисел і знайдіть зайве, чому? (46двоцифрове)

Вживайте овочі та фрукти  корисні для нашого організму, адже містять багато вітамінів.

  1. Пояснення нового матеріалу

Робота в групах

Коли ви йдемо до магазину, що нам необхідно?.

Правильно, гроші. На партах у вас є різнокольорові гаманці. Візьміть червоний гаманець.

 Ваше завдання порахувати гроші з першої кишені гаманця

230 грн

Порахуйте скільки грошей у 2 кишені гаманця

300 грн

  •                   230 + 300 = ...

Скільки всього грошей у червоному гаманцю.

Як ви порахували?

Міркуйте так:

  •                   Щоб знайти суму чисел 230 і 300, треба перше число розкласти на розрядні доданки: сотні і десятки. Потім додати сотні першого і другого числа (200 + 300 = 500)
  •                   і додати 30 (500 + 30 = 530).
  •                   Візьміть зелений гаманець, порахуйте скільки грошей у першому відділі гаманця?

230

  •                   Скільки грошей у другому відділі гаманця?

50

Порахуйте скільки всього

  •                   — Поясніть обчислення.
  •                   230 + 50 = ...
  •                   — Міркуйте так:
  •                   Щоб знайти суму чисел 230 і 50, треба перше число розкласти на розрядні доданки: сотні і десятки. Потім додати десятки першого і другого числа (30 + 50 = 80)
  •                   і додати 200 (200 + 80 = 280).

Щоб дізнатися в який відділ ми з вами помандруємо далі, я пропоную вам гру «Шифрувальник» ,  в якій потрібно розв’язати приклади на додавання круглих чисел на основі правила додавання числа до суми.

(Щоб додати число до суми, потрібно до цього числа додати один з доданків і до результату додати інший доданок)

додаток 1

2 приклади розв’яжемо колективно на дошці.

У кожної групи на парті лежать «математичні гаманці» жовтого кольору з прикладами.

Діти записують вирази в зошит

350+ 400 =750 620+200=820 510+300=810

350+40=390 620+20=640 510+30=540

35+40=75

Коли ви приклади розв’ яжете правильно , то зможете розшифрувати слово-відгадку - назву відділу магазину. А інші букви ви дізнаєтесь розв’язавши приклад і записати його в зошит. ( кожна група 1 приклад – на дошці знаходить відповідь, і перевертає її)

750-а   390-и     75-г    820-к    640-і    810-р    540-ш: 

І

г

р

А

Ш

К

и

 

VII. Фізквилинка

У «Сільпо»ми всі ходили,

1-присіли, 2-присіли.

Там багато накупили ,

1-присіли, 2-присіли.

Виноград, банан і ківі

 Ми придбали в магазині,

Соки «Джаффа», сир,ковбаски

Свіжі йогурти, закваски.

«Снікерс», «Баунті», «Мілки Вей»

Смакували б кожен день ,

А кефір, сир, молоко

 Любимо ми вже давно.

Вітамінів повний кошик

Із «Сільпо «додому носим.

Годі вже нам розмовляти ,

Час за парти вже сідати.

VII.  Розвиток математичних знань знань

Тепер пропоную вам зайти до одного з улюблених відділів «Солодощі», розв’язати  задачу на продуктивність праці.

  •                   Що таке продуктивність праці?

Кондитер за 4 години випікає 16 тортів. Його учень за годину випікає на 2 торти менше, ніж випікає кондитер за 1 год. Скільки тортів випікає учень кондитера за 4 год?

 

Продуктивність праці

(за 1 год)

Час роботи

Загальний виробіток

Кондитер - ?

Учень - ?, на 2 т. менше

4 год

16 тортів

4 год

? тортів

 

  •                   Прослухайте задачу.  Про що в ній йдеться?
  •                   Скільки тортів випікає кондитер за 4 год?
  •                   Скільки тортів випікає учень кондитера за 1 год?
  •                   Яке запитання задачі?(умова задачі)
  •                   Що сказано в задачі про учня?

(що він менше випікає ніж кондитер)

  •                   А чи відомо скільки тортів випікає кондитер за 1 год? (Ні, не відомо)
  •                   А що ми знаємо про кондитера? (він випікає 16 тортів за 4 год)
  •                   Якщо відомо, що кондитер за 4 год випікає 16 тортів, то можемо дізнатися скільки випікає кондитер за 1 год?
  •                   Як? Якою дією?

Запишемо 1 дію

  1. 12÷4= 4 (т.)-  випікає кондитер за 1 год
  •                   Що це дізналися?
  •                   Знаючи, що кондитер за 1 год випікає 4 торти, а учень на 2 менше, можемо тепер знайти  скільки випікає учень за 1 год?
  •                   Як? Якою дією?
  •                   Запишемо 2 дію.

2)  4-2=2 (т.) – випікає учень за 1 год;

- що ми знайшли в цій дії? (продуктивність праці за 1 год)

- Знаючи скільки учень випікає за 1 год можна знайти скільки випікає за 4 год? Як? Якою дією?

2)2*4=8 (т.)

Чи дали ми відповідь на запитання задачі. Запишіть відповідь.

Відповідь: 8 тортів випікає учень за 4 год.

 

Від чого залежить продуктивність праці?( від людини, від застосування нових технологій)

Хоч і кондитерські вироби багаті на вуглеводи, але вживання їх у великій кількості шкодить вашому здоров’ю.

 

Ми підійшли до рибного відділу. І для того, щоб цей відділ почав працювати потрібно наловити рибу.

Розв’яжемо задачі  на кмітливість. (На малюнках риб надруковані задачі)

- На столі стояло 3 склянки з вишнями. Андрійко зїв 1 склянку і поставив пусту на стіл. Скільки склянок залишилось?

- На дереві росло 67 груш, а на вербі на 23 груші менше. Скільки груш росло на вербі?

- Пара коней пробігла 20 км. Скільки кілометрів пробіг кожний кінь?

- Своєю кмітливістю ми забезпечили рибний відділ –рибою. Риба - багате джерело легкозасвоюваного білка і поліненасичених жирних кислот сімейства омега-3, які входять до складу клітинних мембран людського організму. Цей найкорисніший з білкових продуктів повноцінно підживлює організм незамінними речовинами.

 

Наш Супермаркет зачиняється, наше завдання порівняти вирази не розв’язуючи їх.

(якщо один з доданків однаковий, то звертаємо увагу на інший доданок,  і робимо висновок, якщо більший доданок більший, то і значення виразу буде більше.) с. 55

№352 1 стовпчик

74 + 3     74 +30

480+10     480+100

82+10        820+10

 

VІІІ.  Підсумок уроку

Інтерактивна вправа «Закінчи речення»

Сьогодні на уроці ми повторили…

Навчилися…. (діти закінчують речення)

  •       Чи здійснилися ваші очікування від сьогоднішнього уроку?
  •       Якщо здійснилися скажіть  «Я - розумничок»

-Ви сьогодні молодці! Вмієте рахувати гроші і вас можна пускати в магазин за покупками. Але ви повинні бути заощадливими, попередньо перед виходом до магазину спланувати свою покупку без зайвих затрат.

Дякую всім, хто працював , і

В зошитах правильно писав,

На всі запитання відповідав ,

Задачі і приклади розв’язав,

Та тим, хто в гості завітав

  •                   Домашнє завдання (розгорніть щоденники)

С. 56 № 357 розв’язати задачу

1

 

doc
Додано
13 грудня 2019
Переглядів
1580
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку