Урок математики
3 клас
Тема: Додавання круглих трицифрових чисел з переходом через розряд виду 230 + 80. Розв'язування рівнянь. Складені задачі на 2-4 дії, які є комбінацією вивчених видів простих задач.
Вчитель - методист О.С. Богомаз
Чернігів 2020
Хід уроку
I. Організаційний момент
Ми вам раді добрі люди!
І вітаєм щиро вас.
Та запрошуєм ласкаво
На урок у третій клас.
II . Актуалізація опорних знань
- Сьогодні, в останні дні осені, кожен хоче представити результати своєї роботи, бо кажуть «Курчат по осені рахують». А де ж, як не на осінньому ярмарку, можна все побачити. Отож вiдправляймось!
1. Індивідуальна робота на місцях /карточки/.
- Перевіримо, чи є необхідні знання в учнів
/4 учні/.
2. Усний рахунок
Сьогодні ми дізнаємось, що представляє Чернігівський край на ярмарку, чим багата наша земля.
а) 280+300-40 /кукурудза/. Слайд
680-400-50 /цукровий буряк/.
210+200+20 /coняшник/.
б) Ділянку квадратної форми засадили капустою.
P ⃣ = 20м
а ⃣ = ?м
в) На полях Чернігівщини виростили моркву довжина якої
2 дм 4 мм = ... мм
* З 1 сотки городу збирають
3 ц 15 кг = ... кг картоплі
г) Чернігівська область займає III місце в Україні по вирощуванню озимої пшениці і жита.
За 6 дн. = 54га
за 4 дн. = ? га, якщо продуктивність праці щодня однакова.
д) в Житомирі на Покровському ярмарку:
45 л молока 5 кг масла 15 кг цукру
60 кг гарбузів 25 кг пшона 1 кг чаю
- Які закони додавання застосували? /запис у зошиті/.
III. Математичний диктант.
- Прокладемо маршрут до нашого ярмарку
- Запиши число в якому
- 7 сотень 700
- його сусідів 699,701
- 4 од III розр і 8 од I розр 408
- 2 од III розр; 7 од II р; 1 од I розр 271
- сума чисел 260 i 120 380
- рiзниця чисел 350 і 30 320
- на скільки 560 > 120 440
- Назвіть число в якому 7 десятків
271 = 200+70+1
- Скільки в ньому всього сотень? (2)
всього десятків? (27)
всього одиниць? (271)
- Розкладіть на суму розрядних доданків
- Заокругліть число 271
270 -> збільшить на 5 десятків
270+50 =
! Ваші пропозиції додавання.
(200+70)+50 = 200+(70+50)
IV. Оголошення теми уроку
- Сьогодні додаватимемо трицифрові числа виду 380+30
- В чому проблема? /Перехід через розряд/
- Який алгоритм виконання додавання?
I. Розкласти 1 число на розрядні доданки
II. Десятки + десятків
III. Отримані результати додаємо.
V. Робота над новим матеріалом
1. В шкільному ярмарку прийняло участь 280 учнів початкових класів і 70 учнів старшокласників. Скільки всього учнів прийняло участь в ярмарку?
280+70 = 350 (учн.)
2. Робота по підручнику
На осінні ярмарки, фестивалі приїжджають люди з різних міст і сіл.
№ 372, - Скiльки гостей прибуло?
130+80 = 210
3. Закріплення матеріалу.
№ 369. 1 стовп. – колективно
2 стовп. - I вар.
3 стовп. - II вар.
VI . Фізкультхвилинка.
Весела хвилинка /Сценка на ярмарку/.
- Хто хоче теж пампушок купити?
VII . Розв'язування задач
а) Підготовча задача
Господиня пампушки випікала,
В 6 тарілок вже розклала,
10 пампушок на кожній.
Сьома миска ще порожня
Скільки в сьому покладуть,
Якщо 110 напечуть? /110-10*6=50п./
б) Задача 374.
- Прочитайте задачу.
- Яке головне питання задачі?
- Що означають числа 780 i 80?
- Чи відомо скільки залишилося грн.?
Аналiз задачi
- Яке головне питання задачі?
- Скільки величин повинні знайти, щоб відповісти на питання задачі? Які?
- Чи знаємо точно - скільки було? - скільки залишилося?
- Скільки величин повинні мати, щоб дізнатись скільки було? Якi?
- Скільки величин повинні мати, щоб відповісти скільки залишилося? Якi?
Аналіз учнем схеми.
Розв'язування задачі колективно
1. по дiях ⃣
2. виразом ∆ (780+80) -5*8 /1 уч. бiля дошки/
3. рiвнянням O (780+80)-x=5*8 /1 уч. біля дошки/
860-x=40
х=820 грн.
VIII. Підсумок уроку.
- Чого навчилися на уроці?
/Додавати трицифрові числа з переходом через розряд/
- Що сподобалось?
- Оцінить свою роботу.
IX. Дом. завд. № 376, 378.
Х. Гра «Кіт у мішку»
Розв'язування рівнянь.