Додавання круглих трицифрових чисел з переходом через розряд 230+80.

Про матеріал
Урок-ярмарок з математики у 3 класі, з використанням краєзнавчого матеріалу Чернігівщини
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

Урок математики

3 клас

Тема: Додавання круглих трицифрових чисел з переходом через розряд виду 230 + 80. Розв'язування рівнянь. Складені задачі на 2-4 дії, які є комбінацією вивчених видів простих задач.

 

 

 

 

 

Вчитель - методист О.С. Богомаз

Чернігів 2020

 


 

Хід уроку

 

I. Організаційний момент

Ми вам раді добрі люди!

І вітаєм щиро вас.

Та запрошуєм ласкаво

На урок у третій клас.

II . Актуалізація опорних знань

- Сьогодні, в останні дні осені, кожен хоче представити результати своєї роботи, бо кажуть «Курчат по осені рахують». А де ж, як не на осінньому ярмарку, можна все побачити. Отож вiдправляймось!

1. Індивідуальна робота на місцях /карточки/.

- Перевіримо, чи є необхідні знання в учнів

/4 учні/.

2. Усний рахунок

Сьогодні ми дізнаємось, що представляє Чернігівський край на ярмарку, чим багата наша земля.

а) 280+300-40 /кукурудза/. Слайд

680-400-50 /цукровий буряк/.

210+200+20 /coняшник/.

б) Ділянку квадратної форми засадили капустою.

P        = 20м

а         = ?м

в) На полях Чернігівщини виростили моркву довжина якої

2 дм 4 мм = ... мм

* З 1 сотки городу збирають

3 ц 15 кг = ... кг картоплі

г) Чернігівська область займає III місце в Україні по вирощуванню озимої пшениці і жита.

За 6 дн. = 54га

за 4 дн. = ? га, якщо продуктивність праці щодня однакова.

д) в Житомирі на Покровському ярмарку:

45 л молока 5 кг масла 15 кг цукру

60 кг гарбузів 25 кг пшона 1 кг чаю

- Які закони додавання застосували? /запис у зошиті/.

III. Математичний диктант.

- Прокладемо маршрут до нашого ярмарку

- Запиши число в якому

- 7 сотень 700

- його сусідів 699,701

- 4 од III розр і 8 од I розр 408

- 2 од III розр; 7 од II р; 1 од I розр 271

- сума чисел 260 i 120 380

- рiзниця чисел 350 і 30 320

- на скільки 560 > 120 440

- Назвіть число в якому 7 десятків

271 = 200+70+1

- Скільки в ньому всього сотень? (2)

всього десятків? (27)

всього одиниць? (271)

- Розкладіть на суму розрядних доданків

- Заокругліть число 271

270 -> збільшить на 5 десятків

270+50 =

! Ваші пропозиції додавання.

(200+70)+50 = 200+(70+50)

IV. Оголошення теми уроку

- Сьогодні додаватимемо трицифрові числа виду 380+30

- В чому проблема? /Перехід через розряд/

- Який алгоритм виконання додавання?

I. Розкласти 1 число на розрядні доданки

II. Десятки + десятків

III. Отримані результати додаємо.

V. Робота над новим матеріалом

1. В шкільному ярмарку прийняло участь 280 учнів початкових класів і 70 учнів старшокласників. Скільки всього учнів прийняло участь в ярмарку?

280+70 = 350 (учн.)

2. Робота по підручнику

На осінні ярмарки, фестивалі приїжджають люди з різних міст і сіл.

№ 372, - Скiльки гостей прибуло?

130+80 = 210

3. Закріплення матеріалу.

№ 369. 1 стовп. – колективно

2 стовп. - I вар.

3 стовп. - II вар.

VI . Фізкультхвилинка.

Весела хвилинка /Сценка на ярмарку/.

- Хто хоче теж пампушок купити?

VII . Розв'язування задач

а) Підготовча задача

Господиня пампушки випікала,

В 6 тарілок вже розклала,

10 пампушок на кожній.

Сьома миска ще порожня

Скільки в сьому покладуть,

Якщо 110 напечуть? /110-10*6=50п./

б) Задача 374.

- Прочитайте задачу.

- Яке головне питання задачі?

- Що означають числа 780 i 80?

- Чи відомо скільки залишилося грн.?

 

Аналiз задачi

- Яке головне питання задачі?

- Скільки величин повинні знайти, щоб відповісти на питання задачі? Які?

- Чи знаємо точно - скільки було? - скільки залишилося?

- Скільки величин повинні мати, щоб дізнатись скільки було? Якi?

- Скільки величин повинні мати, щоб відповісти скільки залишилося? Якi?

Аналіз учнем схеми.

Розв'язування задачі колективно

1. по дiях   

2. виразом    (780+80) -5*8 /1 уч. бiля дошки/

3. рiвнянням   O  (780+80)-x=5*8 /1 уч. біля дошки/

860-x=40

х=820 грн.

VIII. Підсумок уроку.

- Чого навчилися на уроці?

/Додавати трицифрові числа з переходом через розряд/

- Що сподобалось?

- Оцінить свою роботу.

IX. Дом. завд. № 376, 378.

Х. Гра «Кіт у мішку»

Розв'язування рівнянь.

docx
Пов’язані теми
Математика, 3 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
4 серпня 2022
Переглядів
264
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку