Тема. Додавання круглих чисел на основі правила додавання числа до суми. Задачі, що містять величини, які перебувають у пропорційній залежності загальний виробіток, продуктивність праці, час роботи
Очікувані результати:
Обладнання: малюнки відділів супермаркету, «математичні гаманці «з прикладами , », таблиця до гри «Шифрувальник», конверти з завданнями, лічильний матеріал.
Тип уроку: урок-мандрівка із застосуванням інтерактивних технологій та нестандартних завдань
Хід уроку
І.Організація класу
Любі,діти, у наш клас
Завітали гості щирі
Привітайте в добрий час
Гостей посмішкою й миром
Учні:
Ми вам раді, люди добрі,
І вітаєм щиро Вас,
І запрошуєм ласкаво
На урок у 3 клас.
Психоформула:
Щоб помилок уникати,
Треба розум розвивати,
Гостре око, слух, терпіння,
І тоді прийде уміння.
І про тебе, в сам кінець,
Люди скажуть:»Молодець».
На порозі пора року - осінь. Вона несе нам багато сюрпризів. Адже восени постійно потрібно збагачувати свій організм вітамінами. А звідки потрапляють вітаміни в наш організм? Звичайно з продуктів харчування. А де можна їх придбати?
-Чи подобається вам ходити з батьками за покупками? Чому?
Повідомлення теми і мети уроку
Сьогодні на уроці математики ми відкриємо власний супермаркет. Навчитеся додавати круглі чисел. Будемо розв’язувати задачі на продуктивність праці, час роботи. розвивати логічне мислення, обчислювальні навики, увагу, мовлення, самостійність, заощадливість.
Як прикрашається урочисте відкриття нового магазину?
І ми сьогодні відкриємо свій власний Супермаркет. І ми його відкриємо святково - теж кульками. Щоб це були не просто кульки, утворимо з них кульки очікувань.
Для того щоб відкрити магазин потрібен стартовий капітал.
Стартовий капітал –- це грошові або інші матеріальні ресурси, на фундаменті яких ви можете почати будувати свій бізнес.
Так як ви школярі, який може бути ваш стартовий капітал?
Отже , почнемо накопичувати наш стартовий капітал з перевірки домашнього завдання
Гра «Виправ помилку»
250+130 360
370 860-420
780-460 220
660 410+150
790-530 220+300
710+250 150+710
Кубування
І.Усна лічба
Отже, завдання для вас - знайти вільну комірку. А цьому допоможе математичний диктант. Відповіді і будуть вільними комірками.
4. 400 збільшити на 2;
5. 490 зменшити на 9;
6. 650-1.
46 |
57 |
101 |
327 |
328 |
331 |
338 |
339 |
340 |
400 |
402 |
452 |
481 |
609 |
649 |
Перевірте свої відповіді. (по черзі називають відповіді)
- Підніміть руку, хто розв'язав завдання без помилок?
В кого без помилок - погладьте себе по голівці і
скажіть: «Я - молодець!»
Хто допустив помилку, працюйте над своїми обчислювальними навичками, вони вам знадобляться у повсякденному житті.
V. Робота над новим матеріалом
1. Каліграфічна хвилинка
- подивіться, що зображено на малюнках на дошці?
Так , це овочі та фрукти, ми зараз у відділі «Овочі та фрукти». Цей відділ запрошує нас на каліграфічну хвилинку. Розгорніть зошити, запишіть дату, класна робота.
Запишіть числа з малюнків овочів та фруктів.
46, 328, 340, 402, 481, 649
Передивіться ряд чисел і знайдіть зайве, чому? (46двоцифрове)
Вживайте овочі та фрукти корисні для нашого організму, адже містять багато вітамінів.
Робота в групах
Коли ви йдемо до магазину, що нам необхідно?.
Правильно, гроші. На партах у вас є різнокольорові гаманці. Візьміть червоний гаманець.
Ваше завдання порахувати гроші з першої кишені гаманця
230 грн
Порахуйте скільки грошей у 2 кишені гаманця
300 грн
Скільки всього грошей у червоному гаманцю.
Як ви порахували?
Міркуйте так:
230
50
Порахуйте скільки всього
Щоб дізнатися в який відділ ми з вами помандруємо далі, я пропоную вам гру «Шифрувальник» , в якій потрібно розв’язати приклади на додавання круглих чисел на основі правила додавання числа до суми.
(Щоб додати число до суми, потрібно до цього числа додати один з доданків і до результату додати інший доданок)
додаток 1
2 приклади розв’яжемо колективно на дошці.
У кожної групи на парті лежать «математичні гаманці» жовтого кольору з прикладами.
Діти записують вирази в зошит
350+ 400 =750 620+200=820 510+300=810
350+40=390 620+20=640 510+30=540
35+40=75
Коли ви приклади розв’ яжете правильно , то зможете розшифрувати слово-відгадку - назву відділу магазину. А інші букви ви дізнаєтесь розв’язавши приклад і записати його в зошит. ( кожна група 1 приклад – на дошці знаходить відповідь, і перевертає її)
750-а 390-и 75-г 820-к 640-і 810-р 540-ш:
І |
г |
р |
А |
Ш |
К |
и |
VII. Фізквилинка
У «Сільпо»ми всі ходили,
1-присіли, 2-присіли.
Там багато накупили ,
1-присіли, 2-присіли.
Виноград, банан і ківі
Ми придбали в магазині,
Соки «Джаффа», сир,ковбаски
Свіжі йогурти, закваски.
«Снікерс», «Баунті», «Мілки Вей»
Смакували б кожен день ,
А кефір, сир, молоко
Любимо ми вже давно.
Вітамінів повний кошик
Із «Сільпо «додому носим.
Годі вже нам розмовляти ,
Час за парти вже сідати.
VII. Розвиток математичних знань знань
Тепер пропоную вам зайти до одного з улюблених відділів «Солодощі», розв’язати задачу на продуктивність праці.
Кондитер за 4 години випікає 16 тортів. Його учень за годину випікає на 2 торти менше, ніж випікає кондитер за 1 год. Скільки тортів випікає учень кондитера за 4 год?
Продуктивність праці (за 1 год) |
Час роботи |
Загальний виробіток |
Кондитер - ? Учень - ?, на 2 т. менше |
4 год |
16 тортів |
4 год |
? тортів |
(що він менше випікає ніж кондитер)
Запишемо 1 дію
2) 4-2=2 (т.) – випікає учень за 1 год;
- що ми знайшли в цій дії? (продуктивність праці за 1 год)
- Знаючи скільки учень випікає за 1 год можна знайти скільки випікає за 4 год? Як? Якою дією?
2)2*4=8 (т.)
Чи дали ми відповідь на запитання задачі. Запишіть відповідь.
Відповідь: 8 тортів випікає учень за 4 год.
Від чого залежить продуктивність праці?( від людини, від застосування нових технологій)
Хоч і кондитерські вироби багаті на вуглеводи, але вживання їх у великій кількості шкодить вашому здоров’ю.
Ми підійшли до рибного відділу. І для того, щоб цей відділ почав працювати потрібно наловити рибу.
Розв’яжемо задачі на кмітливість. (На малюнках риб надруковані задачі)
- На столі стояло 3 склянки з вишнями. Андрійко з’їв 1 склянку і поставив пусту на стіл. Скільки склянок залишилось?
- На дереві росло 67 груш, а на вербі на 23 груші менше. Скільки груш росло на вербі?
- Пара коней пробігла 20 км. Скільки кілометрів пробіг кожний кінь?
- Своєю кмітливістю ми забезпечили рибний відділ –рибою. Риба - багате джерело легкозасвоюваного білка і поліненасичених жирних кислот сімейства омега-3, які входять до складу клітинних мембран людського організму. Цей найкорисніший з білкових продуктів повноцінно підживлює організм незамінними речовинами.
Наш Супермаркет зачиняється, наше завдання порівняти вирази не розв’язуючи їх.
(якщо один з доданків однаковий, то звертаємо увагу на інший доданок, і робимо висновок, якщо більший доданок більший, то і значення виразу буде більше.) с. 55
№352 1 стовпчик
74 + 3 74 +30
480+10 480+100
82+10 820+10
VІІІ. Підсумок уроку
Інтерактивна вправа «Закінчи речення»
Сьогодні на уроці ми повторили…
Навчилися…. (діти закінчують речення)
-Ви сьогодні молодці! Вмієте рахувати гроші і вас можна пускати в магазин за покупками. Але ви повинні бути заощадливими, попередньо перед виходом до магазину спланувати свою покупку без зайвих затрат.
Дякую всім, хто працював , і
В зошитах правильно писав,
На всі запитання відповідав ,
Задачі і приклади розв’язав,
Та тим, хто в гості завітав
С. 56 № 357 розв’язати задачу
1